Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Het gebruik als cameratrigger heeft me dit weekend wel goed geholpen tijdens een communieviering. 'k had mijn backup-camera op statief opgesteld aan het spreekgestoelte om dan van aan de andere kant van de kerk foto's te maken. Heb wel een aantal kerkgangers verbaasd zien zoeken naar die onzichtbare fotograaf

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Pochte Wizzard is wel ETTL tegenwoordig en werkt ook high sync speed. Volgens mij doet dat Chinese spul dat allemaal nog niet. Ook is het geloof ik nog niet beschikbaar voor Nikon gebruikers.

      En....bij hoge sluiterijden flitsen off camera is een genot hoor, kun je namelijk ook met groter diafragma gaan werken overdag. Heb er al aardig wat mooie platen mee gemaakt.

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        OK, de nieuwe PW zijn misschien wel i-TTL of E-TTL, maar hun reputatie van afstand en betrouwbaarheid blijkt te wankelen:


        Stefan Simonsen Photography Okay, we did the test for the video but will do it again just with the Yongnuo and the Pocket Wizards to proof the results. First results shocked us: Fu**ing expensive Pocket Wizard Plus II failed from 35m (with Canon 580ex II) and 40m (with Nikon SB-900) on. Cheap Yongnuo triggered both flashes at least 180 meters awa...y from the Nikon D3 at 1/200s!!!!!!!!!!!!! More tk...
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          Het gebruik als cameratrigger heeft me dit weekend wel goed geholpen tijdens een communieviering. 'k had mijn backup-camera op statief opgesteld aan het spreekgestoelte om dan van aan de andere kant van de kerk foto's te maken. Heb wel een aantal kerkgangers verbaasd zien zoeken naar die onzichtbare fotograaf
          kan dat gewoon met die zender en ontvanger? zet je dan gewoon een ontvanger op de hotshoe op de camera? Ik krijg het niet gelukt hier.
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
            kan dat gewoon met die zender en ontvanger? zet je dan gewoon een ontvanger op de hotshoe op de camera? Ik krijg het niet gelukt hier.
            Ah nee hè, je moet de receiver via dat specifieke kabeltje verbinden met de remote-aansluiting. Op een 5DII bijvoorbeeld is dat de middelste aansluiting:
            remote
            Last edited by Sam Jae; 27 april 2010, 06:44.

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              ik heb geen kabeltje bij mijn RF602 ontvangen. moet dit apart aangekocht worden dan, of hoorde dit erbij te zitten?
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                ik heb geen kabeltje bij mijn RF602 ontvangen. moet dit apart aangekocht worden dan, of hoorde dit erbij te zitten?
                als je 't juiste packetje gekocht hebt (voor jouw camera), dan zit het kabeltje er in principe bij... Je hebt normaal kabels voor aansluiting aan studioflashes en aansluiting voor de camera... PC connect kabel moet je apart kopen.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  heb enkel de zender en 2 ontvangers. Nikske van kabels. Zal wel zo zijn. Is het een gewone PC kabel dat ik moet hebben om de camera vanop afstand te bedienen? 't zou wel handig zijn om hem van op grote afstand te kunnen triggeren. Zoals in een kerk.
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Nee, geen gewone pc kabel.
                    Het snoer is specifiek per camera.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                      ik heb geen kabeltje bij mijn RF602 ontvangen. moet dit apart aangekocht worden dan, of hoorde dit erbij te zitten?
                      via de ebay-shop van de fabrikant was dit de inhoud van het pakketje.

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        ah, ik heb deze genomen: http://cgi.benl.ebay.be/RF-602-Canon...item2559f8ee6f

                        blijkbaar zonder kabeltjes.
                        WWW.JOPIX.BE
                        Just one click away...

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                          ah, ik heb deze genomen: http://cgi.benl.ebay.be/RF-602-Canon...item2559f8ee6f

                          blijkbaar zonder kabeltjes.
                          Waarschijnlijk heeft die verkoper (ook gekend van op flickr) om het overzichtelijk te houden de kabels en triggers afzonderlijk aangeboden ('t kabeltje is immers 't enige waarin Nikon/Canon...-versies verschillen), anderen zetten 't zelfde product tientallen keren, telkens met een iets andere omschrijving, in hun shop om beter gevonden te worden door de ebay-zoekfunctie.

                          Vele shops leveren gratis, daarvoor zou ik het dus niet laten

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                            ah, ik heb deze genomen: http://cgi.benl.ebay.be/RF-602-Canon...item2559f8ee6f

                            blijkbaar zonder kabeltjes.
                            hehe, jonez, 'k had je toch gezegd dat het enige verschil de kabel is en dat je daarop moest letten.

                            Ik heb een zelfportret getrokken door wireless te triggeren en dan ook flits te laten afgaan. Heb wel zitten prutsen met de kanalen want als ik ze allebei op 1 kanaal had werkt het niet.
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Is er iemand die deze triggers op een 5dII gebruikt ?

                              Indien ja, maak eens een beeld met een zeer donkere (liefts zwarte) achtergrond en kijk eens of er 'interference' in het beeld zit ... met de Cactus trigger had ik de bovenste rijen van mijn beeld serieuze storingen op de 40D, wil dit zeker vermijden nu.

                              Twijfel om nog een extra set 'zender/ontvanger' in SkyPorts te kopen (toch 170 Euro) of nog eens proberen goedkoper te werken (zo'n 90 Euro voor zender en vier ontvangers)

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Ik werk met de 5DII maar heb de triggers nog niet uitgebreid getest.
                                Wat bedoel je met 'interference'? Kan je een voorbeelfoto posten of doorsturen?
                                WWW.JOPIX.BE
                                Just one click away...

                                Comment

                                Working...
                                X