Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is dit de nieuwe generatie?

dag mede-BD'ers,

ik mag het misschien niet zo, veralgemenen maar stilaan besef ik zelf dat de jeugd er helemaal op achteruit gaat. (wat al langer een feit is denk ik soms)
    meisjes en jongens van 12-13 jaar schelden hun ouders de huid vol, 14jaar en ze experimenteren met alle soorten drugs, 15jaar en ze zuipen zichzelf in coma.
    Soms vraag ik me dan af is dit nu wat er van onze jeugd is gekomen? Wat is er gebeurd met die jongens en meisjes die vroeger vrolijk over straat liepen afentoe elkaar plaagde en niet elkaar neersteken vooriets stoms als een sigaret ofzo. Is het de schuld van de ouders? Zijn ze veel te laks geworden? ik weet het niet, ik weet alleen dat als het zo door gaat dat België geen jeugd meer zal hebben alleen nog maar meer problemen.

Zelf ben ik misschien niet het toonbeeld van wat een ideale student is of de ideale zoon maar men respect voor mijn ouders is er en blijft sterker nog het groeit iedere dag. Dankzij mijn ouders weet ik tenminste wat echt leven betekent en heb ik geen genotmiddelen nodig.

nu wil ik wel eens weten wat jullie aangezien hier het (oudere &) wijzere volk gelukkig wat zit wat jullie denken van de jeugd van tegenwoordig.

mvg

Ruben

Re: is dit de nieuwe generatie?

Is dit dezelfde persoon als diegene die deze raad geeft in het draadje cs3 of cs4 in algemeen?

"torrentje zoeken op internet bitlord/bittorrent afhalen en downloaden maar nuja legaal is wel zo handig "

Misschien liep er toch iets mis toen je ouders je leerden wat mijn en dijn is......
    Last edited by krisdg; 4 augustus 2009, 17:36.

Comment

De oplossing om de jeugd opnieuw respect en eerbied te leren kennen: terug de legerdienst invoeren !

Ik heb het nooit moeten doen, wat ik wel jammer vond. Als ik de verhalen van vader/collega's hoor...
      Sony α7ii
      5OOpx

Comment

Ze krijgen het goede voorbeeld van de ouders.

De meeste kinderen worden niet meer opgevoed ... hoe wil je?
        Straf op school, papa gaat de leraar even op zijn smoel kloppen.
        Kleine krijgt onder zijn vijs van een buur, papa zal even vragen of die slaag wil.
        Papa rijdt als een gek met de wagen, iemand toetert eens en papa steekt de middenvinger uit.
        Papa moet even parkeren, voor de deur van de bakker op het fietspad of voetpad.

Waar denk je dat de jeugd zijn opvoeding nog krijgt?
        Ik wil zeker niet veralgemenen maar het is een trend dat meer en meer uitbreidt!

Als bij mij de leraar of een buur iets zei en mijn vader vernam het, ik kreeg nog een pak rammel erbij ... manieren zou je gewoon leren!
        Maar neen, opvoeding is nu mishandeling.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ze krijgen het goede voorbeeld van de ouders.

De meeste kinderen worden niet meer opgevoed ... hoe wil je?
          Straf op school, papa gaat de leraar even op zijn smoel kloppen.
          Kleine krijgt onder zijn vijs van een buur, papa zal even vragen of die slaag wil.
          Papa rijdt als een gek met de wagen, iemand toetert eens en papa steekt de middenvinger uit.
          Papa moet even parkeren, voor de deur van de bakker op het fietspad of voetpad.

Waar denk je dat de jeugd zijn opvoeding nog krijgt?
          Ik wil zeker niet veralgemenen maar het is een trend dat meer en meer uitbreidt!

Als bij mij de leraar of een buur iets zei en mijn vader vernam het, ik kreeg nog een pak rammel erbij ... manieren zou je gewoon leren!
          Maar neen, opvoeding is nu mishandeling.
          Heb jij al ooit gelijk gekregen van mij ? Nu dan.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Heb jij al ooit gelijk gekregen van mij ? Nu dan.
            Een mens is een "product" van opvoeding en milieu.
            Een kind wordt nooit "stout" geboren.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

haha kan daarin komen ben nog maar 24 en toch was't bij mij thuis ook nog zo!
              een pak rammel nooit gehad! maar als er klachten kwamen van school ofzo of een minder rapport wist ik al dat er iets ging volgen!

dus zorg je ervoor dat het is zoals het moet.

