Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
    Nog meer werk voor de Moderators en waarschijnlijk (hopelijk niet natuurlijk) een regelrechte bedreiging voor het voortbestaan van BelgiumDigital in het algemeen.
    Niet te pessimisctisch zijn ook niet hé ... er zijn er nog velen die enkel fotokes posten ook zelle.
    Voor sommigen die veel op chitchat zitten zal het inderdaad wel een aanpassing zijn.

Toch nog even verduidelijken : ik uit hiermee geen kritiek, ik geef enkel een mening.
    Last edited by VerSeg; 5 december 2007, 14:13.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Wie weet als het cordon sanitair (mag ook sanitaire zijn) maar behouden blijft.

En anders is er steeds http://forum.politics.be/
      Is de bij de rvb/forumleiding niet van toepassing, het was blijkbaar op de av beslist, door de aanwezige leden, als je niet kan komen naar de av, moet je uw stem door iemand anders laten uitbrengen,en dan heb je ook niets te vertellen, dus betalen of niet, als je nooit naar een een av kunt gaan, heb je zo wie zo niets te vertellen, lid of geen lid !

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
      Om te beginnen is de essentie van chitchat dat het niet over fotografie gaat. Anders zou het wel in een andere thread aan bod komen. Het gaat 'm daar ook niet zozeer over de onderwerpen an sich, maar ook over wie bepaalde dingen zegt en hoe die dat zegt. Ik kan een reactie van Theokus—om maar iemand te noemen—makkelijker plaatsen op basis van wat ik in de chitchat van 'm lees. Het vermindert de anonimiteit. Aan usenet heb ik dus absoluut niks.

.
      stof tot nadenken voor iedereen.

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      't Is toch simpel:
      Niemand MOET betalen.
      Iedereen mag het forum GRATIS gebruiken.

Wie van die vzw-leden heeft nu betaald omdat er een chit-chat bij BD is?
      Ik denk dat de zeer overgrote meerderheid toch om andere redenen betaalt.
      En al die andere redenen blijven bestaan hoor!
      Das ook waar, maar moet daarom chit chat, prive worden? das de vraag hé !

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      De moderatoren hebben niets te maken met de verandering van de forumstructuur. We hebben ze wel mee goedgekeurd, net zoals alle aanwezige leden op de AV te Ieper.
      Dat er leden reeds na enkele maanden moderator kunnen worden komt omdat die zich hebben aangeboden als "VRIJWILLIGER" en dit om actief mee te werken aan BD. Is daar iets mis mee? De beste stuurlui staan zoals altijd aan wal.

Hans
      Dat raakt wal nog kant, je moet eens heel eerlijk zijn! precies of je met 40 of weet ik veel hoeveel mensen er op de av waren, kunt beslissen voor heel B.D.,

Ik zou toch iets democratiser omspringen met zulke dingen, en maak een poll, en laat alle leden, betalende en niet betalende eens mee beslissen, dat zou pas getuigen van een democratis beleid; het motto is toch ,, iedereen mag maar moet niet betalen,, m.a.w. als je ,niet betaald mag je niet meebeslissen,als je niet naar de av kunt komen ook niet? das niet fair ten opzichte van mensen die belet waren,en niet konden komen of niet betalen.
      buiten dat ik B.D. ,een keitoffe site vind, met een schat aan informatie , haal je als betalend lid géén extra voordelen er uit, op de paar kleine inspaningen na.zoals die flitstoestand,die voor mij aan de andere kant van belgie ligt en waar 95% van de leden niets aan heeft. natuurlijk worden de inspaningen, van de forumleiding, geapricieert natuurlijk staan de beste stuurlui nietaan wal, anders zaten die nu in het bestuur, het zijn allemaal bevindingen die men ,(al dan niet gefrustreerd) mededeeld, dus organiseer een poll, niemand kan dan nog iets verweten worden .
      Ikzelf had een eigen mening, maar betwijfel of die nog wel correct is/was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
        Ik zou toch iets democratiser omspringen met zulke dingen, en maak een poll, en laat alle leden, betalende en niet betalende eens mee beslissen, dat zou pas getuigen van een democratis beleid
        Een poll zou inderdaad interessant zijn...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Een poll zou inderdaad interessant zijn...
          Da's inderdaad de oplossing ! Maak er een poll van en zet 'm dan wel in chitchat
          Het is trouwens toch ook deels door de niet betalende leden dat BD zo groot geworden is.

Comment

Ik vrees dat de discussies die nu gecentraliseerd konden worden in ChitChat, voortaan over het hele forum zullen uitzwerven. Nog meer werk voor de Moderators en waarschijnlijk (hopelijk niet natuurlijk) een regelrechte bedreiging voor het voortbestaan van BelgiumDigital in het algemeen.
            dat is idd 'n sterk argument of punt waar je even moet bij stilstaan ...imho
            chit-chat was 'n uitlaatklep waar je zowieso naar verplaatst werd als er iets niet paste in dat specifieke forum...

