Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Een differentieelschakelaar (iemand vroeg naar een andere naam) is bij een gekeurde installatie steeds verzegeld met een loodje. Dit openbreken en circuits buiten de beveiliging leggen is waanzin. Ja, er zijn nog installaties zonder aardlekschakelaars maar wat als iemand geëlektrocuteerd wordt ... Niet enkel is hier dan sprake van aansprakelijkheid maar ook een crimineel feit. Handjes af zou ik zeggen.
    Een aardlekschakelaar is er niet om electrocutie te voorkomen ( het is om een aardlek of een verlies te ontdekken dat eventueel naar electrocutie kan leiden ), daar zijn de aardingen voor .Bij een verlies naar aarde schakeld hij snel af ( afhankelijk van het type 30mA of 300 mA of zelfs 10mA).Als je weet is zelfs 30mA dodelijk.
    Ik hoop dat het niet te technisch is geworden .Het is zeker een goede zaak dat deze toegepast worden.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      We zijn natuurlijk niet meer helemaal on topic, maar dit is de schakelaar in kwestie. Zoals gezegd: bij de minste bliksem in de omgeving gaat-ie uit en o wee als we niet thuis zijn.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        We zijn natuurlijk niet meer helemaal on topic, maar dit is de schakelaar in kwestie. Zoals gezegd: bij de minste bliksem in de omgeving gaat-ie uit en o wee als we niet thuis zijn.
        http://dl.dropbox.com/u/21104980/IMG_5102.jpg
        Laat een bliksemafleider plaatsen Les, buiten op het dak of zo.
        Het is niet normaal dat bij de minste bliksem in jouw omgeving die schakelaar geraakt wordt (of afslaat).
        Last edited by LesC; 26 oktober 2011, 11:02. Reden: Foto uit quote gehaald, geen herhaling
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Dank voor de tip, Theo. Ik ga het straks eens met de elektricien over hebben, die langskomt ivm een andere job!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dank voor de tip, Theo. Ik ga het straks eens met de elektricien over hebben, die langskomt ivm een andere job!
            Zijn de hoofdleidingen buiten boven- of ondergronds? Luchtleidingen zijn gevoeliger voor "stroom" in de lucht en daardoor kan je bij onweer een stroomstoot krijgen die jouw automaat laat afspringen en zelfs veel van jouw elektrische apparaten kan vernielen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Zijn de hoofdleidingen buiten boven- of ondergronds? Luchtleidingen zijn gevoeliger voor "stroom" in de lucht en daardoor kan je bij onweer een stroomstoot krijgen die jouw automaat laat afspringen en zelfs veel van jouw elektrische apparaten kan vernielen.
              ... en omdat ik een pietje precies ben als het over stroom gaat.
              De installatie op de foto lijkt me ook al wat oud.
              (is geen ramp natuurlijk)
              Er ligt ook een beetje kabel bloot, niet tot op het koper maar je ziet zo'n stukje gele isolatie.

              Een paar beveiligers aanschaffen die elektrische apparaten beschermd zou ook een goed idee zijn.
              Die beschermen ook tegen bliksem.
              (wat kan je nog doen bij bovengrondse hoofdleiding?)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                tis lekker weer hier.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  tis lekker weer hier.
                  grt,bouk.
                  Hier ook... hoewel vrij fris.

                  De elektricien stuurde zijn gast (het was meer een probleem voor de loodgieter; de onze doet beide taken: elektriciteit en loodgieterij), dus ik zal moeten wachten tot de man een van de dagen zelf passeert.
                  De elektriciteitskast zou toch in redelijk goede staat moeten verkeren, hoor. Pas vorig jaar nog uitgebreid met verschillende zaken, en altijd goed onderhouden door vaklui (ik kom er zelf niet aan! ). Hier zie je maar een stukje van de hoofdschakelaar (foto gemaakt om instructies aan de buurmaan te geven in geval van onze afwezigheid; wij worden via ons alarmcentrale op de hoogte gebracht van stroompanne), maar als ik een foto van de hele kast zou tonen... Waar zie jij gele isolatie, Theo?
                  Ik vermoed dat de meeste leidingen bovengronds zijn, hoewel heel zeker ben ik daar niet van.

                  PS: ik wil absoluut deze weerdraad niet kapen, alleen heb ik willen vermelden dat onze installatie "reageert op" bepaalde weertypes.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Hier ook... hoewel vrij fris.

                    De elektricien stuurde zijn gast (het was meer een probleem voor de loodgieter; de onze doet beide taken: elektriciteit en loodgieterij), dus ik zal moeten wachten tot de man een van de dagen zelf passeert.
                    De elektriciteitskast zou toch in redelijk goede staat moeten verkeren, hoor. Pas vorig jaar nog uitgebreid met verschillende zaken, en altijd goed onderhouden door vaklui (ik kom er zelf niet aan! ). Hier zie je maar een stukje van de hoofdschakelaar (foto gemaakt om instructies aan de buurmaan te geven in geval van onze afwezigheid; wij worden via ons alarmcentrale op de hoogte gebracht van stroompanne), maar als ik een foto van de hele kast zou tonen... Waar zie jij gele isolatie, Theo?
                    Ik vermoed dat de meeste leidingen bovengronds zijn, hoewel heel zeker ben ik daar niet van.

                    PS: ik wil absoluut deze weerdraad niet kapen, alleen heb ik willen vermelden dat onze installatie "reageert op" bepaalde weertypes.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      8°C en helder.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Bedankt, Theo, ben onmiddellijk gaan kijken: gewoon een houtkrulletje, wellicht nog van de laatste werkzaamheden in de kast.
                        Intussen is het hier ±14°C en lekker in het zonnetje. De wind blijft koud.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Ah, Halloween, de leukste en mooiste periode van het jaar. Lekker gezellig binnen 's avonds, licht gedempt en overal een mooie, oranje gloed in huis van de Halloweenversiering en de kaarsjes.

                          Jawel, Halloween wordt bij ons meer gevierd dan Kerstmis. Zaterdag vertrekken we op weekend naar Engeland tot en met dinsdag. Daar is de Halloweensfeer nog meer aanwezig.
                          Hmmm, lekker gezellig bij het vuur (hopelijk is het berekoud), slurpend van een heerlijk pompoensoepje en dan een smakelijk herfstdineetje...

                          Can't wait, can't wait.

                          Daar kan een zonovergoten terras niet tegenop !
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            We zijn natuurlijk niet meer helemaal on topic, maar dit is de schakelaar in kwestie. Zoals gezegd: bij de minste bliksem in de omgeving gaat-ie uit en o wee als we niet thuis zijn.
                            Les, op de foto staat jouw hoofdschakelaar, die slaat uit bij overbelasting, of te pas en te onpas als hij versleten is. Eandis contacteren, ze komen die normaal gezien gratis vervangen.
                            Het is dus niet de aardlekschakelaar, die schakelt uit als er ergens een stroomverlies is, en die zit ij je zekeringkast (meestal 2 stuks).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Wij houden meer van kerstmis en het is hier momenteel 20,0000000 graden

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Pff, eind oktober en nog 15°... schandalig gewoon
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X