Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Wat mij interesseert is of deze RF602 ook behoorlijk werken in volle zon buiten,,, Ik weet ze zijn radio gestuurd maar zelfs die van Illustar werken niet naar behoren en ook deze zijn radio gestuurd.
    Dus als er iemand ervaring heeft met de RF602 buiten de studio, en vooral in volle zon (ook afstanden die nog haalbaar zijn) dan ben ik daar erg benieuwd naar.
    Hoe vaak gaan de triggers NIET af bvb...

    Thanks voor de eventuele info...
    Hobby video maker
    www.allride.be/gibvideo

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Oorspronkelijk geplaatst door Gibphoto Bekijk bericht
      Wat mij interesseert is of deze RF602 ook behoorlijk werken in volle zon buiten,,, Ik weet ze zijn radio gestuurd maar zelfs die van Illustar werken niet naar behoren en ook deze zijn radio gestuurd.
      Dus als er iemand ervaring heeft met de RF602 buiten de studio, en vooral in volle zon (ook afstanden die nog haalbaar zijn) dan ben ik daar erg benieuwd naar.
      Hoe vaak gaan de triggers NIET af bvb...

      Thanks voor de eventuele info...
      RF602's zijn absoluut betrouwbaar...
      de triggers gaan 100% af in volle zon, afstanden tot meer dan 100 meter...

      zon heeft hier trouwens niets mee te maken...

      zie ook hier

      die illustars zijn gewoon een cactus V2 cloon... die gaan maximaal 30m ver en vertonen al misfires als ze meer dan 10meter moeten overbruggen... da's oude technologie... 433Mhz.... terwijl RF602 op een veel stabielere 2.4 Ghz werken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        zon heeft hier idd niets mee te maken, en ja ze gaan altijd af, heb het zelf eens getest tot een afstand van zeker 70 - 80 meter geen enkele misser...gebruik die dingen nu altijd zowel op locatie als studio....
        de flitsers van hetzelfde merk daarentegen....zijn geen aanrader....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          de flitsers van hetzelfde merk daarentegen....zijn geen aanrader....
          en waarom niet?

          ik heb daar toch geen klagen van zenne en ik kem maar enen andere ernaast, m.n. ne sigma ttl-flitser, al de andere flitsers zijn YN460-II's waarvan ik er zelfs al 2 heb omgebouwd naar bare bulb flash

          je moet ook de prijs bekijken t.o.v. de levensduur he
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Hartelijk dank dat is de info die ik wilde weten,,,
            Ik wil deze gaan gebruiken voor mijn studio flitsers te sturen, ik vermoed dat alle kabeltjes erbij zullen zitten,,,
            Last edited by Gibphoto; 20 november 2011, 00:30.
            Hobby video maker
            www.allride.be/gibvideo

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door Gibphoto Bekijk bericht
              Hartelijk dank dat is de info die ik wilde weten,,,
              Ik wil deze gaan gebruiken voor mijn studio flitsers te sturen, ik vermoed dat alle kabeltjes erbij zullen zitten,,,
              in principe wel, alle setjes die ik tot op heden heb besteld, zit per ontvanger er eens kabel bij naar gewone inplug jack en dacht zelfs kleine jack en dikke jack
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Ik heb de rf600 en probeer ze nu al een tijdje uit in sportfotografie..
                Manueel werken is moeilijk (in cyclocross) want je weet nooit waar exact de renners gaan rijden op het parcours.
                Daarom overweeg ik toch om de overstap naar Cactus te maken(zodat de lichtmeting automatisch gebeurt), of gebruik te maken van de infraroodsturing van Nikon op m'n D700(ik heb momenteel één sb900 en 2Yongnu flitsen die ik aanstuur met 3ontvangers RF600).. In het laatste geval zal ik nog een paar sb900 nodig hebben om genoeg power te bekomen.
                Zijn er nog alternatieven? Ik wil zowel high speed sync als normal speed(tot 1/200) aankunnen, ttl-gestuurd dus..

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door kriscl Bekijk bericht
                  Ik heb de rf600 en probeer ze nu al een tijdje uit in sportfotografie..
                  Manueel werken is moeilijk (in cyclocross) want je weet nooit waar exact de renners gaan rijden op het parcours.
                  Daarom overweeg ik toch om de overstap naar Cactus te maken(zodat de lichtmeting automatisch gebeurt), of gebruik te maken van de infraroodsturing van Nikon op m'n D700(ik heb momenteel één sb900 en 2Yongnu flitsen die ik aanstuur met 3ontvangers RF600).. In het laatste geval zal ik nog een paar sb900 nodig hebben om genoeg power te bekomen.
                  Zijn er nog alternatieven? Ik wil zowel high speed sync als normal speed(tot 1/200) aankunnen, ttl-gestuurd dus..
                  met welke cactus denk jij TTL te werken??????
                  Voor zover ik weet, ondersteunt nog de v2, v4 & v5 TTL transmissie

                  als je effectief TTL wilt werken, dan zal je moeten gaan kijken bij phottix (serie weet ik niet), pixel odinn of pocket wizard natuurlijk

                  als je ttl wil werken, mag je je youngnuo flitsen aan de kant leggen of opsturen naar hier
                  die zullen nutteloos zijn bij ttl als het de manuele youngnuo's zijn toch
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Bvb de MiniTT1-Nikon van Pocketwizard ondersteunt ttl. Je kan er zelfs mee in high speed sync werken..

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      overstap naar Cactus te maken(zodat de lichtmeting automatisch gebeurt),
                      Ben ook wel benieuwd welke cactus dat doet.
                      Voor nikon heb je enkel het pocketwizards. Voor canon is er ook nog de phottix odin en pixel king. (Nikon versie zal wel volgen)
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Wat zijn de nadelen van de RF 603 tov de RF 602?

                        Wat ik denk:
                        - moeilijk bereikbare on/off switch
                        - geen lock-up
                        - iets duurder

                        Voordelen:
                        - transceiver.
                        - AAA batterijen

                        Ben van plan om nieuw setje te kopen en ben toch meer geneigd naar de 603...
                        Last edited by Guire; 28 november 2011, 15:24.
                        Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
                          Wat zijn de nadelen van de RF 603 tov de RF 602?
                          click

                          persoonlijk vind ik het weglaten van de tripod socket een no-go! dus geen RF603 voor mij... ik verkies vandaag de phottix strato II
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Koen, heb jij een idee of dit de moeite is:

                            TTL en High speed sync zou mogelijk zijn.

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door kriscl Bekijk bericht
                              Koen, heb jij een idee of dit de moeite is:

                              TTL en High speed sync zou mogelijk zijn.
                              let op! iTTL wil nog niet zeggen CLS... de High Speed Sync is natuurlijk wel leuk... click

                              't werkt eigenlijk alsof je de flash op een iTTL verlengkabel zou zetten maar dan zonder de kabel... Maar geen CLS, geen commander mode...

                              beetje duur dus!
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                CLS heb ik wel met de popup flits in m'n d700. Alleen stuurt die via infrarood m'n sb900 en dat loopt niet altijd gesmeerd(flits moet zichtbaar opgesteld staan,enz).

                                Comment

                                Working...
                                X