Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Solden ?

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
    Qua kledij kan je toch wel één ding met zekerheid stellen:

Hoe duurder de merkkledij hoe groter de proportionele winst is tov de verkoopprijs.
    Denk echt niet dat Replayjeanskes daar een uitzondering op zullen zijn.
    Denk dat het aandeel reclame dat je betaalt in zo'n broekske misschien wel hoger ligt dan hetgeen de arbeid(ster) wordt betaald.
    't Gaat niet zomaar om een replay jeanske hé meneer.

Tis over een jeanske van WE ARE replay. Alle 'replayjeanskes' worden gemaakt in de fabriek en wordt niks meer aan bewerkt. Bij de WE ARE replay jeanskes, een apart deel van het merk, wordt alles achteraf met veel tijd door de hand bewerkt, alles in detail. Dus wat je hier zegt is niet zomaar een 'replayjeanske'.

Groetjes

Comment

hmmmm, GPS komt blijjkbaar niet in solden
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Was een pak geld...
        Maar ik kan me vergissen... alhoewel
        (die 6 miljoen dus)

't Ging over een groot bedrijf.
        Inderdaad Theo, het was 6 miljoen euro (240.000.000 van ons oude Belgische frankskes). Heb ik dus ook gehoord en gezien. Het was een tuinbouwbedrijf met een imense opp.(verschillende hectares) aan serres. En het ging vooral om tomaten. Mijn vrouw en ik hebben even de wenkbrouwen gefronsd toen wij begonnen te tellen. En die vonden het de investering waard niettegenstaande ze moesten concureren met de zuiderse landen. Hun troef was volgens de zegsman of -vrouw een zeer goeie kwaliteit en een overvloed aan watervoorraad wat men nogal eens moet missen in het zuiden.
        Maar betaal dat maar eens terug. De verwarming zal daar nu ook wel op volle toeren moeten draaien zekers ..

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Inderdaad Theo, het was 6 miljoen euro (240.000.000 van ons oude Belgische frankskes). Heb ik dus ook gehoord en gezien. Het was een tuinbouwbedrijf met een imense opp.(verschillende hectares) aan serres. En het ging vooral om tomaten. Mijn vrouw en ik hebben even de wenkbrouwen gefronsd toen wij begonnen te tellen. En die vonden het de investering waard niettegenstaande ze moesten concureren met de zuiderse landen. Hun troef was volgens de zegsman of -vrouw een zeer goeie kwaliteit en een overvloed aan watervoorraad wat men nogal eens moet missen in het zuiden.
          Maar betaal dat maar eens terug. De verwarming zal daar nu ook wel op volle toeren moeten draaien zekers ..

Groetjes,
          Pol.
          'k Heb het niet gezien, maar mijn vader van horen vertellen. Was het geen Warmte-Kracht koppeling? Dus ze produceren naast de tomaten ook elektriciteit die ze verkopen aan het net. De warmte & CO2 word gebruikt om tomaten te kweken (ipv af te voeren in koeltorens). Uiteindelijk heeft zoiets een veel hoger rendement dan een klassieke electriciteitscentrale. Wordt in NL heel veel gebruikt. BE hinkt, zoals gewoonlijk, achterop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            So what? De meeste zelfstandigen richten inderdaad een BVBA op om toch hun familie wat te beschermen (lees eigen huis, vrouw (die dikwijls haar eigen job heeft) & kinderen) maar steken terzelfdertijd heel wat persoonlijk kapitaal in die BVBA, geloof me. Meestal kennen ze zichzelf als starter dan ook een laag loon toe. Als die BVBA dan toch overkop gaat zijn ze al dat geld kwijt en meestal ook hun auto en alles wat ze op die bvba aangekocht hebben. Denk nu niet dat dat geen drama is. Het is vele, vele malen erger dan dat een werknemer zijn job verliest.
            Doet dus wel ter zake, maar in de voorbeelden die jij aangeeft heb je natuurlijk gelijk. Maar tegen ieder voorbeeld dat jij geeft staat een ander.
            -Voorbeeld, die zelfstandige die zichzelf een laag loon toekent. Zijn kinderen komen wel in aanmerking voor een studiebeurs. Die loontrekker met zijn "hoog" loon? Tarara, nougatbollen, nada, nope studiebeurs. Zijn auto kwijt? Hoe zijn auto, die staat op de BVBA en is dus niet zijn auto. Hij neemt wel deze wagen over ,want na drie jaar afgeschreven en verkoopt dan deze particulier. Oh ja, ook dit nog. Puur voor zijn beroep heeft hij eigenlijk geen auto nodig. Fantaseer ik nu? Neen, voorbeeld in mijn kennissenkring. Denk je dat ik jaloers ben? Ook niet, ik kan enkel niet tegen dat gedurige geklaag en ondertussen een leven leiden dat echt niet beklagenswaardig is.

Is mijn voorbeeld relevant voor alle zelfstandigen? Neen, absoluut niet, maar het gebeurt en dat mag ook gezegd worden.

Zeker zullen er middenstanders zijn die het zeer moeilijk hebben zonder dat zij er schuld aan treffen en dat inderdaad niet wegneemt dat die zelfstandige die zijn eigen centjes in zijn BVBA steekt wel eens zeer zwaar het deksel op zijn neus zou kunnen krijgen. Deze mensen zouden, wat mij betreft ook mogen kunnen genieten van ons sociaal vangnet. Maar dat is een andere discussie.

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              hmmmm, GPS komt blijjkbaar niet in solden
              Gps staat het ganse jaar in solden, je moet maar eens op pixmania kijken

Maar broeken en hemden, en kousen.... dat zetten ze allemaal onder nieuwe collectie
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Zoveel reclame over de solden in de krant, en dat het goeie solden zouden zijn. Ik laat me verleiden, en trek naar de solden.

