Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    hoe zit het eigenlijk met die bandenspray voor meer grip bij sneeuw..?
    grt,bouk.
    Er groeit haar op.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Er groeit haar op.
      al gevonden:
      Bandenspray en sneeuw.

      De spuitbussen met lijmachtige substantie blijken wel gebruiksvriendelijk, maar bieden weinig grip op sneeuw en ijs. De opgespoten laag blijkt bovendien snel weg te slijten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        al gevonden:
        Bandenspray en sneeuw.

        De spuitbussen met lijmachtige substantie blijken wel gebruiksvriendelijk, maar bieden weinig grip op sneeuw en ijs. De opgespoten laag blijkt bovendien snel weg te slijten.
        grt,bouk.
        Ja bouk, dat was te verwachten hé, mocht het zo gemakkelijk zijn. Maar er zijn wel van die kousen die je over de banden kan trekken. Die worden wel nat zodat ze gaan uitrekken en zwabberen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ja bouk, dat was te verwachten hé, mocht het zo gemakkelijk zijn. Maar er zijn wel van die kousen die je over de banden kan trekken. Die worden wel nat zodat ze gaan uitrekken en zwabberen.
          Die heb ik eergisteren gezien bij Auto5, kosten toch zo'n 80 euro. Ik denk dat ze snel slijten, zeker als er niet continu sneeuw onder je wielen ligt.
          In diepe sneeuw kun je je bandendruk verlagen om makkelijker weg te komen, denk er wel aan een (voet)pomp bij te hebben.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Maar toch steeds véél minder gevaarlijk dan iemand die in dezelfde omstandigheden op zomerbanden rijdt.

            en al helemaal wanneer je met banden rondrijdt zoals mijn http://forum.belgiumdigital.com/f59/winterbanden-335716-102.html#post3818754]overbuurvrouw.

            en ook minder gevaarlijk dan al diegene, en dat zijn er verdomd veel, vertrekken met een niet ijsvrije of besneeuwde voor en achterruit.
            Een oppervlakte ter grote van een sigarettenpakje vrijgemaakt op de voorruit en weg zijn ze... de rest zal er tijdens het rijden wel vanaf vliegen zeker?
            In Duitsland was er gisteren ook een kettingbotsing met een 100 tal voertuigen (link). Ik dacht dat dat niet meer kon met die winterbanden... Of zou het toch kunnen liggen aan niet aangepast rijgedrag...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Duitse carrossiers moeten ook hun brood verdienen.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Duitse carrossiers moeten ook hun brood verdienen.
                Ja, want hun motoren zijn te goed.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  In Duitsland was er gisteren ook een kettingbotsing met een 100 tal voertuigen (link). Ik dacht dat dat niet meer kon met die winterbanden... Of zou het toch kunnen liggen aan niet aangepast rijgedrag...
                  Als je daar als duitser in D tussen zit zonder winterbanden, dan kan het zijn dat je verzekering zich terugtrekt, en dat je de boel zelf betaalt (inclusief schade aan anderen).
                  Omdat er nog altijd een paar ongevallen gebeuren zijn winterbanden ineens zinloos zeker. Was dat de conclusie die je wou opdringen?
                  Eén idioot is genoeg om een ramp te veroorzaken.
                  Als ik me niet vergis ging het daar om een sneeuwstorm waardoor de zichtbaarheid (gecombineerd met remafstand) zeer slecht was.
                  Hier knallen ze tijdens de mist ook op elkaar.
                  Radars en infrarood camera's maar verplichten zeker...

                  Jouw totaal ongenuanceerde reacties zijn hier niet meer gepast. Het gaat in de richting van: ik heb met mijn kitlens op een bepaald moment een mooiere foto getrokken dan jij met je witte toeter, DUS: alle witte toeters zijn rommel en totaal onnodig. Net zoals ABS of ESP niet alle ongevallen zal vermijden, en een gordel en airbags levens redden, of wil je dat ook betwisten omdat er nog altijd ongevallen gebeuren en er doden vallen.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Tegen 335km/h met spijkerbanden op ijs.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      In Duitsland was er gisteren ook een kettingbotsing met een 100 tal voertuigen (link). Ik dacht dat dat niet meer kon met die winterbanden... Of zou het toch kunnen liggen aan niet aangepast rijgedrag...
                      En waar wil je nu naartoe? Welk argument ga je dit keer uit uw hoed toveren om toch maar aan te tonen dat je gelijk hebt?
                      Ja er is een kettingbotsing gebeurd te Duitsland, en dan? Kan gebeuren hé, sh!t happens!

                      Tuurlijk kan je botsen mét winterbanden, er moet maar ene tussen zitten die toch iets té dwaze manoeuvres doet (remmen, uitwijken) en het is prijs.

                      Ik zou er iig niet zonder winterbanden willen tussen hangen, je kan alle schade aan je voertuig uit eigen zak betalen en hoogstwaarschijnlijk ook nog die van de tegenpartij.
                      Je mag al van geluk spreken als ze jou niet meteen ter plekke lynchen.

