Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Solden ?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Remind me, hoevéél kost diene BMW nu ook weer?
    Ge hebt dan ook iets deftig gekocht.

Nadeel van die dure merkkledij :
    • Ge kunt er geen jaren mee rondlopen zoals met bijvoorbeeld een jeans of andere stoffen broek
    • Ge kunt het meestal niet zelf wassen ... het moet naar de droogkuis
    • Het is heel snel uit de mode
    • Het kreukt als ge ernaar kijkt
    • Het is niet echt ideaal om uw BMW mee te kuisen

Het voordeel :
    • Ge hebt "soms" iets chiek
    • Ge hebt een reden om u niet vuil te moeten maken (lees helpen)
    • Ge kunt er goed mee staan bij uw schoonmoeder

Het serieuze :
    Natuurlijk kost een kostuum wat meer dan een gewone broek ... het is dan ook een ensemble dat ge koopt.
    Er zijn inderdaad duurdere merken die betere stoffen gebruiken maar er zijn er ook die echt al scheuren als ge ernaar kijkt.
    Probleem is dat er zoveel namaak en misbruik is dat de gewone man (of vrouw) bij de aankoop niet eens kan uitmaken of het zijn geld waard is, je merkt het meestal na even dragen of een paar keer wassen.
    De eerste keer wassen en volledig verkreukt, gekrompen of een naad gelost ... wijst niet echt op kwalitatieve stof of afwerking.
    Ik wil wel iets meer geven voor een betere stof die dan ook iets langer meegaat voor dagelijks gebruik.
    Langs de andere kant ... een goede jeans kost inderdaad ook wat geld maar gaat wel wat langer mee dan die van 29€ dat je in veel online en goedkope winkels kan vinden.
    Duur is niet altijd beter als je het mij vraagt en goedkoop is soms ook zijn geld niet waard.
    Hoeveel iemand eraan wil geven is zijn zaak ... ik beslis enkel voor mezelf en kies meestal voor de gulden middenweg.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hoeveel iemand eraan wil geven is zijn zaak ... ik beslis enkel voor mezelf en kies meestal voor de gulden middenweg.
      Voila.

Ik koop dure broeken én goedkope. Als ik goedkope zwarte jeans koop van de H&M en ik zit in de beige leren zetels van m'n Alfa dan zijn die zwart. Dat heb je niet met een zwarte jeans van Armani.

Comment

Grappig dat sommige mensen principieel geen gebruik lijken te willen maken van solden-kortingen. Vergelijk met een cashback-actie voor een camera - zou men die ook principieel weigeren?
        Het devies blijft voor mij in deze dan ook hetzelfde: als je op het moment van solden of cashback écht niets nodig hebt (van kledij of camera-gerief) dan koop je gewoon niets, als je toevallig wél iets nodig hebt, kan je er even goed gebruik van maken. De pointe van solden (of cashback) is om je dingen te doen kopen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Dán laat je je vangen. Omdat je nu toevallig een kledingstuk in solden koopt of niet, maakt niet uit - zolang je maar niet 'koopt om te kopen'.
        equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

ik zie het net even anders. Heb niks tegen solden, helemaal niet zelfs. Zonder solden zou mijn vrouw veel meer uitgeven aan haar kleding, en zou er minder voor cameramateriaal overblijven

Maar ik geef liever iets meer, omdat het financiële voordeel dat ik heb door te kopen in de solden niet opweegt tegen de frustratie die het aanschuiven, voorkruipen etc bij mij veroorzaakt.
          In elk geval geef ik niet echt veel geld uit aan kleding. Draag alleen merkschoenen, omdat het verschil in kwaliteit daar voor mij echt de moeite is.

Qua globalisatie: veel van de kleding die hier verkocht wordt in winkelketens a la Zara, H&M en zo wordt gemaakt in Roemenië. Nu hebben ze in Roemenië zelf sinds een paar jaar ook Zara, en dezelfde kleding is daar duurder dan hier. Luxe-imago en zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Zappa, een goed heren hemd he kost al snel 50 euro....
            Niet dat mijn kast vol hangt met die hemden hoor.
            De "goei" zaken blijven duur.
            Dat heeft weinig of niets met goed te maken, de grondstoffen kunnen dezelfde zijn, maar de uitbuiting kan meer of minder zijn. De tendens in de maatschappij is dat alles goedkoper of gratis 'moet' zijn, maar dat heef zo zijn gevolgen.
            Als je meer wil weten over 'kwaliteit' raad ik je het boek Zen of de kunst van het motoronderhoud aan van R. Pirsig.

