Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    uitgenomen de statieven... vanwege de verzendingskosten koop je die nog steeds best in belgie of nederland...
    Klopt idd, heb ik ook gewoon in de fotohandel gehaald (€20, Bartok Hasselt)
    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
    http://foto-actiecode.be

    Comment


    • #92
      Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      zijn die goed van konig ?
      schijnt da ze ni zo stabiel zijn ?

      hebben ze daar ook goede plu's ? welke zijn best om te nemen

      Comment


      • #93
        Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Ja, het is en blijft koning é Ik had nog een bon van Bartok van bij men verjaardag, daarmee dat ik daar eens was gaan kijken. Maar dat ding moet in principe praktisch geen gewicht dragen é. Dus voor een flash vond ik ze meer dan volstaan. Het is niet zo super compact als de echte stobist statiefjes, maar ook zo duur niet é :-p Er was zelf een tas bij!

        Voor een plu heb ik niet gekeken bij bartok, ik heb die 2 in 1 gekocht die d_oracle in de sticky al aangaf (deze). Ik heb er wel nog maar 1 gekocht, eerst eens testen é De plu is nog onderweg, ik zal u op de hoogte houden :-)
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

        Comment


        • #94
          Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Eindelijk de Rf602 binnen gekregen deze week. Deze dingen zijn gewoon super goed. 100% betrouwbaar (op mijn eerste 300 test shots geen enkele misfire), zelfs aan 3fps! Ik sta er echt versteld van. Ook het feit dat je je camera van op afstand draadloos kan laten ontspannen is goed meegenomen! Ik kan ze echt aan iedereen aanraden.

          Comment


          • #95
            Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Heb vanavond een test gedaan met 3 x een Cactus V2 en 3 x een PT04-CN.
            Maximale afstand waarop triggers afgingen varieerde tussen 7 en 19 meter met hoog aantal misfires. Omstandigheden buiten : Donker en rond vriespunt, trigger en receiver wel in elkaars zicht. Ik weet niet of dit invloed heeft op de prestaties.

            Op papier zouden deze triggers een afstand moeten overbruggen van ongeveer 100 meter.

            Welke garantie heb ik dat deze RF602 triggers echt deze afstand haalt?

            Want dat zou dan de derde set triggers worden, dus dan zit ik totaal al bijna op 200 euro. Had ik beter meteen voor Elinchrom Skyports kunnen gaan, denk ik
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #96
              Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Heb vanavond een test gedaan met 3 x een Cactus V2 en 3 x een PT04-CN.
              Maximale afstand waarop triggers afgingen varieerde tussen 7 en 19 meter met hoog aantal misfires. Omstandigheden buiten : Donker en rond vriespunt, trigger en receiver wel in elkaars zicht. Ik weet niet of dit invloed heeft op de prestaties.

              Op papier zouden deze triggers een afstand moeten overbruggen van ongeveer 100 meter.

              Welke garantie heb ik dat deze RF602 triggers echt deze afstand haalt?

              Want dat zou dan de derde set triggers worden, dus dan zit ik totaal al bijna op 200 euro. Had ik beter meteen voor Elinchrom Skyports kunnen gaan, denk ik
              ik heb goede ervaring met de pt04's... tot 50-60m ver... kan aan de batterijen liggen! geen oplaadbare batterijen gebruiken!

              maarrrr.....

              de rf602 heb ik op 100m meter getest, en waren feilloos...
              zijn ook veel degelijker dan al hun voorgangers, absoluut degelijker ook als de skyports...

              trouwens voor 200€ koop je toch geen setje van 4 skyports? da's mijn inziens het dubbele...

              heb vandaag een shoot gedaan met de RF602's, 782 foto's zonder één misfire... flashes stonden maximum 30m van me af...
              Last edited by d_oracle; 23 januari 2010, 18:26.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #97
                Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Trek jij dan foto's op 100m ofzo ?
                De RF-602 zijn goed genoeg op werkafstand. Je zal nauwelijks misfires hebben binnen 30 meter hoor.
                Hier een test met afstanden.

