Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Deze discussie is al alle kanten opgegaan en zal nog vele kanten opgaan denk ik. Maar als juf moet er mij toch iets van het hart.

Mag ik vragen om niet alle jongeren over eenzelfde boeg te gooien? Er zijn gerust nog wel toffe, vriendelijke jongeren/kinderen.
    Ook ouders moeten niet op eenzelfde hoop gegooid worden. Ik kom dagelijks in contact met ouders die het beste voor hebben met hun kinderen en er ook hun best voor doen. Ook hebben die ouders nog steeds een eindeloos respect voor de leraars en hun werk. En ja, worden vaak nog op handen gedragen.

Ja, de jeugd is mondiger geworden, ze zijn misschien vlugger volwassen. Maar ze zien en horen en weten veel meer en andere dingen op jongere leeftijd dan jongeren pakweg 100 jaar geleden. De omgeving, media,... zijn veranderd, de jeugd en ook de "ouderen" veranderen mee. Ze hebben/krijgen meer verantwoordelijkheid op jongere leeftijd. En met die verantwoordelijkheid komt druk, druk om te presteren, het goed te doen.
    Kinderen/jongeren mogen verantwoordelijkheid krijgen, meer mogen er niet onderdoor gaan.
    Kinderen/jongeren kennen nog niet alle grenzen en moeten die mogen aftasten, hun identiteit zoeken. Onder begeleiding, al dan niet zichtbaar voor die jongere.

Laat een kind nog kind zijn en spelen en ravotten. Met een gescheurde broek en kapotte knieën thuis komen.
    Laat een kind nog in de modder spelen zonder dat je hierover uit de bol gaat.
    Ze moeten niet in de porseleinkast staan, ze kunnen tegen een stootje
    Geef een kind structuur. Als je dit aan een kind kan geven, dan bereik je veel. Dat is wat kinderen onbewust vragen: help ons onszelf en de wereld te leren kennen, help ons grenzen aftasten en alles te ontdekken op een veilige manier.

Over die commerciële programma's die studenten nodig hebben. Die kunnen ze tegen een studentenprijs kopen. Ze moeten niet de volle pot betalen zoals een bedrijf dat er winst van maakt.
    dit is een leuke met veel wijsheid
    kunnen er hier een aantal wel iets van leren
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      Je mooie verhaal van de student op kot klopt ook niet helemaal.
      Een student op kot valt nog onder de familievoorwaarden van de softwareovereenkomst, tenzij hij zijn officieelresidentie adres op zijn kot heeft laten zetten.(om ocmwtoelagen te ontvangen??)
      Sinds wanneer heeft software een familievoorwaarde of een link aan een woonadres?? Software koop je - eigenlijk koop je de software niet, maar je koopt een toestemming om het te gebruiken, een licentie. Die licentie geldt per computer, niet voor Een Gezin. Sommige software kan je op max 2 of 3 installeren, de meeste hoegenaamd niet.
      Familievoorwaarden ... ook een mooie uitvinding. Stel dat het bestaat, tot hoever gaat het dan? Halfbroertjes? Neven en nichtjes? Komaan...

En ivm uw snerende opmerking "om ocmwtoelagen te ontvangen". Vanwaar weer de nijd en negativiteit? Studenten en jonge mensen gaan om verschillende redenen zelfstandig wonen. Ouders kunnen niet meer instaan voor hen, of zelf willen ze niet meer ten laste zijn van hun ouders. Of ouders zijn overleden/gescheiden.
      Of om inderdaad steun te krijgen omdat vele dagen werken in de week niet te combineren is met een studie. Aan die steun zijn ook strenge voorwaarden verbonden, profiteurs zijn het niét.

Wat is dat toch met ouderen, altijd uitsluitend de negatieve kant zien bij jongeren. En dan zeggen dat de jeugd ontspoort...

En je link werkt niet, trouwens.

