Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

    Ik heb gisteren eens met de triggers kunnen spelen. Ik vind het raar dat ze zowel op Canon als Nikon passen zonder enig kabeltje. M'n stiefbroer heeft de 5D, en ik de D90, we hebben met een combinatie van flitsen gewerkt, die we ook gewoon erop moesten schuiven( 380ex, sb-600x2, sb-900) en we konnen de trigger zowel op de nikon als de canon gebruiken, dan zitten die kabeltjes er alleen maar bij als je de camera remote wilt triggeren?

    Ik had wel wat last met de sync speed, 1/250 en 1/200 gaf als resultaat dat de 2nd curtain nog zichtbaar was, maar vanaf 1/160 was dat verholpen. Ik ben zot van de triggers en heb er net ook besteld.
    facesofecuador.com

    Comment


    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

      Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
      dan zitten die kabeltjes er alleen maar bij als je de camera remote wilt triggeren?

      Ik had wel wat last met de sync speed, 1/250 en 1/200 gaf als resultaat dat de 2nd curtain nog zichtbaar was, maar vanaf 1/160 was dat verholpen. Ik ben zot van de triggers en heb er net ook besteld.
      sync speed hangt van de camera af...

      de kabeltjes zijn voor remote controle van je camera en voor aansluiten van studio flashes
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        sync speed hangt van de camera af...

        de kabeltjes zijn voor remote controle van je camera en voor aansluiten van studio flashes

        ja maar 1/250 zou toch moeten? Mij maakt het iig niet zoveel uit, ik ben er zeer tevreden over en hoop ze eind juni hier te hebben. Ik heb tot hiertoe altijd met CLS gewerkt, maar dit zal toch iets handiger zijn. Buiten het verlies van TTL, maar daarvoor zijn we toch echte strobisten, voor full M!
        facesofecuador.com

        Comment


        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
          ja maar 1/250 zou toch moeten?
          niet noodzakelijk op een D700 haal ik 1/250, op een D200 1/200... op een D50 1/800...
          1/200 is over't algemeen wel mogelijk...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            niet noodzakelijk op een D700 haal ik 1/250, op een D200 1/200... op een D50 1/800...
            1/200 is over't algemeen wel mogelijk...
            ok bedankt, vind het raar dat het zo hard verschild
            facesofecuador.com

            Comment


            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

              Vraagje

              Vandaag de rf602's aangekomen en ik vroeg mij af hoe je ze van kanaal kan veranderen?

              Ik heb ook Cactus v4's en het likt erop maar ik zie precies niet onmiddellijk hoe je dat nu bij die rf 602's doet...

              Volgens de handleiding moet het lukken maar er zit zoiets geels voor, kan dat daaraf?

              Comment


              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                Kanaal veranderen is vrij straight forward

                Ge ziet 4 nummerkes en als ge met een tandenstoker of iets scherps da naar boven doet dan zet ge het op actief.
                Als ge alles of "off" laat werkt het ook. Maar dan krijgt ge conflicten als ge eentje gebruikt als shutter trigger en eentje als flash trigger. Dus zet alles op 1. En als ge iets anders gebruikt zet dat dan op 2.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  Kanaal veranderen is vrij straight forward

                  Ge ziet 4 nummerkes en als ge met een tandenstoker of iets scherps da naar boven doet dan zet ge het op actief.
                  Als ge alles of "off" laat werkt het ook. Maar dan krijgt ge conflicten als ge eentje gebruikt als shutter trigger en eentje als flash trigger. Dus zet alles op 1. En als ge iets anders gebruikt zet dat dan op 2.
                  Thx,

                  Bedoeling is ze gewoon voor de flitser te gebruiken maar omdat ik vaak samen shoot (of naar strobist meetings ga vroeg ik me af hoe je ze van kanaal wijzigd. Ik zou het jammer vinden moest ik andere mensen hun flitsers laten afgaan en andersom

                  Comment


                  • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                    Waar kun je die nu eigenlijk best bestellen?
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Waar kun je die nu eigenlijk best bestellen?
                      Ik heb de mijne via ebay gekocht, ging vlot en had ze eigenlijk best snel (1.5 week)

                      Comment


                      • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                        Oorspronkelijk geplaatst door JeGe Bekijk bericht
                        Ik heb de mijne via ebay gekocht, ging vlot en had ze eigenlijk best snel (1.5 week)

                        M'n via Hongkong en dat duurt! 30 a 40dagen.

                        Ik heb er 2 weken mee kunnen spelen, van een vriend.
                        En ze doen hun werk goed. Alleen op de 5D merk ik dat er de sync speed soms 1/160max is en dan zit ik soms nog een shutter. Dus zeer snel gaan ze niet.

                        Ik mis TTL wel soms, als ik snel wat foto's wil maken in moeilijke omstandigheden waar je geen tijd hebt om manueel je flashes in te stellen is TTL zeer handig.
                        Pocketwizards miniTT's zijn het beste dat je kan kopen. Kost wat geld maar je kijkt nooit meer terug imo.
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                        Comment


                        • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                          M'n via Hongkong en dat duurt! 30 a 40dagen.

                          Ik heb er 2 weken mee kunnen spelen, van een vriend.
                          En ze doen hun werk goed. Alleen op de 5D merk ik dat er de sync speed soms 1/160max is en dan zit ik soms nog een shutter. Dus zeer snel gaan ze niet.

                          Ik mis TTL wel soms, als ik snel wat foto's wil maken in moeilijke omstandigheden waar je geen tijd hebt om manueel je flashes in te stellen is TTL zeer handig.
                          Pocketwizards miniTT's zijn het beste dat je kan kopen. Kost wat geld maar je kijkt nooit meer terug imo.
                          De max sync speed is camera gebonden en niet trigger.
                          Het is dus de 5d die de limiterende factor is , niet de triggers

                          Hier een testje om de werkelijke sync snelheid van jou camera te achterhalen http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ra-293450.html

                          Pocketwizards miniTT1 is zender only, als ontvanger heb je een Flex TT5 nodig
                          Last edited by zunoel; 5 juli 2010, 15:30.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            De max sync speed is camera gebonden en niet trigger.
                            Het is dus de 5d die de limiterende factor is , niet de triggers
                            klopt... ik haal 1/250 met de nikon D700
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                              Misschien een heel domme en overbodige opmerking.
                              Let er goed op dat je transmitter goed op je hotshoe zit, ik had namelijk van de week het probleem dat ik hierdoor opeens niet hoger dan 1/125 zonder zwarte banden te krijgen.

                              Is wel een groot nadeel van de RF-602 dat je hem gewoon niet vast kan zetten

                              Verder zijn ze geweldig
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment


                              • Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

                                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                                Misschien een heel domme en overbodige opmerking.
                                Let er goed op dat je transmitter goed op je hotshoe zit, ik had namelijk van de week het probleem dat ik hierdoor opeens niet hoger dan 1/125 zonder zwarte banden te krijgen.

                                Is wel een groot nadeel van de RF-602 dat je hem gewoon niet vast kan zetten

                                Verder zijn ze geweldig
                                Yep.
                                Soms haal ik met de 5D ook maar 1/125. Andere dagen lukt1/200ste zonder shutter te zien.
                                Dus ik denk niet dat ze altijd even goed presteren. Maar ze kosten geen geld dus je mag blij zijn dat ze uberhaupt werken
                                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                                Comment

                                Working...
                                X