Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Parkeerboete...

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
    Maar ondertussen heeft nog niemand de TS gelijk gegeven, waarop hij eigenlijk aan het wachten is...

Zal nog een tijdje mogen wachten :-) ik ga het ook niet doen!
    Er is ook niets om gelijk over te krijgen

Het enige dat de TS van zich zelf kan zeggen is dat hij over parkeren op een smalle straat de wegcode niet kent

Of dat hij er gewoon zijn voeten heeft aangeveegd

Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten

Eigen schuld dikke bult
    Bootjes

Comment

Waar heb ik gevraagd om me gelijk te geven ?

Ik ben dit topic gestart met 2 doelen :
      - waarschuwen dat je bij het parkeren in de buurt van dat molentje beter uit je doppen kijkt.

- en daarnaast vragen waarom voor parkeerboetes de politie geen bewijzen moet leveren, hoewel ze dat bij dergelijke zaken perfect wel kunnen.

Ze leveren dat bewijs wel voor een snelheidsovertreding, waarom niet voor een parkeerboete (of is een snelheidsovertreding geen verkeersboete ?).

Het enige antwoord dat je hier krijgt, is dat je op de blaren moet zitten. Dat weet ik nu al wel...

Ook mijn derde vraag : over die 3 m. heeft nog NIEMAND beantwoord.

Het lijkt er redelijk sterk op dat NIEMAND hier kan lezen. Als je hier bv. vraagt welke compact camera je zou moeten kopen, is het 1e antwoord (soms het 2e) : voor dat geld (of 100€ meer), koop je toch beter een NIKON D40...
      Last edited by polleke_cgc; 1 december 2008, 11:26.
      Groeten,

Polleke

Comment

- Om op je derde vraag te antwoorden (wat met een rijbaan van minder dan drie meter) :
        artikel 15.3. Wegcode : Wanneer het kruisen wegens de breedte van de rijbaan niet gemakkelijk kan uitgevoerd worden, mag de bestuurder de gelijkgrondse berm volgen, op voorwaarde dat hij de weggebruikers die zich daar bevinden, niet in gevaar brengt. Daar heb je dus niet echt een argument.

- wel een argument heb je met het zgn. proces-verbaal tot bewijs van het tegendeel. Artikel 154 Wetboek Strafvordering voorziet dat de overtredingen bewezen door de pv's. Een tegenbewijs is toegelaten, afhankelijk van de omstandigheden zelfs met getuigen. In de literatuur wordt erkend dat hier twee beginselen botsen : het vermoeden van onschuld tegenover het recht van de overheid om op een efficiënte en snelle wijze misdrijven te vervolgen en te bestraffen. Ook in de ons omringende landen bestaat een dergelijk stelsel, en wordt de noodzaak aangevoeld om hier op een evenwichtige wijze mee om te springen.

- natuurlijk, zoals hierboven aangehaald : jij kan moeilijk een tegenbewijs leveren, aangezien je wel degelijk verkeerd geparkeerd stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ze leveren dat bewijs wel voor een snelheidsovertreding, waarom niet voor een parkeerboete (of is een snelheidsovertreding geen verkeersboete ?).
          Enkel bij een snelheidsovertreding en bij een overtreding die op een technische manier (bijvoorbeeld rood-lichtcamera) wordt vastgesteld, kan desgewenst, op vraag van de overtreder, het bewijs, aan de hand van een foto geleverd worden. Bij niet één andere overtreding wordt het bewijs geleverd, en is het enkel de vaststelling door de politie die geldt tot het tegendeel bewezen is.
          Snelheidsovertredingen worden ook "technisch" vastgesteld, en dus niet met het blote oog, zonder hulpmiddelen, geregistreerd.

Comment

Je moet boetes ook een beetje filosofisch bekijken hé, zelfs al denk je dat die éne boete niet volledig terecht is dan nog heb je méér dan waarschijnlijk al tientallen overtredingen gedaan waarvoor je géén boete gekregen hebt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              je moet boetes ook een beetje filosofisch bekijken hé, zelfs al denk je dat die éne boete niet volledig terecht is dan nog heb je méér dan waarschijnlijk al tientallen overtredingen gedaan waarvoor je géén boete gekregen hebt :d.
              lol :d
              Mvg Tim

Comment

Na 107 posts begint men eindelijk antwoorden te geven die er beginnen op te lijken.
                Zou men dit niveau kunnen aanhouden ??? Twijfel bekruipt mij, maar hoop doet leven hé...

