Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Een oom van mij was een "boever" daar in Turnhout
    Is nu twee jaar geleden overleden.
    Tamelijk groot, slank en ze spraken hem aan met Rik.
    De laatste jaren was hij in Lier op het depot.
    Theo een "Boeffer" was iemand die rond reed met een zwarte plaat en gekaserneerd was in Duitsland.Dit ter verduidelijking en het was onze "bleu" opleiding in Turnhout om daarna naar Leopoldburg te gaan en te leren schieten met de leopards om daarna af te zakken naar Althenrath tegen Spich..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Theo een "Boeffer" was iemand die rond reed met een zwarte plaat en gekaserneerd was in Duitsland.Dit ter verduidelijking en het was onze "bleu" opleiding in Turnhout om daarna naar Leopoldburg te gaan en te leren schieten met de leopards om daarna af te zakken naar Althenrath tegen Spich..
      Altenrath: daar lag ik ook in 1983 mijn kalender af te kruisen.

En zoals Hasseltnaar reeds zei: ook ik had het leger niet nodig om bij te leren:
      - vroeg opstaan kon ik al
      - mijn rijbewijs had ik ook al
      - pinten drinken deed ik ook al

Boufers waren inderdaad die breedsmoelkikkers met hun zwarte bezettingsplaat.
      De kenmerken van een doorsnee Boufer waren:
      - auto's in de prak rijden
      - trouwen en scheiden aan de lopende band
      - massa's drank
      - liever lui dan moe
      - profiteren van de goedkope CMC-winkels; oa sigarettensmokkel

(Tiens, ik heb dan toch iets geleerd.)
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Van m'n peutertijd herinner ik me niet zoveel. Te lang geleden, weet je wel.
        Maar dankzij m'n legerdienst mocht ik die tijd nog es helemaal herbeleven !
        Bedankt aan den ABL

greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht

En zoals Hasseltnaar reeds zei: ook ik had het leger niet nodig om bij te leren:

- massa's drank
          - liever lui dan moe

De CMC winkels.. Lol..
          Zakken vol sigaretten en drank gesmokkeld en dan over een niet zwaar bewaakte grens ergens in Holland...Hilarisch..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Feit blijft dat de meeste mensen een zorgelozer leven zullen hebben indien ze op tijd en stond te horen krijgen wat er van hun verwacht wordt... iedereen die verantwoordelijk is ( geweest) over een aantal mensen zal dit kunnen beamen.

Feit twee blijft dat de "legerdienst" die iedereen hierboven beschrijft inderdaad best zo snel mogelijk afgeschaft is: wacht kloppen , corvee, cantine en slapen zijn inderdaad niet erg bevorderlijk....Dan zwijg ik nog over de willekeur waardoor slechts een minderheid tot "de gelukkigen" behoorde die effectief naar het leger moest...

Zelf kan ik mijn 15 maand niet als nutteloos beschouwen en ik denk wel te kunnen stellen dat de meerderheid van mijn "lotgenoten" er effectief beter uitgekomen zijn dan toen ze binnengingen , maar wij waren dan ook niet bij de w**ten

Comment

- massa's drank
              - liever lui dan moe

Ik was van lichting 1968 en gelegerd in Arolsen, the place to be. Vallen de Warschaupact landen toch niet Tsjechië binnen. Alarm in de hoogste graad. Alles, buiten het hoogstnodige op de vrachtwagens. Toen hebben we wel gezien wat een slapjanussen die "beroeps" wel zijn. Gelukkig is voor iedereen vervolgens alles gekoeld zonder blazen, behalve voor de Tsjechen. Maar dat is ondertussen al allemaal geschiedenis.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Mijn zoon toch
                Boeffer was voor mij elke beroeps.
                Maar je hebt gelijk.

Ik heb in Spich "gelegen"....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

- massa's drank
                  - liever lui dan moe

Niks vergeten?
                  Die in de keuken werkten bijv.
                  Ze hebben niet gepikt als de raven maar ze graaiden toch gretig in de pot.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Mijn zoon toch
                    Boeffer was voor mij elke beroeps.
                    Maar je hebt gelijk.

