Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Van dien appel maak je dan ook geen kopie

Voor thuisgebruik mag je gerust een kopietje maken van je aangekochte muziek, een DJ gebruikt de muziek echter voor een publieke voorstelling en kan dan ook geen gebruik maken van de uitzonderingen voor thuisgebruik.
    http://www.mimoza.be/

Comment

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
      Van dien appel maak je dan ook geen kopie

Voor thuisgebruik mag je gerust een kopietje maken van je aangekochte muziek, een DJ gebruikt de muziek echter voor een publieke voorstelling en kan dan ook geen gebruik maken van de uitzonderingen voor thuisgebruik.
      Lees wat er staat.

1/ Een dj (én de fuiforganisator) betaalt al een forse bijdrage aan Sabam, omdat hij inderdaad andermans muziek draait.

2/Het gaat om het -verplaatsen- van het ene medium naar het andere. Technisch en schrijfmatig, maak je daar kopie van, maar wordt het oorspronkelijke bestand verwijderd.
      Als ik de gedownloade en betaalde mp3 sleep of knip/plak naar een usb-stick, laptop of ander draagbaar apparaat of cd, dan moet ik ook 250 euro per jaar betalen.

Dit ruikt te hard naar opportunisme van Sabam's kant.
      Wie verliest eraan als de DJ zijn muziek meebrengt naar de fuifzaal? Dat is toch het hele punt van een DJ? En daar betaalt hij toch al voor?
      Kwam je met platen, geen extra bijdrage nodig.
      Maar kom je met je draagbare harde schijf waarop je je betaalde nummers gezet hebt die je legaal downloade, dan wél.

En dan begin ik nog niet over het feit dat iédereen extra betaalt voor een lege cd.
      Of hij daar nu foto's opzet, eigen muziek, gekochte muziek of de lege cd's aan de muur hangt... er zit in de prijs een bijdrage aan SABAM.

Een DJ betaalt dus minstens 4x voor een nummer. De aankoop van de muziek, zijn bijdrage aan SABAM, extra kost omdat hij gekochte nummers op cd zet en de extra kost van een lege cd.
      Last edited by caleido; 11 augustus 2009, 14:28.

Comment

Working...
      X