2 kledingwinkels binnen geweest, het enige wat me aanstond, stond gemerkt als "nieuwe collectie ", dus niks van korting.

Ben dus maar naar huis gegaan, als ik geen korting krijg, kan ik terug komen als er minder volk rondloopt

Overkomt mij dat nu alleen, of is die "solden" gewoon overroepen
                Ben vandaag samen met mijn eega op solden tocht geweest. Groot voordeel vandaag was het koude weer. Weinig volk in town.

Wij binnen in een bekende mannen kledingzaak, (150 jaar geleden gesticht) hier in Hasselt. Alles stond aan -30%. Twee hemden en een broek gekozen. Komen aan de kassa en daar kwam men tot de conclusie dat die broek normaal gezien daar niet mocht hangen en dat er dus geen korting op was. Na een zééééér kleine discussie toch -20% gekregen. Is volgens de regels niet correct, maar ik heb ze toch maar gekocht. Toch denk ik dat het een truc was en dat minder assertieve klanten, om het op zijn Vloms te zeggen: "De klos zijn." Maar ja, dat noemt men dan "entrepeneursschap."

Mvg.
                Robert

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  ik kan enkel niet tegen dat gedurige geklaag
                  WAAR klaag ik?

Ik reageer enkel maar in een draadje waar handelaars als halve (hele?) dieven afgeschilderd worden en ik wil één en ander in perspectief plaatsen.
                  Last edited by hvr_oosterzele; 6 januari 2009, 23:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht

Groetjes,
                    Pol.
                    Ah, dan was ik toch juist.
                    Die tomaten werden geteeld op watercultuur.

Trouwens in Zuid-Spanje of Marokko is er voldoende water.
                    Toerisme vraagt een pak water ginds, niet de tomaten
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

WAAR klaag ik?

Ik reageer enkel maar in een draadje waar handelaars als halve (hele?) dieven afgeschilderd worden en ik wil één en ander in perspectief plaatsen.
                      Zeer eigenaardig, in jouw reactie zie ik enkel: "Waar klaag ik?" en als ik zoals nu quote, komt daar: " Ik reageer enkel....enz" bij. Raar maar waar.
                      En inderdaad, jij hebt niet geklaagd net zo min als ik zeg dat iedere handelaar een dief zou zijn.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                        Er zijn veel winkels die verlies maken aan hun solden. Dus ook niet alle winkels geven onder de 30% aan solden.

Je moet wel rekenen, die 35 % = geen 1 eurocent winst meer, maar daarin zit ook de personeelskosten, pandhuur(als dit van toepassing is), verwarming, elektriciteit, belastingen,...)
                        En wat zijn volgens de wettekst solden (koopjes)? Om met verlies te mogen (eigenlijk moeten) verkopen en dit boekhoudkundig te kunnen inbrengen.

"Het uitgangspunt is dat koopjes toegestaan zijn als een uitzondering op het verbod van verkoop met verlies."

«Art. 49 – Voor de toepassing van deze wet moet
                        onder opruiming of solden worden verstaan: elke
                        tekoopaanbieding of verkoop aan de consument die
                        wordt toegepast door een versnelde afzet met verlies
                        van ouderwetse, tot een geschonden reeks behorende
                        of verlegen producten die versneld moeten worden afgezet
                        met het oog op seizoenvernieuwing van het assortiment
                        van de verkoper en die wordt aangekondigd
                        onder de benaming «opruiming», «solden», «soldes»
                        of «Schlussverkauf» of elke andere gelijkwaardige benaming.»

Ǥ 4. Elk product dat bij de opruiming te koop wordt
                        aangeboden of verkocht moet het voorwerp uitmaken
                        van een verkoop met verlies
                        in de zin van artikel 40.»
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Zeer eigenaardig, in jouw reactie zie ik enkel: "Waar klaag ik?" en als ik zoals nu quote, komt daar: " Ik reageer enkel....enz" bij. Raar maar waar.
                          Nee hoor, ik had er nog iets aan toegevoegd ter verduidelijking en ik zeg ook niet dat jij..... blabla.... je weet wel...

Comment

Nee hoor, ik had er nog iets aan toegevoegd ter verduidelijking en ik zeg ook niet dat jij..... blabla.... je weet wel...
                            OK. Dan was jij heel waarschijnlijk aan het bijvoegen wijl ik aan het quoten was. Dat is dan zo iets als door elkaar spreken en dat heeft nog nooit tot een degelijke dialoog geleid.

Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                              't Gaat niet zomaar om een replay jeanske hé meneer.

Tis over een jeanske van WE ARE replay. Alle 'replayjeanskes' worden gemaakt in de fabriek en wordt niks meer aan bewerkt. Bij de WE ARE replay jeanskes, een apart deel van het merk, wordt alles achteraf met veel tijd door de hand bewerkt, alles in detail. Dus wat je hier zegt is niet zomaar een 'replayjeanske'.

Groetjes
                              En wat precies is nu de meerwaarde voor jou? Het feit dat het een 'exclusieve' lijn is, of omdat je ze echt mooier vindt?
                              Last edited by Jook; 7 januari 2009, 02:26.
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                                Sorry, maar ik zou mij schamen in jouw plaats... 250 euro uit je moeder haar zakken halen voor een broek die niet beter/mooier is dan een van 100 (of minder).

Sorry hoor schat, maar waar moei jij je mee? Dat zijn toch echt helemaal jouw zaken niet.

Comment

Working...
                                X