Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Solden ?

    Ik wens hier toch ook even iets duidelijk te maken.

    Een goede 15 jaren geleden kende ik een persoonlijke vriend die werkte in de textielwereldje. Hij verkocht broeken van zowel chipie, pepe, levis, chevignon, enz... jawel aan de winkels voor 500 bef... hoeveel betaalde de klant...4000 bef.... is dat 2,4 van de inkoopprijs????

    Dan lees ik hier de huurkosten, wel daar zou al iets kunnen worden aan gedaan... ik vind het absuurt dat men schaamteloos tot extreem woekerprijzen 'durft' te vragen (bxl: 1600 euro/m²)

    En neen, ik koop niets ook al zijn het solden. Ik koop enkel maar als ik het hoog nodig heb en dat is zelden.
    Trouwens, ook al zijn het solden, hier in België is het zelfs maar verboden om te verkopen met verlies (als ik me niet vergis uiteraard).
    Last edited by Blue Point; 6 januari 2009, 15:08.

    Comment


    • #47
      Re: Solden ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      aankoopprijs bvb 100€, verkoopprijs is 300€, als ze daar dan 50% op geven verkopen ze nog aan 150€ . . . dus ze hebben nog steeds wel wat overschot, zelfs na aftrek van alle onkosten.
      amai beste...

      Hier maakt u toch een zeer grote fout.
      Men, de handelaars, maakt geen winst meer vanaf ze solden maken aan 35%... Geen eurocent winst maken ze, als ze meer dan 35% solden maken. Er zijn veel winkels die verlies maken aan hun solden. Dus ook niet alle winkels geven onder de 30% aan solden.

      Je moet wel rekenen, die 35 % = geen 1 eurocent winst meer, maar daarin zit ook de personeelskosten, pandhuur(als dit van toepassing is), verwarming, elektriciteit, belastingen,...)

      Zo, dit wou ik toch even zeggen, dat men aan 50% incl. alle kosten, GEEN ENKELE WINST maakt..

      Groetjes!!

      Comment


      • #48
        Re: Solden ?

        Veel mensen zouden er inderdaad goed aan doen eens een boek economie open te doen en het begrip 'sunk cost' eens op te zoeken en te begrijpen....
        equipment: camera's, lenses & some imagination

        Comment


        • #49
          Re: Solden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
          Veel mensen zouden er inderdaad goed aan doen eens een boek economie open te doen en het begrip 'sunk cost' eens op te zoeken en te begrijpen....
          Tja....
          Het zijn allemaal sukkelaars?

          Als er opmerkingen gemaakt worden dan wordt ons "aangeraden" om ook maar zelfstandige te worden.
          Waarom? Is dit dan een straf of iets dergelijks?

          Rijke en eerlijke zakenlui bestaan niet

          Hardwerkende middenstanders? Zeker. Die bestaan.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Solden ?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Tja....
            Het zijn allemaal sukkelaars?

            Als er opmerkingen gemaakt worden dan wordt ons "aangeraden" om ook maar zelfstandige te worden.
            Waarom? Is dit dan een straf of iets dergelijks?

            Rijke en eerlijke zakenlui bestaan niet

            Hardwerkende middenstanders? Zeker. Die bestaan.
            Je kent toch het grootste probleem van een middenstander? Neen? Dat is namelijk de levertijd van hun Mercedes. :

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #51
              Re: Solden ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Je kent toch het grootste probleem van een middenstander? Neen? Dat is namelijk de levertijd van hun Mercedes. :

              Mvg.
              Robert
              hahaha, tetoeme Robert, das een goei
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #52
                Re: Solden ?

                Het is wel hoogtijd dat de mensen eens afstappen van dit instelling : Zelfstandig = rijk want die tijd is al heel lang gepasseerd.. . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #53
                  Re: Solden ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Het is wel hoogtijd dat de mesnen eens afstappen van dit ideefix : Zelfstandig is rijk want die tijd is al heel lang gepasseerd.. . .
                  Ja inderdaad, het kan ook anders.
                  Gisteren zag ik een tomatenkweker op tv.
                  De eigenaresse zei dat ze 6 miljoen euro schuld had bij de bank....
                  (verbeter mij als ik mis ben)
                  En ze zei ook dat niet iedereen dit soort hulp (lening) van de bank kreeg.

                  Een paar jaren geleden vertelde me een drukker een gelijkaardig verhaal.
                  Het ging toen over 49 miljoen frank in totaal aan investeringen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Solden ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ja inderdaad, het kan ook anders.
                    Gisteren zag ik een tomatenkweker op tv.
                    De eigenaresse zei dat ze 6 miljoen euro schuld had bij de bank....
                    (verbeter mij als ik mis ben)
                    En ze zei ook dat niet iedereen dit soort hulp (lening) van de bank kreeg.

