Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 30 euro

    Allemaal goed en wel... Maar waarom is nu Paparazzi geband?
    Of mogen we da nie weten?

    Comment


    • Re: 30 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter1 Bekijk bericht
      Ik heb deze boeiende discussie gelezen, over het betalen van een (beperkte) bijdrage, over forumregels, over hoe het vroeger was.

      Ik ben iemand dan die "oude garde". Toen ( en ook nu nog) was het gebruik van dit forum een voorrecht, geen recht en iedereen begreep dat ook zo. En ja toen konden we zelfs opladen op BD-servers. Toen waren er 100 users en een paar gig data verkeer dat zelfs nog persoonlijk door jaja betaald werd !
      En nu zijn we groot, heel groot; hebben we heel wat it infrastructuur en dataverkeer nodig om de boel draainde te houden, er is een hele ploeg die dagelijks zorgt dat alles blijft draaien; ik bespaar jullie de interne communicatie over updates van servers, over storingen en interventies, over nieuwe performante infrastructuur. Iedereen die daar mee bezig is doet dat na zijn werkuren, in de vrije tijd; doet dit graag en goed.
      En dan zanikken over een mailtje dat niet meteen beantwoord wordt?
      Over ochamre 30 euro, over een reclambanner die je niet leuk/mooi vindt? Komaan hé: wie de moeite doet naar de AV te komen ( ja alleen de leden van de vzw dus) weet wat de boel hier kost; en ik wil het eerste bestuurslid/mod/medewerker tegenkomen die er persoonlijk iets aan overhoudt ( buiten de vriendschap en het 'amusement').
      We hebben er ooit voor gekozen het forum en de site voor iedereen toegankelijk te maken: de niet betalers danken dat aan de leden én aan die ene medewerker die zich de poten onder het lijf loopt om wat sponsoring binnen te halen. Hij hoeft dit niet te doen hé.....
      Mag er dan geen kritiek komen? Uiteraard wel, maar dan liefst een beetje ernstig en gericht op de toekomst van BD. Er is nog nooit iemand geband omwille van terecht opmerkingen wel omwille van onzin en flagrante foruminbreuken. Naarmate we groter worden zal die houding alleen maar kunnen verstrakken, tenzij iedereen opnieuw beseft dat het forum geen recht,maar een voorrecht is.....
      Juist Goed gezegd Peter...
      Wat is nu 30 euro? peulschil voor wat we terug krijgen...
      En dan de BD wetten en regels???
      Tja, zet 100 of 1000 man/vrouwen bijeen en laat ze iets doen. Geen probleem... En als er een probleem is zal er altijd iemand zeggen. " Zeg, Jan, dat mag je niet doen, da's niet mooi..." en dan is er niemand die daar aanstoot aan neemt.
      Maar zet nu 1000 man tezamen, laat ze iets doen en maak regels en wetten waaraan ze hun moeten houden. Dan gaat er een groep oppositie spelen, tegen de regels en wetten in.
      Waarom?
      Wel, dit is normaal, dat is de psychologie van het menselijk karakter.
      Van moment mensen zich aan regels moeten houden gaan ze diegene die het "gezag" hebben aanvallen. Dit is perfect normaal.. Kan je leren en in de wetenschap boeken nalezen.
      Vroeger was BD een groep vrienden zonder regels... nu is BD groot geworden en dringen er zich regels op...
      Wel, dan is het perfect normaal dat er een groep oppositie gaat spelen tegen de leiders of tegen 't bestuur in. Daar moet je echt niets achter zoeken. Dat is gewoon zo. Dat hoort zelfs zo.
      Ikzelf zit ook in het bestuur van drie VZW's... Net hetzelfde. "Dat deugt niet, dat is te duur, ze doen niets... Als je dan zegt. "Ok, doe het nu eens zelf ik ga bij jullie in de zaal zitten". Wel dan is er niemand die op 't podium klimt...
      Van het moment ik terug op 't podium klim ... beginnen ze weer... Dat hoort zo... Dat moet zo.
      Oppositie moet er zijn. Opbouwende kritiek.
      Ik vind BD het beste forum en de beste vriendenkring ooit. Wat BD de digitale fotografie heeft bijgebracht is van onschatbare waarde... Maar het blijft een forum... en wij zijn forumgasten. Een recht van de BD leden is de vrije meningsuiting...Ook als dit indruist tegen het bestuur.
      Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie verkeerd bezig zijn.. Verre van. Het bestuur en de mods zijn één voor één top mensen die belangeloos zich inzetten voor BD ... Dat wordt misschien we eens te weinig gezegd hier.
      Maar een forum is geen voorrecht maar een recht. Een recht van vrije meningsuiting. Het forum zijn wij, de leden.. niet het bestuur of de mods..
      Als dat zo was dan werd er alleen maar geschreven en gepost in het mod- en bestuurforum. En bleef de rest van de topics leeg...

