Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
    het is volledig waar dat je de mensen niet kunt dwingen om te werken , daarom dat er zoveel misbruik gemaakt wordt van het systeem door vele onder ons ,
    daarom ook dat ze en max erop moesten zetten als je werkzoekende bent ,na die bepaalde periode geen uitkering meer en iedereen over dezelfde kam geschoren ,
    dan zal er wel een pak minder van ons sociaal systeem misbruik gemaakt worden .
    hoor geregeld dat werkzoekende met gezin 1200 € per maand krijgen ,wij die gaan werken elke dag hebben dan iets meer en moeten nog belastingen betalen ,
    en alle andere dingen die ze van ons loon afhouden .
    Het zou mss geen slecht idee zijn om werkzoekende en gevangen in de winter fietspaden of andere nuttige onderhoudswerken laten uitvoeren ,en ja laat ze daar maar extra voor betaald
    worden ben ik volledig mee eens ,dan dragen ze toch al iets terug bij aan de maatschappij in plaats van alleen maar geld te kosten .
    Dank je om verder te veralgemenen en werkzoekenden (dat zijn mensen die hun job kwijt zijn en inderdaad werk zoeken) en gevangenen (dat zijn mensen die een misdaad hebben gepleegd, en daarvoor gestraft worden) als gelijksoortig te beschouwen.
    Ik ben 51, en heb er al dik 30 jaar werken opzitten, waarvan 20 zelfstandig/eigen bedrijf, en de laatste 10 als werknemer.
    Ik ben er ook voorstander van om de uitkeringen te beperken in de tijd.
    Ik heb er niet om gevraagd om zonder werk te zitten, ik ben op een zeer arrogante manier ontslagen. Ik ga er hier niet verder op in.
    Misschien weet je dit niet, maar een uitkering wordt aanzien als een inkomen en bijgevolg belast.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Die winterbanden toch
      Na mijn studies ben ik een aantal maanden werkzoekend geweest (die legerdienst die boven mijn hoofd hing maakte alles heel wat moeilijk). Op de RVA had ik gezegd dat het soort werk me niet kon schelen : benzinepompbediende was ook goed (dat was nog zo in de tijd). Ze keken naar me zoals een buschauffeur zou kijken als je hem vertelde dat al zijn passagiers zojuist zijn opgegeten door een gigantische naaktslak
      Het mooiste van al was nog : ze moesten me niet hebben onder mijn diploma.

      Terug on-topic maar, nu ik een ferme 4x4 heb met alles erop en eraan, uitgerust met 4 ferme half-afgelaten all-terrainbanden wil ik weten als ik moet overgaan naar winterbanden om binnenkort veilig te rijden en vooral : om het verkeer niet te stremmen in de sneeuw
      Voor de goede verstandhouding : ik ben (gedeeltelijk toch) aan het zwanzen

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ik zou slicks monteren. Dit om te bewijzen dat je niet alleen staat te zwanzen
        Of caterpilars. Wat moeilijker om te draaien, maar het staat wel stoer.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Ik zou slicks monteren. Dit om te bewijzen dat je niet alleen staat te zwanzen
          Of caterpilars. Wat moeilijker om te draaien, maar het staat wel stoer.
          Daar zeg je me wat. Hoe groter het contact met de grond hoe groter de wrijvingsfactor. Op blank ijs dus slicks gebruiken ?
          Maar die rupsbanden zijn idd nog effectiever. Er bestaat toch zoiets als een half-track ?
          Of, wachtwacht : zou er geen markt zijn voor banden met schuurpapier bekleding, korrel 1 of zo
          Voor je het weet ben je rijk

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Gewoon nagels in de banden slaan.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Gewoon nagels in de banden slaan.
              In de slicks ? Loopvlak of zijkant ?
              Eén per een of allemaal tegelijk ? Anders ga ik me ruineren aan bandenreparatieschuim

              Comment


              • Re: Winterbanden

                ik rij zelf al jaren met en pickup "jap'ke " en heb nog nooit winterbanden gelegd en waarom niet omdat ik altijd banden laat leggen die wij noemen 50 % baan en 50% offroad ,
                en heb nog nooit problemen gehad met sneeuw en of ijzel ,heb altijd normaal kunnen rijden en bij stoppen niet weg schuiven op glad wegdek .
                dus zie ik niet in waarom jij ongeacht je merk van jeep of pickup zou winterbanden leggen ?, voor mij is dit gewoon en ferme stunt om geld uit je zakken te halen door de maatschappij.
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                  ik rij zelf al jaren met en pickup "jap'ke " en heb nog nooit winterbanden gelegd en waarom niet omdat ik altijd banden laat leggen die wij noemen 50 % baan en 50% offroad ,
                  en heb nog nooit problemen gehad met sneeuw en of ijzel ,heb altijd normaal kunnen rijden en bij stoppen niet weg schuiven op glad wegdek .
                  dus zie ik niet in waarom jij ongeacht je merk van jeep of pickup zou winterbanden leggen ?, voor mij is dit gewoon en ferme stunt om geld uit je zakken te halen door de maatschappij.
                  Zet maar alvast je paraplu open in deze draad

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Na een korte "zomerstop" zijn we begin september al weer vertrokken tot 2014.

                    De argumenten zullen waarschijnlijk toch dezelfde zijn dan op de 108 vorige pagina's. Go get'em...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      In de slicks ? Loopvlak of zijkant ?
                      Eén per een of allemaal tegelijk ? Anders ga ik me ruineren aan bandenreparatieschuim
                      Best is van ze eerst binnenste-buiten te keren zodat je gemakkelijker kan aftekenen waar je ze moet slaan.
                      Dan één per één inkloppen. Vraag wel iemand uit je vijandenkring om de nagels vast te houden zodat je uw eigen duimen en vingers spaart.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Na een korte "zomerstop" zijn we begin september al weer vertrokken tot 2014.

                        De argumenten zullen waarschijnlijk toch dezelfde zijn dan op de 108 vorige pagina's. Go get'em...
                        't Is te zeggen, ik vroeg mij enkel af waarom buitenlandse chauffeurs zo lang met winterbanden rijden in de zomer (vooral die uit het Oosten van Europa)

                        En pas op , eind volgende maand is het de tijd om te wisselen hé .
                        Last edited by toerist; 9 september 2013, 19:23.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Gewoon inschieten met een Hilti (of Spit), van binnen naar buiten, dan een laagje kit erover.
                          Of, Paul, misschien een paar surformbladen? Of dit topic, dat zorgt voor veel wrijving !
                          Of kattentongen, maar dan krijgen we last met Gaia, tenzij we duidelijk maken dat we de rest van de kat niet gebruiken.
                          Einstein zei het me vorige week nog (les grands esprits se rencontrent): "Genie is 1% inspiratie en 99% transpiratie". Vlug nog wat deo spuiten, komt in orde.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Zouden ze in het Zwitserse Winterthür wel zomerbanden hebben?
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Zouden ze in het Zwitserse Winterthür wel zomerbanden hebben?
                              Hebben ze in Midsummer wel wintersloefkes ?
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Hebben ze in Midsummer wel wintersloefkes ?
                                Enkel voor in het putje van de winter.
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                                Comment

                                Working...
                                X