Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    MIS,
    Diegene die de groene bol niet wil(l)(d)en konden NIET deelnemen aan de poll, waren NIET op de hoogte van VZW-forum-threads, ... En inderdaad, we zijn er ons gewezen dat we daar dingen zouden missen.
    Trouwens ik kreeg zelfs geen uitnodiging voor de AV
    Indeed, die heb ik ook niet gehad. Ik dacht dat de vzw en het forum gescheiden waren, dit was in het begin toch zo, maar 'k zal wel ergens weer iets gemist hebben Ik ga het hier serieus missen, 'k heb fun gehad en 'k heb veel geleerd, 'k hoop ook dat ik er zelf een paar kunnen helpen.... Voor de dag dat ze het hier sluiten zou ik zeggen hoppelijk tot op een ander forum
    To make your dreams come true, wake up

Comment

a) deze beslissing komt te laat
      chitchat had vzw-only moeten worden wanneer nodig was, lees wanneer't ambras was (enfin, IMHO)
      b) je wordt geen BD-lid omdat je voordelen zou krijgen. BDlidgeld is steungeld. indien je gelooft dat het economisch efficient is.. dan kan je niet rekenen
      c) het hoeft geen 30 euro te kosten, er zijn kortingen voor doelgroepen
      d) verzekeringen... die befaamde verzekering beschermt de organisator/bd

genoeg puntjes voor vandaag
      ik zou nog willen zeggen.. heb je tijd en geld over... neem dan maar een jaar abbo bd :]
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Wat mij opvalt, tussen de regels gelezen maar niet expliciet kan verwoord worden,
        is dat BD met zijn structuur als VZW beperkingen heeft en ook
        nadelen heeft.

Een VZW heeft rechten en plichten.
        Om de balans te houden tussen deze twee zijn er mensen nodig die
        voor het evenwicht moeten, u leest het goed, moeten zorgen.
        Beslissingen die hieromtrent genomen worden, worden goedgekeurd of
        afgekeurd.
        Daarna moet dit aanvaard worden met of zonder goesting.
        En weer 'daarna' kan hij of zij denken wat hij of zij wil: de beslissing werd genomen.
        Dit napraten kan leuk zijn maar het heeft geen zin meer voor wat betreft
        die actuele beslissing zelf.

Problemen in het verleden hadden 2 oorzaken:
        - ongepaste reacties in vooral chit chat.
        - reacties op de werking of de interpretatie van de VZW.

Ongepaste reacties al dan niet geschreven door betalende leden
        of gastbezoekers, doet er echt niet toe.
        Dit kan niet, dit kan nergens niet.

Reacties op de werking en de interpretatie van de VZW kan dus wel..
        Meningen en opinies kunnen wel of ze nu graag gehoord worden of niet.
        En of deze gehoord worden en eventueel verwerkt is een andere zaak.
        Daarvoor is er de AV.

Het goede nieuws is dat er rekening mee wordt gehouden en dat er
        beslissingen worden genomen in functie van BD en in functie van
        de gemeenschap of dit forum.

Een AV kan vrij saai zijn…of juist niet.
        Maar ik zie een AV liever niet als een geanimeerde daguitstap.
        De zaken liggen veel te ernstig en om daar problemen te vermijden
        of om niet in tijdnood te geraken moet er een goede voorbereiding zijn dus
        er moet gewerkt worden.
        Je doet dit werk of niet, een VZW is geen hobby (niet meer).
        En ik heb intussen al een paar bevestigingen ontvangen van hetgeen
        ik hier beweer maar al lang wist
        Heb zelf 10 jaar in die business gezeten.
        Mensen die zin en tijd hebben kunnen dit nalezen in de vzw-only-afdeling.

De relevantie van mijn epistel en chit chit is dat er een goedgekeurde beslissing is
        genomen. Tegenstanders hadden kunnen spreken op de AV of hadden vooraf een voorstel
        kunnen indienen.

Blijven nog de niet-betalende leden, de gastbezoekers.
        Zij kunnen gebruik maken van BD zoals het aangeboden wordt
        maar dan zonder het gebruik van chit chat.
        In eerste instantie komen die voor fotografie en aan- of verkoop.
        Nieuwe bezoekers mogen&moeten wel weten dat er toch een chit chat is
        al is die vzw-only. Het is aan hun dan om een keuze te maken.
        Of misschien een chit chat à la only-lezen….

