Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Je gaat een A6 met 3l motor vergelijken met een A3 met 1.4....
    Ik ben al tevreden met een 2.0 TDI in mijn A6.

    Vergelijk die A6 met een 3L benzine, en je zal ook tevreden zijn (misschien niet aan de pomp).
    En die A3 moet je vergelijken met een 1.4 TDI of 1.6 TDI.... Die zijn niet slecht, maar de benzineversie rijdt zeker stiller.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

      Het prijsverschil tussen benzine en diesel zullen ze nog wel wegwerken, daar zijn ze al een tijdje over bezig
      Inderdaad, ik denk al zo'n jaar of 50.
      Soms heb ik de indruk dat het verschil nog groter wordt i.p.v. kleiner.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Je gaat een A6 met 3l motor vergelijken met een A3 met 1.4....
        Ik ben al tevreden met een 2.0 TDI in mijn A6.

        Vergelijk die A6 met een 3L benzine, en je zal ook tevreden zijn (misschien niet aan de pomp).
        En die A3 moet je vergelijken met een 1.4 TDI of 1.6 TDI.... Die zijn niet slecht, maar de benzineversie rijdt zeker stiller.
        Daar doelde ik net op, een 3 liter benzine zal ook leuk zijn , alleen aan de pomp niet. Mijn stelling sloeg op het feit dat de verbruikskost voor een A3 met 1.4L benzinemotor even hoog blijkt te liggen als een A6 met 3L diesel.

        Stilte hangt tegenwoordig meer en meer af van het niveau van geluidsisolatie en ophanging dan van de motor zelf. M'n vorige A4 had een gelijkaadige motor maar m'n A6 is stukken stiller , als ik zie wat er bvb van isolatie aan de onderkant van de wagen hangt dan weet je genoeg , je zal dat zelf waarschijnlijk wel al gemerkt hebben maar de binnenkanten van de wielkasten en bijna de komplete onderzijde van de wagen is bekleed met een soort stevig vasttapijt en dat heeft serieus z'n effect blijkbaar.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Er is zo veel variatie in motoren.
          Gewoon zeggen dat "een diesel" minder leuk rijdt dan "een benzine" is wat kort door de bocht.

          Dat benzinemotoren nu veel leuker rijden is omdat de meeste nu uitgerust zijn met een turbo, en dus ook wat meer koppel hebben bij lage toeren.

          Altijd een proefrit maken is de boodschap, en beide alternatieven overwegen.

          Maar eerlijk, ik rij niet graag met de Clio thuis (75pk benzine 1.2). Rond de kerktoren valt dat mee, maar als je boven de 90 km/h moet trekken is dat een "opdracht".
          Ik heb nog niet te "zot" gedaan met onze nieuwe wagen, heeft ook nog maar 1.600 km op de teller, maar bij 120 op de autoweg horen wij omzeggens niks van lawaai en kunnen wij nog fluisterend praten (het is een 1.4 turbo benzine - 6 traps automaat).
          Dat moesten wij met onze vorige 1.6 CDTI diesel - man versn. 5 niet doen.
          Volgende week 'vlieg' ik er mee naar de Cotentin, dan zal ik weeral wijzer worden na twee ritjes van 550 km.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Voilà, de crossclimates liggen erop. Ik heb nu 2 goeie banden op overschot (Michelin Energy Saver 195/65 R15 91H). Hebben nog een 5mm profieldiepte, ze kunnen dus nog tienduizenden km meegaan, maar het was uiteraard onzin om slechts 2 van die crossclimates te plaatsen.
            Wat zou je voor die banden nog kunnen vragen ? Ik dacht aan een 20 à 25 euro per band.

