Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Stuur gewoon een mailtje naar FA, hij kan je daar misschien wel op antwoorden.

    De meeste van die PT04 tiggers zijn voor verschillende merken gemaakt en komen iit dezelfde fabriek (net als sommige budget flitsers).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
      Even een vraagje tussendoor:

      Ik heb een triggerset van Jianisi (PT-04TM)
      heb deze gekocht bij Fotoshop Aalten een jaartje geleden..

      Echter kan ik van dit merk niks meer terugvinden bij FA

      Ik zie wel dat die Yongnuo PT-04TM 2 druppels water is met wat ik heb... alleen een ander opschrift
      zouden deze receivers ook werken met mijn set???
      denk er aan dat je voor 20€ een setje RF602's hebt die beter presteren...
      weeg dus af als je in 't oude systeem nog wilt investeren...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        denk er aan dat je voor 20€ een setje RF602's hebt die beter presteren...
        weeg dus af als je in 't oude systeem nog wilt investeren...
        FA laat weten dat het niet werkt, vaak andere frequentie..

        20€ voor een set? In een non-ebay store?
        -=_-__________________________________________________ __-_=-
        Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
        -=_-__________________________________________________ __-_=-

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
          FA laat weten dat het niet werkt, vaak andere frequentie..

          20€ voor een set? In een non-ebay store?
          what's wrong with ebay? deze mens verkoopt 4000 stuks per maand met een positieve rating van 99,5%...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            what's wrong with ebay? deze mens verkoopt 4000 stuks per maand met een positieve rating van 99,5%...
            Dunno, sta nogal huiverachtig tov ebay..
            wat in geval van problemen + douane , taks
            -=_-__________________________________________________ __-_=-
            Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
            -=_-__________________________________________________ __-_=-

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
              Dunno, sta nogal huiverachtig tov ebay..
              wat in geval van problemen + douane , taks
              ik heb al flitsers per 3 laten afkomen, PT-04 setjes, nu ook RF-602-setjes, paraplu's, battery grip enz laten afkomen via ebay, zowel hongkong als engeland

              nog nooit geen problemen mee gehad, altijd perfect geleverd

              onlangs batterij besteld, werkt niet, verkoper aangesproken, heeft mij gewoon geld terugbezorgd op paypal

              ooit ook een YN-460 flitser defect, wel nog op te starten maar geen licht na al een tijdje te gebruiken, verkoper gecontacteerd, wou hem ruilen als ik hem terugstuurde, kzeg niks van, geeft maar ander voorstel (flitsers terugsturen kost bijna evenveel als nieuwe kopen, 460 dan), hij ok, ge betaalt mij helft van de kostprijs van ne nieuwe en ik stuur nieuwe op, kzeg deal dus als ge al 'pech' zou hebben, gewoon hard spelen of dreigen met slechte rating en ze dansen naar uw pijpen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
                Dunno, sta nogal huiverachtig tov ebay..
                wat in geval van problemen + douane , taks
                zowiezo op 20€ moet je geen taks, douane betalen... en vanuit hongkong of china overkomt het met hoogst zelden... (alleen van de US)... Heb al een 30 tal leveringen uit china/hongkong toegekregen via ebay... allemaal zonder problemen... het kan wel eens gebeuren dat je een DOA (death on arrival) krijgt, maar dat kan ook bij een winkel in belgie... en dan krijg je alles netjes terugbetaald!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Ok guys, thanks voor jullie feedback
                  -=_-__________________________________________________ __-_=-
                  Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                  -=_-__________________________________________________ __-_=-

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Onlangs met onze klas een strobist experimentje gedaan, had zo een kit van RF-602 en die marcheerde op mijn toestel (d300s) (uiteraard...) alsook op al diegene van mijn collega's (nikon d40, canon 450d, canon 5d, canon 7d), was wel gemakkelijk....

                    Greets,

                    Ben
                    Wat nikon materiaal

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
                      Onlangs met onze klas een strobist experimentje gedaan, had zo een kit van RF-602 en die marcheerde op mijn toestel (d300s) (uiteraard...) alsook op al diegene van mijn collega's (nikon d40, canon 450d, canon 5d, canon 7d), was wel gemakkelijk....

                      Greets,

                      Ben
                      werken doen ze inderdaad op elke toestel met 'klassieke' hotshoe

                      het verschil qua pin-layout zit hem in de wake-up state
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Voor de geinteresseerden (denk niet dat dit al gepost is) RF-603

                        "De Yongnuo RF-603 Wireless Flash Trigger set is doorontwikkelde versie van RF-602. De set bestaat uit twee zogenoemde transceivers; deze kunnen zowel als zender als ontvanger fungeren. Activeert u de ene transceiver als zender, dan stelt de andere zichzelf automatisch in als ontvanger (CIB: ook bij meerdere ontvangers).

