Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    aub, niet overdrijven zeg!

knip

Ja, ik ben lid, ja ik zal nog kunnen en mogen chitchatten, maar voor mij maakt het weinig verschil...
    Laat het ons zo stellen: ik kan gerust zonder.

Voor zij die graag chitchatten, er zijn nog altijd regelmatig de SD's...
    Daar kan het live met tal van voordelen, je hebt er bijvoorbeeld geen emoticons nodig.
    dank U ...je bevestigd mijn stelling : "Ja, ik ben lid, ja ik zal nog kunnen en mogen chitchatten, maar voor mij maakt het weinig verschil..."
    unaniem noemen ze dat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      dank U ...je bevestigd mijn stelling : "Ja, ik ben lid, ja ik zal nog kunnen en mogen chitchatten, maar voor mij maakt het weinig verschil..."
      unaniem noemen ze dat...
      Ofwel verdraai je mijn woorden, ofwel heb je het niet begrepen. Schrap wat niet past.
      Wat ik bedoel : ik geef niet om chitchat en zou er niet rouwig om zijn mocht het volledig afgeschaft worden.
      Ik kom hier langs voor méér dan dat.

Comment

Ondanks ik begrip heb voor die beslissing, vind ik ook dat de waarde van chitchat in deze discussie nogal geminimaliseerd wordt.

Vraagt iemand zich af waar dit soort van discussies kunnen gevoerd worden in de toekomst?

Chitchat is meer dan koetjes en kalfjes alleen. Het geeft de forumadministratie en andere bezoekers een completer beeld van de mensen die op BD rondlopen. Chitchat maakt dat we bijvoorbeeld makkelijker kunnen relativeren wat in andere threads gezegd wordt als reactie op een foto.

Bovendien versterkt dit het groepsgevoel van een online community (voor diegenen die door tijdsgebrek zelden aan een SD kunnen deelnemen bijvoorbeeld). Je houdt er de vinger voor een stuk mee aan de pols.

Ik zie dat een redelijk aantal niet-leden, oud-leden of oudgedienden die al een heel tijdje op BD rondstruinen deze thread toch aangrijpen om BD een belangrijker onderdeel van hun ontspanning te laten zijn. Chitchat koppelt met andere woorden het online sociaal gegeven aan de kenniswerving.

Tenslotte vind ik ook dat een aantal van die anciens, ook al zijn ze geen moderator, toch dankzij hun inbreng discussies van onder uit kunnen modereren. Dat is subtieler en wekt minder frustratie op dan wanneer een moderator in 't midden van een oplopende discussie moet zeggen dat het genoeg geweest is.

Volgens mij is het verplaatsen van chitchat naar leden een verarming, ook al blijft er nog zoveel interessants over. Maar alle begrip als de forumleiding en betalende leden ervoor kiezen dat het anders niet werkbaar is.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          Ofwel verdraai je mijn woorden, ofwel heb je het niet begrepen. Schrap wat niet past.
          Wat ik bedoel : ik geef niet om chitchat en zou er niet rouwig om zijn mocht het volledig afgeschaft worden.
          Ik kom hier langs voor méér dan dat.
          ik verdraai je woorden niet, want ik heb je correct gequote...begrip moet ook van twee kanten komen en dat mis ik bij jou...

"Ik kom hier langs voor méér dan dat"

wel er zijn mensen die ook 'n soort uitlaatklep nodig hebben naast fotografie of wat hun hobby ook mogen zijn....ik spreek hier in 't algemeen...

als jij het niet nodig hebt dat er dergelijk forum bestaat, dan vraag ik me uberhaupt af waarom je dan op dit forum nog post..?

ik loop hier al 'n heel tijdje mee en heb er veel zien komen en gaan.
          soms bleef ik 'n tijdje weg, omdat het gewoon wat kliekjes waren die mekaar de lucht in prezen....was voor mij geen probleem
          ik heb dit forum nml niet nodig om te leren fotograferen, dat kon ik ook al voor dat het bestond...
          bottom line : mijn mening en die van alle anciens die hier ooit hebben gezeten (en ik weet dat ze nog lezen) :
          sinds de stichting van VZW is BD er enorm kwa mentaliteit op achteruitgegaan..
          de beste jaren, waren die ervoor afgingen en weet je waarom ?
          niet omdat er technische forum-secties waren, maar omdat er gewoon rustig over alles gepraat kon worden...en dat, mijn beste heeft BD groter gemaakt, maar jammer genoeg niet gezelliger...

hopelijk begrijp je't nu , want ik blijf geen rondjes draaien..

