Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Solden ?

    amai een broek van 10 000 frank , zal wel een schoon modelleke zijn dan (hoop ik)
    wa voor prijzen da ge tegenwoordig hoort ....op het absurde af....
    kan ook echt ni begrijpen dat er mensen zijn die dat er aan geven (zelfs al had ik de lotto gewonnen dan koop ik dat nog niet) geen enkele broek is dat waard , zulke broeken bestaan niet.....
    conclusie: pure oplichting
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #17
      Re: Solden ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Overroepen tot en met....
      Ik ga winkelen als er weinig volk op de baan is en ik koop me wat ik op dat
      moment nodig acht of nodig heb, solden of geen solden.
      Theokus, 100% gelijk

      Comment


      • #18
        Re: Solden ?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Haha juist jong.
        Gisteren op tv > 60% korting.
        Vraagt die reporter of ze zich niks tekort doen....
        Zegt die dame: ik ga niets voor niks weggeven he.
        We moeten winst maken.... enz. enz.
        En dat zei ze met zo'n "air" he....
        Het droop er van af, snap je me?
        (laat die onnozelaars maar kopen )
        Die uitspraak is bij mij ook blijven hangen. Je kan je afvragen wat ze dan winnen op kledij als er geen solden zijn?
        Als er matige winstmarges worden genomen, dan moet er volgens mij niet gesoldeerd worden. Ik denk al lang dat men er al die tijd wel een beetje mee heeft gerammeld en dat ze nu krijgen wat ze verdienen.

        Groetjes,
        pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Solden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          amai een broek van 10 000 frank , zal wel een schoon modelleke zijn dan (hoop ik)
          wa voor prijzen da ge tegenwoordig hoort ....op het absurde af....
          kan ook echt ni begrijpen dat er mensen zijn die dat er aan geven (zelfs al had ik de lotto gewonnen dan koop ik dat nog niet) geen enkele broek is dat waard , zulke broeken bestaan niet.....
          conclusie: pure oplichting
          Dat denk ik ook zie. Mijn vrouw en ik kopen nochthans ook zeer goed materiaal en meestal kwaliteitsmerken. Maar 10.000 lappen voor een broekske, daar zou ik ze toch voor bedanken. Je had misschien een fluisterkorting moeten afdingen, want dat is nu pas in. Van bij het begin van de nieuwe kollecties geeft men al fluiterkortingen. Dus speciaal super hoog geprijsd, en als er iemand inloopt is het kassa, kassa.

          Groetjes,
          pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Solden ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            amai een broek van 10 000 frank , zal wel een schoon modelleke zijn dan (hoop ik)
            wa voor prijzen da ge tegenwoordig hoort ....op het absurde af....
            kan ook echt ni begrijpen dat er mensen zijn die dat er aan geven (zelfs al had ik de lotto gewonnen dan koop ik dat nog niet) geen enkele broek is dat waard , zulke broeken bestaan niet.....
            conclusie: pure oplichting
            Nee nee... zo gaat dat niet. De stof van de broek, de zwarte jeans is inderdaad geen 250 € waard meneer. Maar je moet vooral rekenen, die broek is HELEMAAL VOLLEDIG met de hand afgewerkt en de personen die de broek tot in details helemaal perfect afgewerkt heeft, heeft daar enorm lang aan gewerkt en daardoor wordt de broek ook een heel stuk duurder, door de dure tijd die de arbeiders erin steken, en wordt dus niet met de machines gemaakt, zoals de meeste broeken... Daarom is de broek aan 250 €. Je moet ook rekenen dat deze broek voor ongeveer een +-75€ in de fabriek gemaakt wordt. Deze wordt dan ook nog verkocht aan de groothandels voor ongeveer een 175€. Deze broeken worden trouwens ook in belgie geimporteerd want deze worden hier ook niet gemaakt... Deze verkoopt die door aan de kleinhandelaars die er dan nog een grote schep bovenop doen uiteraard: een 200€ in de winkel gelegd.

            Deze bedragen zijn allemaal exclusief btw en kloppen ongeveer.

            Het is inderdaad een peperdure prijs... De merk van de broek is REPLAY, en dat merk heeft nog een appart onderdeel: WE ARE replay. Dat is een duurder deel van het merk, met de hand in detail bewerkt waar men een lange tijd aan gewerkt heeft.


            Groetjes

            Comment


            • #21
              Re: Solden ?

              Laat je toch niks wijsmaken. Het dagloon in china zal niet veel hoger zijn dan 5 euro.

              Comment


              • #22
                Re: Solden ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Die uitspraak is bij mij ook blijven hangen. Je kan je afvragen wat ze dan winnen op kledij als er geen solden zijn?
                Als er matige winstmarges worden genomen, dan moet er volgens mij niet gesoldeerd worden. Ik denk al lang dat men er al die tijd wel een beetje mee heeft gerammeld en dat ze nu krijgen wat ze verdienen.

                Groetjes,
                pol.
                Stond vandaag nog in Het Laatste Nieuws over de textielbranche :
                Verkoopprijs = inkoopprijs x 2.4
                Rekening houdend met alle onkosten kan een textielzaak ruim 50% en een warenhuisketen 60% soldenkorting geven zonder er verlies aan te doen.