Vrezen is een groot woord maar ik denk dat het aan- en verkooponderdeel
        nooit zal zorgen voor een massa (betalende) leden
        (Chit chat zou dat wel of niet zijn, lees ik her en der).
        Of dit zo zou moeten zijn?
        Neen dus maar het levert geen meerwaarde aan BD.
        Voor mij mocht dit ook vzw-only worden: veel minder problemen.
        Je zou idd. kunnen argumenteren dat betalende leden er mee voor zorgen
        dat iedereen kan geld verdienen op kosten van die betalende leden.
        Ik koop geen tweedehands maar met een vzw-only zou dat voor mijn
        gemoedsrust beter zijn.

Wij krijgen dus een aparte chit chat.
        Nieuwe vrienden maken, opinies uitwisselen en argumenteren blijven toch hoor.
        Zij het alleen tussen betalende leden.
        Nieuwelingen hebben zoals ik al zei, een keuze.
        Het hangt er van af wat de waarde voor hen betekent.
        Als ik iets heel graag wil en dat kost mij 30 euro….
        Ik moet al zoveel aan zaken betalen die ik niet heel graag wil
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Ze snijden in hun eigen vel, je zou eens moeten zien hoeveel google van chitchat indexeert... zoek maar eens naar 'digicorder probleem'... eerste link die je krijgt is chitchat en niet Telenet

De reden is 'teveel modereerwerk' en 'problemen die ontstaan in chitchat'...
          En ik dacht het volgende week juist over de HD recorder te hebben van Telenet.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

-principieel ben ik tegen, sluiten van de chit chat .

-Ik begrijp dat men pogingen doet, om bepaalde dingen bij te sturen.

-niet iedereen zijn mening word gevraagd ! enkel de betalende leden werd dit gevraagd !en toch ben je niet verplicht te betalen om lid te zijn, m.a.w. als je betaald heb je iets te zeggen anders niet, en dat stuit me tegen de borst, dan moet je er bezoekers van maken en geen lid!, en ook de regels er naar aanpassen.

-30€ is me geen cent te veel,het is de informatie die ik krijg meer dan waard,maar waarden zijn voor iedereen een ander gegeven, er zijn nu eenmaal mensen die dat niet kunnen betalen! en daar dien je rekening met te houden.

-waarom zo moeilijk over dat bolleke? tja dat is toch elk zijn gedacht zeker, ik ben blij met mijn bolleke, en een ander niet, laat hen dan de keuze of ze al dan niet, dat bolleke voor hun naam willen, waarom zo streng?

kan er nu echt geen deftig uitleg van af, aangaande deze beslissing, vanwege het bestuur, ik heb me ergens in mijn eerste post gemist, want aan de reacties te zien van sommige leden, geeft dit blijkbaar wel een meerwaarde aan het forum.Dit zou toch nog eens bekeken moeten worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Indeed, die heb ik ook niet gehad. Ik dacht dat de vzw en het forum gescheiden waren, dit was in het begin toch zo, maar 'k zal wel ergens weer iets gemist hebben Ik ga het hier serieus missen, 'k heb fun gehad en 'k heb veel geleerd, 'k hoop ook dat ik er zelf een paar kunnen helpen.... Voor de dag dat ze het hier sluiten zou ik zeggen hopelijk tot op een ander forum
              Is dit technisch niet op te lossen of is dit een verkeerd gestelde vraag?
              Anders toch maar dat groen bolletje?
              Wat is het jouw waard?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Is dit technisch niet op te lossen of is dit een verkeerd gestelde vraag?
                Anders toch maar dat groen bolletje?
                Wat is het jouw waard?
                Uiterlijke symboliek, door symbolen bij groepen ingedeeld worden. Vergelijk het maar met de hoofddoek. Sorry ik heb er altijd al problemen mee gehad, 'k zal er altijd problemen blijven mee hebben. Technisch gezien, kan dit geen enkel probleem zijn, ze mogen er me zelfs meer voor vragen, voor de extra administratieve kosten. Daar heb ik geen problemen mee. Maar als ik verplicht wordt om de groene bol te dragen, ja ik weet het het gaat zwaar worden, 't is een verslaving. Je weet genoeg dat ik hier genoeg uren op chit chat zit. Maar het moeten ingedeeld worden in een bepaald vakje, en met een symbool moeten rondlopen gaat zwaarder wegen, dan weg te blijven.

I'm verry sorry theo, maar sommige principes wegen op tegen de fun die ik hier beleefd heb.

