Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ikke nie zeker

Toeme; zie net dat je zelfs in een zeer gevaarlijke gemeente woont
    Tja ze hebben brussel al enkele keren bij ons willen voegen maar we zijn daar ni kontent mee he.

We hebben wel de "zen" premier hier niwaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Maar neen Jos, wij stellen gewoon vast....
      Laat maar Theo, het is nog vroeg voor Jos.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
        De oplossing om de jeugd opnieuw respect en eerbied te leren kennen: terug de legerdienst invoeren !

Ik heb het nooit moeten doen, wat ik wel jammer vond. Als ik de verhalen van vader/collega's hoor...
        Iets laten invoeren waar je zelf nooit aan deelnam ? Gemakkelijke oplossing, niet ?

Ik heb mijn legerdienst ondergaan in Duitsland begin jaren 80.
        Mooie tijd? Bezwaarlijk zou ik zeggen, bijna een jaar uw botten moeten afdraaien voor het vaderland en voor een stelltje halfzatte idiote officieren.
        Die zogenaamde straffe verhalen zijn doorgaans allemaal wat opgeklopt om het geheel wat sappiger te maken.
        Ik heb vrijwel niets bijgeleerd tijdens mijn legerdienst, hooguit hoe zinloos het leger wel is.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Iets laten invoeren waar je zelf nooit aan deelnam ? Gemakkelijke oplossing, niet ?

Mooie tijd? Bezwaarlijk zou ik zeggen, bijna een jaar uw botten moeten afdraaien voor het vaderland en voor een stelltje halfzatte idiote officieren.
          Die zogenaamde straffe verhalen zijn doorgaans allemaal wat opgeklopt om het geheel wat sappiger te maken.
          Ik heb vrijwel niets bijgeleerd tijdens mijn legerdienst, hooguit hoe zinloos het leger wel is.
          En discipline, etc ??

Het was net afgeschaft toen het mijn beurt was.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            En discipline, etc ??
            Discipline impliceert niet noodzakelijk een betere maatschappij. Cfr Noord-Korea.

Comment

Discipline impliceert niet noodzakelijk een betere maatschappij. Cfr Noord-Korea.
              Hm ook waar, maar misschien is dat te extreem.

Zal wel combinatie van alles zijn.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

En discipline, etc ??

Het was net afgeschaft toen het mijn beurt was.
                Wees blij dat er nooit zo een "marsbevel" met een treinkaartje in jouw brievenbus is gevallen. Je leert er echt niets.

Mvg.`Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Wees blij dat er nooit zo een "marsbevel" met een treinkaartje in jouw brievenbus is gevallen. Je leert er echt niets.

Mvg.`Robert

Mijn vader beweert dat hij daar leren zuipen heeft

Comment

Waarom?
                    Er zijn ook gasten die dat al deden voor ze in het leger kwamen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Dat zijn uiteraard al stevige referenties.

Het blijft uiteindelijk moeilijk waar het met deze maatschappij heen gaat.
                      Er lijkt dus wel degelijk enig verval van 'waarden' en respect merkbaar.
                      De overmediatisering, de welvaartsmaatschappij en de veramerikanisering zijn daar waarschijnlijk niet vreemd aan.
                      Discipine op zich is misschien niet slecht, maar het mag geen algemene maatstaf worden.
                      Eigenlijk kunnen we weinig doen aan een snel evoluerende maatschappij, we kunnen het enkel vaststellen, ondergaan en er proberen het beste van te maken.
                      De geschiedenis leert ons dat verval van waarden eigenlijk niets nieuw is.
                      Vreemd genoeg komt er vroeg of laat omwille van een aantal gebeurtenissen steeds een rem op het verval en begint alles opnieuw van vooraf aan.

