Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    De oorspronkelijke bedoeling van de BD "atoom" of bol zoals je wenst, was gewoon om de mensen die de BD-fotografiegemeenschap financieel steunen een schouderklopje te geven. Noem het een teken van waardering. Grote theorieën moeten er niet achter gezocht worden. Persoonlijk verbaast me het wel dat dit voor enkele mensen een struikelblok is.
    Ik heb er van in het begin al mijn bezwaren over duidelijk gemaakt, die bol werkt gewoon ongelijkheid in de hand, en er is al ongelijkheid genoeg

ik ga maar een voorbeeld geven. Sorry voor degene die ik op zijn tenen trap. Maar het is een recent voorval dat me nu te binnen schiet

Ik heb er mezelf recent nog op betrapt, in die thread over de avatar van de 300d, dat er iemand zonder groene bol, wat "wetten" kwam stellen. Kwam vragen waar blijft dat symbool van de 3d of 300d hier... Dat ik in mezelf dacht, van dat kan hem een 300d permiteren, maar 30 euro is teveel gevraagd, en dat komt hier wetten stellen. (als die jongen ooit nog een vraag stelt, gaat dit toch blijven hangen zonder dat ik het wil... zit in de mens zijn natuur, sorry het zit in ons iemand op eerste zicht in vakjes steken, en dat is wat hier gebeurt is)

We zitten nu eindelijk eens op een medium, waar ieder gelijk is, waar het verschil alleen gemaakt wordt door hetgene wat we typen, niet door wie of wat we zijn, en dan gaan we weer beginnen met alles en iedereen overduidelijk in vakjes te stoppen. Sorry, 'k wordt al genoeg in vakjes gestopt in het echte leven, zonder dat ik mijn mond heb open gedaan, dat ik daar geen zin meer heb tijdens ontspanning/ hobby.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Bestaat al. Het uitroeptekentje rechtsbovenaan elke post
      Hier ook een amai: nooit geweten
      Allee we kunnen weer verder.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
        Daar ik waarschijnlijk in de toekomst niet meer zal kunnen reageren op reacties van mijn bijdragen in chit-chat, heb ik deze maar preventief verwijderd
        En het is nog waar ook... sterk! Als iedereen dit doet die niet-vzw lid is...
        Dan kunnen ze het weer 'archiveren' en met een schoon leeg forum beginnen in het vzw-only gedeelte...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik ben geen betalend lid van BD, hoewel ik alle respect heb voor de mensen die zich er dagelijks voor inzetten (ik zet me zelf ook voor een paar zaken in, en dus besef goed genoeg wat een opoffering dat is, hoewel ik het graag doe, en gratis doe).

De laatste periode kon/kan ik weer wat meer tijd spenderen op het forum, dat is in de eerste helft van het jaar wel anders geweest. En inderdaad BD is een schat van informatie, maar desalniettemin is er weinig info die nergens anders te vinden is. Alleen heb je het hier op een centrale plaats met een goeie zoekfunctie.
          Ik hou me minder bezig met foto's te bekijken, en nog veel minder met er commentaar op te geven of er zelf veel te posten. Ik vind dat iedereen voor zichzelf uitmaakt wat hij/zij zelf een mooie foto vindt.

Als ik echter iets zie waar ik denk dat ik hulp kan bieden of een andere visie kan op geven, dan laat ik dat meestal niet na. Het maakt me niet uit of dat in chit-chat is of niet.
          Binnen chit-chat zal ik echter niet meer moeten reageren, so be it, moet ik minder typen.

Vergeet echter ook niet dat er hier steeds nieuwe actieve forumleden bij komen die geen lid zullen zijn van de VZW, of daar net zoals mij niet de behoefte aan zullen hebben, maar die toch gerust bijdrages kunnen leveren in de prangende levensvragen binnen chit-chat...

Comment

Hello everybody,

Daar ik voortaan dan niet meer op de chitchat kan wens ik toch de mensen (leden en niet-leden) te bedanken welke de voorbije 6 jaar op mijne chitchat reageerden !

