Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
    dit wou ik dus aantonen ,als chitchat zo een problemen geeft sluit het dan volledig,maar sluit geen groep uit want zo geef je indruk dat de "niet groene bollen" het veroorzaken.
    Wel, ik heb het nog niet willen schrijven uit voorzorg...
    Wil geen bijkomende prul dus...

Ik moet me héél sterk vergissen maar problemen in chat chat
    werden meestal veroorzaakt door niet-groenen...
    (schelden, roepen, vies taalgebruik enz. enz.)

En meestal waren het ook nog boeiende en interessante topics
    tot het ineens weer gebeurde.
    Dan ging het slot er op en daar stond dan iedereen met de mond vol tanden.
    Vond ik steeds weer spijtig.

Een interessant topic werd gewoon kapot gemaakt door de eerste de beste..
    Sorry dat ik zo zeggen moet.
    (ik heb het niet over de mod die zijn werk moest doen he....)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

In 2007.... twee Kriekskes gedronken,
      samen met de buurman in een "koffiebar"
      vlak in de buurt.
      Is dat alles in een heel jaar?

Even serieus terug. Hoe kleiner een forum, hoe minder nuttig/actief/leuk een off-topic deel is. Er zijn nu een 15000-tal (actieve?) leden als dat op 1500 terug valt is dit deel dood. Gewoon een vergelijking met andere forums met zo'n ledenaantal.

Je vergeet wel een ding ... zonder de groen bollen had je dit zelfs niet kunnen posten.
      Ah ja? Er zijn genoeg forums zonder groene bollen die blijven draaien.

Over reclame gesproken trouwens, ik zie net dat Telenet hier ook reclame maakt, dat is zeker omdat deze site bevenaan staat als je googled???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Dat weet ik nog zo niet. Wat mij afstoot aan de andere fora is de manier waarop de ene de andere kan "afblaffen" als hij het niet eens is met één of andere mening. Voor zover ik weet is het laatste "banned" lid niet eruit gegaan omwille van postings op chit-chat...
        Maar maar, zelfs op "seniorennet.be" hadden ze zo een "bijna-ramp".
        Sorry he, ouw pekes die elkaar de kop inslaan...hahaha.
        (sorry he gasten)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
          dit wou ik dus aantonen ,als chitchat zo een problemen geeft sluit het dan volledig,maar sluit geen groep uit want zo geef je indruk dat de "niet groene bollen" het veroorzaken.
          Daar kan ik dan wel akkoord mee gaan. Toen ik de toekomstige forumstructuur voor de eerste keer zag (heb ze eigenlijk maar 2 keer bekeken) heb ik volmondig goedgekeurd, niet op een Av, maar wel in het forum. Toegegeven, dat het zoveel commotie zou veroorzaken had ik niet verwacht, en daaruit volgt mijn veroordeling: schuldig aan verwaarlozing van de dierbare niet-vzw-leden.

Laat mijn dubbele groene bol mij daar nog een tijd lang aan herinneren.

Maar ik blijf erbij dat de negatieve veralgemening die nu hier - en op andere fora - aan de gang is tov van de groene bollen onterecht is. Zonder o.a. deze groene bol geen bd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wie zou er bovenaan reklame maken als er geen leden waren?
            niet dat het belangrijk is zé want eigenlijk was mijn post niet echt gemeend maar wie leest ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Wel, ik heb het nog niet willen schrijven uit voorzorg...
              Wil geen bijkomende prul dus...

En meestal waren het ook nog boeiende en interessante topics

tot het ineens weer gebeurde.
              Dan ging het slot er op en daar stond dan iedereen met de mond vol tanden.
              Vond ik steeds weer spijtig.

Een interessant topic werd gewoon kapot gemaakt door de eerste de beste..
              Sorry dat ik zo zeggen moet.
              (ik heb het niet over de mod die zijn werk moest doen he....)
              Het zal kalm, en veel minder interessant chit chatten zijn met de vzw leden alleen.....
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik herinner me nochthans een interessant topic over zigeuners ook...

Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                  Het zal kalm, en veel minder interessant chit chatten zijn met de vzw leden alleen.....
                  Zit er dik in en ik ga mensen missen: vind ik ook erg.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Hey juppekes

Man man man

Het is precies het einde van de wereld

Ik heb het ook altijd leuk gevonden die chit chat, maar om daar nu zo op te reageren

Ik zal nu ook niet direct betalend lid worden om te kunnen chit chatten

Maar laten we het eens positief bekijken, de tijd die we vroeger verprutsen op chit chat kunnen we nu gebruiken om op andere leden hun fotokes helpende commentaar te geven

Zo helpen we ook een ander en kunnen we zelf ook nog iets bijleren
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes
                      [knip]...

Maar laten we het eens positief bekijken, de tijd die we vroeger verprutsen op chit chat kunnen we nu gebruiken om op andere leden hun fotokes helpende commentaar te geven

Zo helpen we ook een ander en kunnen we zelf ook nog iets bijleren
                      Je bent het tofste juppeke van de wereld.

Groetjes
                      Skitch
                      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Vroeger kon je steunend lid worden,je verwachtte niks terug je betaalde lidgeld uit symphatie.Later kwamen er meer betalende leden en die wilden iets terug voor hun lidgeld (wat te begrijpen is).
                        Dat BD draaiende houden geld kost weet iedereen,maar als je bepaalde forum onderdelen gaat sluiten voor niet leden vind ik dat je verkeerd bezig bent.Dan ook nog enkel chit-chat.Als je dan toch iets exclusief voor leden wil sluit dan lle andere onderdelen voor niet leden en laat eventueel enkel chit-chat open staan.
                        Misschien proberen wat meer inkomsten te genereren uit reclame?
                        Ik kom hier reeds van 2001,heb hier veel mensen zien komen en gaan.
                        Sommige zijn hier nog maar enkele maanden en hebben het al tot moderator of iets dergelijk geschopt.Deze gaan hier nu eens even beslissen hoe het verder moet met BD.
                        Wij als oude bezoekers hebben geen recht tot spreken want we zijn geen betalend lid.We kunnen dan niet anders dan ons neerleggen bij die beslissingen.Nu er is nog leven na BD,maar ik vind het een jammere zaak.
                        Veel werk om te modereren op chit-chat,dat is volgens mij niet de echte reden van de sluiting,en gaat het modereer werk niet minderen.Het is de manier van modereren op BD die verkeerd loopt.
                        Ale misschien was dit een van mijn laatste posts in chit-chat.
                        Gegroet,

mir
                        Mir: Ok ik ben nog niet zo lang lid, ik heb mij als vrijwilliger aangemeld als moderator, omdat ik het leuk vind mijn bijdrage te leveren aan dit forum, dit heb ik niet "zo ver geschopt" maar gewoon mijn hulp aan geboden omdat weinigen deze ondankbare taak op zich willen nemen. Als je vind dat de manier van modereren niet goed is, geef dan aan wat en hoe het anders zou moeten, zo'n opmerking kan iedereen maken want perfect kan het nl. nooit. Als iedereen zich nu eens aan de normale beleefdheidsvormen zou houden, dan zou chitchat nu waarschijnlijk nog bestaan. Uit het verleden kan men zien dat de meeste "rotzooi" in chitchat begon. Deze rotzooi werd en is vaak genoeg, in de diverse fora onderdelen waar mensen dan de meest belachelijke reacties of zelfs onbeschofte, gewoon voortgezet. Het besluit is niet eens zo zeer genomen om betalende of niet betalende leden te voorzien, wij (ik zat ook in de commissie ) hebben gedacht dat, betalende leden een bepaalde band hebben met BD en daardoor niet de behoefte hebben om rotzooi te trappen. Als ik geen lid ben van een voetbal vereniging kan ik mij niet bemoeien met de opstelling, daar heb je een trainer voor en in meer of mindere mate de spelers, de supporters mogen wel komen kijken, (sommige doen dat al jaren)

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Heeft men, vóór deze beslissing te nemen, eens nagekeken hoeveel wijze en goede raad leden hebben gekregen van niet-leden (en ook omgekeerd natuurlijk) via chit chat?
                        Ga maar eens na hoeveel vragen van leden er zijn opgelost door niet leden...

