Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Parkeerboete...

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
    Ik snap jou niet, je schrijft al zelf dat het te smal was. De politie heeft wel wat nuttigers te doen dan overbodige handelingen daar te verrichten.

Je vind het bovendien doodnormaal dat je de toegang tot andere mensen hun woning hinderd. Ik blijf erbij dat de politie daar zeer coulant is geweest. Wat zou jouw reactie zijn als je woning elke avond geblokkeerd wordt door een aantal auto's.
    Waar zeg ik dat het te smal is ? Heb dat nergens neergepend. In die situatie kon iedereen nog passeren (zelfs die 150 tons kraan...).
    Groeten,

Polleke

Comment

K'zal nog even mijn eerste post samenvatten :
      De bedoeling was dus om de mensen te waarschuwen die bij "De Conijnsberg" willen gaan eten voor overijverige politie-ambtenaren...
      Op de vraag die erachter staat heb ik trouwens van niemand al een antwoord gekregen. Van al die gasten die al gereageerd hebben. Hoeveel wisten het (ik heb het dus over die 3 m. (en van hoeveel mogen we dus het rijbewijs afnemen) ?.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Mensen die dus ook eens willen eten bij "De Conijnsberg" in Boechout kan ik alleen maar de raad geven : let enorm goed op waar je je daar parkeert, in de buurt van de molen !!! De politie zorgt voor een quasi verdubbeling van de prijs, en puur ter verbetering van de doorstroming van het verkeer in een doodlopend steegje van 2.70 m. breed.

K'heb wel nog een echte vraag voor jullie : hoeveel mensen weten dat je niet mag parkeren als je de vrije doorgang daar beperkt tot minder dan 3 m. ? In heel wat gevallen vind ik dat een goeie regel, maar in bovenstaand geval vind ik het compleet belachelijk.

PS. ik heb ook al een e-mailtje gestuurd naar de politie van Boechout, maar daar verwacht ik niet veel van. Weten jullie toevallig waar je dergelijke, in mijn ogen pesterijen van de politie, zou kunnen melden ?
      Groeten,

Polleke

Comment

...
        Jullie kennen de situatie daar niet eens, en toch blazen jullie hoog van de toren. Er is 1 andere persoon bij die de situatie wel kent : die is vreemd genoeg veel milder, hé.
        ...
        Blij dat je me nog mild noemt.

We praten toch over het restaurant in de molen in de konijnenbergstraat, vlakbij het jef van Hoof plein in Boechout?

Het Jef van Hoof plein is dat plein met de gratis parking, waar toch een 100-tal wagens kunnen staan. M.a.w. op 50 meter van dat restaurant is er een zeer ruime parking. Voor de geïnteresseerden is Google maps zeer verhelderend.

Comment

Waar zeg ik dat het te smal is ? Heb dat nergens neergepend. In die situatie kon iedereen nog passeren (zelfs die 150 tons kraan...).
          Al kan er een vliegtuig landen...
          25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren : 7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
          Als je zo overtuigd bent van je gelijk, waarom maak je er dan geen rechtszaak van ? Het resultaat kan je dan binnen enkele jaren hier op het forum posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            ..

Over mijn boete(s) heb ik nog geen moment gesakkerd.

..
            Ow, ik wel, praktisch over elke boete. Wel op mijn eigen wel te verstaan. Kijk op de snelweg durf ik ook al eens te hard, ik weet ook dat het niet mag, als ik dan gepakt wordt kan ik enkel op mijn eigen sakkeren.

Ik begrijp je frustratie, maar je was in fout, dus aanvaard je boete als een grote jongen.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zie je eerste post : "Ik vind echter wel nog een plaats langs een smal wegje, waar al een hele serie auto's geparkeerd staan. Dus ik smijt me bij in het rijtje."

Een zwaarder voertuig rijdt niet door een zachte berm. Een tank uiteraard wel, maar die kan even goed over de wagens rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Blij dat je me nog mild noemt.

We praten toch over het restaurant in de molen in de konijnenbergstraat, vlakbij het jef van Hoof plein in Boechout?

Het Jef van Hoof plein is dat plein met de gratis parking, waar toch een 100-tal wagens kunnen staan. M.a.w. op 50 meter van dat restaurant is er een zeer ruime parking. Voor de geïnteresseerden is Google maps zeer verhelderend.
                En welke parking denk jij dat ik eerst opgereden ben ? daar was geen plaats meer !
                PS : die Milde was jij niet .
                Groeten,

Polleke

Comment

Betalen moet je toch ze.Misschien zal je er dan de volgende keer eens aan denken als nog eens een parkeerplaats zoekt.Als ik een hele rij foutparkeerders zie (bvb Gentse feesten) zal ik me er nooit bij gaan stellen.Jij wist uiteraard niet dat je verkeerd stond geparkeerd.Zie het als leergeld he

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Met die 3 uur, heb ik het niet over de tijd ( van 21:00 tot 24:00 uur), wel over het feit dat ze 3 uur de tijd hadden om wel het bewijs te verzamelen, en dat zou dus moeten toegevoegd zijn aan het PV...
                    En had je 5 minuutjes meer te voet gegaan dan moest er helemaal niet gedurende drie uur naar bewijzen gezocht worden en moesten we hier nu al geen drie dagen zitten mekkeren over ene dat een overtreding beging en toch maar een excuus probeert te zoeken dat anderen hem het leven zuur willen maken.