He ga jullie goed.

Hopelijk soms nog eens tot op de nog toegankelijke forumonderdelen.

mvg,
            Geert

ps : Wel spacemanbow da hebde prachtig gezegd !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              buiten dat ik B.D. ,een keitoffe site vind, met een schat aan informatie , haal je als betalend lid géén extra voordelen er uit, op de paar kleine inspaningen na.zoals die flitstoestand,die voor mij aan de andere kant van belgie ligt en waar 95% van de leden niets aan heeft.
              Bij de meeste fotoclubs is de aanschaf van een deftige flitsset één van de voornaamste doelstellingen. Als voor het gebruik van een complete flitsset gedurende een week je een afstand moet afleggen, kan dat een bezwaar zijn. Langs de andere kant zie ik wel forumleden naar de andere kant van het land rijden voor een goedkopere batterij of geheugenkaartje, of gewoon om wat foto's te nemen.
              In ieder geval had niets ons tegengehouden om nog een flitsset aan te kopen om uit te lenen aan "de andere kant" van het land als er meer interesse was.
              Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
              Voor zover ik kan volgen zijn het de betalende leden die bepalen hoe de wetten in deze online gemeenschap lopen. Begrijpelijk. Wie aan het stuur zit, moet sturen.

Maar nu alle dankbaarheid laten gaan naar de mensen die betalen, vind ik niet respectvol ten aanzien van mensen die hier dagelijks hun kennis delen. Ik zou tegen diezelfde mensen niet durven zeggen dat ze ondankbaar zijn en blij moeten zijn dat ze hier mogen komen om zelf iets op te steken... en "dat ze anders maar elders hun heil moeten zoeken".
              Er staat nérgens dat we de forumleden die hun kennis willen delen ondankbaar zijn, integendeel. Alleen dit: je mag dan nog een forum hebben met 1000 héél enthousiaste forumleden die dagelijks verschrikkelijke interessante topics starten, als niemand de server en de datatraffic betaald is kan je geen forum met die naam waardig oprichten of draaiende houden.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Er staat nérgens dat we de forumleden die hun kennis willen delen ondankbaar zijn, integendeel.
                Dat staat er niet letterlijk, maar dat lees ik wel tussen de regels wanneer niemand van de vzw het nodig acht om ook maar de mening van de niet-betalende bezoekers te bevragen. Zoals ik eerder al zei: van mij doet de leiding dan nog wat ze wil.

Ik las van Josvanhengel "ondank is 's werelds loon" op een quote van mij. Mogelijk had ik dat niet persoonlijk moeten opvatten, maar ik deed het aanvankelijk wel. Iemand ondankbaar noemen, getuigt zelf niet van grote dankbaarheid

Alleen dit: je mag dan nog een forum hebben met 1000 héél enthousiaste forumleden die dagelijks verschrikkelijke interessante topics starten, als niemand de server en de datatraffic betaald is kan je geen forum met die naam waardig oprichten of draaiende houden.
                Wat ik wil zeggen is dat het ene niet beter is dan het andere. Geld is nodig, maar enthousiaste kennisdelers ook. Want om je vergelijking door te trekken: ik mag honderdduizend euro in een geweldig forum steken, als er niemand in bijdraagt, dan is het ook niks waard.