Ik heb in Spich "gelegen"....
                    Bij de artellerie toch nie zeker? Blauw mutsen en rood kenteken..17 RA lag bij ons.. Ging daar elke morgen zwemmen et de zwemploeg in dat zwaar zwembad..Na een loopje van 8 km van Altenratha naar Spich over de zware tanktrack waar we zelf voor gezorgd hadden..Man dat waren nog eens tijden..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Altenrath...daar was ik ook in de periode 1982-1983.
                      Ik was daar topograaf in het 17 de artillerie B -batterij....zalige tijd.
                      Ik kocht daar mijn eerste canon camera met bijbehorende lenzen zonder BTW en invoertaksen...zalig gewoon, natuurlijk wie wou drinken kon z'n geld wegsmijten (is geen reden om daar nu hier over te klagen, drinkebroers vind je overal...ik zelf lust ook wel een pint hoor en nu nog ;-)

Comment

Geweldig..Dit is gewoon geweldig.Misschien moet er eens en reunie gedaan worden op de viering van BD..Dus iedereen uit die periode samen aan den tog zou ik zeggen....
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bij de artellerie toch nie zeker? Blauw mutsen en rood kenteken..17 RA lag bij ons.. Ging daar elke morgen zwemmen et de zwemploeg in dat zwaar zwembad..Na een loopje van 8 km van Altenratha naar Spich over de zware tanktrack waar we zelf voor gezorgd hadden..Man dat waren nog eens tijden..
                          1ste Regt. Karabiniers Wielrijders ....

Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
                            Zelf ben ik misschien niet het toonbeeld van wat een ideale student is of de ideale zoon maar men respect voor mijn ouders is er en blijft sterker nog het groeit iedere dag.
                            Daar heb je al één probleem - je ziet het allemaal veel te eng en eenzijdig en je bekijkt alles vanuit jouw situatie.
                            Niet elk kind heeft ouders die zijn/haar respect verdienen qua opvoeden. Het loopt aan beide kanten vaak mis.
                            Dankzij mijn ouders weet ik tenminste wat echt leven betekent en heb ik geen genotmiddelen nodig.
                            Daar ga ik maar best niet op reageren zeker...

Comment

Mja, zo had ik ook ooit de gedachte dat men de (moeilijke) jeugd een verplichte legerdienst zou afdwingen. Maar ik weet zo ook dat dit geen juiste oplossing bied.
                              Welke oplossing is de juiste...
                              Zoals theokus zei, maar ik zal het anders verwoorden:
                              kinderen zijn het product van hun ouders.

Daar staat of valt alles.

Ondertussen weten we zo ook dat er geen 'juiste opvoeding' bestaat. Origine/ klasse/ welvaart, enz... zitten er zo ook voor een stuk tussen. Om maar te zwijgen over de capasiteiten van de ouders zelf en hun verantwoordelijkheid.

Voor mij maakte het leger niet veel uit, heb er zelf een jaar dikke fun gehad met zowel zuipen, vroeg uit je nest worden geschopt, marcheren tot je ver dood viel, enz...
                              Maar toch voelde ik me het best in m'n vel als we op maneuvers of dergelijke zaken erop uit gingen. Soms kijk ik er wel eens terug naar die periode en stel ik me de vraag: was ik er ginds beter? Vrees van niet, want ben maar wakker geworden toen ik alleen ging gaan wonen

Trouwens, mijn bed opmaken deed ik al van m'n 8 jaar... dat hoefde men me daar niet te leren

Comment

Geweldig..Dit is gewoon geweldig.Misschien moet er eens en reunie gedaan worden op de viering van BD..Dus iedereen uit die periode samen aan den tog zou ik zeggen....
                                Hou me zelf al 20 jaar bezig met de admin. van al de militairen
                                die in 1960 uit Kongo terug naar België kwamen.

Leopold II komt zelden ter sprake
                                Maar dat was wel lang voor de tijd van die mannen.
                                Nu ze hadden weinig keuze en ze zaten tussen 2 vuren...
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X