Comment

Soms is het gewoon interessant om het over koetjes en kalfjes te hebben mt mensen waarvan je weet dat je tenminste voor iets op dezelfde golflengte zit. Dat kan/kon in chitchat maar niet op google en andere chat forums. Trouwens, er is een serieus verschil tussen chatten en een thread op een forum. Enkel en alleen al zoeken en zo maakt het dat waard.

Trouwens ik versta ook niet wat daar te modereren aan is. Op bijna geen enkel forum is zo'n deel gemodereerd. Staat er meestal duidelijk bij. Enkel als er klachten zijn wordt er ingegrepen en dan moet het al héél erg zijn.

Wat me opvalt is dat belgische forums in het algemeen een nogal heftige moderatie kennen. Van al de forums waar ik kom zijn enkel de 2 begische diegenen waar threads verplaatst worden als gek, waar threads gesloten worden en ge-delete en moderators om de haverklap van hun laten horen.

Enfin, er zijn forums genoeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Wat me opvalt is dat belgische forums in het algemeen een nogal heftige moderatie kennen. Van al de forums waar ik kom zijn enkel de 2 begische diegenen waar threads verplaatst worden als gek, waar threads gesloten worden en ge-delete en moderators om de haverklap van hun laten horen.

Enfin, er zijn forums genoeg...
              Het kan erger,
              geloof me,
              ben zelf een paar jaar moderator geweest op een Amerikaans forum

en als moderator voor iedereen goed doen kan nu eenmaal niet.

Ik respekteer de keuze,
              maar,
              betreur ze

voor mij is/was chitchat een dagelijkse stop op mijn gesurf op't internet

Christiaan
              Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Ik vrees ook, zoals Drummerstaf zegt, dat dit de eerste stap is naar een privé clubje. Ik heb een identieke evolutie gezien op een ander forum. Dit lijkt mij een begin om "ongewenste" bezoekers buiten te houden om op termijn enkel nog een intiem vriendenclubje over te houden.
                Nu, er zijn nog topics genoeg in dit forum. Maar als je eens even over iets anders wou praten dan fotografie, dan was chitchat de ideale plaats.
                Ik beschouwde het als op café gaan, je babbelt over één onderwerp, op een bepaald moment wil je eens over wat anders babbelen en ga je naar chitchat, terwijl je toch tussen de "bekende" mensen blijft zitten. Dat maakte BD zo aangenaam voor mij.
                Ik zal (voorlopig) in elk geval niet betalen om op chitchat te kunnen maar ik zal eerder uitkijken naar alternatieven ...
                Ik heb ook zo de indruk dat de voordelen voor betalende leden niet aantrekkelijk genoeg zijn. Da's natuurlijk mijn eigen mening hierover hé. Maar er zit niets tussen waarvan ik zeg : waaaw, daarvoor betaal ik graag lidgeld.
                Hoe dan ook, ik betreur jullie beslissing om "die niet betalenden" buiten te houden.

Comment

Hey juppekes

Laten we het simpel houden

Als je over een of ander onderwerp wil babbelen, neem er een fotoke van en plaats hem in een of ander topic en we zijn vertrokken voor een blad of vijf
                  Bootjes

Comment

ik verdraai je woorden niet, want ik heb je correct gequote...begrip moet ook van twee kanten komen en dat mis ik bij jou...
                    klinkt misschien zo, maar dat is het niet hoor... Ik begrijp dat er ergens wel behoefte is aan een chitchat voor sommige mensen. Maar om het nu het begin van het einde te noemen, of een privéforum zoals eveneens eerder gezegd vind ik wat te ver gaan. Het lijkt alsof het voor sommigen gewoon onmisbaar is, en véél belangrijker dan de uiteindelijke doelstelling van dit forum.

