Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik weet trouwens niet of er winterbanden bestaan voor vrachtwagens.
    Ja hoor . Die bestaan. Ook de regelgeving voor winterbanden bij vrachtwagens bestaat.
    Een overzicht van Continental uit 2012 kan je HIER dowloaden.

    EDIT: Als fan van het gebruik van sneeuwkettingen, ook in de modder, wijs ik jullie graag op de derde kolom van bovenstaande pdf'je.
    Ik vind helemaal niet dat winterbanden verplicht moeten zijn. Gepaste sneeuwkettingen bijhebben zou moeten verplicht zijn van af begin november tot eind maart.
    Last edited by Skitch; 28 september 2013, 15:35. Reden: Sneeuwkettingen
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En waar komt dat miljoen vandaan?
      Investeer dan 950.000 in kamions en de rest in winterbanden?
      Voor dat miljoen heb ik bijvoorbeeld een hypotheek genomen op mijn duivenkot.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Vanaf welke luchtvochtigheid doe je dit?
        Dit is een set wielen met vrij recente Michelin's erop die ik, afhankelijk van het weer, na de zomer plaats tot de temperaturen serieus gaan verlagen tot rond 5 graden en dan mijn winterset plaats. Rond maart - april gaan die er terug op tot het echt goed en meestal droog weer wordt. Mijn zomerset heeft immers al het beste gehad (nog 4mm) na een dagje circuit. En nu het risico van meer regen aanbreekt verkies ik een diepere groef, qua veiligheid natuurlijk hé. De luxe van drie sets velgen met banden is er misschien een beetje over, maar ik ben hiermee toch enkele jaren zoet hé. Ik ben immers nogal een autofanaat en eens een andere velg op de wagen geeft weer een totaal ander zicht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Goed nieuws!
          Er komt geen verplichting om winterbanden te gebruiken in ons land.
          Dat heeft staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (CDH) beslist en meldt de VRT.

          EDIT: http://www.deredactie.be/permalink/1.1742731
          Last edited by Skitch; 30 september 2013, 11:06. Reden: Link bijgeplaatst
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Goed nieuws!
            Er komt geen verplichting om winterbanden te gebruiken in ons land.
            Dat heeft staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (CDH) beslist en meldt de VRT.
            Waarom is dat "GOED" nieuws ?
            Ik blijf ze in de winter gebruiken ..
            Het nut is al meerdere keren bewezen ..
            En inderdaad , je kan in de winter ook rijden met zomerbanden .. (das je eigen onverantwoorde keuze, maar als je weinig km's doet , is het te verstaan)
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Goed nieuws want :
              1-) Hier (Brugge) zijn er weinig winterse toestanden. En als het moet blijf ik wel thuis.
              2-) Wat te doen met dat andere bandenstel als je op een appartement woont? Achter de sofa steken? Op de ijskast leggen? Een houten plank op leggen en gebruiken als salontafel?
              Bij de bandenboer in bewaring geven is geen optie? Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om die achter te laten bij een bandenboer. 'k Heb al genoeg slechtere banden en lelijkere velgen teruggekregen na een groot onderhoud...........
              3-) Ik rij met All Season banden. Dat is een, voor mij, redelijk goed compromis.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                .. (.......maar als je weinig km's doet , is het te verstaan)
                als je dag in dag uit met de wagen moet rijden of als je in de Ardennen woont, zou ik ook winterbanden nemen.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Net een nieuwe auto gekocht, dus misschien wel opportuun om winterbanden te kopen.
                  17", 225/50. Iemand een suggestie welke de beste zijn qua prijs/kwaliteit ? Heb Continental liggen nu (gewone banden), op m'n vorige ook en ben daar wel heel tevreden van...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    .......................
                    17", 225/50. Iemand een suggestie welke de beste zijn qua prijs/kwaliteit ? ..................
                    Da ANWB is heel betrouwbaar. Hier een winterbandentest .
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Da ANWB is heel betrouwbaar. Hier een winterbandentest .
                      Continental komt er blijkbaar als beste uit, samen met Michelin. Altijd gedacht dat Michelin het duurst was...
                      Enfin, eind vorig jaar m'n vrouw ook een nieuwe, dus dat worden 8 banden.
                      Van m'n vrouw dus 185/60 15 en van mij 225/50 17. Da's dus samen ongeveer bijna 1200 euro... Slik.
                      Last edited by Kaneda; 30 september 2013, 12:44.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        ......
                        2-) Wat te doen met dat andere bandenstel als je op een appartement woont? ...
                        die laat je achter bij je bandenleverancier, tot na de winter.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Net een nieuwe auto gekocht, dus misschien wel opportuun om winterbanden te kopen.
                          17", 225/50. Iemand een suggestie welke de beste zijn qua prijs/kwaliteit ? Heb Continental liggen nu (gewone banden), op m'n vorige ook en ben daar wel heel tevreden van...
                          Winterbanden moeten geen 17" te zijn als je andere velgen koopt , zien op het gelijkvormigheidsattest daar staan alle maten op die er mogen op geplaatst worden.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            Winterbanden moeten geen 17" te zijn als je andere velgen koopt , zien op het gelijkvormigheidsattest daar staan alle maten op die er mogen op geplaatst worden.
                            Ok, begrijp ik. Vraag me af wat het beste zou zijn. Je winterbanden kopen met velgen, of ze twee maal per jaar laten veranderen in een bandencentrale en ze daar stockeren. Ga morgen eens prijs vragen. Ik geloof dat het vervangen van je zomerbanden door winterbanden (en omgekeerd) je telkens zo'n 25 euro kost. Hoeveel opslag kost en hoeveel extra velgen kosten (gewoon stalen dan) weet ik niet...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              die laat je achter bij je bandenleverancier, tot na de winter.
                              grt,bouk.
                              Ik denk er niet aan om dat ooit te doen.
                              Je bent nooit zeker of het dezelfde banden zijn. Of er iemand jopuw winter/zomer banden eventjes heeft mogen lenen.......
                              'k Heb daar geen vertrouwen in. Te veel meegemaakt.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                die laat je achter bij je bandenleverancier, tot na de winter.
                                grt,bouk.
                                Zou ik zelf nooit vertrouwen...
                                soms moet je er nog voor betalen...
                                Maar ook beschadiging ed zijn niet uit te sluiten... (en hier liggen de winterbanden op mooie alu velgen hoor )

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Ok, begrijp ik. Vraag me af wat het beste zou zijn. Je winterbanden kopen met velgen, of ze twee maal per jaar laten veranderen in een bandencentrale en ze daar stockeren. Ga morgen eens prijs vragen. Ik geloof dat het vervangen van je zomerbanden door winterbanden (en omgekeerd) je telkens zo'n 25 euro kost. Hoeveel opslag kost en hoeveel extra velgen kosten (gewoon stalen dan) weet ik niet...
                                Tis ook niet zo gezond om banden telkens op en af velgen te halen...
                                je behoudt nog steeds risico op beschadigen van band, en worst case ook nog velg...
                                Last edited by Koeno; 30 september 2013, 14:04. Reden: een quote te veel gemaakt
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X