Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuw IPHONE 3G vanaf 11 juli in België vr spotprijs
Re: Nieuw IPHONE 2.0 vanaf 11 juli in België vr spotprijs
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71Bekijk bericht
HTC Diamond heeft 2.8" met 640*480 en 65K kleuren
Iphone heeft 3.5" met 480*320 en 16M kleuren
Samsung Tocco heeft 2.8" met 320*240 en 262K kleuren
welk toestel heeft nu 't mooiste beeld eigenlijk ?
Dan moet je ze echt naast elkaar leggen, want ik denk dat contrast en kleurweergave losstaan van de specs die je hier aanhaalt.
Een PSP bijvoorbeeld is vergelijkbaar met die iPod qua specs, maar heeft ferm last van ghosting en filmpjes kijken op een PSP is niet echt aangenaam te noemen.
Zoiezo kun je moeilijk een hele speelfilm zien op zo'n klein schermpje. Wil je 't wat volgen moet je't zo dicht bij je neus houden dat je schele hoofdpijn krijgt van het kort focussen.
Intussen is hij beschikbaar en weten we dat hij in zijn goedkoopste versie (8GB) 525€ kost.
Ik heb zolang niet gewacht en me een Diamond Touch van HTC aangeschaft voor 25€ minder.
Momenteel is hij bijna geheel ingesteld en ik kan hem al niet meer missen. Sommige dingen moet ik nog wat uitvoeriger controleren, maar mijn algemeen oordeel is: uitstekend.
Het schermbeeld (VGA) is kleiner dan dat van mijn IPAQ, maar véél scherper en fraaier. Video, TV en foto's zijn excellent en de geluidskwaliteit is zeer goed. Internet via mijn N1-wifi loopt voortreffelijk en zeer snel. En de weersvoorspellingen (hele wereld) worden snel updated en zijn spijtig genoeg correct.
Het is ook een zeer compact toestel, nauwelijks groter dan mijn Ericsson 750i en de helft platter. En het gebruiksgemak is subliem: snelheid (zeker 4x sneller dan de iPAQ) en een hoop handige hulpjes, zoals het scherm dat oplicht als je de stylus uittrekt.
Maar het belangrijkste: het toestelletje heeft nog geen enkele keer gehangen, waar mijn HP iPAQ dat meerdere keren per dag durft doen.
En ja, het batterijgebruik valt reuze mee, in tegenstelling wat hier ergens werd beweerd. Pocket Windows 6.1 schijnt zeer stabiel te zijn. Sync met mijn Outlook en de Office Suite is vlekkeloos.
Zijn er minpunten? Zeker. Ik moet het effect van de lagere 4 GB capaciteit nog inschatten. De twee ingebouwde camera's moeten nog afgesteld en getest worden, maar ze lijken me bij kunstlicht minder mooie beelden te geven dan de Ericsson, alhoewel de resolutie een pak hoger ligt. De autofocus werkt alleszins. En ik heb nog maar één van de twee GPS-systemen kunnen testen. Laat ons duidelijk wezen: GPS-A is géén match voor de traditionele GPS van TomTom.
Voor mij was dit dus zeker een prima aankoop. Momenteel ligt hij te "ademen": bij het opladen gaat een ledje onder de navigatieknop langzaam aan en uit. Een hoog meditatief zen-gehalte.
Misschien even een kort lijstje van de belangrijkste tekorten van de iPhone:
- geen volledige bluetooth. De BT van de iPhone is alleen geschikt voor een oortje, maar kan bv. geen files versturen naar je PC.
- de batterij van je iPhone kan je niet zelf vervangen
- je kan geen video zelf opnemen
- geen stemcontrole (bijvoorbeeld voor telefoonoproepen van contacten)
- geen MMS-berichten versturen of ontvangen
- duurder dan elke concurrentie
- er is geen copy and paste mogelijkheid
- geen volledige browser (safari met beperkte mogelijkheden)
- geen touch-feedback
- oneigenlijke GPS (GPS-A)
- zwakke camera
- problemen met functionaliteit van Wifi
- en ongetwijfeld vergeet ik er nog enkele..., zoals het niet kunnen gebruiken van MP3's als ringtone of het feit dat afmetingen en gewicht groter zijn.
Al deze functies vind ik wél in mijn Diamond Touch.
Deze vaststellingen hebben me geholpen mijn keuze te bepalen.
Belgische iPhone goedkoper dan Nederlandse zo blijkt ...
(we moeten dus niet teveel verwachten van Q's plan om de koppelverkoop toe te laten)
Een concreet voorbeeldje... in Belgie kost het duurste toestel 615 euro, plus 24 (twee jaar) x 30,25 = 726 + 615 euro ofwel 1341 euro. In Nederland kost het duurste toestel slechts 19,95 euro, plus 24 (twee jaar) x 64,95 = 1558,80 euro + 19,95 euro ofwel 1578,75 euro.
In Nederland is hij dus 237,75 euro duurder en heb je nog niet eens de vrijheid om hem te gebruiken met de provider van je keuze ! Probleem is echter dat de abonnementen op zich niet objectief te vergelijken zijn (net zoals bij internet waar Nederland bijna de helft goedkoper is), laat staan in combinatie met een GSM.
Comment