Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus tv: de laatste tijd nogal veel storingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proximus tv: de laatste tijd nogal veel storingen

    Vandaag weer: sinds pakweg 18h niets mee aan te vangen. Willen een opgenomen programma zien, krijgen grijze vlakken en dan blokkeert de hele boel. Eens herstart... "er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens". Nog enkele keren geprobeerd zonder resultaat. Dan maar een dvd opgelegd. Nu rond 20h nog een geprobeerd, na 2x starten toch beeld. Als je het programma wil zoeken wat er is, dan zijn alle zenders "aan het laden". Ga je kijken, dan hapert het om de minuut of zo. Beeld geblokkeerd en stotterende klank.

    Maar wel als je opstart of je "gepersonaliseerde reclame" wil, dat je je "google account kan koppelen" en andere commerciële zooi. Ik betaal al meer dan genoeg en als ik 1x gekozen heb dat ik dat allemaal niet wil dat moet dan voor mijn part weg blijven.

  • #2
    Een storing kan overal eens voorkomen, best eens contact opnemen met support als het niet vanzelf terug opgelost geraakt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      ik heb ook best redelijk veel (teveel eigenlijk) problemen....
      - haperend beeld...
      - als ik terugkijk...bv een film van 1h30 dan loopt ie tot 01h10 en stopt dan plots zonder er nog iets kunnen aan te doen ....
      - een opname bekijken die ook ergens om een of andere duistere reden maar voor 3/4 is opgenomen...

      Support gebeld...nieuwe b-box op gestuurd gekregen..probleem toch niet helemaal opgelost....heb toen alle kabels zowel uit de decoder als uit mijn TV (belangrijk) uitgetrokken en terug geplaatst met de nieuwe bekabeling die ze met de b-box hadden meegestuurd ...en probleem opgelost....tot nu....
      https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

      Comment


      • #4
        Proximus klanetendienst dat is ook van den hond. Krijg je daar zo'n chatbot aan de lijn. Die begrijp niks, is alleen 100 keer aan het herhalen dat ze het niet begrijpt. Dan moet je iets intypen, vraag me niet wat. Contact werkt voor geen meter, TV ook niet. Dat is nu al 2 dagen. Enige dat ze kunnen voorstellen is dat ding eens uit en aan te zetten. De knop is bijna versleten.

        Dan is het dat ze het niet hoort. Dan moet er een collega verder helpen. Maar die is er uiteraard niet. Dus 2 dagen zonder Tv. Waarschijnlijk de rest van de week want ze zijn volledig onbereikbaar.

        EDIT: nog een goeie. De chatbot wil je dan de openinguren doorgeven want het is nu gesloten. Als je op de website gaat en "technische hulp" ziet, dan is de dienst open in het weekend tot 22h. Maar je kan die natuurlijk niet bellen want de chatbot verbindt niet door. Goed gevonden...

        Allé, ze gaan woensdag een technieker langssturen. Een geforceerde update heeft de boel platgelegd. "Proximus tv services zijn niet bereikbaar" gevolgd door "er ging iets mis, bel 080022800". Dat is het telefoonnummer van die chatbot zie zegt dat er niemand is en die je niet begrijpt.

        Gelukkig was er na vanalles proberen iemand aan de chat. Die heeft zijn best gedaan maar ja, helpt niet. Eigenlijk niet te verwonderen, elke update van die rommel ging het slechter.
        Last edited by Spanik; 23 maart 2025, 17:30.

        Comment


        • #5
          Eens je bij Proximus voorbij die robot geraakt kom je met enig aandringen wel bij competente mensen terecht.
          De laatste tijd toch een aantal zaken op punt kunnen zetten, alles draait hier prima.
          We hebben nu ook een recent type modem met wifi (6E) + repeaters, ipv van de oude brol die ze laten staan zolang de mensen niet reclameren.

          Dat mag wel voor wat we betalen, ik denk dat ze er tegenwoordig wel op letten om geen goed renderende klanten te verliezen.

          tov full Telenet nog veel minder mobiele data, maar 20GB (+5 Pickx) op 2 telefoons krijgen wij zelfs in het WE of op reis zelden op.
          Fiber is waanzinnig snel, ook upload, ik backup nu mijn foto's op Amazon Photo's (onbeperkt met Prime, spijtig genoeg geen andere bestandstypes).

          Comment


          • #6
            Van internet en gsm ook niet te klagen. Alleen die android tv box is rommel. Met de oude box nooit problemen gehad. Maar deze... Elke update gaat het trager en slechter. Nu lukt zelfs updaten niet meer.

