Re: Winterbanden
En ik ben tegen regulitis en oud genoeg om zelf te beslissen wat er het best bij mij past. Alle argumenten in acht genomen.
Ik ben ook altijd bereid om eens na te gaan wie er het eerst zal vastzitten in de sneeuw en wie wie lostrekt in de modder, op de ijzel of uit de gracht.
Het bochtengedrag bij 160 per uur interesseert me niet en ik vraag me ook af hoe de motards dit probleem bekijken ?????
Als ik bij Michelin werkte zou ik zeker het invoeren van tussenseizoenbanden proberen te promoten
Aan de andere kant moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf bijzonder gevoelig ben aan het vehikel waarmee ik rij, dat betreft het merk, maar ook het type en de banden. Zo heb ik een tijdje met een BMW rondgetuft, wel : ik zou me daarmee verongelukken.
Zelfde verhaal voor onze GTi (die heb ik daarom cadeau gedaan aan mijn vrouw, die is daar ongevoelig aan) en zelfde verhaal voor de zware motoren.
Met mijn Patrol rij ik nooit harder dan 120, gewoon geen behoefte aan.
Accidenten heb ik op bijna 30 jaar nooit gehad, dus ik kan mezelf stilaan bestempelen als een rustige, veilige chauffeur en daar ben ik fier op.
En nu zou er mij iemand willen verplichten om mijn All-Terrain sloefen te vervangen door All-terrain wintersloefen ??? Ik denk er niet aan.
Ik hoop op zware sneeuwval deze winter. We zullen dan eens zien wie het verkeer zal laten stroppen
De zachtheid van het rubber, maar ook de groeven en het contactoppervlak met de weg hebben een invloed op de grip. Tractie en remmen liggen natuurlijk ietsje anders omdat remmen overal 4x4 gebeurt. Vooruit geraken is iets anders maar was dat niet één van de argumenten ??? Dat zomerbandenrijders het winterverkeer voortdurend stremmen ???
Voila, mijn gedacht sé. Breek maar los, tenslotte zitten we nog niet aan pagina 112
En ik ben tegen regulitis en oud genoeg om zelf te beslissen wat er het best bij mij past. Alle argumenten in acht genomen.
Ik ben ook altijd bereid om eens na te gaan wie er het eerst zal vastzitten in de sneeuw en wie wie lostrekt in de modder, op de ijzel of uit de gracht.
Het bochtengedrag bij 160 per uur interesseert me niet en ik vraag me ook af hoe de motards dit probleem bekijken ?????
Als ik bij Michelin werkte zou ik zeker het invoeren van tussenseizoenbanden proberen te promoten
Aan de andere kant moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf bijzonder gevoelig ben aan het vehikel waarmee ik rij, dat betreft het merk, maar ook het type en de banden. Zo heb ik een tijdje met een BMW rondgetuft, wel : ik zou me daarmee verongelukken.
Zelfde verhaal voor onze GTi (die heb ik daarom cadeau gedaan aan mijn vrouw, die is daar ongevoelig aan) en zelfde verhaal voor de zware motoren.
Met mijn Patrol rij ik nooit harder dan 120, gewoon geen behoefte aan.
Accidenten heb ik op bijna 30 jaar nooit gehad, dus ik kan mezelf stilaan bestempelen als een rustige, veilige chauffeur en daar ben ik fier op.
En nu zou er mij iemand willen verplichten om mijn All-Terrain sloefen te vervangen door All-terrain wintersloefen ??? Ik denk er niet aan.
Ik hoop op zware sneeuwval deze winter. We zullen dan eens zien wie het verkeer zal laten stroppen
De zachtheid van het rubber, maar ook de groeven en het contactoppervlak met de weg hebben een invloed op de grip. Tractie en remmen liggen natuurlijk ietsje anders omdat remmen overal 4x4 gebeurt. Vooruit geraken is iets anders maar was dat niet één van de argumenten ??? Dat zomerbandenrijders het winterverkeer voortdurend stremmen ???
Voila, mijn gedacht sé. Breek maar los, tenslotte zitten we nog niet aan pagina 112
Comment