Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: is dit de nieuwe generatie?

downloaden is niet fair en misschien diefstal maar niet iedereen heeft de middelen om andere goeie middelen aan te schaffen en als er een makkelijke weg is, waarom dan de moeilijke nemen?
    hum, volgens deze redenering kan ik in het vervolg dan maar beter een goede auto pikken in plaats van er een te kopen.
    "misschien" is dat wel diefstal, maar ach het is de gemakkelijke weg, en het bespaart mij heel wat, dus waarom niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Oei, dan heb je nu wel even pech.
      Er zijn ook nog leestekens zoals komma's.
      De jeugd hebben een verborgen link?

Ok het is niet direct spelling: eerder grammatica.

now that's a fact maar dat van die verborgen link die zin klopt wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        hum, volgens deze redenering kan ik in het vervolg dan maar beter een goede auto pikken in plaats van er een te kopen.
        "misschien" is dat wel diefstal, maar ach het is de gemakkelijke weg, en het bespaart mij heel wat, dus waarom niet.
        als het voor u makkelijker is om een auto te stelen (om een zo te hebben we ja) dan hem te kopen en er zonder problemen mee weg te komen is dat uw interpretatie maar ik denk dat iemand met een beetje verstand die een auto koopt weet dat ge dan beter af zijt en met software heb je dat probleem (bijna) niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
          now that's a fact maar dat van die verborgen link die zin klopt wel
          Yep !
          (verbasterd Engels )
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

ik ben tenminste wel blij dat ik nog weet hoe ik moet spellen en trouwens ik zit geen onzin uit te kramen dit topic heeft gewoon totaal niks te maken met het ander of photoshop en de jeugd van tegenwoordig hebben een verborgen link? denk daar eens zelf verder over na?
            blijkbaar is een mening hier niet toegestaan en blijkbaar zou het beter zijn als ik aan de drugs zat, iedere avond zat thuis kwam en men ouders het leven zuur maak. Ik begin stilaan te denken dat iemand niet door heeft waar het over gaat.
            het gaat erover dat 'de jeugd' minder begaan is met de algemene ethics - het hoe wij als mensen met elkaar omgaan: het begint allemaal met kleine dingen, zoals algemeen asociaal gedrag. Het feit dat jij niet inziet dat downloaden van illegaal gekraakte software sommige mensen tegen de borst stoot, zeker als je een topic opstart over 'slecht' gedrag van een bepaalde generatie...wow, dat kan ik alleen maar hypocriet noemen.

jij vindt dat wat jij doet niet veel voorstelt; hetzelfde geld voor de mensen die in jou ogen veel ergere daden doen - voor hen is ff op ene zijn smoel kloppen ook de normaalste zaak vd wereld...hun grens ligt gewoon een pak verder.

feit is dat volgens mij veel afhangt van opvoeding...wij moeten het goede voorbeeld geven: en laat ons eerlijk zijn, daar bakken we als maatschappij niet veel van... de gemiddelde belg is volledig rotverwent, en verschrikkelijk verzuurt daarboven op...we gunnen het licht niet in een ander zijn ogen, en dat vind ik heel heel spijtig

Comment

ik ben tenminste wel blij dat ik nog weet hoe ik moet spellen en trouwens ik zit geen onzin uit te kramen dit topic heeft gewoon totaal niks te maken met het ander of photoshop en de jeugd van tegenwoordig hebben een verborgen link? denk daar eens zelf verder over na?
              blijkbaar is een mening hier niet toegestaan en blijkbaar zou het beter zijn als ik aan de drugs zat, iedere avond zat thuis kwam en men ouders het leven zuur maak. Ik begin stilaan te denken dat iemand niet door heeft waar het over gaat.
              Niks met elkaar te maken.
              leg mij eens het verschil uit tussen diefstal om je te amuseren met software en diefstal voor iets anders.
              Diefstal voor welk gebruik ook blijft diefstal.
              Hang hier niet het voorbeeldig jongetje uit als je elders simpelweg aanzet tot diefstal.
              De hele problematiek hangt samen met het feit dat er nogal losjes omgesprongen wordt met normen en waarden zolang het maar in het eigen kraam past.
              Voor spelling, ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik niet kan lezen of schrijven, dat heeft niks met de zaak te maken, maar ja bij gebrek aan echte argumenten moet men zich vastklampen aan strohalmpjes zeker.

Comment

Weet je wat er ontbreekt?......
                ....................................
                Nog interesse ? dan plaats ik het terug, maar nu tijdelijk verwijderd gezien verwatering van het originele onderwerp.
                Zelfs in chitchat blijft men liefst ontopic.

Henri
                Last edited by kodachrome; 5 augustus 2009, 14:36. Reden: verwatering van origineel onderwerp
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  haha kan daarin komen ben nog maar 24 en toch was't bij mij thuis ook nog zo!
                  Een pak rammel nooit gehad! Maar als er klachten kwamen van school ofzo of een minder rapport wist ik al dat er iets ging volgen!

Dus zorg je ervoor dat het is zoals het moet.

En gaan feesten en goed zat zijn! 1 keer!!! Het gevolg, vader koos alle baantjes met de slechte weg en de meeste bochten. Als ge nog nie slecht dan was ik het zeker tegen da ik thuis was.
                  Volgende dag 8uur uit bed zonder genade! Wie kan feesten en drinken kan opstaan!!!!

