Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Hier in huis nog steeds 22°.
    hier ook.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      't schijnt dat het een normale zomer is
      Ik zie het hier nu al nagenoeg regen vanaf juni ...
      Op de akkers staan de patatten met de knollen in het water ...
      het graan wordt zwarter met de dag ...
      De planten in de hof brengen nagenoeg geen bloemen op en de greoi is uitzonderlijk beperkt ...
      3 aalbesstruijes die op sterven na dood staan in een overzompige grasvlakte
      de cactussen in de serre snakken vooral naar zonlicht en warmte ... Ook zij staan op non-actief ...
      de weiden waar de beesten normaal gevoederd worden worden meer en meer zompige moerassige en vooral modderige zones
      Triestig, gewoon triestig weer. Fototoestel komt gewoon niet meer boven ...
      Heb nog maar amper enkele vlinderkes gezien deze periode van het jaar.
      EN dit dus een normale zomer
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        .....
        EN dit dus een normale zomer
        denk alleen maar een andere zomer dan we gewend zijn.
        die van 1947 was voor het mooie weer veel te heet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Ja hé, deze zomer is dus toch normaal?!

          Oefffff.... ik was al bang dat ik ergens een vijs miste omdat ik zo hevig verlang naar zon, warm weer, terrasje doen, barbecuen en een dagje strand.
          Ne mens kan zich uiteraard al eens vergissen maar blijkbaar ben ik dus niet verkeerd wanneer ik denk dat een zomer het volgende betekent;
          temperaturen van max. 15°C, grauwgrijze dagen met véél regen en wind en iedereen loopt er half depri bij...
          Niks abnormaals dus maar een scenario waar heel veel Belgen ieder jaar opnieuw van dromen en naar snakken en zelfs kaarsjes aansteken zodat het
          ocharme toch maar niet té warm zou worden en hoe meer regen des te beter.

          tsja, paps cactussen zijn ook niet bepaald tevreden met de huidige situatie, slechts enkele bloemende cactussen gezien dit jaar dus de stekelige beestjes
          zijn helaas geen echte Belgen want zij hebben dit klimaat niet graag...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Ik denk ondertussen 5 jaar geleden. Heb ik in augustus mijn winterpakje aangedaan om naar het werk te fietsen. De middagtemperatuur bedroeg toen 13°. Dus we mogen nog niet klagen.

            Bij mij thuis raam open en 25° binnen en geen verwarming. Ik denk dat mijn oudere buren serieus aan het stoken zijn.


            Canon EOS 90D EFS 18-135

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Klopt bewaker, elk jaar krijgen we zo een paar dagen, soms zelfs een paar weken. Maar tegen einde juli is het zo al 4 maanden aan een stuk van dat, nog nooit meegemaakt. Maar goed, morgen krijgen we een lentedag (1).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                Ik denk ondertussen 5 jaar geleden. Heb ik in augustus mijn winterpakje aangedaan om naar het werk te fietsen. De middagtemperatuur bedroeg toen 13°. Dus we mogen nog niet klagen.
                Als ik, en ik herhaal, als ik tegoei wakker ben dan is het momenteel juni en is augustus nog "redelijk" veraf is...

                en ja, augustus is vaak een frisse maand met slechts enkele dagen mooi en warm zomerweer.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Als ik, en ik herhaal, als ik tegoei wakker ben dan is het momenteel juni en is augustus nog "redelijk" veraf is...

                  en ja, augustus is vaak een frisse maand met slechts enkele dagen mooi en warm zomerweer.
                  Dus toch niet goed wakker.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Als ik, en ik herhaal, als ik tegoei wakker ben dan is het momenteel juni en is augustus nog "redelijk" veraf is...

                    en ja, augustus is vaak een frisse maand met slechts enkele dagen mooi en warm zomerweer.
                    Goeiemorgen.

                    Juni was dat jaar schitterend

                    Juli was dat jaar ook gene vette, ook nat maar idd de temperaturen waren toen in juli ietske beter. Ik dacht rond de 16 graden.
                    Canon EOS 90D EFS 18-135

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Dus toch niet goed wakker.
                      Potvolkoffie... we zijn zelfs al juLi, dat maakt het alleen nog maar erger...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        denk alleen maar een andere zomer dan we gewend zijn.
                        die van 1947 was voor het mooie weer veel te heet.
                        grt,bouk.
                        Daar kan ik niet over meeklappen, dan was er van mij nog geen sprake.Mijn vader was toen maar 19 en mijn moeder 17 en ze kenden elkaar nog niet.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          denk alleen maar een andere zomer dan we gewend zijn.
                          die van 1947 was voor het mooie weer veel te heet.
                          grt,bouk.
                          Bouk, DE zomer der zomers vergeten ? 1976

                          Maanden aan een stuk stralend zomerweer. Ik dacht dat we toen 17 dagen naeen boven de dertig graden zaten.
                          Als het zo voortgaat halen we in juli 2012 niet 1 zomerse dag (= boven 25°)
                          Last edited by nete; 17 juli 2012, 12:03. Reden: den
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                            tsja, paps cactussen zijn ook niet bepaald tevreden met de huidige situatie, slechts enkele bloemende cactussen gezien dit jaar dus de stekelige beestjes
                            zijn helaas geen echte Belgen want zij hebben dit klimaat niet graag...
                            Mankeert toch ergens één of andere vijs hoor, of het water heeft iets te hoog gestaan.
                            Cactussen 'Cactaceae' zijn wel degelijk planten ...

                            stekelige beesten kunnen eventueel egels zijn, maar die bloeien niet.

                            Trouwens enkel mensen kunnen een nationaliteit aannemen.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              19°C en bewolkt.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                22° en af en toe zon.We hebben al slechtere dagen gehad.

                                Comment

                                Working...
                                X