      Wow, da heb ik weer mooi gezegd.. ik ben toch ne kei he? Danke danke...

      Comment


      • Re: 30 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht

        Wow, da heb ik weer mooi gezegd.. ik ben toch ne kei he? Danke danke...
        Awel eerlijk? Awel ja. To the point. Ik lees uw schrijfsels graag

        Comment


        • Re: 30 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
          Wow, da heb ik weer mooi gezegd.. ik ben toch ne kei he? Danke danke...
          in de tijd waren het 'frankskens', toen kon ik het misschien nog begrijpen , nu zijn het euro's, van sommige valt hij ook toch zeer traag hoor

          Comment


          • Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
            Awel eerlijk? Awel ja. To the point. Ik lees uw schrijfsels graag
            Wow, ik heb ne fan.. wa drinkt ge?

            Oorspronkelijk geplaatst door dolly Bekijk bericht
            in de tijd waren het 'frankskens', toen kon ik het misschien nog begrijpen , nu zijn het euro's, van sommige valt hij ook toch zeer traag hoor
            Ja, da's waar... en soms moet ge dan een handje helpen om die euro te doen vallen...
            En dat is het juist.. sommigen kunnen daar tegen en sommige niet, dat ge hun euro laat vallen.
            Waarmee ik wil zeggen sommigen kunnen tegen kritiek en sommige niet.
            Maar der zijn er die het leren...

            Ik krijg ookwel kritiek.. Maar als die terecht is.. dan begrijp ik dat, en zie ik 't niet als kritiek.
            Overlaatst had ik een workshop Photoshop... Het ging over twee foto's transparant maken en ineen laten vloeien... Wel ik gaf mijn workshop en iedereen deed gretig mee en ammuseerde zich... tot er opeens ne pipo zei dat dit veel makkelijker kon met laagmasker... Ik vroeg dan om 't eens voor te doen. Wel potverdorie hij had gelijk. Zijn methode was veel simpelder als wat ik de mensen voorschotelde. Ik heb die Workshop gewist en volledig opnieuw geschreven.
            Wist ik veel.. ik had 't destijds zo geleerd en altijd zo gedaan.. Maar der was idd een betere methode. Dus hij had terecht kritiek op mijn les.
            Dat heb ik toen ook gezegd. "Ge hebt gelijk mijne frank, oeps euro is gevallen."
            Wel als je dat dan toegeeft begrijpen de mensen dat... Want soms zien ze de leeraar, de lesgever als een onfeilbaar iemand, die alles weet en nooit fouten maakt. Als ik dan zeg: sorry, maar ge hebt gelijk, ik ben fout bezig" Dan zien ze dat ik ook maar een menske ben. en mensen maken fouten. Wel dan aanvaarden ze dat en vinden 't zelfs tof dat ik mijn ongelijk toegeef.
            Beter dan je gezicht te willen bewaren en je ongelijk niet willen toegeven.

            Nog een voorbeeldje... Eind jaren negentig trok ik het Vlaamse land rond met demo's Digitale fotografie. Meestal bij computerclubs.
            Maar er waren ook enkele fotoclubs die me uitnodigde om een demo te geven. Toen waren dat nog allemaal analoge foto- en diaclubs.
            Wel, zo was er eens een voorzitter van een grote fotoclub (meer dan 100 leden) die me uitnodigde om op zaterdagavond een lezing en demo te komen geven over digitale fotografie. Maar hij zei me op voorhand dat ik niet mocht zeggen dat de digitale fotografie ooit de analoge zou gaan vervangen. Hij vond mijn toestel maar speelgoed, dat zou het toch nooit gaan maken in de fotografie. De analoge is kwalitatief altijd beter.
            Maar, hij vroeg me omdat z'n leden dit gevraagd hadden om eens iets te doen rond dat digitale ding.
            Ok ik heb daar mijn voorstelling gedaan...
            Nu, onlangs, een paar jaar later dus, zag ik hem eens terug in een grootwarenhuis... ik vroeg hem hoe 't ermee was... en hoe het met de fotografieclub was.
            "Och , da's veel minder he.."
            ik "o, ja? hoezo?"
            "Tja, er komt bijna niemand meer..."
            ik: "Hoeveel leden heb je nog,"
            - "vijf en ikzelf."
            -"en al digitaal bezig?"
            -"Nee, ik hou 't bij analoog."