Zijn nu zelf 24 weken zwanger en hoop da het ons met zo goe lukt om onze kleine op die manier op te voeden en ook deftige waarden en normen mee te geven!
                  Lijkt me een leuke uitdaging :d:d

mvg
                  david
                  :g :g :g
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

als het voor u makkelijker is om een auto te stelen (om een zo te hebben we ja) dan hem te kopen en er zonder problemen mee weg te komen is dat uw interpretatie maar ik denk dat iemand met een beetje verstand die een auto koopt weet dat ge dan beter af zijt en met software heb je dat probleem (bijna) niet.
                    Om van jouw taalvaardigheid hier te zwijgen.....

Dus als er morgen minder pakkans is als je een auto steelt kan je er in jouw redenering beter een stelen.
                    Jij bent inderdaad het sumum van gewetensvolle verantwoordelijke jeugd.
                    Ik ben blij dat je met zulk een krom gedachtengoed niet een zoon van mij bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ja ... 30 jaar geleden hadden wij ook TV maar daar keken we samen naar ... ouders en kinderen. Het was eerst huiswerk maken en lessen leren, als er nog wat tijd over was dan mocht je mee kijken naar TV.
                      Nu staat de TV 's morgens al op en kijken ze tekenfilmpjes of spelen ze computerspelletjes.
                      Als je vroeger niet stil was en papa kon de film niet volgen dan kreeg je een verwittiging en de volgende keer vloog je naar je bed.
                      De hedendaagse trend is eerder "ga maar wat naar buiten" en voor de rest kijken ze de volgende uren niet meer om naar de kinderen.
                      Nogmaals, geen veralgemening maar een toch veel voorkomend geval.
                      Een voorstel voor een nieuw initiatief voor Bokrijk.
                      Ze gaan er twee maanden leven, wonen, werken en naar school gaan
                      Terug naar de basis.
                      't Zal serieus afkicken zijn.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        Om van jouw taalvaardigheid hier te zwijgen.....

Dus als er morgen minder pakkans is als je een auto steelt kan je er in jouw redenering beter een stelen.
                        Jij bent inderdaad het sumum van gewetensvolle verantwoordelijke jeugd.
                        Ik ben blij dat je met zulk een krom gedachtengoed niet een zoon van mij bent.
                        maar goed dat foutjes niet gemaakt kunnen worden wat bij mijn weten nog altijd iets anders is als het niet weten hoe te spellen.
                        daarbij de pakkans hier in België ligt al heel laag want ze kunnen niet eens criminelen die als opgepakt zijn vasthouden, maar ik promoot in geen honderd jaar het stelen van auto of enig ander goed van een normale mens die zen inkomen en de rest nodig heeft. Ik heb gewoon de pest aan bedrijven die klagen dat ze minder omzet hebben terwijl ze geld genoeg binnen krijgen en daarom vind ik het niet erg dat sommige programma's gedownload worden in plaats van gekocht. Diefstal is nooit goed maar noem mij eens 1 iemand die van zen leven nog nooit iets gedownload zou hebben?
                        Last edited by RDLPhotography; 5 augustus 2009, 01:23.

Comment

maar goed dat foutjes niet gemaakt kunnen worden wat bij mijn wetne nog altijd iets anders is als het niet weten hoe te spellen.
                          Spelling is een conventie om elkaar te kunnen verstaan. meer niet. Daar moet je nu niet mee beginnen schermen want ook jouw posts zijn niet zonder SPELVOUTEN.

Jij start hier een topic over de verloederde en slechte jeugd van tegenwoordig, duidelijk aangevend dat jij daar met jouw verheven moraliteit boven staat, maar in een andere topic zet je aan tot diefstal, zelf in deze topic verdedig je zonder blozen dat diefstal enkel diefstal is als je er eventueel problemen mee krijgt, als de pakkans klein is is het geen diefstal.
                          Stop met je gelul en kijk eerst eens goed in de spiegel en verschiet dan niet te erg.

Comment

maar goed dat foutjes niet gemaakt kunnen worden wat bij mijn weten nog altijd iets anders is als het niet weten hoe te spellen.
                            daarbij de pakkans hier in België ligt al heel laag want ze kunnen niet eens criminelen die als opgepakt zijn vasthouden, maar ik promoot in geen honderd jaar het stelen van auto of enig ander goed van een normale mens die zen inkomen en de rest nodig heeft. Ik heb gewoon de pest aan bedrijven die klagen dat ze minder omzet hebben terwijl ze geld genoeg binnen krijgen en daarom vind ik het niet erg dat sommige programma's gedownload worden in plaats van gekocht. Diefstal is nooit goed maar noem mij eens 1 iemand die van zen leven nog nooit iets gedownload zou hebben?
                            Speciale gasten die van Dorne
                            Hoe is het met de kerk?
                            Heeft die iemand al gekocht?
                            In mei 2008 stond ze toch te koop.

Ik zou graag eens willen weten wie hier zijn software koopt.
                            (een particulier he)
                            Onderwijs en studenten betalen zelden de volle pot.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Een voorstel voor een nieuw initiatief voor Bokrijk.
                              Bokrijk ... da's inderdaad iets waar vroeger de ouders nog eens met hun kinderen naartoe gingen.

Ja ... voor één dag dan hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Bokrijk ... da's inderdaad iets waar vroeger de ouders nog eens met hun kinderen naartoe gingen.

Ja ... voor één dag dan hé.
                                Ligt vlak naast mijn deur VerSeg.
                                Maar ik heb geen kinderen
                                In de familie hebben ze er meer als genoeg.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X