Dat is wat kinderen onbewust vragen: help ons onszelf en de wereld te leren kennen, help ons grenzen aftasten en alles te ontdekken op een veilige manier.
      Dat is dan wel zeer onbewust, want bewust zegt & roept de probleemgroep: laat ons gerust, wij zijn al volwassen en weten wat we doen.
      Over die commerciële programma's die studenten nodig hebben. Die kunnen ze tegen een studentenprijs kopen. Ze moeten niet de volle pot betalen zoals een bedrijf dat er winst van maakt.
      Die kortingen zijn pure marketing. Dat zijn geen sociale tarieven. Of vind je 300 euro een studentikoze prijs? Niet iedereen heeft het even breed. Ik zie een alleenstaande ouder al 3x 300 euro neerleggen voor zijn/haar 3 studerende kinderen. Zelf voor een zelfstandige student is dat veel geld, reken daar nog eens de uit de pan swingende huurprijzen van studio's en kamers bij en je kan je misschien al wat meer inleven.

En het is niet dat in de toekomst minder zal les gegeven worden rond computersoftware. Zal alleen maar toenemen.

Comment

Ik vind een korting tot 80% voor een Adobe - student Edition (een voorbeeld, heb even geen tijd om al de rest op te zoeken) geen pure marketing, maar een mooie korting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Sinds wanneer heeft software een familievoorwaarde of een link aan een woonadres?? Software koop je - eigenlijk koop je de software niet, maar je koopt een toestemming om het te gebruiken, een licentie. Die licentie geldt per computer, niet voor Een Gezin. Sommige software kan je op max 2 of 3 installeren, de meeste hoegenaamd niet.
          Familievoorwaarden ... ook een mooie uitvinding. Stel dat het bestaat, tot hoever gaat het dan? Halfbroertjes? Neven en nichtjes? Komaan...
          Je ziet hier al bladzijden te fulmineren tegen de software makers en je bent niet eens op de hoogte van de mogelijkheden. Er bestaan verschillende software paketten met familielicentie, informeer eerst eens voor je verder onzin verkoopt.

En ivm uw snerende opmerking "om ocmwtoelagen te ontvangen". Vanwaar weer de nijd en negativiteit? Studenten en jonge mensen gaan om verschillende redenen zelfstandig wonen. Ouders kunnen niet meer instaan voor hen, of zelf willen ze niet meer ten laste zijn van hun ouders. Of ouders zijn overleden/gescheiden.
          Of om inderdaad steun te krijgen omdat vele dagen werken in de week niet te combineren is met een studie. Aan die steun zijn ook strenge voorwaarden verbonden, profiteurs zijn het niét.
          ALs jij dat als een sneer beschouwt zegt veel over jezelf, trouwens wat dat werken betreft, ik heb mijn studies zelf betaald, met meerdere dagen werken per week en toch ook nog rond de 40 uren les per week, je moet me absoluut niet leren wat dat is, ik begin wel te twijfelen of jij enig idee hebt wat het is. Jij hebt er de "arme studenten" bij betrokken niet ik, ik heb enkel geageerd tegen diefstal, van wie dan ook.

Wat is dat toch met ouderen, altijd uitsluitend de negatieve kant zien bij jongeren. En dan zeggen dat de jeugd ontspoort...
          Nogmaals, ik heb dit nergens naar de jongeren getrokken, moest je de draad deftig gelezen hebben zou je gemerkt hebben dat in in het verweer gegaan ben tegen iemand, hoewel zelf in die leefdtijdscategarie,(of je hem nog bij de jeugd mag rekenen spreek ik me niet uit) het nodig vond om op de kap van de jeugd te zitten.

En je link werkt niet, trouwens.
          omdat je blijkbaar niet gemerkt had dat de H in het adres met knippen en plakken was weggevallen hier het ganse adres met h.
          http://www.zdnet.be/news/106072/teru...eden%2dhoudt%2 daan/

Dat is dan wel zeer onbewust, want bewust zegt & roept de probleemgroep: laat ons gerust, wij zijn al volwassen en weten wat we doen.
          Die kortingen zijn pure marketing. Dat zijn geen sociale tarieven. Of vind je 300 euro een studentikoze prijs? Niet iedereen heeft het even breed. Ik zie een alleenstaande ouder al 3x 300 euro neerleggen voor zijn/haar 3 studerende kinderen. Zelf voor een zelfstandige student is dat veel geld, reken daar nog eens de uit de pan swingende huurprijzen van studio's en kamers bij en je kan je misschien al wat meer inleven.