Comment

Mijn proeven heb ik afgelegd in Evere...
                        Daarna moest ik bij een paar "sterren" en die vroeg mij waarom ik niet veel gezegd had
                        bij een of andere proef.
                        "En wat gaat ge dan doen als ge voor zo'n groep soldaten staat????"
                        Zeg ik: "Dat is toch totaal iets anders. Daar ben ik de baas en ze moeten luisteren".
                        Dan vond hem goed
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Ik heb mijn legerdienst gedaan, ik heb daar Canada Dry en veel Cola leren drinken, zeker geen alcohol.
                          Ik heb er ook iets geleerd, ik heb er mijn rijbewijs CE behaald en 8 maand mogen oefenen met verschillende soorten vrachtwagens. Ge leert er ook uw bed opmaken, op tijd opstaan en doen wat je gevraagd wordt, u neerleggen bij hetgeen je te eten krijgt en niet hetgeen jij absoluut wil.
                          Ik had het er niet moeilijk mee maar vele anderen daarentegen die thuis oververwend waren ... die hadden het moeilijk om zich aan te passen.
                          Voor de rest was dit een leuke tijd.

Ik, ik, ik ... omdat het mijn ervaring is.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Het enige wat ik in het leger geleerd heb op mijn 4 jaar is kaarten,zuipen en slapen..
                            En vooral zeer veel geld opdoen wat zeer moelijk was in het leger aangezien een pint maar 10 frank koste..
                            Maar ik heb daar nooit geleerd om te zwijgen hoor..Tenkoste van mijn verlof.
                            In Turnhout stond in het groot geschreven...Hier temt men leeuwen..Waarop ik mijn hemd opentrok en zei...maar geen apen....
                            Tja in 1981 als 17 jarige had ik nog een grote mond.Maar dat verging me wel snel op weg naar Tielenheide met een rugzakske dat door uw schouders sneed bij 30 graden...
                            Toen ik uit het leger kwam had ik niets meer en daarna heb ik me pas gaan ontwikkelen als volwassen persoon..Want in het leger blijf je gewoon een kwajong die alles doet waar niemand vat op heeft...En de kerels die thuis waren en verwend werden hadden toen nog niet de klinken gerepareerd en de vrouwen geambeteerd....

Twas een goei tijd maar of ik er iets uit geleerd heb????
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik heb er ook iets geleerd, ik heb er mijn rijbewijs CE behaald en 8 maand mogen oefenen met verschillende soorten vrachtwagens. Ge leert er ook uw bed opmaken, op tijd opstaan en doen wat je gevraagd wordt, u neerleggen bij hetgeen je te eten krijgt en niet hetgeen jij absoluut wil.
                              Het meeste hiervan heb ik thuis geleerd, daar had ik echt het leger niet voor nodig.

Oh nee, een trauma heb ik er niet aan overgehouden. Daarvoor moeten er andere dingen gebeuren dan die je opgelegd worden door iemand met wat strepen op zijn mouw of sterren op zijn kraag.

Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                                Het enige wat ik in het leger geleerd heb op mijn 4 jaar is kaarten,zuipen en slapen..
                                En vooral zeer veel geld opdoen wat zeer moelijk was in het leger aangezien een pint maar 10 frank koste..
                                Maar ik heb daar nooit geleerd om te zwijgen hoor..Tenkoste van mijn verlof.
                                In Turnhout stond in het groot geschreven...Hier temt men leeuwen..Waarop ik mijn hemd opentrok en zei...maar geen apen....
                                Tja in 1981 als 17 jarige had ik nog een grote mond.Maar dat verging me wel snel op weg naar Tielenheide met een rugzakske dat door uw schouders sneed bij 30 graden...
                                Toen ik uit het leger kwam had ik niets meer en daarna heb ik me pas gaan ontwikkelen als volwassen persoon..Want in het leger blijf je gewoon een kwajong die alles doet waar niemand vat op heeft...En de kerels die thuis waren en verwend werden hadden toen nog niet de klinken gerepareerd en de vrouwen geambeteerd....

Twas een goei tijd maar of ik er iets uit geleerd heb????
                                Een oom van mij was een "boever" daar in Turnhout
                                Is nu twee jaar geleden overleden.
                                Tamelijk groot, slank en ze spraken hem aan met Rik.
                                De laatste jaren was hij in Lier op het depot.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X