als jij het niet nodig hebt dat er dergelijk forum bestaat, dan vraag ik me uberhaupt af waarom je dan op dit forum nog post..?
                    Het is niet omdat je iets niet nodig hebt dat je er geen gebruik van maakt als het voor handen is. Ik drink niet zo heel graag bier, ben ook geen kenner, doch gaat er van tijd tot tijd al eens een goed Palm'ke in. Liefst Dobbel. Maar als ze nu van vandaag op morgen het Palmbier uit de handel nemen, dan ga ik daar niet van wakker liggen.

ik loop hier al 'n heel tijdje mee en heb er veel zien komen en gaan.
                    soms bleef ik 'n tijdje weg, omdat het gewoon wat kliekjes waren die mekaar de lucht in prezen....was voor mij geen probleem
                    ik heb dit forum nml niet nodig om te leren fotograferen, dat kon ik ook al voor dat het bestond...
                    bottom line : mijn mening en die van alle anciens die hier ooit hebben gezeten (en ik weet dat ze nog lezen) :
                    sinds de stichting van VZW is BD er enorm kwa mentaliteit op achteruitgegaan..
                    de beste jaren, waren die ervoor afgingen en weet je waarom ?
                    niet omdat er technische forum-secties waren, maar omdat er gewoon rustig over alles gepraat kon worden...en dat, mijn beste heeft BD groter gemaakt, maar jammer genoeg niet gezelliger...
                    Da's denk ik het grote verschil tussen ons beide. Jij kon al fotograferen, ik niet. Daarom heb ik een ander - daarom niet beter - gevoel t.o.v. BD. Vandaar mijn ergernis...Het sluiten of vzw-only maken van chitchat zou ik daardoor ook nooit zo dramatiseren, omdat het - in mijn ogen - van ondergeschikt belang is t.o.v. de andere subfora. Mijn visie: hé mensen, het is slechts chit-chat.
                    hopelijk begrijp je't nu , want ik blijf geen rondjes draaien..
                    Elk zijn visie... ik begrijp de jouwe nu, dankzij je uitgebreide uitleg.

Comment

Vroeger kon je steunend lid worden,je verwachtte niks terug je betaalde lidgeld uit symphatie.Later kwamen er meer betalende leden en die wilden iets terug voor hun lidgeld (wat te begrijpen is).
                      Dat BD draaiende houden geld kost weet iedereen,maar als je bepaalde forum onderdelen gaat sluiten voor niet leden vind ik dat je verkeerd bezig bent.Dan ook nog enkel chit-chat.Als je dan toch iets exclusief voor leden wil sluit dan alle andere onderdelen voor niet leden en laat eventueel enkel chit-chat open staan.
                      Misschien proberen wat meer inkomsten te genereren uit reclame?
                      Ik kom hier reeds van 2001,heb hier veel mensen zien komen en gaan.
                      Sommige zijn hier nog maar enkele maanden en hebben het al tot moderator of iets dergelijk geschopt.Deze gaan hier nu eens even beslissen hoe het verder moet met BD.
                      Wij als oude bezoekers hebben geen recht tot spreken want we zijn geen betalend lid.We kunnen dan niet anders dan ons neerleggen bij die beslissingen.Nu er is nog leven na BD,maar ik vind het een jammere zaak.
                      Veel werk om te modereren op chit-chat,dat is volgens mij niet de echte reden van de sluiting,en gaat het modereer werk niet minderen.Het is de manier van modereren op BD die verkeerd loopt.
                      Ale misschien was dit een van mijn laatste posts in chit-chat.
                      Gegroet,

