Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    ik heb er eentje besteld bij fotoshop alten 39 euro
    Afstandbediening draadloos voor Nikon YN RF-602
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
      Dus deze dingen kunnen net als de PW:
      • Meerdere flitsen aansturen met TTL meting of manueel?
      • Flitsen opdelen in verschillende groepen?
      • De instelling voor de flits, manueel of TTL aanpassen van aan de camera?
      • 3 stops meer of minder geven in TTL?
      • vanaf het maximum 6 stops naar beneden geven voor een manuele flits?
      • gebruikt worden als remote shutter?
      • flits syncro tot 1/8000s?


      Kan iemand dat bevestigen?
      Onder Pocketwizard versta ik niet de oude maar de nieuwe mini en Flex: Zo'n setje van meer dan 400 euro.
      Daar kan je 1 off-toestel flits mee aansturen, weleenswaar in ttl ,als ook je flits meewerkt. De eveneens prijzige 580 ex II zegt dan op een afstand van 12 meter njet, tenzij je er een ac5-jasje van nog eens 23 euro opzet (en een battery pack),... maar met zijn kleiner broertje is die afstand minder een probleem. Dat jasje verhindert echter de bediening en zou dikwijls de oorzaak zijn dat je flits voortaan alleen nog maar in full power werkt. De 1/8000 hypersync zou vaak een gelijkaardig destructief effect hebben.
      Flitscompensatie,dan, on-camera? Voor die ene flis wel ja, tenzij je er een controller -u raadt het al- bijkoopt (!), die je op de mini kunt zetten.
      Remote shutter is mogelijk indien je nog eens 100 euro geeft aan de cmn3-acckabel met pre-triggerknop, die echter de speciale batterijen van je mini in een mum van tijd leegzuigt. Nog een flex bijkopen dan maar? Dat had je gedacht: Je kan de pre-trigger in combinatie met die eerste flex alleen toggelen met de Multimax versie 6, en die kan geen ttl ontvangen. Je mini ontvangt ondertussen helemaal niks.
      Moet er nog zand zijn?
      Dus, om te zeggen dat pw-s dat allemaal kunnen, wat je daar zegt: nee! Tenzij je stalen zenuwen, veel extra geld, en geluk hebt.
      Je kan je nieuwe multimax natuurlijk aan een manuele flash hangen, wanneer gebleken is dat je er sowieso twee nodig hebt om die kabel tot zijn recht te laten komen, maar om die in sync met de ttl-flash op je camera te krijgen moet je op je computer de force ttl master inschakelen, die geen -niet, dus- high sync ondersteunt. 't Is dat of je krijgt een dubbelle flash met een vertraging ertussen.
      En met jouw "6 stops naar beneden" eindig je op 1/64 van de full power, he,... niet op 1/128.
      Last edited by Poza; 17 december 2011, 02:41. Reden: typo

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Daarom zeg ik....wil je TTL kijk dan naar de Phottix Odin of de Pixel King.
        Ik ga zeer snel een volledige vergelijking maken van deze triggers. Oke niet alles werkt zoals het moet werken, maar Phottix en Pixel kunnen nog veel goed maken via firmware updates.
        Beide merken werken zonder probleem op 100 meter volledig e-TTL. Pixel is ook nog voor Sony beschikbaar. Wanneer Phottix en Pixel ook aan Nikon mensen i-TTL gaat leveren....niemand weet het. Pixel King komt waarschijnlijk helemaal niet voor Nikon. Phottix heeft wel aangegeven hun Odin voor Nikon op de markt te brengen. Heb je TTL nodig? Nee D-Oracle geeft elke aan dat een setje Yongnuo YN602 voor +/- €20,- al voldoende is om als strobist aan de slag te gaan (als je ook de rest koopt zoals plu's standaards en flitsers). Maar ben je een lazy bastard zoals ik, dan is zo'n TTL set waar je ook manual mee kan flitsen wel handig. Ik kan nu vanaf mijn camera mijn flitsers regelen of ik nu TTL werk of manual of dat ik een kop wil laten zoomen...ik doe dat gewoon vanaf mijn Odin. Wel hoop ik dat Phottix in de volgende firmware een aantal dingetjes oplost zoals het regelen van het manual vermogen in 1/3 stops ipv hele stops.
        Last edited by mmuetst; 18 december 2011, 18:22.

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          click

          persoonlijk vind ik het weglaten van de tripod socket een no-go! dus geen RF603 voor mij... ik verkies vandaag de phottix strato II
          Voor alle duidelijkheid: verkies je vandaag de Phottix Strato II ook boven de RF602?