                Comment


                • #98
                  Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ik heb goede ervaring met de pt04's... tot 50-60m ver... kan aan de batterijen liggen! geen oplaadbare batterijen gebruiken!

                  maarrrr.....

                  de rf602 heb ik op 100m meter getest, en ware feilloos...
                  zijn ook veel degelijker dan al hun voorgangers, absoluut degelijker ook als de skyports...

                  trouwens voor 200€ koop je toch geen setje van 4 skyports? da's mijn inziens het dubbele...

                  heb vandaag een shoot gedaan met de RF602's, 782 foto's zonder één misfire... flashes stonden maximum 30m van me af...
                  Nee okee , voor 200 euro heb je maar 1 trigger en 1 receiver. Maar voor het geld wat ik nu heb weggegooid had ik al 1 receiver kunnen kopen.

                  Ik heb geen oplaadbare batterijen gebruikt en ik heb ze van te voren gecheckt of ze vol waren. Het zou toch ook niet mogen uitmaken of ik ze nu in het donker test of in het daglicht?
                  Ik haal die afstanden dus echt niet. 100 meter hoeft van mij niet, maar 25 a 30 meter wil ik toch wel kunnen halen
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #99
                    Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Nee okee , voor 200 euro heb je maar 1 trigger en 1 receiver. Maar voor het geld wat ik nu heb weggegooid had ik al 1 receiver kunnen kopen.

                    Ik heb geen oplaadbare batterijen gebruikt en ik heb ze van te voren gecheckt of ze vol waren. Het zou toch ook niet mogen uitmaken of ik ze nu in het donker test of in het daglicht?
                    Ik haal die afstanden dus echt niet. 100 meter hoeft van mij niet, maar 25 a 30 meter wil ik toch wel kunnen halen
                    klaar of donker maakt niets uit... geen idee waarom je zo'n slecht resultaat haalde...
                    bij de V2's begrijk ik dat wel... maar de pt04's werkten bij mij altijd naar behoren...

                    hadden je flashes genoeg tijd om te herladen?
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      klaar of donker maakt niets uit... geen idee waarom je zo'n slecht resultaat haalde...
                      bij de V2's begrijk ik dat wel... maar de pt04's werkten bij mij altijd naar behoren...

                      hadden je flashes genoeg tijd om te herladen?
                      Ja die had ik op 1/64 staan, dus daar mag het niet aan liggen. Ik zal anders morgen overdag opnieuw gaan testen. Maar vind het wel apart dat alle 6 receivers niet verder dan 20 meter gaan. Ga er ook vanuit dat die batterijen gewoon goed werken als het 1 graad boven nul is.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Weer een trigger opnieuw getest.
                        pt04-cn haalt 16 meter als ik trigger en receiver op gelijke hoogte gebruik.
                        pt04-cn haalt 28 meter als ik receiver 3 meter hoger zet (op mijn balkon).

                        snap er helemaal niets van
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Niet alle pt04 zijn even goed. De mijne gingen amper 10-15 meter ver. En bij de Canon gingen ze verder dan bij de Nikon. Bovendien moet je ook rekening houden met de oriëntatie van de transmitter/receiver. Dat geeft ook andere resultaten.

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            nog even over de RF602. Ik ben van plan deze aan te kopen maar ik zie even door het bos de bomen niet meer.

                            Wat ik heb:
                            - EOS 40D
                            - 3xSB28

                            Nu lijkt de draadloze sluiter functie van de RF602 mij handig, wat heb ik dan precies nodig van materiaal?

                            Ik DENK:
                            1 zender in de hand en 1 ontvanger aan de camera om deze te activeren (sluiter dus) op bvb kanaal 1.

                            1 zender op de hotshoe en 3 ontvangers op bvb kanaal 2, om de flitsen effectief te laten afgaan

                            Ik heb dus 2 zenders en 4 ontvangers nodig (en ook wat kabels?). Klopt dit?
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                              1 zender in de hand en 1 ontvanger aan de camera om deze te activeren (sluiter dus) op bvb kanaal 1.

                              1 zender op de hotshoe en 3 ontvangers op bvb kanaal 2, om de flitsen effectief te laten afgaan

                              Klopt dit?
                              Ben ook wel benieuwd of dit werkt, waarschijnlijk wel, maar graag comments van iemand die het kunnen testen heeft.

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                idd 2 zenders zullen nodig zijn en elk op een verschillend kanaal!
                                hier es getest met mijn steje (1 zender en 2 ontvangers) flits en camera werken gelijk niet echt samen met 1 set!

                                kan ook aan mij liggen, maar het ging gelijk niet
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X