            Intussen is deze vraag al overbodig geworden: ze zijn verkocht aan 20 euro per band.
            Last edited by nete; 7 juni 2015, 08:01.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Mijn stelling sloeg op het feit dat de verbruikskost voor een A3 met 1.4L benzinemotor even hoog blijkt te liggen als een A6 met 3L diesel.
              Het verschil in aankoopprijs is wel zeer groot. Even gekeken op de site van Audi. De goedkoopste uitvoering is ongeveer 2x duurder. 25000€ <-> 49650€
              Daar kun je de A3 al veel keer mee voltanken.
              Last edited by pogi; 31 mei 2015, 23:46.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                Het verschil in aankoopprijs is wel zeer groot. Even gekeken op de site van Audi. De goedkoopste uitvoering is ongeveer 2x duurder. 25000€ <-> 49650€
                Daar kun je de A3 al veel keer mee voltanken.
                Daarom schreef ik ook duidelijk "verbruikskost" , en ik blijf dat gewoon raar vinden , die kleine benzinemotoren zijn in wezen helemaal niet zo zuinig als je gaat vergelijken..
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Daarom schreef ik ook duidelijk "verbruikskost" , en ik blijf dat gewoon raar vinden , die kleine benzinemotoren zijn in wezen helemaal niet zo zuinig als je gaat vergelijken..
                  Ze zijn toch stukken zuiniger dan vroeger. Neem die 1.4 150 pk ACT TSI van Volkswagen. Die doet het toch stukken beter dan vroegere benzinemotoren van hetzelfde vermogen, terwijl hij veel aangenamer rijdt door het hoog koppel bij lage toeren.
                  Daarnaast moet je juist vergelijken. Moest men brandstoffen verkopen per "verbandingswaarde", en niet per liter (of de prijs op dat vlak gelijk leggen), dan zou je merken dat het verschil in rendement tussen dergelijke motoren en de nieuwe diesels al een stuk kleiner is.
                  Eigenlijk zou benzine een 13% goedkoper moeten zijn dan diesel (ook omdat benzine goedkoper gemaakt kan worden...).

                  Benzinemotoren halen ook met de vingers in de neus de euro 6 norm, bij diesels dienen daar behoorlijk grote kosten voor gemaakt te worden, die er ook voor zorgen dat je voor de goedkopere auto's niet veel euro 6 diesels meer zal hebben. Een Nissan Micra diesel bestaat bv. niet meer en er zullen er nog wel meer volgen.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Wat zijn we hier nog veel over banden bezig. 😕
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Ah voor de volgende winter hé !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Ah voor de volgende winter hé ! [emoji14]
                        Je snapt de hint wel.
                        Laatste reacties gaan helemaal niet meer over banden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Tuurlijk, maar zo zijn er nog wel topics
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Eerste indrukken met de CrossClimates:

                            Iets meer lawaai op beton en zo, vrijwel geen verschil op "zachte" asfalt.
                            Verbruik bij optrekken lijkt me iets hoger, bij "kruissnelheden" weinig of geen verschil.
                            Qua rijeigenschappen kunnen we nog niet veel zeggen bij dit droge weer.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Daarom schreef ik ook duidelijk "verbruikskost" , en ik blijf dat gewoon raar vinden , die kleine benzinemotoren zijn in wezen helemaal niet zo zuinig als je gaat vergelijken..
                              Ik hoop toch dat er niemand een wagen koopt enkel en alleen omwille van het lage verbruik, want dan heb je maar één mogelijkheid...de Pac-Car II kopen, die verbruikt 0,018572 liter per 100 km wat toch niet slecht is niet . Maar of die echt te koop is, en of je die wel wil, en of deze überhaupt wel te koop is.....

                              Ik ben net terug van een paar duizend km rijden door Frankrijk, zowel autowegen, departementale wegen en nog slechtere boerenwegen, ook veel op en neer, veel stoppen en terug starten (foto's nemen weet je wel) en stel een gemiddeld verbruik vast van 6.6 lit/100 km, wat ik helemaal niet slecht vind voor een 1.4 turbo automaat. Ik rij niet gek, ben dus helemaal geen sportieve rijder, maar ik trek op waar het moet maar ook niet meer. De wagen is ook nog bijna nieuw, nu ongeveer 3.500 km op teller, en volgens de garage zou het verbruik nog moeten dalen (wat ik betwijfel).
                              Bij mijn vorige haalde ik ongeveer hetzelfde gemiddeld verbruik, maar dan wel met een 1.6 cdti diesel.
                              Mijn ritjes kosten nu meer door de hogere benzineprijs, maar ik heb er het plezier van het benzinerijden voor in de plaats, en dat is ook wat waard.
                              En dat rijden met een automaat.... mannekes, zaaaaaaalig. Velen vinden dit voor oude ventjes, maar laat ze dat maar vinden, ik weet wel beter na 45 jaar handschakelen.

                              PS : om on topic te blijven, dit alles met zomerbanden hé .

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Eerste indrukken met de CrossClimates:

                                Iets meer lawaai op beton en zo, vrijwel geen verschil op "zachte" asfalt.
                                Verbruik bij optrekken lijkt me iets hoger, bij "kruissnelheden" weinig of geen verschil.
                                Qua rijeigenschappen kunnen we nog niet veel zeggen bij dit droge weer.
                                Hoe kan je een gemiddeld verbruik bij optrekken berekenen?
                                Verbruiksmeter is niet een echte referentie mits optrekken op 2° helling al heel anders is dan op perfect plat wegdek.
                                Tenzij jij 100 km aan een stuk kan optrekken, maar ik denk van niet.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X