            Die AI chatbot is dikke rommel. Vraagt of het internet tv of zo is. Als je dan zegt "tv" dan is het antwoord dat hij/zij dat niet begrijpt en of je de microfoon wil aanzetten. Op het einde krijg je dan gewoon een plaatje met "onze kantoren zijn gesloten, we zijn open...". De website toont nochtans dat de technische dienst open is in het weekend tussen 9h-22h. Na een hoop geknoei toch iemand via de chat gehad. Die deed wel zijn best, maar dat is toch niet zo handig als de telefoon. Vooral als de tv en de pc op een ander verdiep staan. Nu ja, ik heb gisteren wel mijn beweging voor de dag gehad op de trappen.

            Ik had gisteren ook een klacht ingegeven via hun pagina. Vandaag een email dat ik dan de technische dienst moet bellen op 080022800. Dat is waar je die onnozele chatbot krijgt die niets begrijpt en niet doorverbindt. Ik denk echt dat die niet weten hoe hun eigen systeem in elkaar zit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Van internet en gsm ook niet te klagen. Alleen die android tv box is rommel. Met de oude box nooit problemen gehad. Maar deze... Elke update gaat het trager en slechter. Nu lukt zelfs updaten niet meer.

              Die AI chatbot is dikke rommel. Vraagt of het internet tv of zo is. Als je dan zegt "tv" dan is het antwoord dat hij/zij dat niet begrijpt en of je de microfoon wil aanzetten. Op het einde krijg je dan gewoon een plaatje met "onze kantoren zijn gesloten, we zijn open...". De website toont nochtans dat de technische dienst open is in het weekend tussen 9h-22h. Na een hoop geknoei toch iemand via de chat gehad. Die deed wel zijn best, maar dat is toch niet zo handig als de telefoon. Vooral als de tv en de pc op een ander verdiep staan. Nu ja, ik heb gisteren wel mijn beweging voor de dag gehad op de trappen.

              Ik had gisteren ook een klacht ingegeven via hun pagina. Vandaag een email dat ik dan de technische dienst moet bellen op 080022800. Dat is waar je die onnozele chatbot krijgt die niets begrijpt en niet doorverbindt. Ik denk echt dat die niet weten hoe hun eigen systeem in elkaar zit.
              Proximus heeft duidelijk ook enkele problemen met oude systemen, maar naar ik lees en hoor moet het bij Telenet veel erger (geweest) zijn.

              Hier zag bv sinds de overschakeling naar fiber de ontvanger ons telefoonnummer niet meer wanneer we met de vaste lijn belden (nochtans stond de CLIR tevoren niet aan), de chatbox stuurde me naar de (betalende) weergave van inkomende nummers.
              Heb een mail gestuurd en ik kreeg antwoord dat ik dat zelf kon aanpassen en dat dit nog altijd gratis was.
              Maar deze morgen hadden ze het zelf al in orde gebracht.
              Ze weten dus verdorie goed waar ze mee bezig zijn...

              Comment


              • #8
                Vandaag weer de moeite...
                - na 3 uur is er nog steeds geen mogelijkheid om het programma te zien. Je krijgt enkel "aan het laden"
                - ook niet mogelijk om opnames te bekijken. Enkele een zwart scherm.
                - om de 20 minuten "geen ethernet verbinding". Hoe dat ding dan wel tv kan spelen weet ik ook niet. Waarschijnlijk via de "ether" zoals dat in de 19-de eeuw was.

                Internet is eerlijk gezegd vandaag ook niet van de vlotste ervaringen. Doet denken aan de tijd van een V.92 modem.

                Comment


                • #9
                  Chatbots moeten ze volgens mij gewoon verbieden, ik haat die ondingen. Je gaat best eerst de zin die je moet typen opzoeken in de FAQS, want die chatbots zijn een zelfschrijvende of sprekende variant van die FAQS. Tja, dan kan je evengoed de FAQS doorlopen...
                  Moesten die oerdomme chatbots geprogrammeerd worden dat za na de eerste keer "ik begrijp het niet" melden "ik verbind u door met een MENS van vlees en bloed", en het dan ook doen, dan zou ik er nog enig begrip voor kunnen opbrengen...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Chatbots moeten ze volgens mij gewoon verbieden, ik haat die ondingen. Je gaat best eerst de zin die je moet typen opzoeken in de FAQS, want die chatbots zijn een zelfschrijvende of sprekende variant van die FAQS. Tja, dan kan je evengoed de FAQS doorlopen...
                    Dat is net de bedoeling ervan.
                    Mensen lezen niet meer, doen geen enkele moeite en eisen gewoon dat men dag en nacht ter beschikking staat voor de zotste vragen.
                    Ze loggen niet meer in om hun facturen te raadplegen en de eventuele betaalachterstand te kennen, ze bekijken de mogelijke opties niet die ze zelf kunnen aanpassen, altijd meteen bellen zonder enige gegevens bij de hand te hebben.
                    Dan is men verbaasd dat er 87 wachtenden voor u zijn.