Voor diegenen die vonden dat het hier maar een zootje ongeregelde postings is (Regulus) een paar statistiekjes: van de 1368 postings die ik op BD achtergelaten heb, staan er 247 in chitchat. Twee van die topics heb ik zelf opgestart. Met de andere 245 heb ik—geheel ter mijner plezier—mensen PC advies gegeven, informatie over een gastenboekscript doorgegeven, mee de dollar<->euro koers berekend, stukken tekst vertaald, info over mobiel internet gedeeld, de lijst .be registrars aangevuld, tips gegeven om een pdf document klein te houden, wielertermen uit de doeken gedaan, de lijst survey software aangevuld, nieuwe leden verwelkomd, een logo ontworpen en advies gegeven bij ander logo ontwerp, getoond hoe je tekeningen uit een pdf kan halen, een link naar een foto van een jupiler glas getoond, indesign tips gegeven, gelukkige verjaardagen gewenst, beterschap gewenst ... en vooral veel gelachen en het tongue-in-cheek gehalte van sommige bezoekers weten te appreciëren. Daar heb ik nergens prozac bij nodig gehad, danku.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Ik vertoef al aardig wat jaartjes hier op BD,ben met veel Bd dagen mee geweest met mijn vrouw, heb hier veel mensen leren kennen, ik weet niet wat ik hiervan moet denken, dat chitchat voor niet leden dicht gaat, ik lees het elke dag,tja ik weet ook wel dat dit een fotoforum is maar ik zal chitchat missen ( nu niet komen van dan moet je betalen)dat kan ik zelf ook wel bedenken.Maar laten we niet vergeten dat ook BD juist door die mensen groot zijn geworden, en hun vrijwilligers

Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Ik heb geen probleem met die 30 euro, die betaal ik trouwens al 3 jaar. Maar ik heb wel een probleem met die elitaire groene bol ! Als je er kunt voorzorgen dat ik zonder groene bol volgend jaar nog kan chit chatten, dan betaal ik met plezier terug mijn lidgeld op 1 jan.
                    ...
                    Omdat ik vrijwillig alle privileges van lid opgegeven heb, gewoon om die groene bol niet te hebben. Ik heb gewoon een psychologisch probleem met die groene bol, 't zal wel aan mij liggen, maar ik vindt dat spul gewoon veel te elitair overkomen, en ik haat elitair overkomen.
                    Zonder kritiek te willen uiten ...
                    Met respect voor uw keuze die bol niet te willen, als snap ik de reden niet maar dit is uw zaak natuurlijk.
                    Je betaalt lidgeld, dus ga je vermoedelijk ooit wel eens naar een AV of shooting day. Heb je er daar dan geen probleem mee om je lidkaart te moeten tonen om van sommige dingen te genieten? Die lidkaart is anders wel evenwaardig aan die groene bol. Ga je dan ook het eten duurder betalen, de verzekering betalen en dergelijke omdat je van de voordelen van een betalend lid niet wil genieten? Je loopt dan ook nooit rond met een petje van BD, met een camerariem van BD, ... allemaal zaken die er kunnen op wijzen dat je eventueel lid bent want het zijn toch allemaal zaken die meedragen ter ondersteuning van BD.

Er is anders wel een simpele oplossing om van die bol vanaf te geraken zonder BD lastig te vallen. Je gebruikt je nick zonder te betalen en je hebt geen bol. Wil je BD toch steunen dan maak je gewoon een tweede nick aan waarvoor je betaalt en waarmee je jezelf niet bekend maakt naar anderen toe.
                    Geen programmatie nodig op de server en wat kunnen ze nu tegen een bijkomend betalend lid hebben?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Dat moet dan wel record zijn.

in 1 dag 144 posts in 1 topic
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

en 2459 maal bekeken !!!!!!!!
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          Dat moet dan wel record zijn.

in 1 dag 144 posts in 1 topic
                          Waarvan tot nu toe 72 met een groene bol ... laat dit nu net 50% zijn.
                          Dit topic zal in de toekomst dus 50% korter zijn ... of we hebben er eens zo veel betalende leden bij.
                          Last edited by VerSeg; 5 december 2007, 23:13.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waarvan tot nu toe 72 met een groene bol ... laat dit nu net 50% zijn.
                            Dat is straf
                            Mvg Tim

Comment

Iemand de Sint al gezien?
                              Hij treft het niet met het weer...
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Iemand de Sint al gezien?
                                Hij treft het niet met het weer...
                                Geen tijd voor de Sint deze keer.
                                'k Ben in het BoF boek aan het bladeren.

Groetjes
                                Skitch
                                "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                                Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Working...
                                X