Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Parkeerboete...

"pestboete"
    Weet niet of dit in "Van Daele" al is opgenomen?
    Indien niet, moet het er in een volgende uitgave zéker aan toegevoegd worden.
    Komt inderdaad steeds meer voor dus...
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ja : als het zo verder gaat mag BD binnenkort weer een nieuwe server kopen...

ja je hebt gelijk als iedreen zo begint zal het nodig zijn

Comment

Nogmaals : als je de situatie niet kent (want ze is effectief compleet belachelijk), houden jullie beter jullie mond.
        Jij komt toch met je vraag naar een forum waar je reacties verwacht van mensen die er niet bij waren?
        Als je een mening vraagt aan buitenstaanders dan moet je ook wel een beetje verwachten dat ze de situatie niet volledig kennen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

En dat wegslepen moesten ze inderdaad effectief gedaan hebben.
          Straf ... nu zegt ge zelf dat ze u hadden moeten wegslepen maar langs de andere kant vind je het een pestboete.
          Dat ze u niet weggesleept hebben heeft u minstens 500€ en een hoop geloop bespaard.

Wegslepen doen ze niet overal zomaar meer, er is een omzendbrief geweest met de aanbeveling alleen te slepen als de doorgang voor andere bestuurders geblokkeerd wordt.

Vermoedelijk komen daar bijna nooit vrachtwagens en zijn ze daardoor wat soepeler geweest op dat niveau.
          Had daar nu een vrachtwagen gestaan dat niet door kon, dan hadden ze u heel snel laten wegslepen, wees daar maar zeker van.

Het is inderdaad ook zo dat brandweer vlot door moet kunnen, stel je maar eens voor dat uw huis volledig in de vlammen opgaat omdat een buur zijn auto verkeerd parkeerde.
          Neem nu dat er die dag effectief ergens een brand had geweest en de brandweer kon echt niet door, dan zou ik niet graag in uw schoenen staan.

Daarnaast botert het niet tussen 1 van de bewoners en die restauranthouder, die er dus continu de politie op afstuurt bij de minste overtreding.
          Dat er daar buren zijn dat niet tevreden zijn kan ik best begrijpen, vroeger woonde ik op 100 meter van een café ... voor de deur (ons eigendom) hadden wij plaats voor minstens 3 wagens en eentje in de garage. Hoe dikwijls wij thuis kwamen en dat we niet eens onze eigen parking op konden was onvoorstelbaar ... na een tijdje begin je dit zo beu te worden dat het minste dat er ene wat durft afremmen voor uw deur je al paraat staat om te gaan klagen.
          Je moet het langs twee kanten zien ... jij gaat daar een keer staan en denkt niets verkeerd te doen maar voor de buurt is het daar alle dagen barak en is het niet alleen uw wagen dat daar één keer komt staan.
          En meestal blijft het niet bij parkeren alleen ... dikwijls zijn het mensen die redelijk laat ('s nachts) buiten komen, soms al een glaasje op hebben en wat luidruchtig zijn.
          In de winter is het meestal nog erger, eerst de motor tien minuten laten draaien voordat de ruiten ontdooid zijn en ondertussen moet de ene of andere weer een plasje doen ... tegen uw haag of gevel.
          Klagende buren komt ook niet op één dag of na één voorval hé ... het is de herhaling dat het doet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Twijfel bekruipt mij, maar hoop doet leven hé...
            Lees eens wat hier allemaal geschreven staat, en durf dan nog eens zeggen... "HOOP DOET LEVEN". Als DAT je dan nog geen beklemmend gevoel geeft, dan moet je je dringend gaan afvragen of er nog hoop voor je is...
            Sorry, maar ik ben niet iemand die heel gauw medelijden krijgt met mensen, maar ik vind heel dit topic en al jou reacties gewoon zielig. Ze getuigen gewoon van frustraties die je elders niet kwijt kan.

Btw... als jij hier op 't forum moest vragen achter een goeie compact, zou ik je toch de D40 aanraden. Ik meen dat dat toch het beste antwoord gaat zijn.

Comment

En zo blijven we bezig...

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Lees eens wat hier allemaal geschreven staat, en durf dan nog eens zeggen... "HOOP DOET LEVEN". Als DAT je dan nog geen beklemmend gevoel geeft, dan moet je je dringend gaan afvragen of er nog hoop voor je is...
                Sorry, maar ik ben niet iemand die heel gauw medelijden krijgt met mensen, maar ik vind heel dit topic en al jou reacties gewoon zielig. Ze getuigen gewoon van frustraties die je elders niet kwijt kan.

