Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Parkeerboete...

Ja : met belachelijk veel centen kan je politie wel motiveren hé.
    Zal wel de Antwerpse methode zijn. Ben ik gelukkig dat ik in West-Vlaanderen woon.

Hallo : sluiten deze handel, sluiten...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik raad je bv. aan om eens te gaan praten met die restauranthouder.
      <...>
      Hier heb je de contactgegevens :
      Waarom zouden wij nu contact moeten opnemen? Die man kan er ook niks aan doen en trouwens, wij hebben toch geen probleem? Misschien kun je 'm zelf eens bellen voor een baantje in de bediening of als afwasser, dan heb je die 100 euro zo terugverdiend.

Nogmaals : als je de situatie niet kent (want ze is effectief compleet belachelijk), houden jullie beter jullie mond.
      Jij lokt ons toch uit? Als er geen reacties meer komen ga je erom smeken. En nu krijgen we het verwijt dat we de situatie niet kennen en onze mond moeten houden. Als er hier in Chit Chat alleen maar gereageerd kan worden als je er iets van afweet zal het stil worden hier.

Zou een moderator dit topic trouwens willen afsluiten ? We krijgen hier toch enkel reacties van mensen die de situatie niet kennen.

Er was er 1 die blijkbaar daar wel van op de hoogte was (Control-Z).
      De rest mag van mij beginnen zwijgen, dus sluit dit handeltje maar...
      Je bent toch zelf gestart? Had je verwacht dat iedereen hier de situatie ter plekke zou kennen? Valt eigenlijk nog mee dat er ueberhaupt een iemand bekend is.

Hallo : sluiten deze handel, sluiten...
      Ik heb je toch al een paar keer gezegd dat het slecht is voor je gezondheid je druk te maken?

Threads sterven hier trouwens meestal vanzelf uit, en worden hier op BD niet afgesloten. 't Was eigenlijk al uitgestorven tot je vanmorgen om reacties kwam bedelen.

Comment

Die middag, 13.56u...

Tiens, 4 posts binnen de 6 minuten en nu plots niets meer...
        Geen inspiratie meer jongens, of zit er ergens toch iets waar in mijn betoog ???
        Die zelfde namiddag, nog geen 4 uur later...

Zou een moderator dit topic trouwens willen afsluiten ? We krijgen hier toch enkel reacties van mensen die de situatie niet kennen.

Mvg,
        Frederic

Comment

Hey juppekes

LOL
          Bootjes

Comment

Ja : met belachelijk veel centen kan je politie wel motiveren hé.
            Zal wel de Antwerpse methode zijn. Ben ik gelukkig dat ik in West-Vlaanderen woon.
            'k Ben wel best tevreden in Antwerpen. Veel of weinig centen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Politieagenten zijn beëdigde ambtenaren. Ik heb onlangs nog een discussie gehad bij ons op het bureel over vaststellingen van overtredingen. Bij parkeerovertredingen voegen de mensen van 't team verkeer voortaan altijd een foto bij. Ik zie daar 't nut niet van in. De loutere vaststelling is genoeg. De vaststellingen van overtredingen op het verkeersreglement gelden nu éénmaal tot het tegendeel bewezen is, en al goed...
              Met deze post geef je dus duidelijk aan dat er ook bij de politie diskussie is als het over parkeerovertredigen gaat. Velen vinden het veiliger om wel bewijzen te verzamelen, zelfs als ze het niet moeten doen blijkbaar. Is het dan vreemd dat ik dezelfde argumenten gebruik ???
              Nogmaal : IK HEB HET ENKEL OVER PARKEEROVERTREDINGEN binnen de verkeerswet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als jullie dan toch verder willen doen : willen jullie dan op dat bovenstaande eens wat commentaar geven. Dat is de kern van waarover het hier gaat.
              Naast het feit dat ik wil waarschuwen bij parkeren in de buurt van dit restaurant.

Al de rest is gezever. En dan nu on topic...
              Groeten,

Polleke

Comment

En dan nu on topic...
                Je hebt een terechte PV gekregen, en moet die betalen
                En al de rest is zever.