                    Een paar jaren geleden vertelde me een drukker een gelijkaardig verhaal.
                    Het ging toen over 49 miljoen frank in totaal aan investeringen.
                    denk je dat iedere zelfstandige commercieel inzicht heeft?
                    Dan zouden alle zelfstandigen snel rijk zijn.
                    Zo gaat dit nu even, je moet het erbij pakken dat al je zure centen kunt verliezen als je zelfstand iets opstart, en zeker als je voor landbouw kies en tomaten etc. .
                    Wie geen commercieel inzicht heeft kan naar zijn centen fluiten hoor.
                    Je beschikt daarover of niet...
                    En 6 miljoen euro schulden bij de bank???

                    Amai, dan heeft die al helemaal geen financieel inzicht ook

                    Groetjess!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Solden ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                      denk je dat iedere zelfstandige commercieel inzicht heeft?
                      Dan zouden alle zelfstandigen snel rijk zijn.
                      Zo gaat dit nu even, je moet het erbij pakken dat al je zure centen kunt verliezen als je zelfstand iets opstart, en zeker als je voor landbouw kies en tomaten etc. .
                      Wie geen commercieel inzicht heeft kan naar zijn centen fluiten hoor.
                      Je beschikt daarover of niet...
                      En 6 miljoen euro schulden bij de bank???

                      Amai, dan heeft die al helemaal geen financieel inzicht ook

                      Groetjess!
                      Was een pak geld...
                      Maar ik kan me vergissen... alhoewel
                      (die 6 miljoen dus)

                      't Ging over een groot bedrijf.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #56
                        Re: Solden ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Was een pak geld...
                        Maar ik kan me vergissen... alhoewel
                        (die 6 miljoen dus)

                        't Ging over een groot bedrijf.
                        njaaaa theokus
                        tkan natuurlijk wel
                        maar 6 miljoen dat is van; WHAT THE F*CK?waar zijn die mee bezig??
                        Nja, mss dat de boekhouder 't beu was in't bedrijf zeker

                        Groetjs

                        Comment


                        • #57
                          Re: Solden ?

                          Qua kledij kan je toch wel één ding met zekerheid stellen:

                          Hoe duurder de merkkledij hoe groter de proportionele winst is tov de verkoopprijs.
                          Denk echt niet dat Replayjeanskes daar een uitzondering op zullen zijn.
                          Denk dat het aandeel reclame dat je betaalt in zo'n broekske misschien wel hoger ligt dan hetgeen de arbeid(ster) wordt betaald.
                          Website http://www.kristofpattyn.be

                          a lotta canonstuff

                          Comment


                          • #58
                            Re: Solden ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Het is wel hoogtijd dat de mensen eens afstappen van dit instelling : Zelfstandig = rijk want die tijd is al heel lang gepasseerd.. . .
                            't Wordt hen zo wel nog steeds wijsgemaakt hé, ja, zelfs aangeleerd op school . Mijn dochter kwam er vandaag mee naar huis : "Zelfstandigen verdienen meer dan bedienden" dat was vandaag de les economie .

                            Comment


                            • #59
                              Re: Solden ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ja inderdaad, het kan ook anders.
                              Gisteren zag ik een tomatenkweker op tv.
                              De eigenaresse zei dat ze 6 miljoen euro schuld had bij de bank....
                              (verbeter mij als ik mis ben)
                              En ze zei ook dat niet iedereen dit soort hulp (lening) van de bank kreeg.

                              Een paar jaren geleden vertelde me een drukker een gelijkaardig verhaal.
                              Het ging toen over 49 miljoen frank in totaal aan investeringen.
                              Zij of haar BVBA?

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #60
                                Re: Solden ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Zij of haar BVBA?
                                So what? De meeste zelfstandigen richten inderdaad een BVBA op om toch hun familie wat te beschermen (lees eigen huis, vrouw (die dikwijls haar eigen job heeft) & kinderen) maar steken terzelfdertijd heel wat persoonlijk kapitaal in die BVBA, geloof me. Meestal kennen ze zichzelf als starter dan ook een laag loon toe. Als die BVBA dan toch overkop gaat zijn ze al dat geld kwijt en meestal ook hun auto en alles wat ze op die bvba aangekocht hebben. Denk nu niet dat dat geen drama is. Het is vele, vele malen erger dan dat een werknemer zijn job verliest.

                                Comment

                                Working...
                                X