                      Soit, de helse miserie die gisteren op de Belgische wegen plaatsvond is te wijten aan het feit dat in België geen winterbandenplicht heerst.
                      Zet alle chauffeurs die gisteren op de baan waren op winterbanden en er is van ongeziene monsterfiles geen sprake meer.

                      Jammer dat we dit niet kunnen uittesten...


                      PS ge moet mijn tekst in uw vorige quote niet aanpassen en veranderen hé maar in zijn oorspronkelijke vorm laten!!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als je daar als duitser in D tussen zit zonder winterbanden, dan kan het zijn dat je verzekering zich terugtrekt, en dat je de boel zelf betaalt (inclusief schade aan anderen).
                        .
                        En dat is wat ze voor mij in Belgie direct ook moeten doen, ik ben helemaal niet voor een verplichting van winterbanden, ik ben het er volledig mee eens dat niet iedereen winterbanden nodig heeft, mensen die amper kilometers doen kun je nu eenmaal niet met die toch wel extra kost opzadelen tegen wil en dank , maar dan moet het wel zo zijn dat als er sneeuwdagen zijn die mensen die er niet willen in investeren dan ook hun verantwoordelijkheid nemen. Dan moet hun gezond verstand maar zegevieren en beseffen dat ze de auto dan beter in de garage laten staan, doen ze dat niet en veroorzaken ze een ongeval dan draaien ze op voor de kosten.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          En dat is wat ze voor mij in Belgie direct ook moeten doen, ik ben helemaal niet voor een verplichting van winterbanden, ik ben het er volledig mee eens dat niet iedereen winterbanden nodig heeft, mensen die amper kilometers doen kun je nu eenmaal niet met die toch wel extra kost opzadelen tegen wil en dank , maar dan moet het wel zo zijn dat als er sneeuwdagen zijn die mensen die er niet willen in investeren dan ook hun verantwoordelijkheid nemen. Dan moet hun gezond verstand maar zegevieren en beseffen dat ze de auto dan beter in de garage laten staan, doen ze dat niet en veroorzaken ze een ongeval dan draaien ze op voor de kosten.
                          En hoe zit het dan wanneer de niet winterbanden chauffeurs het andere verkeer (met winterbanden) ophouden en zoals gisteren honderden kilometers fileleed veroorzaken?
                          Dat kost ons allemaal, zowel de fanatieke winterbanden als niet winterbanden rijders, heel veel geld waarvoor wij allemaal opdraaien vroeg of laat.

                          Wie gaat dat kostenplaatje betalen? We spreken dan over miljoenen euro's hoor, een deftige set winterbanden is daar simpelweg een peulschil tegen.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            En dat is wat ze voor mij in Belgie direct ook moeten doen, ik ben helemaal niet voor een verplichting van winterbanden, ik ben het er volledig mee eens dat niet iedereen winterbanden nodig heeft, mensen die amper kilometers doen kun je nu eenmaal niet met die toch wel extra kost opzadelen tegen wil en dank , maar dan moet het wel zo zijn dat als er sneeuwdagen zijn die mensen die er niet willen in investeren dan ook hun verantwoordelijkheid nemen. Dan moet hun gezond verstand maar zegevieren en beseffen dat ze de auto dan beter in de garage laten staan, doen ze dat niet en veroorzaken ze een ongeval dan draaien ze op voor de kosten.
                            Er zijn wel meer dagen dat de temperatuur onder de 7° zit dan dat er sneeuw ligt en van dan af presteren ze beter .Je kan toch moeilijk temperatuur beginnen meten als je gaat rijden of van huis bent.Het is en blijft moeilijk maar voor onze regering zou het toch weer een goede stap zijn om meer banden te laten verkopen en hun inkomsten te zien stijgen .

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Wat ook de oorzaak van die botsing was, wat zou de schade geweest zijn en, belangrijker, hoeveel slachtoffers zouden er gevallen zijn zonder winterbanden?
                              Het is een open vraag, ik weet verder niets van dat ongeval. En ook deskundigen zullen niet eensgezind antwoorden. Zo'n ongeval nabootsen, eenmaal met en eenmaal zonder winterbanden, zou wellicht een interessante oefening zijn, maar misschien wat aan de dure kant...
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                Het is en blijft moeilijk maar voor onze regering zou het toch weer een goede stap zijn om meer banden te laten verkopen en hun inkomsten te zien stijgen .
                                Voor onze Belgische regering blijkbaar wel ja, ze hebben zelfs meer dan 500 dagen nodig gehad om een "deftige" regering te vormen.

                                Van conclusies trekken en uit ervaringen leren hebben ze immers ook geen kaas gegeten, het is niet de eerste keer dat er sneeuw valt in België hé waardoor
                                het ganse land in de soep draait?!!

                                En dan spreek ik niet enkel over de situatie op de wegen; ook de spoorwegen, bussen, trams en zelfs de huisvuilophaaldienst draaide volledig in de soep
                                door een laagje sneeuw van amper 5cm.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X