Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Hopelijk zijn de voorspellingen een beetje juist en gaat het regenen.
    Vandaag werd het gazon geverticuteerd en bemest, en dan kan het wel wat regen gebruiken.
    Zou erg zijn moest ik nu begin mei reeds moeten sproeien... alhoewel regenwater genoeg in de putten .
    Dus, regen, hou je vooral niet in !

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ja, mocht ik tijd hebben, dan kan dat natuurlijk.
      Tijd of geen tijd, als je een tuin hebt dan moet je die onderhouden.
      Mocht het gras mooi afgereden zijn, korter dan de krokussen, dan nog zou ik niet in het gras op een dekentje gaan picknicken, in de wind en regen zoals nu.
      Dus toch tijd genoeg? 😆
      Soit, ik zie het nut zeker niet in de winter, want dan zijn de narcissen of krokussen toch nog niet in bloei.
      De meeste krokussen bloeien van februari tot maart, dit jaar zelfs al in januari wat kleine bloemen gehad.
      Om te 'genieten' kom ik mijn tuin enkel in wanneer het warmer weer is.
      Om te kunnrn genieten van de tuin wanneer het warmer is, daarvoor zorgen wij dat hij vooraf in orde is.
      Het heeft intussen al eens een week goed weer geweest, en het gras heb ik net ervoor afgereden (2 weken terug), en de kinders hebben er al in gespeeld.
      Sinds twee weken is dat om de 4 à 5 dagen nodig ... we zijn vertrokken tot oktober voor het terug wat mindert.
      Tenzij we ondertussen een hittegolf en extreme droogte krijgen.
      Mocht ik tijd te veel hebben, ik zou ook elke dag Thuis en Familie kunnen kijken, ook al interesseert het me geen zak en/of zijn er andere dingen op tv.
      't is niet omdat iets kan dat het moet.
      Toch wel, uw tuin onderhouden is een wettelijke verplichting.
      Al krijgt men blijkbaar niet snel een boete als men sommigen hun tuin bekijkt.

      Men weet het vooraf ... een tuin is werk, maar soms wat te veel spijtig genoeg.
      Niets voor niets ... of ge moet geld genoeg hebben om alles te laten doen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Hopelijk zijn de voorspellingen een beetje juist en gaat het regenen.
        Vandaag werd het gazon geverticuteerd en bemest, en dan kan het wel wat regen gebruiken.
        Zou erg zijn moest ik nu begin mei reeds moeten sproeien... alhoewel regenwater genoeg in de putten .
        Dus, regen, hou je vooral niet in !
        Euuuhhhh ... volgens voorspellingen enkel deze nacht lichte regen (klopt ondertussen) en dan de rest van de week droog.
        Maar dat waren maar voorspellingen ... hopelijk realiteit.
        Overdag was het toch een zalig weertje tot 19°C.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Euuuhhhh ... volgens voorspellingen enkel deze nacht lichte regen (klopt ondertussen) en dan de rest van de week droog.
          Maar dat waren maar voorspellingen ... hopelijk realiteit.
          Overdag was het toch een zalig weertje tot 19°C.
          Inderdaad niet veel uitgevallen, volgens mijn regenmetertje zo'n 3 liter/m², beter dan niets, maar toch te weinig.
          Je ziet de mestkorrels nog liggen, dus kan ik geen gras afrijden tot die verdwenen zijn.
          Maar niet getreurd, de regenputten staan omzeggens vol, dus ik zal er dan maar zelf voor zorgen dat die korrels oplossen... .

          De voorbije maand april was blijkbaar toch iets minder zonnig dan vorig jaar.
          De zonnepanelen brachten in april exact 100 kw minder op dan april 2015.
          Last edited by Guest17; 3 mei 2016, 09:03.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

            De voorbije maand april was blijkbaar toch iets minder zonnig dan vorig jaar.
            De zonnepanelen brachten in april exact 100 kw minder op dan april 2015.
            Zeg maar sombere aprilmaand. (dank zij een halve maand winter). Hier heb ik sinds 2011 enkel in 2012 minder opbrengst dan dit jaar.
            Trouwens, ik heb zo'n 116 kWh minder opbrengst dan in 2015. Onze installaties zullen dan wel min of meer gelijklopend zijn denk ik.
            Die 116 minder op een opbrengst vorig jaar van 530 kWh is wel 21,9 %. D'as toch al een serieuze "iets" minder, niet ?
            Dus: april was koud en somber.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Zoals vandaag mag het voor mij 365 of 366 dagen per jaar zijn (met nu en dan een mals buitje 's nachts)
              Een graad of 5 mag er nog bij, meer hoeft niet.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Vanaf vanavond draaien mijn sproeiers overuren.
                Als het van boven niet komt, dan zorg ik er wel zelf voor.