Comment

Ik woon in de buurt en ken de plaats waar je je boete hebt gekregen. Kijk, heel simpel: ik geef de politie gelijk. Buiten het feit dat de restaurant houder daar een (veel te kleine) parkeerplaats heeft, is er wel nog een voldoende grote parkeerplaats aan de bibliotheek die er nog geen honderd meter af ligt. De mensen in de buurt hebben meermaals geklaagd over de auto's die wildparkeren in de grasberm en geen plaats overlaten voor de vele wandelaars die dan maar op de openbare weg meten wandelen. Er zijn er zelfs die hun auto plaatsen in het aangrenzende veld (allemaal maar om toch geen twintig meter te moeten wandelen...)
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

Met deze post geef je dus duidelijk aan dat er ook bij de politie diskussie is als het over parkeerovertredigen gaat. Velen vinden het veiliger om wel bewijzen te verzamelen, zelfs als ze het niet moeten doen blijkbaar. Is het dan vreemd dat ik dezelfde argumenten gebruik ???
                    Nogmaal : IK HEB HET ENKEL OVER PARKEEROVERTREDINGEN binnen de verkeerswet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    De essentie is dat je gefrustreerd bent omdat je waarschijnlijk niet wetende dat je in overtreding stond, er van uitgaande dat je DAAR zeker niet zou opgeschreven worden, kwaad bent omdat het €100 kost om je erop te wijzen.

Ik heb mijn collega's gezegd dat ze fout bezig zijn. Het vaststellen is genoeg. Die foto is totaal overbodig. Het is lauter een visualisatie van de vaststellingen en heeft GEEN bewijskracht. Het is praat na de vaak, het is moeite voor niets.
                    Weet je waarom ze het doen ? Om de zever nadien te besparen. Zodat ze minder replieken moeten geven op mensen die menen nadien toch hun gelijk te moeten halen. M.a.w. nog meer werk, door mensen die niet kunnen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben, proberen te vermijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Ik woon in de buurt en ken de plaats waar je je boete hebt gekregen. Kijk, heel simpel: ik geef de politie gelijk. Buiten het feit dat de restaurant houder daar een (veel te kleine) parkeerplaats heeft, is er wel nog een voldoende grote parkeerplaats aan de bibliotheek die er nog geen honderd meter af ligt. De mensen in de buurt hebben meermaals geklaagd over de auto's die wildparkeren in de grasberm en geen plaats overlaten voor de vele wandelaars die dan maar op de openbare weg meten wandelen. Er zijn er zelfs die hun auto plaatsen in het aangrenzende veld (allemaal maar om toch geen twintig meter te moeten wandelen...)
                      Blij dat je m'n donkerbruin vermoeden bevestigt...!!

Mvg,
                      Frederic

Comment

Wat had je nu verwacht met het openen van dit topic hier op BD ? Dat enkel mensen die de situatie kennen zouden reageren ? Hoeveel zijn er dat op dit fotografieforum ?
                        Als er één reden is om dit topic te sluiten, is dat het niet had mogen geöpend worden...
                        Conversaties die door meningsverschillen de sfeer op het forum nadelig beïnvloeden willen we echter vermijden.
                        Daarom laten we geen discussies meer toe zoals ...
                        - Discussies over maatschappelijke en/of politieke onderwerpen
                        Deze topics worden zonder verwittiging noch tegenargument verwijderd.
                        Bij deze... als het topic wordt verwijderd, kan ik andermaal beseffen dat ik mijn tijd hier nutteloos verdaan heb... (wat ik me sowieso al realiseer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Als dat grasveld toch eigendom is van de restauranthouder. Waarom niet hé ? Hij zal er niet over klagen.

En wat is het nu 100 meter, of 20 meter ? Ik vond trouwens dat rond die molen redelijk wat parkeerplaats is. Zo klein is die parking niet. Maar vol is vol hé...

En als zo dicht een andere parking is, waarom staat die dan niet aangegeven ? Ik ben niet van die buurt, dus ik kan die enkel vinden als er een bordje staat hé. Ik had een andere plaats gevonden, waarvan ik overtuigd was dat je daar mocht parkeren (zoals een hele serie anderen die daar ook van overtuigd waren). Waarom zou ik dan nog een 2e plaats moeten zoeken ?

Toch grappig, die 20 m. : ik doe geregeld wandelingen tot een km of 25. Is het niet de taak van de gemeente om te zorgen dat die parkeerplaatsen makkelijk te vinden zijn ?
                          Groeten,

Polleke

Comment

Hey juppekes

Bla bla bla bla

Zo is het altijd een ander zijn schuld he

Jij kon toch ook gevraagd hebben of er geen parkeerplaats inde buurt is he als de parking vol is
                            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes

Bla bla bla bla

Zo is het altijd een ander zijn schuld he

Jij kon toch ook gevraagd hebben of er geen parkeerplaats inde buurt is he als de parking vol is
                              Waarom zou ik dat moeten vragen ? Ik had een parkeerplaats gevonden... Alleen krijg je 14 dagen later zo'n briefje ???
                              Groeten,

Polleke

Comment

Hey juppekes

Waarom zou ik dat moeten vragen ? Ik had een parkeerplaats gevonden... Alleen krijg je 14 dagen later zo'n briefje ???

Blijkbaar heb je de verkeerde parkeerplaats gevonden
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X