Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Voila, Ebay bestelling is geplaatst. Now we play: The Waiting Game
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Heb ook een setje gekocht op ebay om eens te testen. Ben bijna maandje 19-1 aan het wachten. Maar verwacht dat ze vandaag aankomen ;-)
      Dan kan ik ze eens testen en vergelijken naast de cybersyncs.

      Niet dat het bij dealextreme sneller gaat, daar heb ik voor m'n laatste bestelling meer dan een maand gewacht, na verzendbevestiging.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Zoals verwacht zaten ze vandaag in mijn brievenbus.

        Dus een snelle test en beoordeling......ze zijn goed, echt goed.

        Ze zijn stevig gebouwd, heel erg stevig als jeze vergelijkt met de cactus v2's.
        Netjes verpakt, met alle nodige kabeltjes en overgansstukken.

        Een snelle test met de D70 en een met vers geladen batterijen gevulde sb25 gaf me een behoorlijk grote werkafstand die vergelijkbaar is met dat van alienbee cybersyncs. Over de ganse afstand stabiel bij een sluitersnelheid van 1/800s.
        (M'n cybersyncs synchroniseerden stabiel bij nog kortere snelheden)

        Een 60tal random, manual focus fototjes gemaakt en geen enkele missfire.

        Mijn besluit: een aanrader. Ze zijn vele malen beter dan vorige ebay triggers.

        PS: ze passen netjes in een nintendo ds pocket.
        Last edited by paly; 17 februari 2010, 20:48.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Na wat rondkijken heb ik een aantal vragen rond draadloos flitsen

          mijn specs: 450d/580EX

          wat zijn de belangrijkste verschillen in mogelijkheden tussen volgende systemen?
          Kun je met alle systemen TTL flitsen of zijn er waarmee je enkel manueel kan flitsen
          -cactus 40€ =>minder betrouwbaar,goedkoper
          - pocket wizard 200€ =>betrouwbaar maar duurder.
          - Canon ST-E2 Speedlite Transmitter 200€
          - via 580EX als master en een 430EX 250€ aan te schaffen als slave

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            cactus/rf-602 -> manueel
            pocket wizard -> manueel ....met de nieuwe (MiniTT1 / FlexTT5™) -> ttl
            Pocketwizard: je hebt er minimaal 2 nodig; 1 zender en 1 ontvanger: prijs 2x200=400€
            canon st-e2 -> ttl
            flits als master -> ttl
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              cactus/rf-602 -> manueel
              pocket wizard -> manueel ....met de nieuwe (MiniTT1 / FlexTT5™) -> ttl
              Pocketwizard: je hebt er minimaal 2 nodig; 1 zender en 1 ontvanger: prijs 2x200=400€
              canon st-e2 -> ttl
              flits als master -> ttl
              cactus/rf-602 -> manueel - radio gestuurd (ca.21€ voor een setje)
              pocket wizard -> manueel ....met de nieuwe (MiniTT1 / FlexTT5™) -> ttl - radio gestuurd
              Pocketwizard: je hebt er minimaal 2 nodig; 1 zender en 1 ontvanger: prijs 2x200=400€
              canon st-e2 -> ttl - infrarood, dus line of sight, beperkte afstand
              flits als master -> ttl - infrarood, dus line of sight, beperkte afstand

              verder...

              manueel: jij bepaalt alle elementen, sterkte van de flash in functie van het beeld dat je wil bereiken, je moet dit op je flash doen.
              TTL: de camera bepaalt een deel van de ellementen, je kan die eventueel beperkt bijsturen... je kan het wel vanaf je camera...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                als iemand nog iets kan doen met nikon kabels ... kheb nog liggen voor de RF602
                kheb een sony dus kon deze niet gebruiken

                grtz

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Juist de trigger en receiver uit het pak genomen, batterijen ingestoken en wat mij al direct opviel was dat wanneer ik de receiver aanzette, dat het lampje niet ging branden.
                  Schakelaar even aan en uit gezet en toen deed hij het wel. Terug schakelaar uit/aan gezet, deed hij het weer niet.
                  9/10 keren dat ik de trigger aanzet, gaat hij effectief niet aan. Als ik op de schakelaar tik met mijn vingers, gaat hij soms wel aan (of toch even).

                  Ik dacht eerst dat de (nieuwe) batterijen toch niet zo vol meer waren, maar eenmaal dat ik de receiver aankrijg, blijft hij in bijna alle gevallen wel goed werken.

                  Ik denk dus dat ik met een defect stuk zit
                  Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht

                    Ik denk dus dat ik met een defect stuk zit
                    da's pech! ik heb hier 8 receivers liggen... en ze werken allemaal perfect...

                    meld het aan de verkoper, als je via ebay werkt, zullen ze je een nieuwe sturen, want ze zijn als de dood voor een slechte feedback... Paypal is ook een goede optie, want die bieden ook bescherming...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Jammer genoeg gekocht bij DealsExtreme.. Ik heb een ticket gestuurd, eens benieuwd wat ze zeggen.

                      Misschien een domme vraag, maar hoe bedien je die channel selector?
                      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Ik heb mijn set gisteren ook aangekregen, alles werkt perfect. De chanel selector is beschermd met een rood stukje plastic dat moet je eerst verwijderen. Wat voor mij nog een raadsel is is de PC aansluiting op de transmitter, waarvoor kan je die gebruiken? In de handleiding spreken ze van een PC input socket??

                        Frans
                        Nikon

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door F De Moudt Bekijk bericht
                          Ik heb mijn set gisteren ook aangekregen, alles werkt perfect. De chanel selector is beschermd met een rood stukje plastic dat moet je eerst verwijderen. Wat voor mij nog een raadsel is is de PC aansluiting op de transmitter, waarvoor kan je die gebruiken? In de handleiding spreken ze van een PC input socket??

                          Frans
                          PC aansluiting op de transmitter kan heel nuttig zijn, je kan hiermee een lichtmeter trigeren...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                            Jammer genoeg gekocht bij DealsExtreme.. Ik heb een ticket gestuurd, eens benieuwd wat ze zeggen.

                            Misschien een domme vraag, maar hoe bedien je die channel selector?
                            Waarom jammer genoeg? Ik heb goede ervaringen met de service van DealExtreme, was wel met ontbrekende stukken bij een bestelling.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Via Ebay werkt het gemakkelijker volgens mij (omdat je daar met die feedback score zit). Ticket staat nu al van 3 maart open bij deals extreme en is nog steeds niet naar gekeken..
                              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Als je dealextreme met paypall betaald hebt, kan daar ook actie ondernemen. Dan reageren ze wel.
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X