En het is niet dat in de toekomst minder zal les gegeven worden rond computersoftware. Zal alleen maar toenemen.
          Dus om huisjesmelkers te bedienen moeten softwareontwikkelaars hun werk maar laten stelen. Alles een beetje op zijn plaats houden niwaar. Weeral mooi van jouw maar hoe kom ik aan het gevoel dat eigenlijk de sociale aspecten hier enkel gebruikt worden om je kromme redenering over diefstal al of niet te verantwoorden.
          Ik heb 3 studerende jongeren, ik weet waarschijnlijk iets gedetailleerder wat het allemaal kost.
          Last edited by krisdg; 6 augustus 2009, 20:26.

Comment

Ik vind dat hier een erg "belegen" discussie die zo oud is als de straat. Ouderen die enkel naar het nieuws luisteren en de sensatiegazetten lezen die denken dat het in hunnen tijd zoveel beter was. Een tijd waarin er nog veel meer gezopen werd dan nu, maar waarin dat socialer aanvaard werd, een tijd waar caféruzies de orde van de dag waren, waar er op kermissen altijd gevochten werd, maar waar niemand over sprak/schreef/op TV voor kwam. Een tijd waarin kinderen konden/mochten buitenspelen en lawaai maken, belletje trek doen, appels stelen uit de boomgaard. Dat was allemaal kattenkwaad. Doe het nu maar eens! Kinderen moeten stil spelen anders kunnen oudere mensen hun middagdutje niet meer doen (zie de discussies vorig jaar ivm geluidsoverlast van speelpleinen), jongeren mogen niet meer samenklitten op speelpleintjes want het worden "hangjongeren" ...

Als je aan dezelfde mensen vraagt hoe het met hun eigen kleinkinderen gaat, dan blijken dat de enige brave te zijn die ze kennen. Ik vind dit zorgelijk.
            Door de toenemende vergrijzing zal deze (idiote) discussie nog toenemen.
            Ouderen moeten inzien dat de wereld verandert en dat ze dit niet kunnen tegengaan. Ik deed ook mijn legerdienst en ik heb er ook deugd van gehad. Herinvoeren zou nu nooit meer lukken wegens te militaristisch en te rechts ... Ben ik daarmee akkoord? Bah ... ja ... de wereld verandert en ik probeer mee te veranderen.

Als je gewoon rond je kijkt, dan zie je nog steeds heel wat mensen (o.a. jongeren) die zich nog keihard inzetten voor anderen, alhoewel ze nu veel meer mogelijkheden hebben om zich mee bezig te houden dan vroeger. Ik zie de veranderende toekomst positief tegemoet en besef dat de oudere generatie de waarheid niet in pacht heeft.
            Ik weet ook voor mezellf dat ik toen ik jonger was ik voor mezelf uitgemaakt heb dat ik me een ongelofelijke oude zak zou vinden als ik ook ging meehuilen in het koor van "de jeugd van tegenwoordig..." want in onze jeugd was dat net zo.
            Vandaar wellicht mijn positievere houding. Ik zou iedereen aanraden om open te staan voor jongeren en hun ideeën, het zal ervoor zorgen dat je zelf minder rap een oude zak wordt.

Groetjes van een middelmatig jonge zak.

Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
              Ik vind dat hier een erg "belegen" discussie die zo oud is als de straat. Ouderen die enkel naar het nieuws luisteren en de sensatiegazetten lezen die denken dat het in hunnen tijd zoveel beter was. Een tijd waarin er nog veel meer gezopen werd dan nu, maar waarin dat socialer aanvaard werd, een tijd waar caféruzies de orde van de dag waren, waar er op kermissen altijd gevochten werd, maar waar niemand over sprak/schreef/op TV voor kwam. Een tijd waarin kinderen konden/mochten buitenspelen en lawaai maken, belletje trek doen, appels stelen uit de boomgaard. Dat was allemaal kattenkwaad. Doe het nu maar eens! Kinderen moeten stil spelen anders kunnen oudere mensen hun middagdutje niet meer doen (zie de discussies vorig jaar ivm geluidsoverlast van speelpleinen), jongeren mogen niet meer samenklitten op speelpleintjes want het worden "hangjongeren" ...

Als je aan dezelfde mensen vraagt hoe het met hun eigen kleinkinderen gaat, dan blijken dat de enige brave te zijn die ze kennen. Ik vind dit zorgelijk.
              Door de toenemende vergrijzing zal deze (idiote) discussie nog toenemen.
              Ouderen moeten inzien dat de wereld verandert en dat ze dit niet kunnen tegengaan. Ik deed ook mijn legerdienst en ik heb er ook deugd van gehad. Herinvoeren zou nu nooit meer lukken wegens te militaristisch en te rechts ... Ben ik daarmee akkoord? Bah ... ja ... de wereld verandert en ik probeer mee te veranderen.

Als je gewoon rond je kijkt, dan zie je nog steeds heel wat mensen (o.a. jongeren) die zich nog keihard inzetten voor anderen, alhoewel ze nu veel meer mogelijkheden hebben om zich mee bezig te houden dan vroeger. Ik zie de veranderende toekomst positief tegemoet en besef dat de oudere generatie de waarheid niet in pacht heeft.
              Ik weet ook voor mezellf dat ik toen ik jonger was ik voor mezelf uitgemaakt heb dat ik me een ongelofelijke oude zak zou vinden als ik ook ging meehuilen in het koor van "de jeugd van tegenwoordig..." want in onze jeugd was dat net zo.
              Vandaar wellicht mijn positievere houding. Ik zou iedereen aanraden om open te staan voor jongeren en hun ideeën, het zal ervoor zorgen dat je zelf minder rap een oude zak wordt.

Groetjes van een middelmatig jonge zak.

Riho
              Riho, de ene (ouwe) zak is de andere niet he....
              En van die eeuwige positivo's krijg ik het ook mijn zenuwen.
              En ik zei het al eerder: ik kan er ook niks aan doen dat de negatieve zaken meer
              daglicht zien, meer aandacht krijgen dan de andere.
              Verder raad ik iedereen aan om af te gaan op eigen oordeel.
              Hoe groter jouw ervaring is hoe beter je dit kunt
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik vind een korting tot 80% voor een Adobe - student Edition (een voorbeeld, heb even geen tijd om al de rest op te zoeken) geen pure marketing, maar een mooie korting.
                80% klinkt mooi, maar het blijft 200 à 300 euro. En die korting gaat niet op voor elke leeftijd en elke opleiding.

omdat je blijkbaar niet gemerkt had dat de H in het adres met knippen en plakken was weggevallen hier het ganse adres met h.
                http://www.zdnet.be/news/106072/teru...eden%2dhoudt%2 daan/
                Het lag niet aan de "h". Nogmaals, ik zou de link toch eens deftig doorgeven, kunnen we allemaal eindelijk eens lezen wat er staat.
                Dus om huisjesmelkers te bedienen moeten softwareontwikkelaars hun werk maar laten stelen. Alles een beetje op zijn plaats houden niwaar. Weeral mooi van jouw maar hoe kom ik aan het gevoel dat eigenlijk de sociale aspecten hier enkel gebruikt worden om je kromme redenering over diefstal al of niet te verantwoorden.
                Alsof alle zelfstandige studenten bij huisjesmelkers zitten? Die dingen waar jij mee afkomt, de links die jij legt... een pluim voor ongeïnformeerd hokjesdenken.
                En ik gebruik of verdraai niets, ik geef gewoon de achtergrond van een fenomeen. Zodat toch een pààr mensen een iets meer genuanceerdere kijk ontwikkelen.