            Snap je hem.. die voorzitter wou niet toegeven dat er ooit iets anders zou komen. Hij had veel centen in z'n uitrusting gestoken en wou niet overschakelen.. Ondanks dat z'n mooie grote fotoclub naar de vaantjes ging door z'n stijfkoppigheid.

            Sommigen willen en zullen nooit iets begrijpen of toegeven. Hun euro zal niet vallen als we niet een beetje helpen.
            Ben ik dan slecht als ik wil helpen?
            Ben ik dan slecht als ik zeg dat er iets misloopt?
            Ben ik dan slecht als ik zeg dat het op een andere manier beter kan? Is dat kritiek geven?

            Wel als dat zo is... Ja, dan ben ik een slecht mens!
            Last edited by mic; 2 februari 2007, 18:10.

            Comment


            • Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
              Allemaal goed en wel... Maar waarom is nu Paparazzi geband?
              Of mogen we da nie weten?
              Dito Seppuku

              Comment


              • Re: 30 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                Dito Seppuku
                Van Seppuku weet ik het.
                Ludo (RVB) heeft het me uitgelegd.
                Maar van Paparazzi weet ik de reden (nog) niet. Behalve dat ik van enkelen een PMmeke gekregen heb dat ze geband was.

                Ik lijk hier den pa of den bompa van BD wel... Ze komen allemaal bij mij klagen... En ik zit geeneens in 't bestuur .. Ben zelfs geen mod.
                Ben maar een gewoon BD lid. (met ne grote bek)

                Comment


                • Re: 30 euro

                  wa's me dat hier allemaal?

                  seppuku gebanned?
                  paparazzi gebanned?
                  wie nog?

                  en jij krijgt uitleg mic?
                  die had ik ook graag eens gekregen,
                  al was het maar om 't een en ander te begrijpen ...

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • Re: 30 euro

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    wa's me dat hier allemaal?

                    seppuku gebanned?
                    paparazzi gebanned?
                    wie nog?

                    en jij krijgt uitleg mic?
                    die had ik ook graag eens gekregen,
                    al was het maar om 't een en ander te begrijpen ...

                    mm
                    Tuurlijk krijg je uitleg...
                    Altijd zelfs.
                    Gewoon een PMmeke naar het bestuur met een vraag en ze leggen 't je uit...
                    Maar ze gaan het natuurlijk hier niet in 't openbaar publiceren he... Dat begrijpen we ook wel. Discretie is nodig.
                    Of ze gelijk of ongelijk hebben, laat ik in 't midden. Daar moei ik me ook niet mee, het zijn mijn zaken niet.
                    Maar als er iemand geband wordt, mag je er zeker van zijn dat hierover door de RVB en de mods gediscussieerd is . Ik bedoel zo'n beslissing gaat niet over één nacht ijs. Iemand bannen is een zware sanctie en daar is een gegronde reden voor nodig.

                    Comment


                    • Re: 30 euro

                      oké, ik zal het ze straks persoonlijk eens vragen.
                      dan kan het bij een pint, misschien.
                      liever dat dan via pm

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • Re: 30 euro

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        oké, ik zal het ze straks persoonlijk eens vragen.
                        dan kan het bij een pint, misschien.
                        liever dat dan via pm

                        mm
                        Doen.
                        Ik heb uitleg gekregen in beide gevallen.
                        Enne... Maar da's mijn eigen mening... ik denk dat ze verkeerd bezig zijn.
                        Ik bedoel, ik vind het bannen in beide gevallen onterecht. Maar dit is mijn eigen keuze.
                        Ok, Paparazi heeft een grote mond en kwetst soms.. Maar ik heb ook een grote mond en kwets soms ook...
                        Seppuku was te negatief tov RVB ??? Tja, dan ben ik soms ook.
                        Ale, ik ben ook geband...
                        Ik vind dat deze beide bans te licht gegeven zijn... Maar weer, da's mijn eigen mening. Misschien spelen er andere factoren mee waar ik niets van weet. En wie ben ik om me daarmee te moeien?
                        Maar allez, weer een item voor de volgende algemene vergadering.. Dat is dan al het vierde item... Gaat een drukke meeting worden.
                        Nogmaals, het forum is een RECHT geen voorrecht. Een recht van vrije meningsuiting!!! Hebben we dat niet meer? Nu dan hoeft 't voor mij niet meer.
                        Ik wil kunnen zeggen wat ik denk. (Zonder beledigingen of racisme natuurlijk) Ook al is wat ik denk misschien verkeerd. Dan kan ik me achteraf toch excuseren voor mijn vergissing.. Maar als ik niets mag zeggen????
                        Tja,....????