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door Airbrake Bekijk bericht
            Voor alle duidelijkheid: verkies je vandaag de Phottix Strato II ook boven de RF602?
            jawel... ik vind de mogelijkheid om je flitsers in groepen op te delen en die aan of uit te kunnen zetten, een handige extra functie.
            Ze zitten tegenwoordig standaard in m'n tas.
            Ze zijn jammer genoeg 3-4X zo duur als een RF602 voor een setje...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
              Oke niet alles werkt zoals het moet werken, maar Phottix en Pixel kunnen nog veel goed maken via firmware updates.
              ben je vet mee
              www.fotofolio.be

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                ben je vet mee
                als 't via een update moet komen in plaats van out the box!!!!

                pww tt1& tt5 zijn een verademing tegenover de RF602 (ok puur manueel doen die het prima!!!) maar ttl heeft toch zijn voordelen
                nikon stuff

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Wil niet vervelend doen hoor maar Pocketwizard TT1 en TT5 hebben onderweg ook een aantal firmware's gehad met verbeteringen en bug oplossingen....dus. In het veld komen er altijd weer zaken naar boven die aangepast moeten worden. En trouwens dan moet je ook maar geen Canon of Nikon camera kopen want daar worden foutjes ook met firmware aangepast!

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    update goedkope triggers: click
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Benel komt met een Yongnuo clone voor €40,- LDT-2.4GHz
                      linkje
                      Het voordeel is dat het gewoon snel leverbaar is door een Nederlandse importeur met bijbehorende garantie enz.

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        update goedkope triggers: click
                        kan je iets meer uitleg geven over battery life time, want er staat poor maar wat bedoel je daar dan mee, hoeveel keer flitsen kan je met een setje batterijen, hoelang gaan ze mee enzo want met poor ben ik eigenlijk niets, heb me net een RF 603 setje gekocht omdat ik het transceiver systeem handig vind. Ik zit nu met een V4 setje die me tegenwoordig meer en meer missers bezorgd. Een testknop is voor mij niet echt van doen als ze deftig werken, was wel leuk om al te zien waar het licht zou neervallen maar diende in mijn geval vooral om te zien of hij ging flitsen of niet, wat met de V4 niet vaak meer het geval was na een tijdje ... wat me ook opviel is dat de RF 603 goedkoper staat dan de RF 602 Oo nuja das maar bijzaak voorlopig, ik wil een deftig setje dat werkt, nu maar hopen dat deze snel toekomen want mijn V4's werken me serieus op mijn systeem de laatste tijd, soms moet ik 20x op die test knop drukken vooraleer ze weer werken.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          kan je iets meer uitleg geven over battery life time, want er staat poor maar wat bedoel je daar dan mee, hoeveel keer flitsen kan je met een setje batterijen, hoelang gaan ze mee enzo want met poor ben ik eigenlijk niets, heb me net een RF 603 setje gekocht omdat ik het transceiver systeem handig vind. Ik zit nu met een V4 setje die me tegenwoordig meer en meer missers bezorgd. Een testknop is voor mij niet echt van doen als ze deftig werken, was wel leuk om al te zien waar het licht zou neervallen maar diende in mijn geval vooral om te zien of hij ging flitsen of niet, wat met de V4 niet vaak meer het geval was na een tijdje ... wat me ook opviel is dat de RF 603 goedkoper staat dan de RF 602 Oo nuja das maar bijzaak voorlopig, ik wil een deftig setje dat werkt, nu maar hopen dat deze snel toekomen want mijn V4's werken me serieus op mijn systeem de laatste tijd, soms moet ik 20x op die test knop drukken vooraleer ze weer werken.
                          Het is geen testknop wat er op de 603's staat, wel een knop om de camera te kunnen triggeren.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                            Het is geen testknop wat er op de 603's staat, wel een knop om de camera te kunnen triggeren.
                            en wat heb ik geschreven?
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              en wat heb ik geschreven?
                              Juist, je hebt gelijk, eventjes verkeerd geïnterpreteerd.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                                kan je iets meer uitleg geven over battery life time, want er staat poor maar wat bedoel je daar dan mee, hoeveel keer flitsen kan je met een setje batterijen, hoelang gaan ze mee enzo want met poor ben ik eigenlijk niets, heb me net een RF 603 setje gekocht omdat ik het transceiver systeem handig vind. Ik zit nu met een V4 setje die me tegenwoordig meer en meer missers bezorgd. Een testknop is voor mij niet echt van doen als ze deftig werken, was wel leuk om al te zien waar het licht zou neervallen maar diende in mijn geval vooral om te zien of hij ging flitsen of niet, wat met de V4 niet vaak meer het geval was na een tijdje ... wat me ook opviel is dat de RF 603 goedkoper staat dan de RF 602 Oo nuja das maar bijzaak voorlopig, ik wil een deftig setje dat werkt, nu maar hopen dat deze snel toekomen want mijn V4's werken me serieus op mijn systeem de laatste tijd, soms moet ik 20x op die test knop drukken vooraleer ze weer werken.
                                Dat komt waarschijnlijk omdat de batterijen bijna leeg zijn
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X