Dat laatste is beetje een mankement bij veel mensen vandaag. Een heel andere problematiek, maar kijk naar het asielbeleid, als de wet letter per letter gevolgd wordt (zwart & wit remember), gaan de meest geïntegreerde mensen, opgenomen in een gemeenschap ook buiten. Gelukkig is er protest, gelukkig vinden veel mensen de wet niet goed of voor interpretatie vatbaar, waardoor er uiteindelijk een nieuw - hopelijk beter- systeem komt.

Dat was bij mp3 downloaden zo - is nu gereglementeerd en een groot succes, dat zal bij software download en gebruik uiteindelijk ook wel zo evolueren.

Als je dan toch zo'n gigantische rechtvaardigheidsgevoel hebt... wat is het meest criminele? Jammie Thomas-Rasset uit Minnesota, een alleenstaande moeder wiens kinderen een paar nummers gedownload hadden. Of de RIAA die dezelfde vrouw een boete van 2.000.000 dollar oplegt?

Ik heb 3 studerende jongeren, ik weet waarschijnlijk iets gedetailleerder wat het allemaal kost.
                Zelf woon ik sinds mijn 19de zelfstandig in Gent, alles betaald. En helemaal niet zo lang geleden. Dus ik denk dat ik zelf wel meer weet wat het vandaag kost om student te zijn.

Comment

Als je dan toch zo'n gigantische rechtvaardigheidsgevoel hebt... wat is het meest criminele? Jammie Thomas-Rasset uit Minnesota, een alleenstaande moeder wiens kinderen een paar nummers gedownload hadden. Of de RIAA die dezelfde vrouw een boete van 2.000.000 dollar oplegt?
                  die boete is niet door de riaa opgelegd maar door een rechter. het oorspronkelijke schikkingsvoorstel was 5000 dollar. Zij vond dat voorstel te hoog, deed moeilijk en heeft verloren.
                  http://www.mimoza.be/

Comment

Pfff... mijn dochter is 13 en verslijt drie lieven op 1 week tijd. Ik maak er me niet meer druk om. Ik dacht toch dat dit bij ons wat later begon. Of ik was ne trage... (zeker weten )
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

80% klinkt mooi, maar het blijft 200 à 300 euro. En die korting gaat niet op voor elke leeftijd en elke opleiding.
                      Alle opleidingen waar deze software gebruikt wordt komen in aanmerking.geef een concreet voorbeeld van welke uit de boot zou vallen.
                      Trouwens da's ni meer dan 1 maand kot en het gaat je ganse opleiding mee.

Het lag niet aan de "h". Nogmaals, ik zou de link toch eens deftig doorgeven, kunnen we allemaal eindelijk eens lezen wat er staat.
                      Begin maar al kronkels te zoeken.
                      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Alsof alle zelfstandige studenten bij huisjesmelkers zitten? Die dingen waar jij mee afkomt, de links die jij legt... een pluim voor ongeïnformeerd hokjesdenken.
                      En ik gebruik of verdraai niets, ik geef gewoon de achtergrond van een fenomeen. Zodat toch een pààr mensen een iets meer genuanceerdere kijk ontwikkelen.
                      Als er problemen zijn voor een student om welke reden dan ook om zijn studies te financieren, want dat stel jij hier, waarom moet dan de software industrie daarvoor opdraaien? Waarom moet de bakker hem geen gratis brood geven, de schoenmaker gratis schoeisel, de huisbaas gratis woonst?.... Daar gaat het om. Steeds weer wordt er dan gezegd de multinational moet het maar doen, waarom Colruyt dan niet...
                      Noem het gebruik van de student zijn situatie of niet,jij doet het wel en dit heeft niks met hokjesdenken te maken. Als er ergens een argument weerlegt wordt draai je steeds verder.

