Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...
Heb ook een setje gekocht op ebay om eens te testen. Ben bijna maandje 19-1 aan het wachten. Maar verwacht dat ze vandaag aankomen ;-)
Dan kan ik ze eens testen en vergelijken naast de cybersyncs.
Niet dat het bij dealextreme sneller gaat, daar heb ik voor m'n laatste bestelling meer dan een maand gewacht, na verzendbevestiging.
Zoals verwacht zaten ze vandaag in mijn brievenbus.
Dus een snelle test en beoordeling......ze zijn goed, echt goed.
Ze zijn stevig gebouwd, heel erg stevig als jeze vergelijkt met de cactus v2's.
Netjes verpakt, met alle nodige kabeltjes en overgansstukken.
Een snelle test met de D70 en een met vers geladen batterijen gevulde sb25 gaf me een behoorlijk grote werkafstand die vergelijkbaar is met dat van alienbee cybersyncs. Over de ganse afstand stabiel bij een sluitersnelheid van 1/800s.
(M'n cybersyncs synchroniseerden stabiel bij nog kortere snelheden)
Een 60tal random, manual focus fototjes gemaakt en geen enkele missfire.
Mijn besluit: een aanrader. Ze zijn vele malen beter dan vorige ebay triggers.
Na wat rondkijken heb ik een aantal vragen rond draadloos flitsen
mijn specs: 450d/580EX
wat zijn de belangrijkste verschillen in mogelijkheden tussen volgende systemen?
Kun je met alle systemen TTL flitsen of zijn er waarmee je enkel manueel kan flitsen
-cactus 40€ =>minder betrouwbaar,goedkoper
- pocket wizard 200€ =>betrouwbaar maar duurder.
- Canon ST-E2 Speedlite Transmitter 200€
- via 580EX als master en een 430EX 250€ aan te schaffen als slave
cactus/rf-602 -> manueel
pocket wizard -> manueel ....met de nieuwe (MiniTT1 / FlexTT5™) -> ttl
Pocketwizard: je hebt er minimaal 2 nodig; 1 zender en 1 ontvanger: prijs 2x200=400€
canon st-e2 -> ttl
flits als master -> ttl
cactus/rf-602 -> manueel - radio gestuurd (ca.21€ voor een setje)
pocket wizard -> manueel ....met de nieuwe (MiniTT1 / FlexTT5™) -> ttl - radio gestuurd Pocketwizard: je hebt er minimaal 2 nodig; 1 zender en 1 ontvanger: prijs 2x200=400€
canon st-e2 -> ttl - infrarood, dus line of sight, beperkte afstand
flits als master -> ttl - infrarood, dus line of sight, beperkte afstand
verder...
manueel: jij bepaalt alle elementen, sterkte van de flash in functie van het beeld dat je wil bereiken, je moet dit op je flash doen.
TTL: de camera bepaalt een deel van de ellementen, je kan die eventueel beperkt bijsturen... je kan het wel vanaf je camera...
Juist de trigger en receiver uit het pak genomen, batterijen ingestoken en wat mij al direct opviel was dat wanneer ik de receiver aanzette, dat het lampje niet ging branden.
Schakelaar even aan en uit gezet en toen deed hij het wel. Terug schakelaar uit/aan gezet, deed hij het weer niet.
9/10 keren dat ik de trigger aanzet, gaat hij effectief niet aan. Als ik op de schakelaar tik met mijn vingers, gaat hij soms wel aan (of toch even).
Ik dacht eerst dat de (nieuwe) batterijen toch niet zo vol meer waren, maar eenmaal dat ik de receiver aankrijg, blijft hij in bijna alle gevallen wel goed werken.
Ik denk dus dat ik met een defect stuk zit
Canon EOS 5D MKIV | Canon24-70mm F/2.8 USM | Canon70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon135mm F/2 USM | Canon50mm F/1.4 USM
da's pech! ik heb hier 8 receivers liggen... en ze werken allemaal perfect...
meld het aan de verkoper, als je via ebay werkt, zullen ze je een nieuwe sturen, want ze zijn als de dood voor een slechte feedback... Paypal is ook een goede optie, want die bieden ook bescherming...
Ik heb mijn set gisteren ook aangekregen, alles werkt perfect. De chanel selector is beschermd met een rood stukje plastic dat moet je eerst verwijderen. Wat voor mij nog een raadsel is is de PC aansluiting op de transmitter, waarvoor kan je die gebruiken? In de handleiding spreken ze van een PC input socket??
Ik heb mijn set gisteren ook aangekregen, alles werkt perfect. De chanel selector is beschermd met een rood stukje plastic dat moet je eerst verwijderen. Wat voor mij nog een raadsel is is de PC aansluiting op de transmitter, waarvoor kan je die gebruiken? In de handleiding spreken ze van een PC input socket??
Frans
PC aansluiting op de transmitter kan heel nuttig zijn, je kan hiermee een lichtmeter trigeren...
Via Ebay werkt het gemakkelijker volgens mij (omdat je daar met die feedback score zit). Ticket staat nu al van 3 maart open bij deals extreme en is nog steeds niet naar gekeken..
Canon EOS 5D MKIV | Canon24-70mm F/2.8 USM | Canon70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon135mm F/2 USM | Canon50mm F/1.4 USM
Comment