Comment

Op de AV werd me gewezen dat het niet mogelijk of bijna onmogelijk is om die groen bol al of niet te tonen.
                  Ik ben maar een simple boerenjongen, maar ik blijf erbij dat dit er bij mij niet in kan.
                  Er bestaat zoiets als profielen en als je keuze krijgt om je avatar al niet te tonen, kan dat principe op toegepast op die groene klodder.
                  Gelukkig bestaat de chitchat nog, want anders hadden we deze thread niet gehad !
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Nieuwe vrienden maken, opinies uitwisselen en argumenteren blijven toch hoor.
                    Zij het alleen tussen betalende leden.
                    Ik maak pas vrienden na dat ik mensen heb leren kennen. Als je eerst moet betalen om te weten bij wie je terecht komt gaat er een deel zijn dat nooit gaat komen. Ik schrijf me ook nooit in op een forum voor ik het niet een tijd heb gevolgd vanop de zijkant. En dan zijn onderdelen zoals chitchat (of wat het daar ook noemt) heel nuttig om te weten of je in een groep valt waar je je goed voelt en wil terugkomen.

Je kan iemand zijn kunnen misschien wel beoordelen aan de foto's die hij/zij post, maar niet wie er achter de forumnaam zit.

Comment

Ik heb de indruk dat veel mensen denken dat financiële overwegingen aan de basis liggen van deze beslissing. Ik ga er toch van uit dat het bestuur dit zeker niet doet om zo meer vzw-leden te hebben. Want VZW-lid zijn geeft nog altijd geen volmacht om eender wat te posten,in ChitChat, tegen de algemene forumregels in.
                      Wie lang genoeg het BD-forum volgt, weet dat op ChitChat verschillende veldslagen werden uitgevochten (of waren het oorlogen??).
                      VZW-leden, zonder elitaire bijbedoelingen, worden globaal gezien verondersteld loyaler, eerlijker en meer respectvol om te gaan met elkaar, doordat de kans op onderling persoonlijk kontakt groter is, en de kans op ernstige problemen kleiner. Ook omdat de impact van hun onderlinge verstandhouding op de VZW-werking groter is.
                      Het volgen van alle topics en de reacties in de ChitChat is voor de moderator(s) een heel tijdrovende bezigheid, op vrijwillige basis. Wanneer je scheidsrechter bent, en je stelt vast dat op de duur (soms)de man meer gespeeld wordt dan de bal, dan moet je durven rode kaarten trekken.

Het voornaamste van het BD-forum blijft echter Fotografie en fotografie. Mocht de toegang tot alle forums beperkt zijn tot VZW-leden, dan pas zou men mogen spreken van financiele of elitaire bijbedoelingen.
                      In het verleden is het ChitChatforum te vaak oorzaak geweest van ernstige problemen, met het voortbestaan van gans het forum in het gedrang. Gelukkig zijn er nog mensen die er hun schouders hebben ondergezet om BD in leven te houden. Niemand kan het hen kwalijk nemen als zij dergelijke toestanden in de toekomst willen vermijden. Als er beslissingen genomen worden, is het onmogelijk om voor iedereen wel te doen: dit zal iedereen beamen die ooit beslissingen moest nemen.

Dit is een persoonlijke mening. Ergens vind ik het jammer dat ik elk woord en zin zo moet wikken en wegen, omdat ik wil vermijden om mensen op hun tenen te trappen, en ook wil vermijden dat bepaalde zinsdelen of zinnen zouden misbruikt worden als quote om ander stellingen of meningen naar voor te brengen.
                      The problem of the male brain:
                      On the left side, there's nothing right.
                      On the right side, there's nothing left.