Btw... als jij hier op 't forum moest vragen achter een goeie compact, zou ik je toch de D40 aanraden. Ik meen dat dat toch het beste antwoord gaat zijn.

Dan vind je het standpunt van dgdirk ook zielig ? Hij verwoordt het anders, maar dat is wel waar het hier over gaat... Blijkbaar stelt hij ook een aantal vragen over de "onbeperkte" bewijsmogelijkheid (het is zelfs niets nodig) van de politie bij sommige verkeersboetes...
                Last edited by polleke_cgc; 2 december 2008, 11:20.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat er daar buren zijn dat niet tevreden zijn kan ik best begrijpen, vroeger woonde ik op 100 meter van een café ... voor de deur (ons eigendom) hadden wij plaats voor minstens 3 wagens en eentje in de garage. Hoe dikwijls wij thuis kwamen en dat we niet eens onze eigen parking op konden was onvoorstelbaar ... na een tijdje begin je dit zo beu te worden dat het minste dat er ene wat durft afremmen voor uw deur je al paraat staat om te gaan klagen.
                  Je moet het langs twee kanten zien ... jij gaat daar een keer staan en denkt niets verkeerd te doen maar voor de buurt is het daar alle dagen barak en is het niet alleen uw wagen dat daar één keer komt staan.
                  En meestal blijft het niet bij parkeren alleen ... dikwijls zijn het mensen die redelijk laat ('s nachts) buiten komen, soms al een glaasje op hebben en wat luidruchtig zijn.
                  In de winter is het meestal nog erger, eerst de motor tien minuten laten draaien voordat de ruiten ontdooid zijn en ondertussen moet de ene of andere weer een plasje doen ... tegen uw haag of gevel.
                  Klagende buren komt ook niet op één dag of na één voorval hé ... het is de herhaling dat het doet.
                  Sorry Verseg, maar ik ga even de *****zak uithangen, en het antwoord geven dat ik hier ook al gehoord heb ten opzichte van die restauranthouder : je wist van te voren dat je bij een café ging wonen, dus je moet dan maar op de blaren zitten...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Sorry Verseg, maar ik ga even de *****zak uithangen, en het antwoord geven dat ik hier ook al gehoord heb ten opzichte van die restauranthouder : je wist van te voren dat je bij een café ging wonen, dus je moet dan maar op de blaren zitten...
                    Sorry maar dat café is nu +- 15 jaar oud, de meeste huizen die er rond staan zijn +- 80 jaar oud. Café is dus begonnen nadat de meesten daar al woonden.
                    En nogmaals, het is niet met het café dat men last had, het was met alle zeikerds die de moeite niet deden om op een deftige plaats te gaan parkeren of naar het WC te gaan als ze moeten plassen.
                    Net als aan uw restaurant is er iets verder plaats genoeg om minstens 50 auto's deftig te parkeren zonder iemand te storen maar het gaat altijd om mensen die te lui zijn om een paar meter te voet te gaan en liefst voor de deur gaan staan.
                    De mentaliteit : Wat is er nu plezant aan gaan eten of iets drinken als je meer dan 50 meter moet lopen?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

@polleke_cgc:
                      ivm of ze nu willen stoppen of niet en het niveau omhoog halen -> als je tijdje op BD rondhangt kun je je altijd verwachten aan domme opmerkingen, maar soms zit ook hier een les in. Je moet zelfs niet in chitchat posten om off topic reacties te krijgen (lees maar eens sommige topics die door KStyle (-> leuke foto's in mijn ogen) gestart zijn en welke off topics je daarkrijgt)

Over het topic zelf.

- Kdenk dat er geen normaal mens weet dat je niet mag parkeren op een weg waar je na parkeren minder dan 3m hebt. Ik wist dat ook niet, maar wat ik wel weet is dat ik altijd zie voor mijn eigen. Wat ik bedoel, ik zal mijn wagen nooit in een steeg of straatje parkeren waar ik nadien zie dat er nog net een wagen door kan, kzou direct vrezen voor mijn spiegels of andere schade (niet alle chauffeur rijden even goed, sommigen mss zelfs onder invloed als ze het resto verlaten). MAW ik zou me er gewoon niet parkeren en liever verder zoeken.