Comment

Remind me, hoevéél kost diene BMW nu ook weer?
              Had ik het niet gedacht dat jij er wel wat zou op vinden ... maar ik had zo'n enge vergelijking toch van jou niet verwacht
              Met dienen BMW zal ik langer doen dan met dat broekske, en met dienen BMW moet ik ook nog een stukske mijnen boterham verdienen. En als ik dienen BMW 10 jaar kan houden zoals de huidige, zal ik een goeie inverstering gedaan hebben.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Had ik het niet gedacht dat jij er wel wat zou op vinden ... maar ik had zo'n enge vergelijking toch van jou niet verwacht
                Ej, da's een graptjen hé Pol

Met als énige serieuze ondertoon dat je nooit iemand anders rekening moogt maken. Iedereen doet met zijn geld wat hij wilt hé. De éne koopt graag dure kleren, de andere dure auto's en nog een andere dure hifi...

Comment

Voila.

Ik koop dure broeken én goedkope. Als ik goedkope zwarte jeans koop van de H&M en ik zit in de beige leren zetels van m'n Alfa dan zijn die zwart. Dat heb je niet met een zwarte jeans van Armani.
                  Alfa, Armani...

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Alfa, Armani...
                    en  niet vergeten

Comment

Die uitspraak is bij mij ook blijven hangen. Je kan je afvragen wat ze dan winnen op kledij als er geen solden zijn?
                      Als er matige winstmarges worden genomen, dan moet er volgens mij niet gesoldeerd worden. Ik denk al lang dat men er al die tijd wel een beetje mee heeft gerammeld en dat ze nu krijgen wat ze verdienen.

Groetjes,
                      pol.
                      Pol, ik heb ooit een vriendin gehad die een boutiek open hield, verkoop van kleding was toen 300% van de aankoopprijs . . . dus als de solden 60% zijn, kan je uitrekenen hoeveel % winst ze nog steeds maken. Ik weet natuurlijk niet of deze uitspraak nu ook nog opgaat, aangezien ik spreek over 30j geleden..... maar trachten we hier allemaal niet om zoveel mogelijk te kunnen verdienen of toch tenminste over te houden?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Pol, ik heb ooit een vriendin gehad die een boutiek open hield, verkoop van kleding was toen 300% van de aankoopprijs . . . dus als de solden 60% zijn, kan je uitrekenen hoeveel % winst ze nog steeds maken.
                        Kan je dat? Alles boven de aankoopprijs is winst dus? Wauw, ik ben rijk .

Comment

aankoopprijs bvb 100€, verkoopprijs is 300€, als ze daar dan 50% op geven verkopen ze nog aan 150€ . . . dus ze hebben nog steeds wel wat overschot, zelfs na aftrek van alle onkosten.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            aankoopprijs bvb 100€, verkoopprijs is 300€, als ze daar dan 50% op geven verkopen ze nog aan 150€ . . . dus ze hebben nog steeds wel wat overschot, zelfs na aftrek van alle onkosten.
                            Jawadde, ik zit duidelijk in de verkeerde business .

Al eens de huurprijzen van een pand in een winkelstraat gezien? En de personeelkosten? Verwarmingskosten? ....

O whatever.... 't is discussieren niet verder waard....

Comment

Al eens de huurprijzen van een pand in een winkelstraat gezien? En de personeelkosten? Verwarmingskosten? ....

Ik maak er ook geen discussie van, ik geef alleen de feiten weer die toen waren zoals ik hierboven heb vermeld........ een vriendin van me, eigen zaak in eigen woning, en een éénmanszaak . . . . meer weet ik ook niet, evenmin wat ze ervan overhield tijdens de solden of welk verlies ze er aan leed . . .

Comment

Ja Hans
                                Ik ken zo een paar huurprijzen hier in Hasselt....
                                Het Nipon-Centre bijv., grootst opgezet en na één jaar was het voorbij.
                                De dames echtgenoten van een paar dokters of architecten... die als "hobby" een winkel hebben.
                                Of winkels die om de 2 jaar van huurder veranderen.
                                Hier wordt verhuurd per vierkante meter....en dan kom je snel aan 2500 euro of meer per maand.
                                Ik weet niet hoe sommigen het kunnen volhouden. Die MOETEN grote winsten maken of het is gedaan.
                                En dan zijn er winkels die constant hun deuren hebben open staan, je voelt de warmte als je
                                er voorbij wandelt.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X