Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
    Ik dacht het wel. Dan moet ik ze hebben, straks eens kijken. Vanaf vrijdag heb ik mijn eerste studio set dus

    Thanks d_oracle!
    koop ze wel per setje... trigger & reciever, dan heb je steeds alle kabeltjes erbij! Dan heb je wel wat extra triggers, maar dat kan ook nuttig zijn...


    ze worden door AAA batterijtjes gevoed, gelukkig zit er een ledje op die je waarschuwt als ze aanstaan... je moet je flitsen toch ook uitzetten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Ik had ze al gekocht, ik gebruikte ze bij mijn speedlites. Ik had eerst een trigger receiver gekocht en daarna nog een extra receiver. Dus straks thuis eens kijken naar de flits kabeltjes :-)
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Ik ben van plan deze ook te gaan kopen om wat te experimenteren met flits off-camera, maar nu vroeg ik me af, er word op ebay vaak voor verschillende toestellen een andere receiver-transmitter verkocht. Wat is het verschil daar precies in? En welke zou ik dan moeten hebben? (Nikon D60, Speedlight SB-600)

        Alvast bedankt
        Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
          Ik ben van plan deze ook te gaan kopen om wat te experimenteren met flits off-camera, maar nu vroeg ik me af, er word op ebay vaak voor verschillende toestellen een andere receiver-transmitter verkocht. Wat is het verschil daar precies in? En welke zou ik dan moeten hebben? (Nikon D60, Speedlight SB-600)

          Alvast bedankt
          voor de receivers maakt het allemaal niet uit normaal, wel in de trigger voor de wake-up functie dan enkel, dus je moet een nikon versie nemen als je met nikon camera zit om het wake-up signaal te versturen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            voor de receivers maakt het allemaal niet uit normaal, wel in de trigger voor de wake-up functie dan enkel, dus je moet een nikon versie nemen als je met nikon camera zit om het wake-up signaal te versturen
            Bedankt Userke voor je reactie!
            Dat ik best een nikon uitvoering neem had ik ook al door, maar ik vraag me af welk verschil er nu is tussen de verschillende "versies" die ze opgeven.
            1. Nikon D90, D5000
            2. Nikon D700, D300, D200
            3. Nikon D70s, D80

            Daar zit nu niet bepaald een D60 tussen, dus welke "versie" neem je dan?
            Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
              Bedankt Userke voor je reactie!
              Dat ik best een nikon uitvoering neem had ik ook al door, maar ik vraag me af welk verschil er nu is tussen de verschillende "versies" die ze opgeven.
              1. Nikon D90, D5000
              2. Nikon D700, D300, D200
              3. Nikon D70s, D80

              Daar zit nu niet bepaald een D60 tussen, dus welke "versie" neem je dan?
              nikon is nikon in principe, het enige waar het een verschil bij kan uitmaken, is als het ook een trigger-setje is waarbij de kabel zit om je camera te triggeren (zoals je doet met een afstandsbediening voor het nemen van een foto)
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Merci Userke,
                dacht ik toch ook ja Nikon is Nikon je uitleg van dat kabeltje "makes sense"

                merci
                Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
                  Merci Userke,
                  dacht ik toch ook ja Nikon is Nikon je uitleg van dat kabeltje "makes sense"

                  merci
                  ja, is zoals bij canon he

                  afhankelijk van de reeks is de connector anders he
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Ik heb toen de rf-602 ook gekocht voor mijn D80. Volgens webshop waren ze ook enkel d70 en d80 bestemd, maar ik heb inmiddels een D7000 en ze werken ook gewoon op deze camera
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik heb toen de rf-602 ook gekocht voor mijn D80. Volgens webshop waren ze ook enkel d70 en d80 bestemd, maar ik heb inmiddels een D7000 en ze werken ook gewoon op deze camera
                      thanks, dan hebben we nu zeker uitsluitsel over wat we dachten!
                      ga ze binnenkort ook bestellen
                      Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
                        thanks, dan hebben we nu zeker uitsluitsel over wat we dachten!
                        ga ze binnenkort ook bestellen
                        nu ga je wel als transmitter de TX-600 krijgen, dit werkt ook zonder enig probleem
                        de TX-602 wordt blijkbaar niet meer gemaakt
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          nu ga je wel als transmitter de TX-600 krijgen, dit werkt ook zonder enig probleem
                          de TX-602 wordt blijkbaar niet meer gemaakt
                          wat zijn de verschillen?
                          of waar kan ik deze ergens terugvinden?
                          Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
                            wat zijn de verschillen?
                            of waar kan ik deze ergens terugvinden?
                            praktisch geen, opbouw is hetzelfde, verschil zit hem in de pc-sync poort op transmitter die niet aanwezig is
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              PW heeft hun eigen frequentie gekocht voor hun triggers daarom dat ze ook nooit een misfire geven. Maar dat kost gigantisch veel vandaar de prijs... heeft dus niks te zien met of pro's het kunnen inbrengen of niet als je foutloze betrouwbaarheid wil koop PW is dat niet persé nodig zijn goedkopere triggers een goed alternatief.

                              andere triggers werken op "publieke" frequentie die soms kunnen verstoord worden door andere signalen op zelfde frequentie
                              - Frederik Herregods Photography -
                              Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Even een vraagje tussendoor:

                                Ik heb een triggerset van Jianisi (PT-04TM)
                                heb deze gekocht bij Fotoshop Aalten een jaartje geleden..

                                Echter kan ik van dit merk niks meer terugvinden bij FA

                                Ik zie wel dat die Yongnuo PT-04TM 2 druppels water is met wat ik heb... alleen een ander opschrift
                                zouden deze receivers ook werken met mijn set???
                                -=_-__________________________________________________ __-_=-
                                Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                                -=_-__________________________________________________ __-_=-

                                Comment

                                Working...
                                X