Comment

... I'm verry sorry theo, maar sommige principes wegen niet op tegen de fun die ik hier beleefd heb.
                        Als die principes níét opwegen tegen het plezier dat je hier gehad hebt, wat is dan het probleem?
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Wel, wel, wel,
                          Op de AV werd me in de neus gewreven dat ik de enige was die daar problemen mee had. Niet dus ! Of hoe door opheffen chitchat toegang dingen boven komen. Maar ja, ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben.
                          Trouwens, al diegene die hier leuk posten dat chitchat nonsnens is en daar blijkbaar het liever niet zien dan wel, hoe komen jullie erdan bij om deze thread te volgen en erop te reageren ...
                          CHitchat is toch louter tijdverleis ...
                          Inderdaad, via de chitchat heb ik naast fotografie al heel wat opgestoken ... beamer, PC, laptop, programmeren, website-voorstellingen en besprekingen ... mopjes, ...
                          Als dit allemaal toch maar bladvulling is, schaf het dan ook maar af voor iedereen, ook de betalenden, zij gaan dit immers toch niet gebruiken gezien hun hobby fotografie is. Sorry voor deze uitlating, maar misschien schud dat mensen wakker en zien ze in dat chitchat voor velen meer is dan bladvulling. En inderdaad, op google vind je dergelijke dingen meer dan zat, trouwens fotoforums ook dacht ik.
                          purlut... wie klaagt hier over de kwaliteit van chit chat...?....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Als die principes níét opwegen tegen het plezier dat je hier gehad hebt, wat is dan het probleem?
                            verkeerd uitgedruk. De fun haalt het niet van mijn principes. Ik snap gewoon nog altijd niet, waarom gewoon betalen niet voldoende is, waarom een mens hier daarom moet gebrandmerkt worden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                              Dat raakt wal nog kant, je moet eens heel eerlijk zijn! precies of je met 40 of weet ik veel hoeveel mensen er op de av waren, kunt beslissen voor heel B.D.,

Ik zou toch iets democratiser omspringen met zulke dingen, en maak een poll, en laat alle leden, betalende en niet betalende eens mee beslissen, dat zou pas getuigen van een democratis beleid; het motto is toch ,, iedereen mag maar moet niet betalen,, m.a.w. als je ,niet betaald mag je niet meebeslissen,als je niet naar de av kunt komen ook niet? das niet fair ten opzichte van mensen die belet waren,en niet konden komen of niet betalen.
                              buiten dat ik B.D. ,een keitoffe site vind, met een schat aan informatie , haal je als betalend lid géén extra voordelen er uit, op de paar kleine inspaningen na.zoals die flitstoestand,die voor mij aan de andere kant van belgie ligt en waar 95% van de leden niets aan heeft. natuurlijk worden de inspaningen, van de forumleiding, geapricieert natuurlijk staan de beste stuurlui nietaan wal, anders zaten die nu in het bestuur, het zijn allemaal bevindingen die men ,(al dan niet gefrustreerd) mededeeld, dus organiseer een poll, niemand kan dan nog iets verweten worden .
                              Ikzelf had een eigen mening, maar betwijfel of die nog wel correct is/was.
                              Ik moei me niet met de discussie over groene of andere bollen.
                              Enkel de volgende bedenking.

De democratie in een VZW is strikt vastgelegd in de geldende wetgeving.
                              Het bestuur van om het even welke VZW moet die respecteren. In een VZW is het de AV die beslist over de zaken waarvoor ze bevoegd is (lees de statuten). Om lid te zijn van een AV, en derhalve stemrecht te hebben, is lidmaatschap van de organisatie een must. Het is ieders democratische vrijheid om al dan niet lid te worden. En elke keuze heeft zijn consequenties.

Polls geven een vals gevoel van democratie. Aanhangers van deze of gene strekking mobiliseren dan massaal en bepalen los van de meerderheid van gebruikers ( die m.i. niet wakker liggen van groene bollen )het resultaat. Polls staan ook niet in de geldende wetgeving vermeld als consultatiemiddel en wat mij betreft terecht. Want polls worden, net als referenda, vaak ingeroepen door diegenen (neem dit vooral niet persoonlijk) die hun minderheidsstandpunt niet door de democratische kanalen kregen.

verkeerd uitgedruk. De fun haalt het niet van mijn principes. Ik snap gewoon nog altijd niet, waarom gewoon betalen niet voldoende is, waarom een mens hier daarom moet gebrandmerkt worden .
                              Ik heb respect voor mensen die vasthouden aan hun principes. Echt waar.
                              Mag ik veronderstellen dat deze houding voor jou ook wil zeggen dat je daar dan de gevolgen van draagt?

Het doet mij, geheel in de rand en wederom niet persoonlijk bedoeld, denken aan een uitspraak van mijn beginselvaste, levenwijze grootmoeder zaliger.

"Principes vertonen een grote gelijkenis met een stevige wind.
                              Je houdt ze op zolang je kan maar uiteindelijk moet je ze laten vliegen."
                              Last edited by pendragon; 5 december 2007, 21:00.
                              Meer foto's op mijn website

Comment

Het volgen van alle topics en de reacties in de ChitChat is voor de moderator(s) een heel tijdrovende bezigheid, op vrijwillige basis.
                                Meen je dat echt dat die niks beters te doen hebben??? Dan kan je beter de boel dichtgooien. Ik dacht dat dit enkel in China er zo aan toe ging.

Comment

Working...
                                X