                Comment


                • #23
                  Re: Solden ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  amai een broek van 10 000 frank , zal wel een schoon modelleke zijn dan (hoop ik)
                  wa voor prijzen da ge tegenwoordig hoort ....op het absurde af....
                  kan ook echt ni begrijpen dat er mensen zijn die dat er aan geven (zelfs al had ik de lotto gewonnen dan koop ik dat nog niet) geen enkele broek is dat waard , zulke broeken bestaan niet.....
                  conclusie: pure oplichting
                  Nee, maar mensen die zo'n kledij kledij kopen willen eigenlijk dat die zo duur betaald wordt, kwestie unieker te zijn met hun klederdracht. Dat is net hetzelfde met alles van design dat je koopt. Mocht het in dezelfde prijsklasse vallen als al de rest, en misschien ook eens bij de Aldi liggen als tijdelijke promo, dan ben je er als designliefhebber vet mee als er in ieder huishouden dezelfde lamp te vinden is. Zo'n mensen willen gewoon dingen die een ander niet heeft, en betalen daarom maar al te graag het prijskaartje dat er aan hangt.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #24
                    Re: Solden ?

                    Ja, Made in Italy ...

                    Doet me denken aan truffels die men tegenwoordig kan kopen (om een voorbeeld te geven). Deze worden geoogst in China (waar anders) en dan passeren ze even in de Perigord en worden het plots "echte" truffels en zijn ze héél duur geworden.

                    Nee, ik raad je toch aan even het boek No Logo te lezen over de globalisatie.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Solden ?

                      jaja zal wel ;-) Maandloon van die mensen is een paar dollar
                      Heb mij ook eens een broek van €180 gekocht, verslijt even rap als die van 20 van de C&A

                      Comment


                      • #26
                        Re: Solden ?

                        Mensen,... Een familielid van mij, 55 jaar is zijn beroep importeur van kledij, die weet alles over zo'n dingen en heeft ook alles precies uitgelegd hoe dit allemaal komt, ik begrijp jullie reactie de krant dit de krant dat maar de krant weet er helemaal niks van en de krant kan morgen zeggen dat de wereld morgen vergaat en nog een paar gekken hier zullen het geloven, als ik niet zou weten waar ik het precies over zou hebben en
                        Moest ik niet zeker zijn van heel mijn boterham zou ik ook mijn mond houden maar iemand met 40 jaar ervaring weet wel waarover hij praat en zal ook geen dingen fout vertellen want die zit er hele dagen in, dus ik ben 100% zeker over mijn eerst vorige post... Ik weet dat het geen zever is en zo'n merken worden gemaakt in italie en is van top kwaliteit. Wat je over een broek van de h&m niet kan zeggen want dit wordt geproduceerd overal in de wereld. Nu, ik zeg er het mijne van . Moest ik niet weten wat ik zei zou ik zeker en vast mijn mond gehouden hebben. Maar van dit stuk, 150% hoor;-)

                        Groetjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Solden ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Maar 10.000 lappen voor een broekske, daar zou ik ze toch voor bedanken.
                          Remind me, hoevéél kost diene BMW nu ook weer?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Solden ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Stond vandaag nog in Het Laatste Nieuws over de textielbranche :
                            Verkoopprijs = inkoopprijs x 2.4
                            Rekening houdend met alle onkosten kan een textielzaak ruim 50% en een warenhuisketen 60% soldenkorting geven zonder er verlies aan te doen.
                            En hun BTW (inkoopprijs is zonder BTW), personeel, huur, verwarming, electriciteit, edm krijgen ze voor niets zeker? Of dacht je dat die x 2.4 recht in sjakosj was?

                            Als ik de reacties hier lees hebben de beste stuurlui hier duidelijk weer niet zelf een zaak te runnen

                            Natuurlijk gebruikt een slimme zaakvoerder de solden om ook nieuwe collectie te verkopen, net zoals de Makro of gelijk welke andere zaak zijn steraanbiedingen of wat dan ook gebruikt om volk te lokken om ook andere producten te verkopen. Of dacht je dat Sinterklaas er voor iets tussen zat?

                            PS : Meeliften op het fenomeen solden met een artikel dat daar niet voor in aanmerking komt vind ik echter eveneens verwerpelijk.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 5 januari 2009, 22:00.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Solden ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              En hun BTW (inkoopprijs is zonder BTW), personeel, huur, verwarming, electriciteit, edm krijgen ze voor niets zeker? Of dacht je dat die x 2.4 recht in sjakosj was?

                              Als ik de reacties hier lees hebben de beste stuurlui hier duidelijk weer niet zelf een zaak te runnen
                              haldelaars betalen uiteindelijk geen btw...!handelaars kopen aan en bij deze aankoop betaald hij aftrekbare btw. Hij verkoopt dat goed en vraagt ook de btw, dit is de verschuldigde btw. Die btw moet hij terugbetalen aan de overheid. Maar de overheid betaald dan ook wel zijn btw terug die hijzelf heeft betaald bij de aankoop van het artikel. De enige die de btw betaald is de consument, wij dus.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Solden ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                                haldelaars betalen uiteindelijk geen btw...!handelaars kopen aan en bij deze aankoop betaald hij aftrekbare btw. Hij verkoopt dat goed en vraagt ook de btw, dit is de verschuldigde btw. Die btw moet hij terugbetalen aan de overheid. Maar de overheid betaald dan ook wel zijn btw terug die hijzelf heeft betaald bij de aankoop van het artikel. De enige die de btw betaald is de consument, wij dus.
                                Als een handelaar aankoopt in 't buitenland (maar binnen de EU) betaalt hij géén BTW. In de verkoopprijs, dus in die x2.4 in dit vb, zit echter 21% BTW en de handelaar moet die ontvangen BTW doorstorten aan de BTW ontvangsten (en geloof me, als ik goed verkocht heb zijn dat soms aanzienlijke sommetjes ). 't Is niet de eerste handelaar die failliet gaat doordat hij zijn BTW niet kan betalen omdat hij dacht dat het allemaal winst was . Punt is dat sommigen hier OOK denken dat die x2.4 integraal winst is.

                                Comment

                                Working...
                                X