Dat tegendeel bewijzen vind ik wel een mooi principe. Voor zover ik weet is de enige manier, als je kan bewijzen dat je persoonlijk ergens anders was op dat ogenblik. En dat je dus die boete doorgeeft aan de sukkelaar die wel met je auto aan het sjezen was.

Welke tegenbewijzen kan je eigenlijk nog geven ??? Veel meer dat dit is er niet zeker ?
                Groeten,

Polleke

Comment

Na 107 posts begint men eindelijk antwoorden te geven die er beginnen op te lijken.
                  Goh... dat sloeg toch niet op mij hoop ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Je moet boetes ook een beetje filosofisch bekijken hé, zelfs al denk je dat die éne boete niet volledig terecht is dan nog heb je méér dan waarschijnlijk al tientallen overtredingen gedaan waarvoor je géén boete gekregen hebt .
                    Als je het hierover hebt : K'vind het 1 van de betere ...
                    Groeten,

Polleke

Comment

K'heb wel nog een echte vraag voor jullie : hoeveel mensen weten dat je niet mag parkeren als je de vrije doorgang daar beperkt tot minder dan 3 m. ? In heel wat gevallen vind ik dat een goeie regel, maar in bovenstaand geval vind ik het compleet belachelijk.
                      Hoeveel mensen denk jij, kennen de hele wetgeving die we geacht worden te kennen? Ik denk weinig, maar omdat iemand anders ze niet kent, wil dat niet zeggen dat jij ze niet moet kennen.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Fréderick : wanneer heb jij laatst gelost in een doodlopend steegje met 3 huizen, de vrijdagavond rond 21:00 ?

Naast de weg is enkel gras, dus zelfs een 150 tons kraan kon nog passeren (als het een beetje droog is)...
                        En als het een beetje nat is? Wat dan?

Mvg.
                        Robet
                        Mvg.
                        Robert

Comment

Met dat principe ben ik het 100% eens.
                          Alleen gaat het hier over een doodlopend steegje, waar verderop 3 huizen staan. Als daar zoveel overtredingen gebeuren, is het dan niet te taak van de gemeente om daar een bord te plaatsen verboden parkeren, zodat het 100% duidelijk is ?
                          Nu komt dit gewoon over als een vorm van belasting voor de sukkelaars die het toch geprobeerd hebben. In mijn ogen kon iedereen nog passeren (dus ook met zwaar vervoer), en blijkbaar waren er meerdere van dit gedacht, want er stond een hele reeks geparkeerd. Het is niet zo dat aan de andere kant van dat wegje een muur stond, hé !!!
                          Er staan nu al teveel borden.

En als je zelf zou wonen in zo een straatje en je hebt de hulpdiensten nodig, ga je dan ook nog zo redeneren?

Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert

Comment

Net als Control-Z was ik me ook niet bewust dat ik daar niet mocht parkeren. Als die politie bv wel briefjes tussen de autowissers had gestoken, van de auto's die er al voordien fout geparkeerd staan (en wat de politie dus niet verplicht is).
                            Dan had ik mijn auto wel verplaatst zunne. Nu weet je van niets, maar mag je wel na 14 dagen 100€ opdokken...
                            't Is maar een gedacht, maar misschien heeft de politie al eerder briefjes tussen de wissers gestoken en zijn ze toen jij daar parkeerde overgegaan tot het uitschrijven van boetes, omdat briefjes toch maar verticaal geklasseerd worden.

Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert

Comment

Hoeveel wisten het (ik heb het dus over die 3 m. (en van hoeveel mogen we dus het rijbewijs afnemen) ?.
                              Als je al de keuze zou hebben, 100 EUR boete of 1 maand je rijbewijs kwijt. Al heb ik mijn auto niet beroepsmatig nodig, Ik weet wat ik zou kiezen.

Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert

Comment

. En dan nu on topic...
                                In een eerder bericht wou jij de hele handel toch laten stoppen. Begrijpe wie kan.

Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert

Comment

Working...
                                X