Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Ik weet toch dat er een duidelijk verschil is tussen Winter en zomer banden...
    Op sneeuw heb je met een zomerband geen verhaal wanneer je aan het slippen gaat.

    Hier liggen 2 sets banden en velgen, wanneer het begint te vriezen en er winterweer wordt voorspeld worden de winterbanden opgelegd.
    Een duidelijk verschil...
    Je voelt je vooral veiliger op de weg tijdens de winterperiode.
    (wat niet wilt zeggen dat je je snelheid niet moet aanpassen op sneeuw of ijs)

    En wie hier durft verkondigen dat een winterband geen nut heeft, moet maar eens met een veldrijder gaan praten, en vragen waarom hun bandendruk, groef, en hardheid het verschil kunnen maken in een koers.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Misschien nog een opmerking, alle testen worden steeds gedaan met nieuw rubber.
      Een winterband van 5 jaar is al stukken harder dan een vers
      (geproduceerd in de zomer, dus toch al 6 maanden oud).
      Bovendien, zullen lamellen van 3 mmook veel slechter presteren,
      dus wachten tt je aan 't wettelijk minimum en dan denken dat je optimale grip hebt....
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Als je toch nog moest vastrijden in de sneeuw, dan is dit niet de beste manier om je wagen er weer uit te trekken:
        Morons connect a tow line directly to the bumper in the snow


        Ik zal morgen maar voorzichtig naar het werk fietsen, want de Vredestein Moiree banden die er op mijn oude fiets liggen hebben wel een redelijk lage rolweerstand, maar in de sneeuw zal de grip wel tegenvallen, er zit bijna geen profiel in (de banden van mijn nieuwe fiets hebben nog minder profiel).

        Als ik dagelijks grote afstanden zou moeten afleggen om op het werk te geraken, dan zou ik ook wel winterbanden onder mijn auto steken.
        Maar ik krijg zelfs de originele banden nog niet versleten op 12 jaar, daardoor zou een setje winterbanden wel heel erg duur worden per kilometer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          In analogie met de antwoorden die hier te berden komen , zijn de meesten hier bejaard of toch bijna...met alle respekt , maar de huidige samenleving heeft andere normen.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
            Misschien nog een opmerking, alle testen worden steeds gedaan met nieuw rubber.
            Klopt vermoedelijk wel maar die zomerbanden staan er anders ook al een tijdje op.
            Niet veel mensen laten nieuwe zomerbanden net voor de winter plaatsen.

            (geproduceerd in de zomer, dus toch al 6 maanden oud).
            En die zomerbanden geproduceerd in de winter ervoor en dus al minstens 12 maand.

            Bovendien, zullen lamellen van 3 mmook veel slechter presteren
            Maar nog steeds beter dan zomerbanden met 3 mm.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Maar ik krijg zelfs de originele banden nog niet versleten op 12 jaar, daardoor zou een setje winterbanden wel heel erg duur worden per kilometer.
              Das m.a.w. jij rijdt rond op 12 jaar oude rubbers?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                - remmen op verse sneeuw met en zonder ABS...

                Veel succes...
                Ter info, die zonder ABS staat een pak eerder stil trouwens.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                  En wie hier durft verkondigen dat een winterband geen nut heeft, moet maar eens met een veldrijder gaan praten, en vragen waarom hun bandendruk, groef, en hardheid het verschil kunnen maken in een koers.
                  En daar komen we tot de essentie van de discussie... die veldrijders kiezen andere banden omdat ze op TOPSNELHEID willen blijven rijden... en dan gaan er nog op hun bek door risico's te nemen. Sommigen (en ik zeg wel sommigen) leggen om dezelfde reden winterbanden

                  En nogmaals, ik heb nooit het nut van winterbanden ontkend, alleen vind ik ze voor mezelf niet nodig met de Belgische winters.
                  Jean Pierre.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Het is hier zo stil...nog ni wakker?
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Het is hier zo stil...nog ni wakker?
                      Jawel hoor,
                      maar alles is al zoveel keer gezegd,
                      dat het hier precies een uitzending van familie of thuis aan het worden is,
                      zelfde intriges maar met andere personen...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Het is hier zo stil...nog ni wakker?
                        Naar de bandencentrale om vlug winterbanden te laten monteren!?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Naar de bandencentrale om vlug winterbanden te laten monteren!?
                          Als je nu nog geen winterbanden hebt,
                          dan is de kans groot dat je tot volgend jaar mag wachten om er weer te kopen.

                          Als ik mij niet vergis zijn de meeste producten nu al volop bezig met de productie van hun zomerbanden...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Zou het stilaan geen tijd worden om er terug zomerbanden op te leggen...
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Zou het stilaan geen tijd worden om er terug zomerbanden op te leggen...
                              De mijne liggen er al op
                              Jean Pierre.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Ter info, die zonder ABS staat een pak eerder stil trouwens.
                                Correct. Bij droog weer is dat eigenlijk ook zo (ABS is er niet om een kortere remafstand te bekomen, wel om te kunnen blijven sturen tijdens het remmen). Het verschil is dan wel pakken kleiner, en je zal al van goeden huize moeten zijn om dan korter te remmen zonder ABS...
                                De reden zit gewoon in het feit dat je sneeuw op sneeuw wel een goeie grip heeft, en die geblokkeerde wielen (want zonder ABS) zorgen voor een sneeuwophoping (t'is verse losse sneeuw, hé) voor de banden, die dus behoorlijk goed afremt.
                                Met ABS blokkeren de wielen niet, heb je geen sneeuwophoping en is de remafstand merkelijk langer.
                                Bovenstaande truuck werkt dus niet bij droog weer, en dus ook niet op harde sneeuw, ijs of ijsel...
                                De goeie chauffeur zorgt ervoor dat hij z'n snelheid aanpast, en dus zo weinig mogelijk hard moet remmen op glad wegdek...
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X