Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Toevallig een webcam op internet tegengekomen die in Rovaniemi staat. Dat is Finland, pal op de POOLCIRKEL.
    Temperatuur: 22°, Celsius wel te verstaan, geen Farenheit. Ze lopen daar te flaneren in T-shirts. Om kwart voor negen 's avonds, plaatselijke tijd nota bene.
    Rovaniemi zit vaker goed hoor. Zo koud is het daar in de zomer niet. Ik geloof echt veel meer zonuren. En dat niet alleen door de langere dagen... In de winter ook een interessante camera.
    Niet lang geleden daar trouwens nog sneeuwval. Dat kan nu dus ook voorkomen.
    Toenstraks hier 8 mm regen in 10 minuten... Zware onweersbui.
    ik heb liver dynamische onweersbuien met warmte, zie picasa:

    Nogal gek van supercells
    dadelijk eens kijken wat de 12 run van Ec laat zien. GFS was "hoopvol".
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Het weerbericht voor zondag is ook weer door de grappigste voorspeld ... eerst kans op regen of buien, daarna kans op regenbuien.

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
        Toenstraks hier 8 mm regen in 10 minuten... Zware onweersbui.
        ik heb liver dynamische onweersbuien met warmte, zie picasa:
        https://picasaweb.google.com/112353230162468376586".
        Mooie neushoorn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Mooie neushoorn.
          Kijk maar eens de onweersmapjes. Af en toe ziet het er USA uit.
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
            Kijk maar eens de onweersmapjes. Af en toe ziet het er USA uit.
            Heb ik gezien, er zijn wel prachtige indrukwekkende beelden mij.
            Dat ballon gedoe moet ook wel eens leuk zijn om mee te maken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Toevallig een webcam op internet tegengekomen die in Rovaniemi staat. Dat is Finland, pal op de POOLCIRKEL.
              Temperatuur: 22°, Celsius wel te verstaan, geen Farenheit. Ze lopen daar te flaneren in T-shirts. Om kwart voor negen 's avonds, plaatselijke tijd nota bene.
              Ik denk dat je de laatste weken op heel veel webcams uit de landen rondom ons, op een paar gevallen na, dezelfde taferelen zal vinden...

              Frankrijk, Duitsland (grootste deel), Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, etc.
              Bijna hebben ze allemaal veel beter weer dan hier ten lande! Oorzaak? ik denk dat er in België net iets teveel azijnpissers rondlopen die herfst toestanden verkiezen boven hoogzomer
              want bij 25°C en volle zon weten ze al niet meer waar ze moeten kruipen...

              maar er zijn er hier natuurlijk ook die, bij wijze van spreken, bij -10°C in T-shirt lopen flaneren en luidop scanderen dat het toch een aangename zomer is voor hen...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                [FONT=Georgia] ik denk dat er in België net iets teveel azijnpissers rondlopen die herfst toestanden verkiezen boven hoogzomer
                want bij 25°C en volle zon weten ze al niet meer waar ze moeten kruipen...
                Be careful what you wish for because you just might get it...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Kwam deze tegen op Twitter;

                  ZOMER - Zware Onweer Met Eindeloos Regen
                  Last edited by heaucheneaudt; 13 juli 2012, 22:07.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    16°C en bewolkt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Gisteren hebben we op Rijkevorsel Swingt toch weer geluk gehad. Helemaal droog is het niet gebleven, het begon toch nog te regenen tegen dat het gedaan was.
                      Maar als je dat vergelijkt met wat er woensdagavond is uitgevallen, dan was het donderdag nog heel mooi weer.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Ik denk dat je de laatste weken op heel veel webcams uit de landen rondom ons, op een paar gevallen na, dezelfde taferelen zal vinden...

                        Frankrijk, Duitsland (grootste deel), Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, etc.
                        Bijna hebben ze allemaal veel beter weer dan hier ten lande! Oorzaak? ik denk dat er in België net iets teveel azijnpissers rondlopen die herfst toestanden verkiezen boven hoogzomer
                        want bij 25°C en volle zon weten ze al niet meer waar ze moeten kruipen...

                        maar er zijn er hier natuurlijk ook die, bij wijze van spreken, bij -10°C in T-shirt lopen flaneren en luidop scanderen dat het toch een aangename zomer is voor hen...
                        Geloof me of niet, maar ik ben echt niet verantwoordelijk voor het weer.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier 30°C nu met volledige windstilte. Vanmiddag om 14h was het 41°C. Zelfs de Spanjaarden klagen dat het nu te warm is, en dat de huidige temperaturen normaal slechts in augustus voorkomen. Het is hier van 20 maart geleden dat het geregend heeft. Ben daarstraks naar de carwash geweest, want het is verboden om met de tuinslang of emmers water zelf je auto te wassen.
                          Last edited by notex; 14 juli 2012, 00:57.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Ik denk dat je de laatste weken op heel veel webcams uit de landen rondom ons, op een paar gevallen na, dezelfde taferelen zal vinden...

                            Frankrijk, Duitsland (grootste deel), Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, etc.
                            Bijna hebben ze allemaal veel beter weer dan hier ten lande! Oorzaak? ik denk dat er in België net iets teveel azijnpissers rondlopen die herfst toestanden verkiezen boven hoogzomer
                            want bij 25°C en volle zon weten ze al niet meer waar ze moeten kruipen...

                            maar er zijn er hier natuurlijk ook die, bij wijze van spreken, bij -10°C in T-shirt lopen flaneren en luidop scanderen dat het toch een aangename zomer is voor hen...
                            't Is echt niet eerlijk verdeeld. http://www.demorgen.be/dm/nl/5396/Ex...erklaard.dhtml
                            Last edited by Hasseltenaar; 14 juli 2012, 00:05. Reden: tikfout in titel
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Be careful what you wish for because you just might get it...
                              Ik zweet ook dat het een lieve lust is bij 25°C en meer, staat enkele postings terug al vermeld, maar toch liever dat dan Allerheiligen weer tijdens de zomermaanden hoor...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Hmmmm... interessante materie maar ver van mijn bed, volgend artikel ligt dichter bij huis en vind ik dus toepasselijker:


                              zou er nu toch echt iets aan het veranderen zijn? je merkt bij momenten toch wel dat het allemaal een beetje op een hoopje ligt tegenwoordig, niet?
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hoe zou het aan het zeetje zijn? Hier is het bijna constant aan het regenen net genoeg om goed nat te worden.

                                Comment

                                Working...
                                X