en gaan feesten en goed zat zijn! 1 keer!!! het gevolg, vader koos alle baantjes met de slechte weg en de meeste bochten. als ge nog nie slecht dan was ik het zeker tegen da ik thuis was.
              volgende dag 8uur uit bed zonder genade! wie kan feesten en drinken kan opstaan!!!!

zijn nu zelf 24 weken zwanger en hoop da het ons met zo goe lukt om onze kleine op die manier op te voeden en ook deftige waarden en normen mee te geven!
              lijkt me een leuke uitdaging

mvg
              david
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                volgende dag 8uur uit bed zonder genade! wie kan feesten en drinken kan opstaan!!!!
                kan er me nu eens eindelijk , ik hoor deze lulkoek al jaren,iemand me uitleggen wat beiden me elkaar te maken hebben, drinken en vroeg opstaan??????

(drink zelf geen alcohol maar hoor deze uitdrukking steeds gebuiken)

Comment

Het ligt vaak aan de opvoeding. (Ik denk wat wij goed bezig zijn! :-))
                  Wij hebben een 17jarige zoon en ik kan fier zeggen: 't is een hele brave! Nog nooit problemen mee gehad. Laat ons hopen dat het zo blijft! Het is echter zo dat hij ook niet altijd akkoord is en zijn mening uit, maar een eigen mening hebben vind ik juist goed! Ik moet ook wel bij zeggen dat hij niet kort gehouden wordt... Hij weet perfect wat kan/mag en wat niet.

Grtz,Fabienne
                  Kijk niet te hoog. Grijp niet te vlug.
                  Kijk steeds vooruit, maar nooit terug.
                  Last edited by F@bke; 4 augustus 2009, 18:21.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

Comment

een eigen mening is idd goed, 't is gewoon de manier van verwoorden of verkondigen.

@krisdg: geen idee. maar is waarschijnlijk zoiets als;

wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten!
                    alleen een beetje in een andere (beter passende) verwoording gezet
                    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      een eigen mening is idd goed, 't is gewoon de manier van verwoorden of verkondigen.

@krisdg: geen idee. maar is waarschijnlijk zoiets als;

wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten!
                      alleen een beetje in een andere (beter passende) verwoording gezet
                      en ik die dacht dat brandwonden goed verzorgd dienden te worden.
                      Last edited by krisdg; 4 augustus 2009, 18:47.

Comment

Hey juppekes

Wij mogen hier nog van geluk spreken dan, de oudste (zoon van bijna 14) heeft vorige week met zijn eigen zakgeld een nieuw stuk gekocht van Lego-techniek

De meeste van zijn leeftijd doen inderdaad wel wat anders hoor

Maar als je je kinderen voldoende opvolgt wat ze doen en waar ze gaan heb je de touwtjes toch een beetje in handen.

Als je voldoende uitlegt wat de gevaren zijn van al die rommel heb je toch al de helft van het werk gedaan, de rest is dan voor de kinderen zelf om zich als verstandigen te bewijzen.

Ik hoor toch ook regelmatig dat de kinderen heel veel aan hun lot overgelaten worden wanneer de ouders allebei gaan werken zijn.

Veelal horen wij ook dat er soms weinig of geen liefde is tussen kinderen en ouders, knuffels en sociaal contact horen daar zeker bij.

Veelal dat de kinderen alleen moeten eten omdat de ouders er nog niet zijn.

Enz... enz...

Natuurlijk denkt iedereen wel dat ze het beste doen voor hun gezin, maar wat is het beste
                        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Een mens is een "product" van opvoeding en milieu.
                          Een kind wordt nooit "stout" geboren.
                          Yepse Theo, 100% gelijk heb je!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik ben zelf 16 maar erger me dood aan mijn leeftijdsgenoten die idd. drinken tot ze erbij neervallen...
                            Die om het minste nog maar ruzie beginnen te stoken...
                            Hatelijk gewoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              kan er me nu eens eindelijk , ik hoor deze lulkoek al jaren,iemand me uitleggen wat beiden me elkaar te maken hebben, drinken en vroeg opstaan??????

(drink zelf geen alcohol maar hoor deze uitdrukking steeds gebruiken)
                              Zeker kris.
                              En zeker als je het ernstig bedoelt.
                              Teveel drank zet jouw lever, maag en kop overhoop.
                              Je slaapt ook slecht en in de meeste gevallen word je ook vroeg wakker.

Ben er zeker van dat niemand zin heeft om vroeg op te staan ook al ben je vroeg wakker.
                              De meesten zijn wrakken 's morgens of je moet er goed tegen kunnen.
                              En zo zijn er niet veel.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X