Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Ik kan blijkbaar toch niet echt volgen hoor...wat is de hoofdreden waarvoor je naar hier komt...FOTOGRAFIE dacht ik toch.
    Chit chat is een leuke bijkomstigheid, maar toch niet het hoofddoel van de meeste bezoekers hier.

Natuurlijk zal het jammer zijn dat slechts een beperkt aantal mensen kunnen 'chitchatten', maar om daar nu BD voor in de grond te boren
    sorry maar op chitchat vond ik regelmatig goed tips enzo
    en ik heb geen zin om te betalen om bij een priveclubje te behoren
    eerst begint het met een onderdeel
    wat is het binnenkort?
    niets meer posten in te koop?
    en dan daarna misschien geen foto's zelf meer posten
    enkel nog lezen en niets meer posten...
    Last edited by Gert1971; 5 december 2007, 19:11.

Comment

Nogmaals, het gaat mij al lang niet meer over het al dan niet toegankelijk zijn van ChitChat voor niet-leden.
      Het hele opzet dat voorziet in betalende en niet-betalende leden zorgt met de regelmaat van de klok voor onenigheden. Er is onderscheid en onderscheid zaait verdeeldheid. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

Maak het hele forum enkel toegankelijk voor betalende leden ofwel voor enkel niet-betalende leden en het probleem is van de baan. Kan het niet overeind blijven zonder inkomsten? Of kan het dit wel?

Heb je een antwoord op die vragen, dan neem je de voor de hand liggende beslissing en klaar is kees. Iemand die niet kan/wil betalen, zoekt zijn gading elders. Iemand die wil/kan betalen, kan als hij daar zin in heeft, toetreden.

De reorganisatie is nog niet van kracht, en er is al heibel. Dat is in het verleden niet anders geweest.

Groene bol of geen groene bol, that's the question!

Comment

Ik bedoel dat als er limieten gezet worden, er volk gaat wegblijven, waardoor de potentiele inkomsten die voortvloeien uit de bezoekfrequentie van de site ook potentieel dalen.

maw er gaat mss in eigen vlees gesneden worden als het zo verder gaat. (straks alleen ook foto's plaatsen indien betalend lid etc, en zeg niet dat het niet zal gebeuren want als de AV het wil...)

Ik geniet van alles dat aangeboden wordt, alleen verkleint dit aanbod.

Het zelfde fenomeen doet zich bij bvb Telenet voor met de introductie van de digitale tv. Als ik het zelfde zender pakket van daarvoor wil blijven bekijken, moet ik iets kopen/huren en/of bijbetalen. Welnu, dat doet mij besluiten dat ik mijn (tv) abo ga opzeggen. Voortaan boeken lezen dvd bekijken en evt de gratis zenders via sat/dvb-t etc bekijken als ik ze mis. (doch dit geheel terzijde en alleen ter illustratie, het is tenslotte nog steeds chitchat )

Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          Het zijn ook alleen de vzw-leden die er financieel voor zorgen dat dit forum kan blijven draaien.
          Niet vzw-leden mogen gratis gebruik maken van wat anderen betalen.
          Nu zou jij nog graag de rollen willen omkeren
          Ik heb geen probleem met die 30 euro, die betaal ik trouwens al 3 jaar. Maar ik heb wel een probleem met die elitaire groene bol ! Als je er kunt voorzorgen dat ik zonder groene bol volgend jaar nog kan chit chatten, dan betaal ik met plezier terug mijn lidgeld op 1 jan.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Ik heb geen probleem met die 30 euro, die betaal ik trouwens al 3 jaar. Maar ik heb wel een probleem met die elitaire groene bol ! Als je er kunt voorzorgen dat ik zonder groene bol volgend jaar nog kan chit chatten, dan betaal ik met plezier terug mijn lidgeld op 1 jan.
            hoe komt het dat die groene bol er bij u niet staat?

Comment

Elitaire groene bol? Nu moet jij (of enkele andere betalende leden) eens uitleggen wat daar elitair aan is? Is het misschien iets om beschaamd over te zijn dat je deze niet wil tonen? Is het elitair of beschamend als BD lid om op een AV of SD rond te lopen in het gezelschap van andere BD'ers en zo tussen het "gewone" volk te gaan? Ik snap zo'n reactie echt niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                hoe komt het dat die groene bol er bij u niet staat?
                Omdat ik vrijwillig alle privileges van lid opgegeven heb, gewoon om die groene bol niet te hebben. Maar ik besef wel, dat de zon niet voor niets opgaat, en zodoende heb ik tot nu toe toch mijn lidgeld betaald. Ik heb gewoon een psychologisch probleem met die groene bol, 't zal wel aan mij liggen, maar ik vindt dat spul gewoon veel te elitair overkomen, en ik haat elitair overkomen.

