Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    De verwarming moet nog niet aan , de warmte die de weinige zon in de veranda steekt is genoeg om het huis op een dikke 22° te houden keuken die aan de veranda grenst is zelfs 24°.
    tsja... en dat heb ik nou net niet, een veranda... dus gaat de verwarming op...

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Je schrijft alsof er al weer een dik pak ijs op de sloten ligt en je de elfstedentocht met schaats, auto en bulldozer kan rijden.
    Zo erg is het toch ook weer niet?
    Trouwens, de zomer is nog maar net begonnen, nog gelegenheid genoeg voor snikhete dagen.
    Hoe langer deze heerlijke temperaturen van een kleine 20 graden C. aanhouden hoe liever.
    De regen hangt me dan wel eens de keel uit maar liever dat dan droog en 25 graden C.
    Veel scheelt het toch niet meer hoor... maar 't zou er nog moeten aan mankeren begot...

    We zijn ondertussen al half juli, de kans op echt goed zomerweer is zo goed als voorbij hoor, wanneer het nu niet keert dan hebben we geen deftige zomer gehad want vanaf volgende maand
    gaan we alweer richting winter (ik schrijf bewust winter omdat het momenteel toch al voor een groot deel herfst lijkt...)
    ben ik te pessimistisch ingesteld volgens jullie? Misschien wel maar van mezelf vind ik dat ik héél realistisch en nuchter ben...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

      We zijn ondertussen al half juli, de kans op echt goed zomerweer is zo goed als voorbij hoor, wanneer het nu niet keert dan hebben we geen deftige zomer gehad want vanaf volgende maand
      gaan we alweer richting winter
      Was dat maar waar.
      In augustus kan het ook nog zeer warm zijn, pas in september is het gevaar geweken.
      Ik moet wel zeggen dat ik de hitte makkelijker kan verdragen als het 's nachts flink afkoelt.
      Als het 's nachts nog rond de 20 graden C. is kun je me na een week opvegen, als het 's nachts lekker afkoelt na twee weken.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        De regen hangt me dan wel eens de keel uit maar liever dat dan droog en 25 graden C.
        Ik zal maar aannemen dat er een typfout staat en dat er 35° moest staan ?

        Het is tenandere niet ongewoon dat juli hier op niks trekt, maar dat april en mei en juni en juli en..... onafgebroken str*ntweer geven heb ik nog nooit geweten.

        Maar je zal zien, einde juli drie dagen van bij de 30° en wiskundig is het dan een normale weermaand. Helaas is het weer geen wiskunde.
        Last edited by nete; 11 juli 2012, 23:27.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Van de 21ste juli zijn we het gewend: "den drasj nationale"
          Maar vandaag 11 juli de Vlaamse feestdag moesten we optreden met de harmonie op de Grote Markt in Aalst (op kiosk)....
          Voor ons optreden een bui van 'k zal u gaan hebben. Tijdens het optreden zet de wind zich onder de basj en je kan al raden, heel die zak water pardoes in onze (al de slagwerkers die achteraan staan) nek.. waterkiekens als resultaat!!
          Nen echten Vlaamsen drasj die we niet vlug zullen vergeten..
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Helaas is het weer geen wiskunde.
            Alles is wiskunde maar wiskunde is niet alles.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              nu regen en onweders.
              15 graden.
              kachel brand.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                18°C en zonnig.
                De buitjes zijn langs
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Ik heb vandaag toch m'n gazon kunnen afrijden!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Ik ga nu beginnen.....
                    Wordt er moe van, allen door er al aan te denken.....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Ik laat hem nog wat groeien.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        In augustus kan het ook nog zeer warm zijn, pas in september is het gevaar geweken.
                        Ik moet wel zeggen dat ik de hitte makkelijker kan verdragen als het 's nachts flink afkoelt.

                        Ja maar dan toch de twee eerste weken van augustus want tijdens onze Kalfort kermis, de laatste twee weken van augustus, kan het behoorlijk koud en regenachtig zijn hoor.
                        Ik ben nu zeven jaar actief lid en ben al heel vaak kletsnat en onderkoeld thuisgekomen na een dagje of nachtje activiteiten in goede banen te leiden.

                        En de kans op een terrasje doen of een bbq houden tot in de late uurtjes is dan ook stilaan verdwenen want 's avonds koelt het al flink af rond die periode.

                        nog efkes tanden bijten en dan lig ik drie weken onder de zuid Franse zon te braden...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Zeg Theokus,

                          Is dat normaal dat het zoveel regent in Hasselt?
                          Als dat het welkom is aan "verse Hasselaren" ...
                          Vroeger was het weer hier toch beter dacht ik?

                          Jaja

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          18°C en zonnig.
                          De buitjes zijn langs
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Eventueel vanaf 23 juli stabieler door het veranderen van patroon. azorenhoog kan naar midden europa. Misschien een dodenrug opkomst? laten we het hopen
                            begin volgende week al warmer (tot 25 graden) maar niet stabiel. vervolgens afkoeling en weer natter.
                            het hogedrukgebied boven groenland gooit roet in het eten nu. oorzaken: weinig sneeuwbedekking Midwesten VS en afname zeeijs poolstreken.
                            We hebben momenteel een blokkade en wij zitten aan de foute kant van de rossby golf.
                            https://www.naturephotoportal.com/

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Zeg Theokus,

                              Is dat normaal dat het zoveel regent in Hasselt?
                              Als dat het welkom is aan "verse Hasselaren" ...
                              Vroeger was het weer hier toch beter dacht ik?

                              Jaja
                              Klopt, ongeveer.
                              De laatste weken hebben we toch geluk gehad omdat we gespaard bleven
                              van zware onweders of zware neerslag.
                              Midden-Limburg viel dus niet in de prijzen
                              Vergeet ook niet de winters van de laatste jaren: hetzelfde patroon.
                              Op de buienradar kon je ziet dat we er net (of helemaal met grote marge)
                              langs kwamen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Toevallig een webcam op internet tegengekomen die in Rovaniemi staat. Dat is Finland, pal op de POOLCIRKEL.
                                Temperatuur: 22°, Celsius wel te verstaan, geen Farenheit. Ze lopen daar te flaneren in T-shirts. Om kwart voor negen 's avonds, plaatselijke tijd nota bene.
                                Last edited by nete; 13 juli 2012, 18:58.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X