Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Ik bedoelde met België dus heel België. De Kalmthoutse Heide is traditioneel het eerste gebied in België waar men deze waarschuwing geeft.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      En sinds vrijdag is er hier weeral een irritante kerel vuurtje aan het stoken, achter een bosje van een privé bedrijfsterrein.
      't is dan eens goed weer, stinken dat het hier doet. Ramen kunnen niet open om te verluchten of er komt verbrande geur binnen.

      Je gaat dan speciaal op het 'platteland' wonen om de betere lucht, dan zijn er dwazen die het altijd moeten verzieken.

      En wat zegt de politie: "ahja, we kunnen enkel een gasboete uitschrijven, als het op minder dan 100 meter van andere bewoners is."
      Ik schat het natuurlijk op 170m dus ik heb weer geen poot om op te staan.

      Zaterdag de hele dag, gisteren tot de namiddag ... vandaag opnieuw.
      Die kerel doet dat echt regelmatig,... nu goed, in de winter heb ik er niet altijd een probleem mee, omdat je dan niet in je tuin zit, maar als het voor 1 keer mooi weer is ...

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Ai, ai, volgend weekend winterprik voorspeld: Zaterdag 8 à 12°.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Tis hier nog lekker weer.
          (En ik mis nog steeds Theo)
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            (En ik mis nog steeds Theo)
            grt,bouk.
            Inderdaad, binnen enkele dagen al een jaar dat Theo ons verlaten heeft.
            Last edited by nete; 10 mei 2016, 12:03.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Je gaat dan speciaal op het 'platteland' wonen om de betere lucht, dan zijn er dwazen die het altijd moeten verzieken.
              Het is anders wel net op het platteland dat men meer last heeft van geurtjes ... boeren die hun land bemesten, koeien, varkens, ... zaken die men in de stad niet zo vaak tegenkomt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Een echte wolkbreuk hier ... zo dat het er met bakken uitvalt.
                Kan met moeite de overkant van de straat zien.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  En wat zegt de politie: "ahja, we kunnen enkel een gasboete uitschrijven, als het op minder dan 100 meter van andere bewoners is."
                  Ik schat het natuurlijk op 170m dus ik heb weer geen poot om op te staan.
                  Voor zover is weet is vuurke stook in de eigen tuin (of achter eigen bosje) zo goed als altijd verboden met een paar uitzonderingen, zie: http://www.lne.be/campagnes/stook-sl.../buiten-stoken. Ik ken de exacte situatie natuurlijk niet, maar weinig kans dat uw irritante kerel aan één van de uitzonderingen voldoet.

                  Trouwens, één van de in de uitzonderingen beschreven sfeerverbranders moet je ook mee opletten. Vorig jaar basisopleidingetje brandbestrijding gehad van de brandweer en de commandant die les gaf, beweerde bij hoog en bij laag dat je voor zo'n vuurkorf in principe toelating moet vragen aan de burgemeester (Gent).

                  Maw, ik denk dus dat als je eens doorduwt en effectief klacht neerlegt, je wss wel gelijk gaat krijgen.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Tis hier nog lekker weer.
                    (En ik mis nog steeds Theo)
                    grt,bouk.
                    Ja Theo, waar is de tijd....
                    Ik hoop dat je het goed hebt daarboven......( en dat je chitchat niet te veel mist ) - maar misschien hebben ze daar wel internet
                    Rust zacht, lieve vriend !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het is anders wel net op het platteland dat men meer last heeft van geurtjes ... boeren die hun land bemesten, koeien, varkens, ... zaken die men in de stad niet zo vaak tegenkomt.
                      Ja, dat wel, dat wisten we op voorhand hé..
                      'Natuurlijke' lucht van beesten, zeker doenbaar.
                      Bemesting, echt stinken doet dat niet, en vaak is dat de dag nadien over als het geregend heeft.

                      Afgelopen maand nog vanuit de slaapkamer gespot:


                      zelfs zonder enige geurhinder.

                      Pesticiden die gespoten worden heb ik ook geen geurhinder van, al is het uiteraard niet gezond om in te ademen...

                      Maar de stank van verbranding: bah.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                        Voor zover is weet is vuurke stook in de eigen tuin (of achter eigen bosje) zo goed als altijd verboden met een paar uitzonderingen, zie: http://www.lne.be/campagnes/stook-sl.../buiten-stoken. Ik ken de exacte situatie natuurlijk niet, maar weinig kans dat uw irritante kerel aan één van de uitzonderingen voldoet.

                        Trouwens, één van de in de uitzonderingen beschreven sfeerverbranders moet je ook mee opletten. Vorig jaar basisopleidingetje brandbestrijding gehad van de brandweer en de commandant die les gaf, beweerde bij hoog en bij laag dat je voor zo'n vuurkorf in principe toelating moet vragen aan de burgemeester (Gent).

                        Maw, ik denk dus dat als je eens doorduwt en effectief klacht neerlegt, je wss wel gelijk gaat krijgen.
                        Het bedrijfje waar het plaatsvindt, heeft als hoedanigheid niets te maken met verbranding. (dranken kleinhandel)

                        Maar op hun terrein is er veel groenvoorziening, waar ze wellicht veel afval van hebben. Ik kan vanop afstand natuurlijk niet zien wat ze exact verbranden.

                        Nu goed, ik wacht nog op antwoord van iemand van de milieudienst, die nu in verlof is.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier is een buur met een houtkachel ... als die aan is, dan stinkt heel de wijk en dat stinkt ook binnen.
                          En het heeft niet eens zin om er maar aan te denken om iets te zeggen want het is toegelaten.
                          Van zodra het wat fris is, dan brandt die kachel en dat is dan weken of maanden aan een stuk.
                          Geef mij maar dat vuurtje van uw buur (als het geen afval is tenminste). ☺
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Ja, dat wel, dat wisten we op voorhand hé..
                            'Natuurlijke' lucht van beesten, zeker doenbaar.
                            Bemesting, echt stinken doet dat niet, en vaak is dat de dag nadien over als het geregend heeft.

                            Afgelopen maand nog vanuit de slaapkamer gespot:


                            zelfs zonder enige geurhinder.

                            Pesticiden die gespoten worden heb ik ook geen geurhinder van, al is het uiteraard niet gezond om in te ademen...

                            Maar de stank van verbranding: bah.
                            Dit mag in Nederland niet meer...!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Dit mag in Nederland niet meer...!!
                              grt,bouk.
                              Er is een verschil tussen mogen en doen. ☺
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Hier is een buur met een houtkachel ... als die aan is, dan stinkt heel de wijk en dat stinkt ook binnen.
                                En het heeft niet eens zin om er maar aan te denken om iets te zeggen want het is toegelaten.
                                Van zodra het wat fris is, dan brandt die kachel en dat is dan weken of maanden aan een stuk.
                                Geef mij maar dat vuurtje van uw buur (als het geen afval is tenminste). ☺
                                Daar zeg je zoiets.
                                Mijn buur heeft ook 2 kachels...
                                1 op mazout, die blauwe uitlaat heeft... en verschrikkelijk stinkt, en 1 op hout, met donkere rook die je ook goed riekt.

                                Terwijl mijn mazoutcondensatieketel witte damp heeft en je niet eens ruikt, en onze hoogrendementshoutkachel heeft transparante uitlaat (eens die heet staat), omdat die aan een hoge temperatuur brandt waardoor er al veel schadelijke stoffen mee verbranden.

                                Comment

                                Working...
                                X