                        Een groot voordeel; beide transceivers halen hun voeding uit AAA-batterijen, u hoeft dus geen relatief dure CR2-batterijen meer te kopen. De synchronisatie snelheid kan oplopen tot 1/250s met een bereik tot in de praktijk meer dan 100 meter.LET OP!Niet geschikt voor de Nikon SB600!

                        - Bereik 100 meter (in de praktijk zelfs een stuk meer)
                        - 15 kanalen, 2.4Ghz draadloos
                        (Bron www.cameranu.nl)"

                        Edit: link aangepast zodat er niet enkel nikon triggers staan
                        Edit 2: ik las ergens dat er voor de 602 een modificatie is zodat die op 1/180s ipv 1/250s werkt maar vind er niet direct meer info over. Mensen die dit echt interesseert kunnen misschien iets verder zoeken dan ik gedaan heb, voor mezelf is dat nu nog niet van toepassing.
                        Last edited by CIB; 27 juli 2011, 10:07.
                        Nikon D5100 + 18-105mm VR
                        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                          Edit 2: ik las ergens dat er voor de 602 een modificatie is zodat die op 1/180s ipv 1/250s werkt maar vind er niet direct meer info over. Mensen die dit echt interesseert kunnen misschien iets verder zoeken dan ik gedaan heb, voor mezelf is dat nu nog niet van toepassing.
                          met mijn RF-602's haal ik ook een synchro van 1/200 tot 1/250ste zoals ik ze origineel heb gekocht
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                            Voor de geinteresseerden (denk niet dat dit al gepost is) RF-603
                            er werd al uitgebreid gediscussieerd over de RF603

                            en onze conclusie is dat dit op een aantal vlakken (alleen compatibiliteit met nikon en canon, geen schroefgat, geen test knop, etc... ) serieus achteruit gegaan is... die CR2 batterijen zijn absoluut niet duur (kan je ook herlaadbaar kopen) en gaan 2-3 jaar mee... dus geen argument...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              er werd al uitgebreid gediscussieerd over de RF603
                              Als je op de link zou klikken zou je zien dat het een link naar een e-bay winkel is... Niet over het feit als er al dan niet over gediscussieerd is.
                              Trouwens, de argumenten komen niet van mij hé, ik gebruik die dingen nog niet, daarom dat de bron erbij staat.
                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              en onze conclusie is dat dit op een aantal vlakken (alleen compatibiliteit met nikon en canon, geen schroefgat, geen test knop, etc... ) serieus achteruit gegaan is... die CR2 batterijen zijn absoluut niet duur (kan je ook herlaadbaar kopen) en gaan 2-3 jaar mee... dus geen argument...
                              Compatibiliteit, ofwel zitten ze zover nog niet in de ontwikkeling om ze voor andere merken te lanceren, ofwel worden er te weinig verkocht om het rendebel te maken en stoppen ze er daarom mee.
                              Schroefdraad/testknop, in de 602/600 zaten ze standaard, dus er was plaats in de body, misschien is een DIY probeersel een oplossing, voor die prijs kan je niet alles verwachten.
                              Zoals gezegd, vergeet de prijs niet, voor de prijs van een PW setje stel je met deze transceivers een complete strobistset samen, inclusief een paar plu's, stands, swivels en flitsers.
                              Last edited by CIB; 27 juli 2011, 16:14.
                              Nikon D5100 + 18-105mm VR
                              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                                Als je op de link zou klikken zou je zien dat het een link naar een e-bay winkel is... Niet over het feit als er al dan niet over gediscussieerd is.
                                Trouwens, de argumenten komen niet van mij hé, ik gebruik die dingen nog niet, daarom dat de bron erbij staat.

                                Compatibiliteit, ofwel zitten ze zover nog niet in de ontwikkeling om ze voor andere merken te lanceren, ofwel worden er te weinig verkocht om het rendebel te maken en stoppen ze er daarom mee.
                                Schroefdraad/testknop, in de 602/600 zaten ze standaard, dus er was plaats in de body, misschien is een DIY probeersel een oplossing, voor die prijs kan je niet alles verwachten.
                                Zoals gezegd, vergeet de prijs niet, voor de prijs van een PW setje stel je met deze transceivers een complete strobistset samen, inclusief een paar plu's, stands, swivels en flitsers.
                                koop zelf eens een setje, test het grondig... en maak dan een verslagje...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X