Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ben je zeker ? Volgens het weerstation voor de Denderstreek viel er 8 à 9 liter.
    Hier, en dat is toch geen honderden km van jouw woonplaats, is er volgens mijn meter 7 liter gevallen, volgens het officiële station in Waregem 6.1 liter...
    Dergelijke regen is in feite niet vermeldenswaardig, maar alle (kleine) beetjes helpen toch ietsje.
    Ben net met een vouwmeter de inhoud gaan controleren en er staat momenteel 29mm water in was gisterenavond leeg.Zal op bepaalde plaatsen dis wel meer gevallen zijn.Van half 3 deze nacht tot half vier was er hier een stortregen. uur heeft mijn vrouw gehoord dan sliep ik te vast.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Pure herfstdag in putje zomer, moet kunnen, als het er geen hele reeks worden tenminste.

      Op dit moment onstuimige wind, beetje regen en een graad of tien te koud. (14°).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Ben net met een vouwmeter de inhoud gaan controleren en er staat momenteel 29mm water in was gisterenavond leeg.Zal op bepaalde plaatsen dis wel meer gevallen zijn.Van half 3 deze nacht tot half vier was er hier een stortregen. uur heeft mijn vrouw gehoord dan sliep ik te vast.
        Ja maar François, zo meet je de neerslag niet hé, toch niet in een hobby-regenmeter .
        In mijn regenmeter staat er (met de plooimeter gemeten) 60 mm, maar dat komt overeen met slechts 7 liter/m².
        Al naargelang het type hobby-regenmeter zal dit wel verschillen, maar normaal staan de liters gedrukt op de buitenkant.
        Wanneer ze in weerbericht spreken over 30 mm regen, dan is dat 30 liter/m² en niet 30 mm in een regenmeter.
        Als jij een schaal zou staan hebben van 1 m², en daar staat 30 mm water in, dan is er inderdaad 30 liter/m² gevallen.

        Nu, ik lees dat de storm nog zou moeten komen vandaag in de loop van de dag en dat er nog tot 20 liter/m² regen zou kunnen vallen.
        Er is dus nog hoop dat de immense droogte een ietsiepietsie gecompenseerd wordt, maar om volledig gecompenseerd te worden moet het nog weken zo'n weer zijn.
        En we gaan zeker nog niet klagen, het is nog maar een halve dag slecht weer...
        Jammer voor zij die vakantie hebben, maar daar hebben de weergoden nog nooit rekening mee gehouden.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          ondertussen is het hier toch al heel de voormiddag goed aan het doorregenen. Ook wel best wat wind en 13°C.
          We zullen na afloop van de zomer kunnen concluderen dat het een zomer was met voor alle mensen een paar dagen naar hun zin.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Sedert #10785 is er niks meer bijgekomen, er is weer volop zon, en we haalden reeds 20.5°.
            Regen was hier dus (letterlijk) een druppel op een hete plaat (kurkdroge grond).
            Beter dat dan niks, maar ik hou mijn hart vast (of liever dat van vele anderen, want ikzelf woon hoog genoeg) wanneer de compensatie eens echt zal doorgevoerd worden...
            Dan zal eenieder dat ook maar met de glimlach moeten nemen zoals het komt zeker.
            Last edited by Guest17; 25 juli 2015, 18:21.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ja maar François, zo meet je de neerslag niet hé, toch niet in een hobby-regenmeter .
              In mijn regenmeter staat er (met de plooimeter gemeten) 60 mm, maar dat komt overeen met slechts 7 liter/m².
              Al naargelang het type hobby-regenmeter zal dit wel verschillen, maar normaal staan de liters gedrukt op de buitenkant.
              Wanneer ze in weerbericht spreken over 30 mm regen, dan is dat 30 liter/m² en niet 30 mm in een regenmeter.
              Als jij een schaal zou staan hebben van 1 m², en daar staat 30 mm water in, dan is er inderdaad 30 liter/m² gevallen.

              Nu, ik lees dat de storm nog zou moeten komen vandaag in de loop van de dag en dat er nog tot 20 liter/m² regen zou kunnen vallen.
              Er is dus nog hoop dat de immense droogte een ietsiepietsie gecompenseerd wordt, maar om volledig gecompenseerd te worden moet het nog weken zo'n weer zijn.
              En we gaan zeker nog niet klagen, het is nog maar een halve dag slecht weer...
              Jammer voor zij die vakantie hebben, maar daar hebben de weergoden nog nooit rekening mee gehouden.
              Is geen regenmeter maar een cylindrische buis waar de opening bovenaan gelijk is aan de bodem dus is het wel bijna 30L/m².De planten kunnen het goed gebruiken.vijver moest ook bijgevuld worden maar daat kan nu weer enkele dagen wachten.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Sedert #10785 is er niks meer bijgekomen, er is weer volop zon, en we haalden reeds 20.5°.
                Regen was hier dus (letterlijk) een druppel op een hete plaat (kurkdroge grond).
                Beter dat dan niks, maar ik hou mijn hart vast (of liever dat van vele anderen, want ikzelf woon hoog genoeg) wanneer de compensatie eens echt zal doorgevoerd worden...
                Dan zal eenieder dat ook maar met de glimlach moeten nemen zoals het komt zeker.
                Inderdaad, er is véél minder regen gevallen dan voorspeld. Ook van de storm was niets te zien. Wel een harde wind, maar geen storm.