                Voor de velen met een berkenpollenallergie (waaronder ikzelf) wordt het weer een paar dagen binnenblijven, alhoewel de berk qua bloei op z'n einde lijkt te komen.
                Daarom trap ik het volgende week weer af voor een paar weken, naar waar geen berken groeien .

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Alwéér was het een warme en zonnige donderdag. Nu is het nog 18,8°C en onbewolkt.

                  Het is jammer dat ik niet eens meer naar buiten kan gaan zonder te niezen door de overvloedige pollen.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Het moet inderdaad geen pretje zijn voor de mensen met een pollenallergie.

                    Maar je mag van mij (die er gelukkig geen last van heb) toch niet verlangen om dit weertje niet heerlijk en schitterend te vinden, da's te veel gevraagd.

                    Gisteren een paar uurtjes gefietst, het leek wel of iedereen die niet aan zee zit toch buiten fietste of wandelde of op een terrasje zat te genieten.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                      Alwéér was het een warme en zonnige donderdag. Nu is het nog 18,8°C en onbewolkt.

                      Het is jammer dat ik niet eens meer naar buiten kan gaan zonder te niezen door de overvloedige pollen.
                      Nog eventjes moeten we volhouden Skoda, zoals we hieronder zien waren de ergste pieken (qua berkenpollen) in april (de zogezegde wintermaand ), nu blijft de concentratie berkenpollen redelijk laag, al dateert deze grafiek van woensdag 4 mei, het kan dus gisteren en vandaag weer slechter zijn, dat weten we pas bij de volgende grafiek (of als we buitengaan... wat we liever niet doen).



                      Zij die het niet hebben zwijgen er beter over, want ze hebben geen benul van de last dat het veroorzaakt.

                      PS De mestkorrels op mijn gazon zijn allemaal gesmolten....na ongeveer 6.000 liter regenputnat
                      Nu kunnen we morgen gerust vertrekken naar.... berkenvrije regio's .
                      Last edited by Guest17; 6 mei 2016, 09:13.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Net gezien op airallergy : woensdag en donderdag zamelden ze respectievelijk 46 en 178 berkenstuifmeelkorrels in per m³ lucht te Brussel.
                        Het is dus duidelijk weer aan het stijgen.
                        Toch wat buiten geweest vandaag (ogen prikken nu en de niesbuien zijn niet uit de lucht, maar het val nog redelijk mee)
                        De vijver wat opgeschoond en een 4.000 liter regenwater bijgevuld zodat hij weer netjes tot aan het randje vol staat.
                        Nu rest nog ongeveer 4000 liter in de regenputten, maar misschien zijn ze wel terug vol tegen dat wij terug komen over 14 dagen .

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Nu nog 24,2°C en drukkend warm.

                          In Nederland is sinds vandaag code oranje van kracht vanwege de droogte en warme temperaturen. In België gaan ze dit pas invoeren wanneer er een grote bosbrand of heidebrand is en het dus te laat is...

                          Edit: Op dit moment in het NOS-journaal is er sprake van een heidebrand op de Veluwe, Nederland.
                          Last edited by Skoda; 6 mei 2016, 19:23.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            In Nederland is sinds vandaag code oranje van kracht vanwege de droogte en warme temperaturen. In België gaan ze dit pas invoeren wanneer er een grote bosbrand of heidebrand is en het dus te laat is...

                            Edit: Op dit moment in het NOS-journaal is er sprake van een heidebrand op de Veluwe, Nederland.
                            Dus heeft een alarm weinig of geen invloed. 😕

                            Meestal toch veroorzaakt door mensen die niet stilstaan bij wat ze doen ... een waarschuwing houdt hun niet tegen.
                            Sigaret op grond of door het autoraam ... je ziet het honderden keren per dag.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Bij een alarm is er een verhoogde waakzaamheid en kan de brand sneller geblust worden dan wanneer de brandweer nog een heel stuk moet rijden - wanneer er dus geen alarm zou zijn - vooraleer ze ter plaatse zijn.

                              Op dit moment is het hier nog 26°C en uiteraard zonnig.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Ja, die luie Kalmthoutenaars ... en ineens die Belgen die niets goed kunnen doen, waren we maar Nederlanders gebleven ...

                                Last edited by Empe; 7 mei 2016, 20:14.

                                Comment

                                Working...
                                X