Dat laatste is beetje een mankement bij veel mensen vandaag. Een heel andere problematiek, maar kijk naar het asielbeleid, als de wet letter per letter gevolgd wordt (zwart & wit remember), gaan de meest geïntegreerde mensen, opgenomen in een gemeenschap ook buiten. Gelukkig is er protest, gelukkig vinden veel mensen de wet niet goed of voor interpretatie vatbaar, waardoor er uiteindelijk een nieuw - hopelijk beter- systeem komt.
                      en hierbij is jouw oplossing dan Laat ze maar stelen! Dat lost niks op.

Dat was bij mp3 downloaden zo - is nu gereglementeerd en een groot succes, dat zal bij software download en gebruik uiteindelijk ook wel zo evolueren.

zie reactie dengregg hoger

Zelf woon ik sinds mijn 19de zelfstandig in Gent, alles betaald. En helemaal niet zo lang geleden. Dus ik denk dat ik zelf wel meer weet wat het vandaag kost om student te zijn.
                      Je mag er nu gaan situaties en andere voorbeelden bijsleuren naar believen, het feit blijft dat diefstal diefstal is en blijft. Kromme rechtvaardigingen die niks met de softwarefabrikant te maken hebben veranderen daar niks aan. Ik vraag niet liever dat voor iedereen die studeerd het zo toegangkelijk mogelijk gemaakt wordt maar dat is niet alleen het werk van die softwarefabrikanten.
                      Een instelling die zijn leerlingen verplicht om met een specifieke software te werken moet er dan ook zorg voor dragen dat deze op een of andere wijze legaal toegangkelijk is voor die studenten. Waarom in godsnaam dienen anders de sociale diensten van die instellingen die ook rijkelijk (misschien onvoldoende volgens hen) gesubsidieerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Pfff... mijn dochter is 13 en verslijt drie lieven op 1 week tijd. Ik maak er me niet meer druk om. Ik dacht toch dat dit bij ons wat later begon. Of ik was ne trage... (zeker weten )
                        Zolang die lieven geen Copyright van Adobe dragen moet je je er inderdaad weinig zorgen om maken.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ja .. een ongelofelijke draad die bol staat van kortzichtige en lullige stellingen .. heck .. ik ben een van de toendertijd als "langharig werkschuw tuig" bestempelde generatie, maar ik was wel langharig maar allesbehalve werkschuw .. en mijn jonste zoon die een dikke generatie jonger is dan ik was een wild fuifbeest en een keiharde werker tegelijk en dus niet eens "langharig en werkschuw" .. laat me dus niet te hard lachen met die lullige "visies?" hier

Comment

Mij valt op hoe verschillend mensen zijn, zowel ouderen als jongeren. Je hebt in elke generatie de 'rotte appels'. Om een voorbeeldje te geven: Drie jaar geleden op chirokamp met een groep van een tiental 10-12 jarige meisjes op tocht en lekker sfeervol liedjes zingen, je kent het wel, iedereen goedgeluimd en veel plezier. Dan zie je hoe verschillend ,mensen kunnen reageren. velen waaien, of toeteren, oude mensen kijken van achter hun raam lachend toe, maar het kan ook anders. We hebben toen op een zondagmiddag rond een uur of elf iemand gehad die kwam klagen en zei dat het allemaal stiller mocht, wie we wel niet dachten te zijn om de rust te verstoren op een zondagmorgen met te stappen en vrolijke chiroliedjes te zingen. Op zulke momenten denk je toch al eens 'die ouderen van tegenwoordig...'. Conclusie: Laten we allemaal wat verdraagzamer zijn en respect hebben voor elkaar, dan komt het allemaal wel goed.

Comment

(...)
                              en hierbij is jouw oplossing dan Laat ze maar stelen! Dat lost niks op.
                              Ik moet mezelf altijd blijven herhalen, vooral als je telkens deels negeert wat ik zeg. Ik scandeer nergens dat "stelen" de oplossing is, ik zeg gewoon dat dit een overgangsfase is. De wereld staat niet stil.
                              Dankzij de huidige kromme situatie zal de industie verplicht worden (ja de trend inzien en nieuwe visie & strategie ontwikkelen gebeurt niet over één nacht) om zijn distributie-kanalen te herschikken en aan te passen aan de noden en techniek van deze tijd.