Het is nu eenmaal niet plezant een boete te krijgen en het is eenieders reactie daar niet content mee te zijn en te denken dat er ergere zaken zijn waar ze mee bezig moeten zijn.

Ne flik dat iets noteert is al een bewijs op zich ... als je daar niet akkoord mee bent is dat uw recht, ge krijgt een PV toegestuurd waarop ge dat kunt vermelden en ook zeggen dat ge niet akkoord zult gaan met een minnelijke schikking. Dan kunt ge een advokaat nemen, naar de rechtbank (laten) gaan en 9/10 een veelvoud van die 100€ betalen.

Als die flik te horen krijgt dat jij vindt dat ze geen bewijzen hebben, wees dan maar zeker dat ze de volgende keer je wagen meenemen "als bewijs".

De bedoeling was dus om de mensen te waarschuwen die bij "De Conijnsberg" willen gaan eten voor overijverige politie-ambtenaren...
                    Normaal moet je niemand verwittigen, eenieder dat iets fout doet weet dat je dan ook een boete riskeert.
                    Het zijn niet de agenten die te ijverig zijn, het zijn eigenlijk de bestuurders die te lui zijn.

Weten jullie toevallig waar je dergelijke, in mijn ogen pesterijen van de politie, zou kunnen melden ?
                    Veel succes : http://www.comitep.be
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Gat verbrand, blaren zitten,.
                      Boetes zijn nooit leuk, maar je hebt een (voor jou lichte lichte) fout begaan, maar voor de wet een zware. (vraag eens aan een brandweerman wat die allemaal meemaakt) Het is niet omdat de weg smaller is dat 3m, dat dit jou het recht geeft er te parkeren.
                      Parkeren kon je op het grote plein. Zelfs al stond die vol, geen excuus..
                      Overigens, tegenwoordig betaal je in Antwerpen al op heel veel plaatsten tot 10 of 11 uur parkeermeter (ik weet het niet juist, maar als ik er ga staan controleer ik even). Het is maar dat je weer niet komt zagen als je daar niks van weet, en de politie met de vinger wijst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als die flik te horen krijgt dat jij vindt dat ze geen bewijzen hebben, wees dan maar zeker dat ze de volgende keer je wagen meenemen "als bewijs".
                        Als ik daar zo gevaarlijk stond, dan is dat effectief wat ze moesten gedaan hebben. Ze doen het niet : blijkbaar kan het toch niet gevaarlijk geweest zijn, want iedereen kon nog door... Die boete was veel interessanter...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ne flik dat iets noteert is al een bewijs op zich ... als je daar niet akkoord mee bent is dat uw recht, ge krijgt een PV toegestuurd waarop ge dat kunt vermelden en ook zeggen dat ge niet akkoord zult gaan met een minnelijke schikking. Dan kunt ge een advokaat nemen, naar de rechtbank (laten) gaan en 9/10 een veelvoud van die 100€ betalen.
                        Fout jong: Je kan niet naar de politierechtbank trekken, omdat je doodeenvoudig geen tegenbewijs kan leveren. Dat is juist mijn punt...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Fout jong: Je kan niet naar de politierechtbank trekken, omdat je doodeenvoudig geen tegenbewijs kan leveren. Dat is juist mijn punt...
                          Als je iets fout gedaan hebt kun je nooit bewijzen dat je het 'goed' gedaan hebt, anders konden we de hele rechtspraak wel afschaffen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Als je iets fout gedaan hebt kun je nooit bewijzen dat je het 'goed' gedaan hebt, anders konden we de hele rechtspraak wel afschaffen...
                            Dit vind ik een heerlijke uitspraak.

Comment

Als ik daar zo gevaarlijk stond, dan is dat effectief wat ze moesten gedaan hebben. Ze doen het niet : blijkbaar kan het toch niet gevaarlijk geweest zijn, want iedereen kon nog door... Die boete was veel interessanter

...
                              Bij wegslepen komt naast de boete ook een wegsleepvergoeding bij. Bovendien zal je hoogstwaarschijnlijk een taxi nemen om tot aan je gestalde wagen te komen, om veiligheidsredenen kunnen deze immers niet in de buurt van woningen gezet worden.

Laten wegslepen is dus financieel veel interessanter.

Ik blijf erbij dat je met een hele brave politie hebt te maken gehad. Je zou hier zeer blij voor moeten zijn. Je hebt immers voor 3 (drie) uren een hindernis geweest voor de andere weggebruikers, eigenlijk kom je er supergoed vanaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                lol

Comment

Working...
                                X