                Het neerslagtekort blijft heel hoog, zo'n 200 liter ondertussen.

                Binnen is het ook nog benauwd en morgen zou het hier alweer 24°C worden. Die rotzomer blijft dus duren, helaas.

                Speciaal voor nete: Volgens 'Het Belang van Limburg' zijn er toch 27% van de zogenaamde 'zomerhaters': mensen die heel tevreden ziijn met een iets minder warme dag zoals vandaag met wat regen.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  Die rotzomer blijft dus duren, helaas.

                  Speciaal voor nete: Volgens 'Het Belang van Limburg' zijn er toch 27% van de zogenaamde 'zomerhaters': mensen die heel tevreden ziijn met een iets minder warme dag zoals vandaag met wat regen.
                  Ik ben ook tevreden met zo'n dagje als vandaag, en in augustus zo nog eentje, waarom niet.
                  Maar jullie naald van de platendraaier blijft hangen hoor. Ik denk niet dat er van die 27% nog veel zouden overschieten als je ze confonteert met de ideale zomer volgens jullie: elke dag een fikse plens regen, genoeg wind en liefst niet boven de 15°.

                  En nog eens: ik hoef geen 30°, maar een week aan een stuk in juli zoals vandaag wil ik dan toch gerust wisselen met het voorbije hittegolfje.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Vandaag is er hier 7,6mm regen gevallen, een half uurtje voor de wielerwedstrijd begon is het opgehouden met regenen (daarvoor heeft het bijna continu geregend vanaf 9u30).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      tjonge jonge wat een weertje gisteren, nou we hebben het geweten hier in Noord-Holland hoor.
                      zie de beelden op TV.
                      tis nu gelukkig weer rustig.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tjonge jonge wat een weertje gisteren, nou we hebben het geweten hier in Noord-Holland hoor.
                        Bouk, je had Kaneda, Skoda, Titus5 en nog enkele anderen op visite moeten vragen, ze zouden dolgelukkig geweest zijn...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Ik heb enkele beelden gisteravond in het NOS-journaal gezien. Daar was inderdaad wel te zien dat het in grote delen van Nederland veel harder heeft gewaaid dan in België. Er werd gezegd dat er in IJmuiden een piek was van 121 km/u.

                          Nu is het hier uiteraard weeral zonnig.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Hier zijn ze nog niet leeg, en ze gaan ook niet leegraken, want ik sproei met de regelmaat van een klok een 3 à 4.000 liter op ons grasperken....maar dan wel leidingwater .

                            .
                            Voor mensen die geen put hebben kan ik dat begrijpen, maar als je er een hebt en je gebruikt dan duur gereinigd water om gewoon je gazon te sproeien, terwijl het zelfs niet eens nodig is... En er in de zomer soms schaarste is.
                            Enfin t is jouw leven, maar wel onze samenleving/planeet natuurlijk.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Voor mensen die geen put hebben kan ik dat begrijpen, maar als je er een hebt en je gebruikt dan duur gereinigd water om gewoon je gazon te sproeien, terwijl het zelfs niet eens nodig is... En er in de zomer soms schaarste is.
                              Enfin t is jouw leven, maar wel onze samenleving/planeet natuurlijk.
                              Wij hebben drie putten van 5.000 liter, maar voor het langdurig sproeien gebruik ik geen regenwater omdat we dan gedurende uren een pompje horen draaien .
                              En wat heet duur, een sproeibeurt van bvb; 5.000 liter kost ons ongev. 7.5 euro, en wij betalen altijd netjes onze waterrekeningen.
                              En wanneer is het nodig om mijn gazon/moestuin te sproeien... wel, dat is wanneer ik vind dat het nodig is.
                              En bovendien bestaat onze planeet bijna uit 75 % water, zout water weliswaar, maar mocht het ooit zo ver komen dat het zoet water begint op te raken, dan zullen de ontziltingsinstallaties wel uit de grond schieten als paddenstoelen.
                              En je hebt helemaal gelijk natuurlijk wanneer je schrijft dat het mijn leven is .
                              Last edited by Guest17; 27 juli 2015, 09:23.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Wij hebben drie putten van 5.000 liter, maar voor het langdurig sproeien gebruik ik geen regenwater omdat we dan gedurende uren een pompje horen draaien .
                                En wat heet duur, een sproeibeurt van bvb; 5.000 liter kost ons ongev. 7.5 euro, en wij betalen altijd netjes onze waterrekeningen.
                                En wanneer is het nodig om mijn gazon/moestuin te sproeien... wel, dat is wanneer ik vind dat het nodig is.
                                En bovendien bestaat onze planeet bijna uit 75 % water, zout water weliswaar, maar mocht het ooit zo ver komen dat het zoet water begint op te raken, dan zullen de ontziltingsinstallaties wel uit de grond schieten als paddenstoelen.
                                En je hebt helemaal gelijk natuurlijk wanneer je schrijft dat het mijn leven is .
                                5000 liter voor 7.5 euro? in vlaanderen betaal je gemiddeld 3.9 euro per kuub. dat is volgens mij bijna 20 euro voor 5000 liter. hoe dan ook, de waterputten worden goed gevuld vandaag. grijs , regen, koud in Beerse - city.

                                Comment

                                Working...
                                X