Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Gisteren ook in een 'drasj' regen gezeten, zoals ze bij ons zeggen.

    Toen ik vertrok was het aan het opklaren, en onderweg druppelde het plots, geen zin om van de fiets te stappen en regenbroek overaan te doen.
    Oh, nog een kilometertje... 't zal wel uitklaren... vlug doorspurten... harder en harder regenen... Plots heel felle stortbui.
    Mijn jeansbroek kon ik helemaal uitwringen.

    Gelukkig hebben ze in de trein pashokjes, die soms dienstdoen als wc, gauw omgekleed en regenbroek in de plaats aangedaan.
    Dat ging natuurlijk niet meer samen met mijn broek. Gelukkig was Jani Kazaltsis niet in de buurt ter beoordeling.
    Maar goed, ik was weer droog

    En vanmorgen was het inderdaad plots véél kouder dan gisteren.
    Ik had beter mijn handschoenen aangedaan.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      STR..NT weer. 4°: 1/4de van een normale temp, 1/5de van een zachte dag eind april

      Hoelang gaat deze gruwel nog duren ????
      Last edited by nete; 26 april 2016, 11:54.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        STR..NT .........

        Hoelang gaat deze gruwel nog duren ????
        Nog 3 dagen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Nog 3 dagen.
          grt,bouk.
          Ik hou je aan je belofte.

          Op dit moment een echte hittegolf: 9°
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Ik klaag niet, het is heel goed weer voor de vele hooikoortslijders (waartoe ik behoor), en ik vertoefde reeds 5 weken in de warmte/zon dit jaar...en ik vergeet dan nog die weken in december, maar dat telt niet voor dit jaar, toen waren we nog 2015 . En straks nog een paar weken naar de Corsicaanse zon, niet te warm en helemaal niet koud in mei.
            Ik kan dus zonder moeite, en zonder zagen verder tot deze zomer.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Zalig weertje, toch?

              Laatste dagen zo'n mooie wolkencontrasten zien hangen boven Brussel, zoals hier:


              Ideaal voor de "openluchtfotografen" hier ;-)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                een ijskoude 6° en onophoudelijk regen.
                Wees blij ... gisteren rond de middag 2°C en alles wit door een mix van smeltende sneeuw en hagel, in de namiddag 4°C.
                Vanmorgen 3°C en tot nu toe gieten, gieten en nog eens gieten ... dan 2 minuten waterzon en terug gieten, gieten, gieten.
                Maar het zijn aprilse grillen zeker?
                En positief denken, hetgeen er uitgevallen is moet er niet meer uitvallen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Zalig weertje, toch?

                  Laatste dagen zo'n mooie wolkencontrasten zien hangen boven Brussel, zoals hier:


                  Ideaal voor de "openluchtfotografen" hier ;-)
                  Zonder dan nog over het prachtige licht te spreken. Soms hééél donker in de verte en je onderwerp dichtbij in de zon...
                  Om van weg te dromen als (hobby)fotograaf.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En positief denken, hetgeen er uitgevallen is moet er niet meer uitvallen.
                    Helaas zit het weerpatroon muurvast, en dat wil zeggen dat de voorraadschuur van al dat moois (de Noordzee) op volle toeren blijft draaien.

                    Rond de middag hier: I'm dreaming of a white Christmas.

                    Misschien tijd voor een nieuwe definitie: november, december en januari: lente, en maart, april, mei: winter
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Zonder dan nog over het prachtige licht te spreken. Soms hééél donker in de verte en je onderwerp dichtbij in de zon...
                      Om van weg te dromen als (hobby)fotograaf.
                      Ja, op relatief korte afstanden zoveel magie in de lucht.
                      Ik kan al niet wachten tot het gouden uurtje straks.

                      Maar vreemdgenoeg weinig regenbogen nu. Het zou ideaal zijn.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Ja, op relatief korte afstanden zoveel magie in de lucht.
                        Ik kan al niet wachten tot het gouden uurtje straks.

                        Maar vreemdgenoeg weinig regenbogen nu. Het zou ideaal zijn.
                        Wellicht komen ook die nog. Er komen nl. nog hééél wat gelijkaardige dagen aan, dus nog kans(en) genoeg.
                        Aan de ene kant jammer dat ik over afzienbare tijd weer naar zonniger oorden trek, maar aan de andere kant heb je daar dan ook andere mooie dingen om te fotograferen die je dan hier niet hebt.
                        Zo heb elk nadeel zijn voordeel hé.. (dixit Johan Cruijff zaliger).
                        Last edited by Guest17; 27 april 2016, 13:31.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Zo heb elk nadeel zijn voordeel hé.. (dixit Johan Cruijff zaliger).
                          Inderdaad, in de winter moeten we ons gras niet afrijden.

                          Het weer: nog altijd dezelfde gruwel.

                          Verhuizen naar Groenland ? Bijna dubbele temp. vandaag tov van hier (13°)
                          Last edited by nete; 28 april 2016, 12:14.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Het weer: nog altijd dezelfde gruwel.

                            Verhuizen naar Groenland ? Bijna dubbele temp. vandaag tov van hier (13°)
                            Waar wacht je op?


                            Soit, als het hier in België 13° is dan zaag je nog steeds over gruwelweer... het zou weinig aan jouw gemoedstoestand veranderen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Winterbanden zijn er sinds vorige week af.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Waar wacht je op?


                                Soit, als het hier in België 13° is dan zaag je nog steeds over gruwelweer... het zou weinig aan jouw gemoedstoestand veranderen.
                                Die 13° is in Groenland vandaag hé...
                                Het is niet omdat het weer gruwelijk is voor eind april, dat mijn gemoedstoestand dat ook is hoor.
                                Maar in een weertopic kan ik het echt niet over mijn hart krijgen om deze april "normaal" te vinden. Een dag of twee, drie OK, maar weken aan een stuk...

                                Nu, vandaag is het een ietsje beter, dit weertje zou niet misstaan eerste helft van maart.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X