Comment

eerst dan maar een Poll, om te kijken of we wel een poll willen!!!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

na het lezen van alle posts hier heb ik toch wel enkele bedenkingen ....
                belgiumdigital is een fotografieforum, chitchat is daar een onderdeel van maar wat me soms opviel(valt) is dat er mensen uitsluitend of bijna uitsluitend in chitchat posten en dat is, meen ik, niet de doelstelling van BD.
                Het is dan ook niet om te chitchatten dat ik hier op het forum gekomen en gebleven ben.

Als er mensen wegblijven van BD omdat ze niet meer op de chitchat kunnen dan zijn die hier om de verkeerde reden.
                Iemand beter leren kennen via chitchat? Kan zijn maar heb ook al gemerkt dat ze in real live anders (zowel positief als negatief) kunnen overkomen.

Ik was op de algemene vergadering en heb (na er over nagedacht te hebben) ook mijn goedkeuring gegeven.
                Kon je niet aanwezig zijn op de AV dan kan je een volmacht geven aan iemand die wel gaat en deze persoon dan ook vragen te stemmen zoals jij dat wil.

Heeft iemand een probleem met fotografie of aanverwante dan kan je nog altijd terecht bij "algemeen".

De toekomst zal uitwijzen of het verplaatsen van chitchat een goede keuze is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  eerst dan maar een Poll, om te kijken of we wel een poll willen!!!
                  grt,bouk.

Neejoh, eerst een poll om te zien of we een poll willen om een poll te houden.

Comment

Daar ik waarschijnlijk in de toekomst niet meer zal kunnen reageren op reacties van mijn bijdragen in chit-chat, heb ik deze maar preventief verwijderd
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                      De toekomst zal uitwijzen of het verplaatsen van chitchat een goede keuze is...
                      Daar hoef je niet voor op de toekomst te wachten. Dat kun je nu al merken aan de sterk uiteenlopende reacties.

...trouwens, als het fotografiegehalte hier zo sterk naar voor geschoven wordt; waarom is er dan hoegenaamd ooit een ChitChat gekomen???

Comment

Daar hoef je niet voor op de toekomst te wachten. Dat kun je nu al merken aan de sterk uiteenlopende reacties.

...trouwens, als het fotografiegehalte hier zo sterk naar voor geschoven wordt; waarom is er dan hoegenaamd ooit een ChitChat gekomen???
                        Om de leden die hier foto's plaatsen toe te laten ook over bepaalde andere zaken te praten misschien

Comment

Soms worden beren al verkocht voor ze geschoten zijn ....

En heb de indruk aan dat er posters zijn die hier van op de hoogte zijn.

kga zwijgen, ik heb er een slecht gevoel bij, een volmacht geven aan iemand die voor u gaat stemmen, aan wie dan wel, welke vriend op B.D.? sommige kennen elkaar persoonlijk, en andere weer niet en dan nog !

Comment

Het is jammer dat chit-chat vzw only wordt, maar goed sponsors en betalende leden sponsoren het gelag....
                            Via chit-chat kreeg ik een beeld waar andere mensen mee bezig zijn, en ook informatie over -tig onderwerpen. Ik hou mijn interesses graag breed....

Ik vrees echter, zoals anderen ook dat nu chit-chat achtige berichten in andere forums gaan opduiken, en daar dus voor veeeeeel meer modereer zorgen dan in het verleden. Want wees nu eerlijk, in chit-chat heb ik nog niet veel noodzaak gezien tot echt modereerwerk (behoudens het uitzonderlijke "slot-erop" wegens te gortig).
                            En als het dan te gortig wordt veronderstel ik dat er wel voldoende mensen via PM klacht verstuurden naar de moderatoren zodat die niet als een security agent elke beweging moesten observeren.

Ten andere denk ik dan aan de situatie waar het aantal betalende BD leden verdubbelt om volledig gebruik van BD te kunnen blijven maken (als je dat al zou doen voor chit-chat, want chit-chat zal door het beperkter aantal mensen minder bereik hebben als vroeger). Op dat moment krijg je een heleboel mensen extra die plotseling recht hebben op die flitsinstallatie en andere faciliteiten. Hoe gaat dat geregeld en verdeeld worden?...

Maar goed, BD blijft een forum met als hoofddoel het promoten en ondersteunen van fotografen en fotografieliefhebbers, dus chit-chat is bijzaak. Gooi het dan helemaal weg, en zet een intra-VZW leden praatkanaal op... Oh ja, dat gebeurt al

Comment

Waarschijnlijk om de overige fora chit-chat vrij te maken .
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                                Om de leden die hier foto's plaatsen toe te laten ook over bepaalde andere zaken te praten misschien
                                En door deze opmerking heb je jezelf in een patsituatie gebracht, toch?

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                                Waarschijnlijk om de overige fora chit-chat vrij te maken .
                                Precies. Zoals ik eerder opperde gaan de citchatcommentaren nu de andere fora overwoekeren. Een mens moet een uitlaatklep hebben.

Comment

Working...
                                X