Het is "dankzij" de "illegale mp3-downloaders" dat wij nu allemaal eindelijk een nummer kunnen kopen voor 1,5 euro ipv verplicht zijn de hele cd te kopen - een handel waar nu dikke $$$$"s mee wordt verdiend. Het initiatief kwam helemaal niet van de industrie.

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                              Mij valt op hoe verschillend mensen zijn, zowel ouderen als jongeren. Je hebt in elke generatie de 'rotte appels'. Om een voorbeeldje te geven: Drie jaar geleden op chirokamp met een groep van een tiental 10-12 jarige meisjes op tocht en lekker sfeervol liedjes zingen, je kent het wel, iedereen goedgeluimd en veel plezier. Dan zie je hoe verschillend ,mensen kunnen reageren. velen waaien, of toeteren, oude mensen kijken van achter hun raam lachend toe, maar het kan ook anders. We hebben toen op een zondagmiddag rond een uur of elf iemand gehad die kwam klagen en zei dat het allemaal stiller mocht, wie we wel niet dachten te zijn om de rust te verstoren op een zondagmorgen met te stappen en vrolijke chiroliedjes te zingen. Op zulke momenten denk je toch al eens 'die ouderen van tegenwoordig...'. Conclusie: Laten we allemaal wat verdraagzamer zijn en respect hebben voor elkaar, dan komt het allemaal wel goed.
                              Ja tijdens Woodstock '69 kwamen de ouderen voedsel en water uitdelen aan de 1,5 miljoen drugs en drank-nemende festivalgangers (die geen enkele overlast bezorgden - naast de onvermijdelijke files) en tegenwoordig lees je in de gazet dat 8 man uit een buurt heeft kunnen eisen dat een speeltuin voor kinderen en jeugdwerking werd gesloten omdat er "teveel lawaai" is. Eén van hun argumenten was "Er zijn hier mensen die 's middags geen dutje meer kunnen doen...".

Dezelfde ouderen die zagen over de jeugd van tegenwoordig en hoe het vroeger allemaal beter was

Ja de tolerantie en empathie zakt dieper en dieper.

Comment

Ik moet mezelf altijd blijven herhalen, vooral als je telkens deels negeert wat ik zeg. Ik scandeer nergens dat "stelen" de oplossing is, ik zeg gewoon dat dit een overgangsfase is. De wereld staat niet stil.
                                Dankzij de huidige kromme situatie zal de industie verplicht worden (ja de trend inzien en nieuwe visie & strategie ontwikkelen gebeurt niet over één nacht) om zijn distributie-kanalen te herschikken en aan te passen aan de noden en techniek van deze tijd.

Het is "dankzij" de "illegale mp3-downloaders" dat wij nu allemaal eindelijk een nummer kunnen kopen voor 1,5 euro ipv verplicht zijn de hele cd te kopen - een handel waar nu dikke $$$$"s mee wordt verdiend. Het initiatief kwam helemaal niet van de industrie.

Ja de tolerantie en empathie zakt dieper en dieper.
                                Bij mijn weten is Apple nog steeds deel van de industrie.Het is de iTunesstore die moeten forceren heeft voor losse nummers te kunnen aanschaffen en dit niet zozeer tegen de platenindustrie in maar tegen de groepen en muzikanten in.

Juist om de "niet tolleranten" geen munitie te geven moet men in zijn acties tegen mistoestanden zeer goed opletten wat men doet en heel percies de lijntjes volgen anders blijven zij de winnaars.
                                Trouwens leg me eens uit hoe stelen van software gaat bijdragen tot een essentiele oplossing van de problemen van de minder bedeelde student? (goed doel, verkeerde middelen)

Wees tenslotte maar gerust, ik sta in volle bewondering voor o.a. de jongeren die zich volop engageren in jeugdwerk enz. Ik ben zelf jaren daarin actief geweest maar stel me nu regelmatig de vraag of ik het vandaag in de huidige omstandigheden met de huidge regeltjes en mentaliteit nog zou willen doen.

Comment

Working...
                                X