                    Moesten die oerdomme chatbots geprogrammeerd worden dat za na de eerste keer "ik begrijp het niet" melden "ik verbind u door met een MENS van vlees en bloed", en het dan ook doen, dan zou ik er nog enig begrip voor kunnen opbrengen...
                    Mochten de oerdomme mensen zelf eens wat moeite doen en niet voor elk onnozel ding onvoorbereid naar de telefoon grijpen, dan zouden chatbots niet eens nodig zijn en konden de mensen van support zich alleen bezig houden met echte problemen.
                    Dat is een algemeen probleem bij vele bedrijven, dat het nu een provider, bank of welk bedrijf ook is.

                    Velen bellen niet voorbereid, hebben geen gegevens bij de hand en moeten alles nog beginnen zoeken als ze al aan de lijn hangen en dat zorgt voor extreem tijdverlies en vele wachtenden.
                    Het is dan ook maar goed dat deze mensen eerst naar een chatbot doorgestuurd worden alvorens ze onnodig iemand een half uur aan de lijn houden.
                    Elk systeem heeft voor en nadelen, wat niet wil zeggen dat het daarom in elk bedrijf correct verloopt.
                    Ik zit actueel zelf trouwens met een probleempje waarbij het bedrijf geen enkel telefoonnummer, adres, e-mailadres of contactformulier voorzien heeft, gewoon niet contacteerbaar.
                    Dat is anders wel wettelijk verplicht.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      2 tips: bij een chatbot tik ik meestal na 2 antwoorden: verbind me met een mens, of connect me to a human. 8/10 lukt dat.

                      gooi die TV boxen van Telenet, Proximus of Orange gewoon buiten. Die dingen zijn onbetrouwbaar en veel te duur.

                      Ik kijk via een Apple TV, en de apps van VRT Max, VTM Go, Auvio (RTBF) en VT4. Dat is gratis en werkt gewoon via internet, geen TV abo nodig.
                      Wil je toch wat meer, dan is er TV Vlaanderen via internet, dat is ook een app op de Apple TV waarvoor je 9,95€ pm betaalt.
                      Er zijn zelfs TVs waar je die apps gewoon kan installeren. Het enig wat je dan nodig hebt is een werkende internet verbinding.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht
                        gooi die TV boxen van Telenet, Proximus of Orange gewoon buiten. Die dingen zijn onbetrouwbaar en veel te duur.

                        Ik kijk via een Apple TV, en de apps van VRT Max, VTM Go, Auvio (RTBF) en VT4. Dat is gratis en werkt gewoon via internet, geen TV abo nodig.
                        Wil je toch wat meer, dan is er TV Vlaanderen via internet, dat is ook een app op de Apple TV waarvoor je 9,95€ pm betaalt.
                        Denk niet dat ik dit jaar al 1 keer naar van die zenders die je noemt gekeken heb. Dat is het probleem anders lag dat ding ook al lang buiten. Ook heb ik geen zin om met "apps" te werken. Ik wil gewoon iets dat ik aanzet en werkt. Geen updates om de 5 minuten etc.

                        Ik zit actueel zelf trouwens met een probleempje waarbij het bedrijf geen enkel telefoonnummer, adres, e-mailadres of contactformulier voorzien heeft, gewoon niet contacteerbaar.
                        Dat is anders wel wettelijk verplicht.​
                        Gisteren ook zitten zoeken naar het contact van een duitse firma. Zat goed weggestopt...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                          Denk niet dat ik dit jaar al 1 keer naar van die zenders die je noemt gekeken heb. Dat is het probleem anders lag dat ding ook al lang buiten. Ook heb ik geen zin om met "apps" te werken. Ik wil gewoon iets dat ik aanzet en werkt. Geen updates
                          nog nooit onderbroken geweest door een updaten.
                          TV Vlaanderen werkt gewoon hoor, en je kan zenderpaketten bij nemen. Welke zender kijk je dan wel?

                          Comment


                          • #14
                            Vooral BBC en Frankrijk, af en toe zoiets als Discovery, nat geo. Zou dan op €20/maand komen. Denk niet dat als ik TV schrap van het pakket dat er zoveel afgaat.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

                              nog nooit onderbroken geweest door een updaten.
                              TV Vlaanderen werkt gewoon hoor, en je kan zenderpaketten bij nemen. Welke zender kijk je dan wel?
                              Onderbroken misschien niet, maar wel regelmatig enkele minuten wachten en opnieuw inloggen en/of opstarten bij het starten van een app of toestel (hier een nvidia tv schield pro voor het tweede tv toestel). Geef mij maar de Telenet TV box voor kwaliteit, betrouwbaarheid en gebruiksgemak.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...