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Op zich kan ik de beslissing wel begrijpen, ChitChat vergt teveel aandacht van de moderators om alles in goede banen te leiden.
                        Anderzijds zal het beperken tot de VZW-leden de ChitChat serieus 'amputeren', maw bijvoorbeeld een koopadvies van een niet foto gerelateerd item zal enkel en alleen door de VZW-leden beantwoord worden.
                        Ik herinner mij de zeer boeiende discussie over de zonnepanelen van Mir - daar kan men van bijleren - of het nu VZW-leden waren of niet.
                        Maar ja, het is uiteraard moeilijk om in deze een tussenoplossing te vinden.
                        Ik zou echt weten niet waar men behoudens Chit/Chat men nog in Vlaanderen nog zo'n boeket van meningen zal terugvinden.
                        Ik twijfel nog steeds aan een lidmaatschap - omwille van een 3-tal andere abonnementen op het net.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Heeft men, vóór deze beslissing te nemen, eens nagekeken hoeveel wijze en goede raad leden hebben gekregen van niet-leden (en ook omgekeerd natuurlijk) via chit chat?
                          Ga maar eens na hoeveel vragen van leden er zijn opgelost door niet leden...

De volgdende discussie is hier een zeer goed voorbeeld van, bijna historisch te noemen: http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=depressie
                          Last edited by Nickon; 5 december 2007, 12:14.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Het zijn ook alleen de vzw-leden die er financieel voor zorgen dat dit forum kan blijven draaien.
                            Niet vzw-leden mogen gratis gebruik maken van wat anderen betalen.
                            Nu zou jij nog graag de rollen willen omkeren
                            Dat was ook mijn eerste idee, maar als je 't op de keper beschouwt is het volgens mij een enge visie.

Betalende leden hebben er alle baat bij om rekening te houden met de mening van niet-betalende leden. 't Is immers niet alleen geld dat dit forum aangenaam draaiende houdt.
                            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              ...Sommige zijn hier nog maar enkele maanden en hebben het al tot moderator of iets dergelijk geschopt.Deze gaan hier nu eens even beslissen hoe het verder moet met BD.

mir

Het zijn toch niet alleen moderatoren die hierover hebben beslist.
                              Alle vzw-leden hadden toch inspraak.

Chit-chat is inderdaad een leuke bijkomstigheid op dit forum.
                              Ik heb hier ook al vaak wat gepost.
                              Of het goede zet is om chit-chat vzw only te maken, zal blijken in de toekomst.

Nu hoor ik hier enkel kritiek op het chit-chat gedeelte van het forum.
                              Ik had eigenlijk gedacht dat de meeste forummers tevreden zouden zijn met de wijziging van de forumstructuur.
                              Vooral wat de wijzigingen van fotodiscussie betreft. Iets waar vaak om gevraagd werd.
                              Toch een bewijs dat er naar iedereen wordt geluisterd en niet alleen naar vzw-leden.
                              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                                Ondanks ik begrip heb voor die beslissing, vind ik ook dat de waarde van chitchat in deze discussie nogal geminimaliseerd wordt.

Vraagt iemand zich af waar dit soort van discussies kunnen gevoerd worden in de toekomst?

Chitchat is meer dan koetjes en kalfjes alleen. Het geeft de forumadministratie en andere bezoekers een completer beeld van de mensen die op BD rondlopen. Chitchat maakt dat we bijvoorbeeld makkelijker kunnen relativeren wat in andere threads gezegd wordt als reactie op een foto.
                                Met alle beste wil van de wereld .. maar ik vraag mij af wat het zootje ongeregelde postings dat in chit-chat opduikt nog te zien heeft met fotografie ? voor mij is die waarde nihil ... ik kijk er soms naar als ik mijn verstand op nul wil zetten

heck als je je werkelijk wil wentelen in de onderwerpen die hier aan bod komen installeer dan een news reader en volg een paar duizend usenet news groepen je kan je leute niet meer op ..

.. en wat dat "completer beeld" of "relativering" betreft .. ik moet hier nog het eerste relevant commentaar tegen komen over wat dan ook dat ter discussie staat in een van de andere segmenten van BD .. .. het enige wat ik vind is de ventilatie, in diverse gradaties, van mensen hun persoonlijke frustraties op alle nivos .. jongens geef de prozac eens door ?

sorry hoor ... het zou nog zin hebben moest de chit-chat over de randfenomenen gaan in de fotografie sensu lato maar wat er nu allemaal in staat ? you all must be kidding !

Comment

Working...
                                X