                        Comment


                        • Re: 30 euro

                          Ik weet het!!! Ik weet het...
                          Allez da denk ik toch...

                          Mijne mond is te groot en ik zwijg niet !
                          Daarom kan ik ook nooit een mod worden. Ik maak teveel van mijnen tetter.
                          Foei mic !

                          Comment


                          • Re: 30 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
                            Doen.
                            Ik heb uitleg gekregen in beide gevallen.
                            Enne... Maar da's mijn eigen mening... ik denk dat ze verkeerd bezig zijn.
                            Ik bedoel, ik vind het bannen in beide gevallen onterecht. Maar dit is mijn eigen keuze.
                            Ok, Paparazi heeft een grote mond en kwetst soms.. Maar ik heb ook een grote mond en kwets soms ook...
                            Seppuku was te negatief tov RVB ??? Tja, dan ben ik soms ook.
                            Ale, ik ben ook geband...
                            Ik vind dat deze beide bans te licht gegeven zijn... Maar weer, da's mijn eigen mening. Misschien spelen er andere factoren mee waar ik niets van weet. En wie ben ik om me daarmee te moeien?
                            Maar allez, weer een item voor de volgende algemene vergadering.. Dat is dan al het vierde item... Gaat een drukke meeting worden.
                            Nogmaals, het forum is een RECHT geen voorrecht. Een recht van vrije meningsuiting!!! Hebben we dat niet meer? Nu dan hoeft 't voor mij niet meer.
                            Ik wil kunnen zeggen wat ik denk. (Zonder beledigingen of racisme natuurlijk) Ook al is wat ik denk misschien verkeerd. Dan kan ik me achteraf toch excuseren voor mijn vergissing.. Maar als ik niets mag zeggen????
                            Tja,....????




                            Merci! Hier sluit ik me 100% bij aan. Bedankt om je nek uit te steken!

                            Als je hier enkel gewadeerd wordt als je een mening uit die in de lijn ligt van enkelingen, stel ik me daar toch vragen bij. Als je elke kritische zin uitsluit, verarm je in de eerste plaats jezelf. Maar, aan jullie die keuze,...!
                            Imagination is intelligence having fun.
                            Piep!

                            Comment


                            • Re: 30 euro

                              Bij mij leeft eveneens dit gevoel Eefke. Ik ben hier nog niet zo lang actief en overweeg om 'steunend' (lees betalend) lid worden want beleef dagelijks veel plezier aan de foto's en opbouwende kritieken.

                              Wat mij er van weerhouden heeft is de manier waarop sommigen schaamteloos in persoonlijke aanvallen gaan met een rijk assortiment aan 'adjectieven' die uitmonden in regelrechte scheldpartijen, zonder dat daar op één of andere manier een mod opmerkingen over maakt. (tenminste niet openbaar). Dit hoort niet thuis in een forum als BD.

                              Als je opmerkingen hebt of het niet eens bent, moet dat toch ook op een beschaafde manier kunnen ? Het is niet steeds WAT je zegt, maar de MANIER WAAROP je sommige dingen zegt die het verschil maken.

                              Voorbeeldje ?


                              Anderzijds wordt er dan zeer heftig gereageerd op anderen die (althans van wat er hier te zien valt) niet erger in de fout zijn gegaan.


                              Mvg, Quattra
                              Last edited by Quattra; 3 februari 2007, 16:55.

                              Comment


                              • Re: 30 euro

                                Sorry hoor, het forum is geen recht maar het gebruik van het forum blijft een voorrecht: enkele geëngageerde 'zotten' stellen de boel ter beschikking, je mag op het forum posten en dat binnen bepaalde spelregels.....We zouden beter spreken van verantwoordelijkheid: op een verantwoorde manier mag en kan je gebruik maken van het forum, die verantwoorde wijze van handelen staat o.a. in de faq's beschreven; en verder vragen we gewoon een beetje gezond verstand en wat beleefdheid.
                                Wie denkt een 'claim' te hebben op het gebruik van het forum is verkeerd.

                                De forummoderatie reageert op chitchat topics idd wat 'lankmoediger', maar wel binnen grenzen ; daar kan inderdaad iets meer; en helaas maken sommigen daar misbruik van....
                                over elke ban wordt unaniem beslist ( door RvB).
                                Last edited by Peter1; 3 februari 2007, 17:13.
                                Peter

                                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                                http://www.photoblog.be/peterwarson

                                Comment

                                Working...
                                X