Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Natuurlijk is dit onzichtbaar, uw band is 1cm smaller en komt 5mm meer naar buiten dus blijft alles identiek.
    Toch niet helemaal juist. Of het ziet er anders uit in de praktijk.
    Toen ik voor de eerste maal mijn winterbanden monteerde, vond ik die nogal breed voor 10 mm smaller te zijn.
    Het is vooral de velg breedte (7" in mijn geval) die de band dat uitzicht geeft. Ik kon geen verschil zien als ik die twee maten achter mekaar plaatste. Het leek wel of die winterband breder was ?
    Het hangt ook 'n beetje af van het loopvlak of profriel, denk ik.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Toch niet helemaal juist. Of het ziet er anders uit in de praktijk.
      Toen ik voor de eerste maal mijn winterbanden monteerde, vond ik die nogal breed voor 10 mm smaller te zijn.
      Het is vooral de velg breedte (7" in mijn geval) die de band dat uitzicht geeft. Ik kon geen verschil zien als ik die twee maten achter mekaar plaatste. Het leek wel of die winterband breder was ?
      Het hangt ook 'n beetje af van het loopvlak of profriel, denk ik.
      Meten is weten, het kan zijn dat de ene wat meer afgerond is dan de andere en dus een fout beeld geeft maar een 205 zou 205mm breed moeten zijn onafhankelijk van de hoogte van de band of de velg.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Meten is weten, het kan zijn dat de ene wat meer afgerond is dan de andere en dus een fout beeld geeft maar een 205 zou 205mm breed moeten zijn onafhankelijk van de hoogte van de band of de velg.
        Een 205 op een smallere velg zal inderdaad aan de kanten wat boller staan en op een bredere velg dan weer wat minder waardoor het loopvlak breder toont.
        Er zijn er veel die een iets bredere band op dezelfde velg willen zetten om zogezegd een "mooiere look" te hebben maar vaak geeft dit net een omgekeerd effect.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Heeft iemand ervaring met deze aanbieder : http://www.autobandenmarkt.be/Complete_wielen.html ??
          Ik heb er 2 jaar geleden 4 winterbanden gekocht.
          Alles verliep zonder problemen, na de bestelling ontvang je netjes per mail de bevestiging en trackingnummer.
          Verzending duurde een paar dagen (vanuit Duitsland).

          Vergeet wel niet dat indien je de banden alleen bestelt, er geen verzendkosten aangerekend worden.
          Voor een volledige set (banden + velgen), wordt 9.90€ per wiel aangerekend, dus goed 40€ extra.
          Misschien dus best eens rondkijken en prijzen vergelijken.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een 205 op een smallere velg zal inderdaad aan de kanten wat boller staan en op een bredere velg dan weer wat minder waardoor het loopvlak breder toont.
            Er zijn er veel die een iets bredere band op dezelfde velg willen zetten om zogezegd een "mooiere look" te hebben maar vaak geeft dit net een omgekeerd effect.
            Wat de snelheidsindex aangaat zit ik dan ook niet goed.
            Mijn winterbanden zijn H, maar ik zie zojuist dat er op de PVG "W" staat, dat is 270 Km/u !

            Voor het geval "meten is weten" de volgende mededeling,
            Ik heb zojuist gemeten en mijn lodderig oog liet me niet in de steek.

            De originele 215 op 7" velgen waren 215 mm breed.
            De winterbanden 205 op 7" velgen waren 220 mm breed.
            En nu ?

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht
              Ik heb er 2 jaar geleden 4 winterbanden gekocht.
              Alles verliep zonder problemen, na de bestelling ontvang je netjes per mail de bevestiging en trackingnummer.
              Verzending duurde een paar dagen (vanuit Duitsland).

              Vergeet wel niet dat indien je de banden alleen bestelt, er geen verzendkosten aangerekend worden.
              Voor een volledige set (banden + velgen), wordt 9.90€ per wiel aangerekend, dus goed 40€ extra.
              Misschien dus best eens rondkijken en prijzen vergelijken.
              Dank je wel voor de info. Ik ga toch maar eens rondbellen.
              Eergisteren was er nog een promotie en had ik nog 4 banden met velg voor 424 euro thuisbezorgd kunnen kopen. Vandaag de zelfde banden en velgen 690 euro

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                De originele 215 op 7" velgen waren 215 mm breed.
                De winterbanden 205 op 7" velgen waren 220 mm breed.
                En nu ?
                zomerbanden en winterbanden met de zelfde druk erop ?.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  zomerbanden en winterbanden met de zelfde druk erop ?.
                  Yep, 2,45 bar.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Wat de snelheidsindex aangaat zit ik dan ook niet goed.
                    Mijn winterbanden zijn H, maar ik zie zojuist dat er op de PVG "W" staat, dat is 270 Km/u !