De volgdende discussie is hier een zeer goed voorbeeld van, bijna historisch te noemen: http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=depressie
                        Er zijn even zovele voorbeelden waar iedereen zich aan ergerde en de discussie al na een paar reacties nergens meer over ging maar dat er altijd weer mensen reageerden om negatieve reacties uit te lokken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Chit-chat is inderdaad een leuke bijkomstigheid op dit forum.
                        Ik heb hier ook al vaak wat gepost.
                        Of het goede zet is om chit-chat vzw only te maken, zal blijken in de toekomst
                        Fouten kunnen in dit geval hersteld worden, mocht dit blijken.

In de chat(-box) van BD zie ik zelden volk
                        Bijna hetzelfde als MSN: meestal dezelfde mensen.

Je zou het aantal berichten eens moeten optellen die chit chat had
                        vanaf het prille begin tot nu, dan moet je toch iets opvallen.
                        Het is en blijft een populaire stek.
                        OOK om rotzooi te trappen.

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht

kga zwijgen, ik heb er een slecht gevoel bij, een volmacht geven aan iemand die voor u gaat stemmen, aan wie dan wel, welke vriend op B.D.? sommige kennen elkaar persoonlijk, en andere weer niet en dan nog !
                        Je kunt ten alle tijden je voorkeur stem op papier of PM zetten en naar de RvB sturen met het verzoek of zij deze stem willen uitbrengen, volgens mij. Ik zou als mod mij zelf best beschikbaar willen stellen om tijdens een av mensen hun op papier/pm gemotiveerde stem voor of tegen uit te brengen .

Misschien is een poll over een tijdje een goed idee,daarmee zou je kunnen peilen of het nog steeds gemist wordt. Mensen die hier voor de foto's komen zullen toch wel blijven komen. Als blijkt dat mensen zich straks niet meer aan de regels houden en dat er overal chit chat ontstaat zegt dat denk ik meer over deze mensen dan over de gemaakte beslissing. Ik denk persoonlijk dat als iedereen zich nu eens aan de fatsoensregels de BD regels en wat voor soorten regels/afspraken dan ook zouden houden, dit soort impopulaire maatregelen niet eens nodig zijn. Nu moeten wel de goede onder de kwade lijden, maar de kans dat BD weer een crisis tegemoet gaat door een een of andere los geslagen discussie is best groot, ik denk niet dat dat het allemaal waard is.

Met alle respect voor alle reacties hier hoop ik dat ik niemand voor de schenen schop hiermee. Laten we allemaal nu eens echt gaan kijken naar de reden dat chitchat verplaatst wordt. Niet omdat het zo'n mooi interessant forum onder deel is , maar omdat 80% van de onrust en ellende die BD heeft gekend hier in chit chat is ontstaan.
                        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Jammerlijke beslissing ... Mijn BD-bookmark was de chitchat-pagina. Het was soms de enige plaats waar er "gecommuniceerd" werd! Ik kwam hier vrijwel dagelijks kijken en liet er al eens een vraag of een reactie achter.

Foto's posten heb ik intussen al een tijdje opgegeven omdat er bijna ooit enige commentaar of reactie op kwam. Ik voelde me op de duur een idioot die tegen een muur stond te spreken. Enfin, het zij zo ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Jammerlijke beslissing ... Mijn BD-bookmark was de chitchat-pagina. Het was soms de enige plaats waar er "gecommuniceerd" werd! Ik kwam hier vrijwel dagelijks kijken en liet er al eens een vraag of een reactie achter.

Foto's posten heb ik intussen al een tijdje opgegeven omdat er bijna ooit enige commentaar of reactie op kwam. Ik voelde me op de duur een idioot die tegen een muur stond te spreken. Enfin, het zij zo ...
                            klopt, heb het effe nagekeken.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht

Er zijn even zovele voorbeelden waar iedereen zich aan ergerde en de discussie al na een paar reacties nergens meer over ging maar dat er altijd weer mensen reageerden om negatieve reacties uit te lokken.
                              Kind met het badwater weggooien noem ik dit. Het zelfde kan je zeggen over de andere fora.

Als je de andere fora bekijkt: hoeveel van die discussie (vb. over de kwaliteit van een foto) monden uit in een moraal speach of in regelrechte beledigingen?
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht

Inderdaad. Zie ook mijn commentaar hierboven...
                                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Working...
                                X