Ander voorstel, als het toch over geld gaat. Kan er geen extra lidmaatschap gemaakt worden, het is voor jullie maar in de software een vakske bijmaken . Lid zonder groene bol, of andere verwijzingen naar lidmaatschap 50 euro (bij wijze van spreken, maar 'k ben akkoord met de prijs). Dat een mens toch kan blijven chit chatten. Op het niveau van foto's speel ik hier al lang niet meer mee (de kwaliteit is er hier de laaste jaren te sterk op geevolueerd, zonder dat ik op dat gebied eigenlijk geevolueerd ben), maar 'k zou graag blijven chit chatten
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  sorry maar op chitchat vond ik regelmatig goed tips enzo
                  Versta me niet verkeerd, ik ook hoor!
                  En ik zal hier waarschijnlijk in de toekomst enkele tipgevers missen...

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  en ik heb geen zin om te betalen om bij een priveclubje te behoren
                  Dat is je volste recht
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Inderdaad!
                    Alles wat noodzakelijk is om een beter fotograaf te worden, staat gratis en belangeloos ter beschikking van iedereen die hier inlogt.

De VZW-leden krijgen Chit-Chat als extra privilege.

"Ondank is 's werelds loon!"
                    Tja hier heb je dan weer gelijk,
                    maar of het verstandig is?
                    er zijn er blijkbaar veel, die belangrijke hints en tips gaan missen.

Comment

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Er is reeds een 'poll' geweest over deze structuur : op de AV.

Bovendien is er op voorhand advies gevraagd aan alle vzw-leden (via het vzw-only forum) , en met deze adviezen is rekening gehouden.

Het valt me ook op dat de leden die opmerken dat het lidgeld niet voldoende 'privileges' met zich meebrengt klagen dat ze geen zeggingsschap hebben. Het sturen van het beleid van de vzw (en dus onrechstreeks dit forum) is net één van de privileges van lidmaatschap. Daar is niets oneerlijk aan.

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

1) als reden geven dat je nog voor veel andere hobby's betaald .... is geen reden hé , dit wil zeggen dat je daar moet! betalen en er ook geen probleem mee hebt. Waarom hier dan niet?

2) ik ben geen lid maar zal het waarschijnlijk wel worden ( al heeft dit nx met die nieuwe structuur te maken)
                        Last edited by mutse; 5 december 2007, 19:07.
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Wel, wel, wel,
                          Op de AV werd me in de neus gewreven dat ik de enige was die daar problemen mee had. Niet dus ! Of hoe door opheffen chitchat toegang dingen boven komen. Maar ja, ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben.
                          Trouwens, al diegene die hier leuk posten dat chitchat nonsnens is en daar blijkbaar het liever niet zien dan wel, hoe komen jullie erdan bij om deze thread te volgen en erop te reageren ...
                          CHitchat is toch louter tijdverleis ...
                          Inderdaad, via de chitchat heb ik naast fotografie al heel wat opgestoken ... beamer, PC, laptop, programmeren, website-voorstellingen en besprekingen ... mopjes, ...
                          Als dit allemaal toch maar bladvulling is, schaf het dan ook maar af voor iedereen, ook de betalenden, zij gaan dit immers toch niet gebruiken gezien hun hobby fotografie is. Sorry voor deze uitlating, maar misschien schud dat mensen wakker en zien ze in dat chitchat voor velen meer is dan bladvulling. En inderdaad, op google vind je dergelijke dingen meer dan zat, trouwens fotoforums ook dacht ik.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            Er is reeds een 'poll' geweest over deze structuur : op de AV.

Bovendien is er op voorhand advies gevraagd aan alle vzw-leden (via het vzw-only forum) , en met deze adviezen is rekening gehouden.

Het valt me ook op dat de leden die opmerken dat het lidgeld niet voldoende 'privileges' met zich meebrengt klagen dat ze geen zeggingsschap hebben. Het sturen van het beleid van de vzw (en dus onrechstreeks dit forum) is net één van de privileges van lidmaatschap. Daar is niets oneerlijk aan.

sugar
                            MIS,
                            Diegene die de groene bol niet wil(l)(d)en konden NIET deelnemen aan de poll, waren NIET op de hoogte van VZW-forum-threads, ... En inderdaad, we zijn er ons gewezen dat we daar dingen zouden missen.
                            Trouwens ik kreeg zelfs geen uitnodiging voor de AV
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Iedereen naar de chat box? Die is open voor iedereen.

Comment

Dit is geen goed nieuws ...

ik heb me nooit bezondigd aan 'slechte' dingen en ik ben geen vzw lid maar wordt nu mee gestraft ...

Spijtig.

Geert N
                                Nikon D80

Comment

Working...
                                X