Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Ik heb uit de kluiten gewassen all-terrain banden op mijn 4x4, vervangt dat winterbanden ?

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik heb uit de kluiten gewassen all-terrain banden op mijn 4x4, vervangt dat winterbanden ?
      Neen, terreinbanden hebben diepere groeven maar geen zachter rubber.
      Dus redelijk goed in volle sneeuw maar niet op koud (nat) wegdek of ijzel.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ik denk het weinig verschil gaat maken om in de file te staan op de brusselse ring...

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Neen, terreinbanden hebben diepere groeven maar geen zachter rubber.
          Dus redelijk goed in volle sneeuw maar niet op koud (nat) wegdek of ijzel.
          Telt het contactoppervlak met de weg dan niet mee ?

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik denk het weinig verschil gaat maken om in de file te staan op de brusselse ring...

            Dat geldt voor alle vervoermiddelen. Wat is je punt ?

            Comment


            • Re: Winterbanden

              waarschijnlijk niet hé. Ik heb nog nooit gezien dat men op de trams in Antwerpen winterbanden legt en die voertuigen hebben een wel heel beperkt contact oppervlak
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                waarschijnlijk niet hé. Ik heb nog nooit gezien dat men op de trams in Antwerpen winterbanden legt en die voertuigen hebben een wel heel beperkt contact oppervlak
                Ze hebben wel altijd voorrang zo kan ik het ook.
                En dan al die treinen die het opgeven bij min 9 en sneeuw ????? Fyra eat your heart out
                En waarom hebben ze in feite geen sneeuwkettingen voor trams en treinen ? Wie gooit er zich hier in die niche ?????
                @Charles : de enorme druk die ze veroorzaken doet de sneeuw en het ijs smelten, misschien is dit een oplossing, we rijden gewoon op de velgen, lekker economisch. En die schaatsers, die liggen toch ook goed in de bocht ?

                Enfin, genoeg gezwanst ik heb morgen vrij en dat is het belangrijkste

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Telt het contactoppervlak met de weg dan niet mee ?
                  Dat snap je pas als je winterbanden met zachter rubber zelf uitgeprobeerd hebt en het verschil zelf merkt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Iemand interesse in winterbanden?

                    4 tekoop op stalen velg (komende van een renault clio).
                    Banden zijn maar 1 seizoen gebruikt..
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Iemand interesse in winterbanden?

                      4 tekoop op stalen velg (komende van een renault clio).
                      Banden zijn maar 1 seizoen gebruikt..
                      Was dat een winter- of zomerseizoen?
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Was dat een winter- of zomerseizoen?
                        een winterseizoen, als in, als het gemiddeld kouder dan 7° was lagen ze er op.
                        niet zoveel kilometers mee gemaakt eigenlijk.
                        Maar door aankoop nieuwe wagen, gaan ze niet meer gebruikt worden
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Ze hebben wel altijd voorrang zo kan ik het ook.
                          En dan al die treinen die het opgeven bij min 9 en sneeuw ????? Fyra eat your heart out
                          En waarom hebben ze in feite geen sneeuwkettingen voor trams en treinen ? Wie gooit er zich hier in die niche ?????
                          @Charles : de enorme druk die ze veroorzaken doet de sneeuw en het ijs smelten, misschien is dit een oplossing, we rijden gewoon op de velgen, lekker economisch. En die schaatsers, die liggen toch ook goed in de bocht ?

                          Enfin, genoeg gezwanst ik heb morgen vrij en dat is het belangrijkste
                          Als het echt 's nachts sneeuwt laat men een paar trams de hele nacht door rijden zodat elk stuk spoor minstens om het uur bereden wordt hoor. Anders zouden de voertuigen op de sneeuw komen te staan en die isoleert zodat de tram niet meer rijdt. (spoor is de negatieve geleider hé)
                          En ja, het gevaarlijkst zijn de trams bij het vallen van de bladeren en het botten van de bomen. Dan zijn de sporen spekglad en wordt de remweg nog langer, ondanks er dan zand gestrooid wordt om de gladheid tegen te gaan.

                          Met sneeuwkettingen zou het zijn alsof de tram op kasseien rijdt, dan kan men beter met de bus door de stad


                          En ik heb momenteel altijd vrij alhoewel ik ondanks dat veel tijd te kort kom :-)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            ...................
                            Met sneeuwkettingen zou het zijn alsof de tram op kasseien rijdt, dan kan men beter met de bus door de stad
                            .............
                            Een tram op sneeuwkettingen kan ik nog begrijpen. Maar een autobus op winterbanden, dat is pas onnozel.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              PS:
                              moet je eigenlijk voor de winter een ander luchtfilter nemen.
                              vroeger toch wel..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                PS:
                                moet je eigenlijk voor de winter een ander luchtfilter nemen.
                                vroeger toch wel..?
                                grt,bouk.
                                neen hoor, jij moet enkel een stuk karton voor je radiatorgrill binden.

                                Comment

                                Working...
                                X