Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    toch zit je steeds te wachten, of er nog wat gaat gebeuren.
    dat heeft wel wat.
    grt,bouk.
    Vind ik ook, dus toch wel spannend hé. Na die eerste voorbijrijdende auto wachtte ik toch nog op een tweede..., maar toen was helaas het fimpje om.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Tegen volgend jaar is dit topic overbodig ...

      We zijn nu al in de lente en het wordt een ganse week winterbandentijd mits zowel overdag al 's nachts de temperatuur onder de 7°C blijft en er zelfs winterse buien zitten aan te komen.
      Als het zo verder gaat, dan hebben we volgend jaar ook in de zomer dergelijke dagen en dan moeten we helemaal geen zomerbanden meer hebben.
      Ge gaat toch voor die drie dagen zon geen zomerbanden plaatsen zeker?

      Dus alles lost zichzelf wel op
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Het is misschien wel omdat jullie zo lang blijven doorgaan met dit topic dat het zo koud blijft.

        Bij de Lidl hadden ze gisteren een "velgenboom" in de aanbieding, misschien zijn die nog niet allemaal uitverkocht (22.876 stuks in voorraad, die zijn waarschijnlijk nog niet allemaal verkocht)...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Het is misschien wel omdat jullie zo lang blijven doorgaan met dit topic dat het zo koud blijft.

          Bij de Lidl hadden ze gisteren een "velgenboom" in de aanbieding, misschien zijn die nog niet allemaal uitverkocht (22.876 stuks in voorraad, die zijn waarschijnlijk nog niet allemaal verkocht)...
          Ik heb er al vele jaren 2 in gebruik , ( een met alu. velgen van mijn mercedes C die al enkele jaren vervangen is)

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Tegen volgend jaar is dit topic overbodig ...

            We zijn nu al in de lente en het wordt een ganse week winterbandentijd mits zowel overdag al 's nachts de temperatuur onder de 7°C blijft en er zelfs winterse buien zitten aan te komen.
            Als het zo verder gaat, dan hebben we volgend jaar ook in de zomer dergelijke dagen en dan moeten we helemaal geen zomerbanden meer hebben.
            Ge gaat toch voor die drie dagen zon geen zomerbanden plaatsen zeker?

            Dus alles lost zichzelf wel op
            Ik weet niet of alles dan opgelost is. Nieuw topic: zomerbanden En het herbegint weer.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Ik heb er al vele jaren 2 in gebruik , ( een met alu. velgen van mijn mercedes C die al enkele jaren vervangen is)
              Hier zijn er ook twee in gebruik. Maar de ene boom is de andere niet. De meeste bomen zijn slechts geschikt voor banden tot 225. Ik vermoed dat die van de Lidl voor mij waardeloos zouden zijn voor 2x225 en 2x255. Je moet immers al goed zoeken om de betere te vinden (Duitland). Sommige van die bomen zijn bovendien zeer onstabiel en weerstaan ook het gewicht niet van vier wielen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Winterbanden

                't Ja.
                Als het weer zo blijft zijn zomerbanden totaal nutteloos geworden.
                Je denkt toch niet dat ik die onnozele zomerbanden ga kopen voor die enkele dagen per jaar dat het hier goed weer is.
                Iedereen zal wel overtuigd zijn van het nut van de zomerbanden hé. Maar om deze zomer in de file te staan richting Spanje dan zijn mijn winterbanden ruim voldoende en heel bruikbaar.
                'k Rij dan wel iets voorzichtiger om bochten te nemen.
                Wees er van overtuigd dat ik mijn middenvinger opsteek naar al die zomerbandenrijders die me in een haarspeldbocht durven voorbij steken. Dat heeft niks met goede banden te maken, wel met testosteron.
                Zomertestosteron dan nog wel. Dat is veel heviger. En gevaarlijker in de bochten.
                Ze denken dat ze alle mogen met die zomerbanden.
                'k Ga nu de verwarming een graadje hoger zetten.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Ik denk dat in Spanje tussen 1 april en 30 september zomerbanden verplicht zijn. Winterbanden zijn gevaarlijk. En boven de 35° moet je banden van het type "Hot Lips" of Hot Marijke" (met kettingen...) gebruiken. Of "Fever", in de maat 4/4 en 45 toeren.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    't Ja.
                    Als het weer zo blijft zijn zomerbanden totaal nutteloos geworden.
                    Je denkt toch niet dat ik die onnozele zomerbanden ga kopen voor die enkele dagen per jaar dat het hier goed weer is.
                    Iedereen zal wel overtuigd zijn van het nut van de zomerbanden hé. Maar om deze zomer in de file te staan richting Spanje dan zijn mijn winterbanden ruim voldoende en heel bruikbaar.
                    'k Rij dan wel iets voorzichtiger om bochten te nemen.
                    Wees er van overtuigd dat ik mijn middenvinger opsteek naar al die zomerbandenrijders die me in een haarspeldbocht durven voorbij steken. Dat heeft niks met goede banden te maken, wel met testosteron.
                    Zomertestosteron dan nog wel. Dat is veel heviger. En gevaarlijker in de bochten.
                    Ze denken dat ze alle mogen met die zomerbanden.
                    'k Ga nu de verwarming een graadje hoger zetten.
                    Touché !!!
                    Bespuiten met een reflecterende aluminiumspray kan wonderen doen.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      En ze komen weer goed van pas in het vers pakje sneeuw.
                      Ik had liever zomerbanden en goed weer gezien.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En ze komen weer goed van pas in het vers pakje sneeuw.
                        Ik had liever zomerbanden en goed weer gezien.
                        Bij mij al zomerbanden. 't Zal dus vandaag met de wagen van madam zijn, met winterbanden dus.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En ze komen weer goed van pas in het vers pakje sneeuw.
                          Ik had liever zomerbanden en goed weer gezien.
                          Hier (Zuid West-Vlaanderen) ligt er niets, maar het mag ook eens elders vallen : hebber hier al genoeg ons deel gehad... Gisteren heeft het overdag nochtans redelijk gesneeuwd, maar als het niet vriest zie je dat niet lang, hé...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Hier ligt toch een 8tal cm.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Hier (Zuid West-Vlaanderen) ligt er niets, maar het mag ook eens elders vallen
                              Dit jaar toch weer redelijk bediend geweest door koning winter.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.



                                Walter
                                D850

                                Comment

                                Working...
                                X