Re: Winterbanden
Vorige week met de wagen van mijn overbuurvrouw naar de technische keuring gereden omdat ze doodziek op de zetel lag en haar wagen voor 10 maart gekeurd moest worden.
Banden vooraan compleet versleten, ik denk dat de banden amper 0,3mm profieldiepte hadden, uiteraard werd haar wagen hiervoor afgekeurd.
Weet je wat de reactie was toen ik de wagen bij mijn buurvrouw afleverde?
"Dat het allemaal smeerlappen zijn op de autokeuring en dat het één grote geldklopperij is"
ze sprong recht uit haar zetel en was precies in één klap genezen.
"Ik had nog makkelijk 5000km kunnen rijden met mijn banden, vorig jaar erdoor op mijn banden en nu, 500km later wordt hij afgekeurd?!!"
mentaliteit mannekes, mentaliteit en verantwoordelijkheidszin zijn erg ver te zoeken bij sommige Belgen...
nog zo'n schande van België, zwaar beboeten en cursus veilig rijden laten volgen die ze uit eigen zak betalen en niet op kosten van de maatschappij
voor wie zijn auto niet sneeuw en ijsvrij maakt.
In Duitsland en Oostenrijk zijn ze daar zeer streng op, auto moet volledig sneeuw en ijsvrij zijn voor je ermee de weg op gaat.
Zo niet kan je een ferme boete (80€ te Duitsland) krijgen bij inbreuk hierop.
Maar een trol en/of intelligente Belg heeft aan zo'n nutteloze zaken geen boodschap en interesse.
Zolang we onze pintjes maar kunnen drinken en feestjes bouwen, toch?
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM
Bekijk bericht
Banden vooraan compleet versleten, ik denk dat de banden amper 0,3mm profieldiepte hadden, uiteraard werd haar wagen hiervoor afgekeurd.
Weet je wat de reactie was toen ik de wagen bij mijn buurvrouw afleverde?
"Dat het allemaal smeerlappen zijn op de autokeuring en dat het één grote geldklopperij is"
ze sprong recht uit haar zetel en was precies in één klap genezen.
"Ik had nog makkelijk 5000km kunnen rijden met mijn banden, vorig jaar erdoor op mijn banden en nu, 500km later wordt hij afgekeurd?!!"
mentaliteit mannekes, mentaliteit en verantwoordelijkheidszin zijn erg ver te zoeken bij sommige Belgen...
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno
Bekijk bericht
voor wie zijn auto niet sneeuw en ijsvrij maakt.
In Duitsland en Oostenrijk zijn ze daar zeer streng op, auto moet volledig sneeuw en ijsvrij zijn voor je ermee de weg op gaat.
Zo niet kan je een ferme boete (80€ te Duitsland) krijgen bij inbreuk hierop.
Maar een trol en/of intelligente Belg heeft aan zo'n nutteloze zaken geen boodschap en interesse.
Zolang we onze pintjes maar kunnen drinken en feestjes bouwen, toch?
Comment