- Jij parkeert er wel en hebt een boete. Ok de politie kon het resto binnengaan en afroepen, maar zou het iets uithalen? Die avond mss wel maar, zoals al aangehaald, staan er daags nadien gegarandeerd weer auto's.

- Het is mss een straatje met maar 3 huizen, maar zoals al gezegd wat als er een ziekenwagen/brandweerwagen of mss de politie zelf doomoet. Jij zegt dat dat geen probleem zou zijn, maar die mensen zien dat mss zo niet.

- Ik kan je aan ene kant begrijpen, heb het ook al voorgehad. Ik parkeerde op een parking van een zwembad, deze wordt ook gebruikt als gewone parking in het weekend. Er passeerde toevallig politie dus voor het zekerste ging ik het vragen, en was geen probleem in de week. Heb het ook nog gevraagd aan de kassa, daar zelfde: geen probleem. Kom buiten en rara, een boete van 40€ wegens niet betalen op een betaalparking.
                      Kben, met mijn ticket van zembad gaan klagen bij de politie. Deze boetes worden door externe firma uitgegeven en zij trekken er zich niet van aan.
                      Is wel niet hetzelfde, maar is maar om te zeggen dak versta wat je voelt.

Uiteindelijk moet je er 2 lessen uit trekken:

1. Niet druk maken en gewoon boete betalen (tis domme les maar wat doe je eraan)
                      2. Opletten en leren uit de boeten, zodat je les 1 niet meer moet meemaken.

Grtz
                      'Keep on Clicking'
                      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

De restauranthouder mag op zijn eigen grond geen parking uitbouwen, omdat dat gebied ligt in een beschermde zone. Van de stad kan hij dus onmogelijk een bouwvergunning hiervoor krijgen. Daarnaast botert het niet tussen 1 van de bewoners en die restauranthouder, die er dus continu de politie op afstuurt bij de minste overtreding.

Dat laatste mag je letterlijk nemen : er is onlangs iemand beboet waarvan 15 cm van z'n auto buiten de parkeerzone stond.

Ik kan dus wel wat sympathie opbrengen voor deze restauranthouder. Iets wat jullie blijkbaar niet kunnen.
                        Maar niets belet toch, dat die restauranthouder op een plaats aan de inkom van het restaurant, er iedereen attent op maakt dat er in dat smalle straatje niet mag geparkeerd worden ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Maar niets belet toch, dat die restauranthouder op een plaats aan de inkom van het restaurant, er iedereen attent op maakt dat er in dat smalle straatje niet mag geparkeerd worden ?
                          Als dit dan dan toch regelmatig problemen oplevert waarom dan gewoonweg geen verbodsteken plaatsen???? Of is het voor de gemeente echt té veel moeite????
                          Dit noem ik gewoonweg "geldgewin" cassa...cassa.. dit heeft hoegenaamd niets meer met veiligheid te maken!
                          Op dat moment moet er kordaat opgetreden worden en wordt gevraagd om die voertuigen te verplaatsen of ze weg te slepen!!! én ook de restauranthouder wordt daar van op de hoogte gebracht! Dat zou mijns inziens een bilijke aanpak zijn...
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Misschien doet die dat bewust niet om een "probleem" te creëren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                              Als dit dan dan toch regelmatig problemen oplevert waarom dan gewoonweg geen verbodsteken plaatsen???? Of is het voor de gemeente echt té veel moeite????
                              Dit noem ik gewoonweg "geldgewin" cassa...cassa.. dit heeft hoegenaamd niets meer met veiligheid te maken!
                              Op dat moment moet er kordaat opgetreden worden en wordt gevraagd om die voertuigen te verplaatsen of ze weg te slepen!!! én ook de restauranthouder wordt daar van op de hoogte gebracht! Dat zou mijns inziens een bilijke aanpak zijn...
                              Welke problemen?

Al eens nagegaan waar de inkomsten van boetes naartoe gaan? 'tis niet voor niets dat gemeenten met een specifiek parkeerreglement hebben met retributies ipv met boetes te werken.

De TS heeft al gesteld dat de restauranthouder perfect op de hoogte is. Volgens mij denkt die er gewoon baat bij te hebben dat er regelmatig iemand over klaagt. Goede klanten zal het wel ingefluisterd worden dat er niet mag geparkeerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                                Als dit dan dan toch regelmatig problemen oplevert waarom dan gewoonweg geen verbodsteken plaatsen???? .
                                Dan krijg je weer dit : http://www.radio1.be/programmas/pepi/1202647/

Comment

Working...
                                X