                    Voor het geval "meten is weten" de volgende mededeling,
                    Ik heb zojuist gemeten en mijn lodderig oog liet me niet in de steek.

                    De originele 215 op 7" velgen waren 215 mm breed.
                    De winterbanden 205 op 7" velgen waren 220 mm breed.
                    En nu ?
                    Nu heb je banden met een minder stabiele buitenkant bij uw winterbanden dan bij uw zomerbanden, wil dus zeggen dat uw band meer gaat wiebelen tijdens het nemen van bochten. Door die meer plooibare buitenkant kan de band makkelijker uitzetten als er druk op komt. Geeft dan ook direct een minder gevoel met de weg wat zeker niet aan te raden is.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Nu heb je banden met een minder stabiele buitenkant bij uw winterbanden dan bij uw zomerbanden, wil dus zeggen dat uw band meer gaat wiebelen tijdens het nemen van bochten. Door die meer plooibare buitenkant kan de band makkelijker uitzetten als er druk op komt. Geeft dan ook direct een minder gevoel met de weg wat zeker niet aan te raden is.
                      Dat wiebelen heb ik inderdaad wel gevoeld.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Al 1795 posts over winterbanden.
                        Dat moet beter kunnen.

                        Let's go for it.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Al 1795 posts over winterbanden.
                          Dat moet beter kunnen.

                          Let's go for it.
                          Voor al diegenen die zich laten overtuigen hebben door de lobbyisten van de bandenindustrie.
                          Vooral de snobs met een bedrijfswagen waar de meerkost betaald wordt door de firma.
                          Die lobbyisten zijn wel iets vergeten. Of niet?
                          Neen? Het volgende zal je overtuigen om al die goede banden die maanden in jullie garage staan te niksen weg te gooien. Wegens te oud.
                          Leve de wegwerp maatschappij.
                          Oh ja : binnenkort zijn er speciale lente/herfst banden. Voor tussen de 7°C en 16°C. Te hard voor de wintertoestanden. Te zacht voor de hoogzomertoestanden.
                          Dat is drie sets per jaar.

                          Voilà :
                          Watch the latest news videos and the top news video clips online at ABC News.
                          Last edited by lingze; 5 november 2012, 16:02.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Onze winterbanden zijn nu op beide wagens gemonteerd
                            De strijd ga ik al lang niet meer aan (ben ik gisteren mee gestopt ), al hoop ik dat genuanceerde posts als deze hierboven gaan uitblijven.
                            Want als je niet verder kijkt als je neus lang is, dan gaat dat nog grappig worden.
                            Verder wens ik iedereen hier veilige ritjes toe in de winter...

                            En net zoals andere jaren blijf ik paraat voor de paar mensen in mijn straat die ik elk jaar help duwen
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Onze winterbanden zijn nu op beide wagens gemonteerd
                              De strijd ga ik al lang niet meer aan (ben ik gisteren mee gestopt ), al hoop ik dat genuanceerde posts als deze hierboven gaan uitblijven.
                              Want als je niet verder kijkt als je neus lang is, dan gaat dat nog grappig worden.
                              Verder wens ik iedereen hier veilige ritjes toe in de winter...

                              En net zoals andere jaren blijf ik paraat voor de paar mensen in mijn straat die ik elk jaar help duwen
                              Ik kan alleen maar zeggen wie er nog niet mee gereden heeft weet niet wat het verschil is en dis***eren haalt dan ook niets uit.Ik rij al meer dan 20 jaar met winterbanden( in de winter).

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                Ik kan alleen maar zeggen wie er nog niet mee gereden heeft weet niet wat het verschil is en dis***eren haalt dan ook niets uit.Ik rij al meer dan 20 jaar met winterbanden( in de winter).
                                Dat filmpje gaat niet over winterbanden, maar over oude banden. En het klopt effectief dat banden maar een zekere periode meegaan. Rijden met banden die ouder zijn dan een jaar of 8 is niet bijster verstandig, zelfs niet als het profiel verder nog in orde is. Mijn achterbanden zijn nu 6.5 jaar oud, en daar merk ik toch ook een behoorlijk verschil met mijn voorbanden die de helft jonger zijn. En het zijn pertank geen rommelbanden (Continental sportcontact 2). Nu : ze zitten nu ook bijna aan 90.000 km. : dus lang zullen ze het niet meer uithouden... Het profiel is nog altijd een 3 mm.
                                Als je de laatste tijd hoort dat mensen het onderhoud van hun auto beginnen uit te stellen, en dan waarschijnlijk ook nog langer met versleten banden of remmen blijven rijden.
                                Winterbanden met een profiel van minder dan 4 mm. zijn trouwens geen winterbanden meer...
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X